Oud 19-02-2003, 15:26
unpopular
unpopular is offline
Ik weet dat dit al vroeg is maar heeft iemand ervaring met de
dvd writer
Sony DRU500AX
DVD -R(W) & +R(W)
CDrom 32X
DVD 8X
Schrijven 24X
Herschrijven 10X
Schrijven DVD 4X
Interface IDE
Zo ja wat vind je er van.

( beetje offtopic : Over dvd writers in het algemeen is ook prima)

link1 : mycom

link 2 sony

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 15:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 15:41
Atje85
Atje85 is offline
Geen ervaring, maar heb er wel wat over gelezen en gehoord en t blijkt een super ding te zijn!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:54
unpopular
unpopular is offline
het is zeker een super dink maar hij kost 409euro
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 16:06
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
unpopular schreef:
het is zeker een super dink maar hij kost 409euro
ja, dat is over het algemeen een beetje het bezwaar tegen dvd-ovens op het moment. ze zijn duur maar ik denk dat ze steeds betaalbaarder gaan worden. de eerste cd writers waren in het begin ook ontzettend duur, en na een jaartje (misschien iet langer) werden ook die goedkoper.

-de postbode-
Oud 19-02-2003, 16:11
unpopular
unpopular is offline
maar mijn eerste brander was ook 1200 gulden.

Z'n prijs weerhoud mij het er niet van om te kopen maar ik weet dat philips er een uitgeaat brengen met rainbow(?) voor 399euro

Maar ik wou weten of de sony een goede brander is
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
unpopular schreef:

Maar ik wou weten of de sony een goede brander is
Ja!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:09
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Ja!
heb jij er ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:18
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
unpopular schreef:
heb jij er ervaring mee?
heb jij het topic gelezen

atje85 schreef:
Citaat:
Geen ervaring, maar heb er wel wat over gelezen en gehoord en t blijkt een super ding te zijn!
k kan dr verder niet zoveel over vinden op internet(behalve bij sony natuurlijk), bij google wat vaasdige linkjes maar geen reviews

-de postbode-
Oud 23-02-2003, 20:42
NielZ
NielZ is offline
Enige nadeel van DVD branders; er is nog geen standaard. Dat is natuurlijk ondervangen door deze Sony, maar misschien komt er wel iets uitrollen wat incompatible is met beiden (alhoewel dat me onwaarschijnlijk lijkt), en dat Blue Laser dinges geval zit er ook aan te komen...

Verwacht overigens niet dat je er 1 kunt krijgen van MyCom; we hebben er 100 binnengekregen, en bij de meeste filialen zijn de branders elk al 3x gereserveerd (óf je moet natuurlijk op dat lijstje staan ).
Oud 23-02-2003, 22:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik zelf sla DVD over en wacht op Blu Ray Disk van o.a. Philips (en vele andere bedrijven), een soort zip-diskette, maar wel optisch, die een capaciteit van 52GB zal hebben en een hoge leessnelheid. Deze zal de DVD-standaard opvolgen. En jawel, de DVD-standaarden zijn al lang vastgelegd en zullen niet veranderen. Probleem is dat er twee standaarden zijn: het DVD-R en DVD-RW kamp van o.a. Pioneer, en het DVD+R en DVD+RW kamp van o.a. Philips. Sony is slim bezig geweest en heeft een brander die beide kan branden, wat veel mensen over de streep zullen trekken om voor de Sony te gaan, ondanks de hogere prijs.

Maar als je dan toch voor DVD wilt gaan, kun je beter nog een half jaar wachten tot de snellere 8x write chips uitzijn. Want anders vind ik het een beetje lang duren. Bovendien zijn dan de prijzen van de DVD media gezakt en loont het pas echt t.o.v. CDs. Maar dan moet er wel een hoop gebeuren, want een goede CD-R heb ik voor €0,30.

Laatst gewijzigd op 23-02-2003 om 22:36.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 23:06
Talon
Talon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Ik zelf sla DVD over en wacht op Blu Ray Disk van o.a. Philips (en vele andere bedrijven), een soort zip-diskette, maar wel optisch, die een capaciteit van 52GB zal hebben en een hoge leessnelheid. Deze zal de DVD-standaard opvolgen.
hier zit ik dus echt niet op te wachten he..
kan ik straks al mijn dvd's op rommelmarkten te koop aanbieden
Oud 24-02-2003, 08:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Talon schreef:
Oud 24-02-2003, 09:52
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 10:52
unpopular
unpopular is offline
Blu Ray Disk ??

Hier over is nog te veel gekibbel volgens mij als je ziet iedereen een verschillende visie heeft is mijn vraag of het echt wel begin dit jaar (maar dit is eigenlijk al voorbij) echt wel uitkomt?

27GB per zijde zou wel lekker zijn maar als ik dan zie dat de ene een blauwe lazer wil gebruiken en de andere rood en dat de meerdere blauwe lazers weer niet compatible zijn.

Volgens mij is het makkelijk om deze week de dvd te kopen en over 6/12 maanden(of nog later) als hij er is en wat meer info over verkrijg baar is de blu Ray disk.

Philps wil eigenlijk weer een Rainbow techniek uitbrengen als extra op de gewone standaarden op min en plus
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
Volgens mij is een Blue-Ray spelert gewoon compatible met "Red-Ray"-DVD's?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:36
Talon
Talon is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Volgens mij is een Blue-Ray spelert gewoon compatible met "Red-Ray"-DVD's?
hm, als dat zo is dan ben ik wel een voorstander
ik heb me niet echt verdiept in al dat nieuwe spul, eerst maar eens zien wat er van terecht komt
er zijn vaker geweldige hoogstandjes geweest die flopten.
Oud 24-02-2003, 11:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Oh. Nou ik denk eerlijk gezegd niet dat blue ray compatible is met CD/DVD, maar dit weet ik niet zeker.

Blu Ray disks zijn wel heel anders, geen CD'tjes meer maar een soort ZIP disks.

En over het gekibbel van de Blu Ray standaard:
http://www.tweakers.net/nieuws/25511/

Dus Sony, Matsushita, Hitachi, Pioneer, Sharp, Samsung, LG, Philips en Thomson vs. Toshiba en NEC.

Hier kun je plaatje van een prototype zien: incl. de disk:
http://www.tweakers.net/nieuws/23417/

Maar Blu Ray zal zeker nog 1½ jaar duren. En dan zijn de spelers en disks nog aardig duur. Al denk ik wel dat de acceptatie ervan sneller zal gaan dan DVD.
Oud 24-02-2003, 12:29
unpopular
unpopular is offline
ik moet zeggen dat hij er leuk uit ziet.
Maar over 1,5 jaar heb ik al lang weer een dvd-writer versleten.

Al denk ik wel dat de acceptatie ervan sneller zal gaan dan DVD.
Dat dacht men van dvd's ook maar hoeveel mensen zeggen NU pas ik denk dat ik er eentje ga kopen.

Maar z'n cd in doosje is niet nieuw we hebben dit ook gezien bij cdi en toen hij daadwerkelijk op de markt kwam zat hij niet meer in een doosje.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
unpopular schreef:
ik moet zeggen dat hij er leuk uit ziet.
Maar over 1,5 jaar heb ik al lang weer een dvd-writer versleten.

Al denk ik wel dat de acceptatie ervan sneller zal gaan dan DVD.
Dat dacht men van dvd's ook maar hoeveel mensen zeggen NU pas ik denk dat ik er eentje ga kopen.

Maar z'n cd in doosje is niet nieuw we hebben dit ook gezien bij cdi en toen hij daadwerkelijk op de markt kwam zat hij niet meer in een doosje.
Relatief weinig capaciteit
Nog erg prijzig, zowel branders als media
Regio-codes
Pas nu komen de DVD-recorders (als in: videorecorder) voor redelijke prijzen op de markt

Tja, DVD is toch wel beetje geflopt vind ik. Bovendien is Blu Ray veel veiliger, geen krasjes meer etc. Alles zit veilig in een houder. En 52GB is toch aardig wat. Als de prijs ervan nu gunstig is, en er geen rare dingen bijkomen qua beveiligingen (die toch wel floppen), dan zal Blu Ray een groot succes worden.

80 DivXjes op een BR disk.
Oud 24-02-2003, 12:47
unpopular
unpopular is offline
80 DivXjes op een BR is zeer relaxt

maar dat is nog vere toekomst 1.5 jaar daar denk ik nog niet aan als je ziet dat op dat moment misschien al wel optische hdd's zijn dus wie weet.

Maar DVD geflopt daar ben ik het niet mee eens.
Dan zou er eerst een vervanger moeten zijn voordat er gezegt mag worden dat hij geflopt is. En als het een flop zou zijn waarom worden er dan meer dvd's verkocht in winkels?

Als jij kijkt naar cdi,dcc,md ed. dat zijn allemaal dingen die geflopt zijn want wie koopt er nu nog een van bovenstaande?

(ja ik heb die rommel ook staan maar ze staan alleen maar te verroesten)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 13:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nouja geflopt is wel erg negatief ja. Maar er zitten nogal wat haken en ogen aan DVD. En DVD is toch al een heel aantal jaartjes uit, maar nog steeds niet echt populair. DVD Branders zitten pas op 2,4 speed. Na x zoveel jaar na de introductie. En DVD media is nog steeds stukken duurder dan CD media, alhoewel de werkelijke (produktie) kosten nauwelijks hoger zijn, hooguit de R&D die ze moeten terugverdienen.
Oud 24-02-2003, 13:38
Talon
Talon is offline
zoals het nu op mij overkomt is dat blu ray wel aardig, maar zal niet zo snel geaccepteerd worden door de filmindustrie..
want het gaat niet eens zozeer om de capaciteit..
want hoeveel films zijn er op het moment uit die dubbellaags zijn en aan weerskanten tot de nok toe zijn gevuld?
weinig, als het er al eentje is..
als de dvd nog niet eens volledig is benut, waarom dan al naar het volgende kijken?

en oke, laten we aannemen dat het aanslaat die blu ray.
dan nog alleen bij de pc-gebruikers.
de mensen die een standalone dvd speler hebben kopen al niet een blu ray speler. alleen al vanwege het feit dat ze meteen roepen: "ja heb ik net een dvd speler gekocht, komen ze weer met iets nieuws aanzetten, ja dag, daar wachten we wel lekker mee tot de dvd kapot is, of het niet anders meer kan!"

helemaal het gierige volk in nederland
Oud 24-02-2003, 13:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja natuurlijk. Dan heb je DVD. Je moet pas overstappen als er een duidelijk voordeel is. Als je bij CD-R(W) bent gebleven, is de overstap naar BR al vroeg gemaakt.. als je de stap naar DVD hebt gemaakt.. kun je beter wachten tot BR een paar jaartjes uit is, en de prijs ervan gezakt is, en er meer aanbod en functionaliteit is.
Oud 24-02-2003, 20:01
unpopular
unpopular is offline
Ik heb vanmiddag met een van de onderzoekers van Philips die bezig is met blue ray.
Hij krijgt deze week nog een nieuwe dvd brander. En hij zegt dat het nog minimaal 2 jaar voordat er echt comptabiliteit zal komen

maar hij koopt dus ook eerst een dvd writer dus ik denk dat hij als onderzoeker er misschien toch niet zo positief kijkt naar bluie ray, of in ieder gevan het tijdsbestek waar in het plaats zal vinden.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja het zal nog wel even duren vrees ik. Oh well.

Als DVD-recorders en -media opeens heel veel goedkoper worden, zal ik het ook wel overwegen. Maar €400 is voor mij echt veels te duur, €120-€150 wil ik er hooguit voor geven. En dan voor 8-speed.

De CD-R busines heeft jaren nodig gehad uit de kinderschoenen te treden, ik denk dat DVD dat ook nodig heeft, voordat het echt aan zal slaan. Maar tegen die tijd staat de opvolger al voor de deur.
Oud 25-02-2003, 00:55
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Ja het zal nog wel even duren vrees ik. Oh well.

Als DVD-recorders en -media opeens heel veel goedkoper worden, zal ik het ook wel overwegen. Maar ?400 is voor mij echt veels te duur, ?120-?150 wil ik er hooguit voor geven. En dan voor 8-speed.

De CD-R busines heeft jaren nodig gehad uit de kinderschoenen te treden, ik denk dat DVD dat ook nodig heeft, voordat het echt aan zal slaan. Maar tegen die tijd staat de opvolger al voor de deur.
Odd; je geeft wel 800 euro uit voor 7 120GB schijven, maar een DVD-brander vind je te duur? Rare prioriteiten heb jij
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 05:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Odd; je geeft wel 800 euro uit voor 7 120GB schijven, maar een DVD-brander vind je te duur? Rare prioriteiten heb jij
Yep

Waarom raar? een DVD is iets heel anders dan een harde schijf. En ik heb mn CD-R waar ik voor €0,30 een CD-R kan branden. En ik gebruik CD-RW voor backups.

Die schijven zijn voor mn fileserver. En ja dat is wel een investering. Maar DVD vind ik nog te duur. En wat zou ik er dan mee kunnen? Ik zit er niet op te wachten hoor.
Oud 25-02-2003, 10:07
Talon
Talon is offline
hm ik ga binnenkort wel een brander halen
paar films kopieren en je hebt hem er al uit
Oud 25-02-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Yep

Waarom raar? een DVD is iets heel anders dan een harde schijf. En ik heb mn CD-R waar ik voor ?0,30 een CD-R kan branden. En ik gebruik CD-RW voor backups.

Die schijven zijn voor mn fileserver. En ja dat is wel een investering. Maar DVD vind ik nog te duur. En wat zou ik er dan mee kunnen? Ik zit er niet op te wachten hoor.
720GB zet ik toch liever op DVD dan op CDR als je 't niet erg vind

Als backupmedia is 700MB gewoon veel te weinig geworden in verhouding met de budget HD-grootte. Maar goed, dan heb ik 't over MP3/DIVX-backups natuurlijk; niet je huishoudschema in Excel
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
720GB zet ik toch liever op DVD dan op CDR als je 't niet erg vind

Als backupmedia is 700MB gewoon veel te weinig geworden in verhouding met de budget HD-grootte. Maar goed, dan heb ik 't over MP3/DIVX-backups natuurlijk; niet je huishoudschema in Excel
Ik ga echt niet alles backuppen. Bovendien is het een RAID5 array, dus is dat sowieso al veilig (redundant). Maar dingen zoals docs erc. gebruik ik 1 CD-RW voor.

DVD zou leuk zijn om je divx collectie op te branden.. maar verder zou ik het niet weten. Ik heb genoeg aan mn HDDs en CD-R(W)s
Oud 25-02-2003, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Ik ga echt niet alles backuppen. Bovendien is het een RAID5 array, dus is dat sowieso al veilig (redundant). Maar dingen zoals docs erc. gebruik ik 1 CD-RW voor.

DVD zou leuk zijn om je divx collectie op te branden.. maar verder zou ik het niet weten. Ik heb genoeg aan mn HDDs en CD-R(W)s
Geloof me; 170 MP3-CD's en 70 DIVX-CD's zijn NIET leuk als je ze zorgvuldig wilt bewaren :/
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik heb hele mooie mapjes daarvoor.

4 x 192 CD's
Oud 25-02-2003, 13:15
Talon
Talon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Ik heb hele mooie mapjes daarvoor.

4 x 192 CD's
waar haal je die?
Oud 25-02-2003, 13:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Talon schreef:
waar haal je die?
Die heb ik bij importeur vandaan gehaald (via bedrijf van vriend van me). Zijn hele mooie, en heel goedkoop.

Maar die mapjes kun je toch overal wel kopen? Als je ze goedkoop wilt hebben kun je ook op een beurs kijken ofzo. Of anders op wat webshops kijken. ik betaalde er geloof ik €15 voor. Voor 192 CD's en hele mooie stof.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten