| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Een voorbeeld: Ik kan wel een spell doen om een beter cijfer te halen op een tentamen, maar als ik vervolgens niet leer, werkt dat echt niet! Ik moet nog steeds zelf de kennis vergaren om de tentamenvragen te beantwoorden. Waar die spell wel bij kan helpen, is om me wat beter te concentreren bij het leren, en me zekerder te voelen bij dat tentamen, zodat ik geen blackouts krijg of zoiets. Ik zie magie als een ondersteuning van wat ik verder nog doe om mijn doel te bereiken. Ik denk persoonlijk ook niet dat magie vanuit "niets" "iets" kan laten ontstaan, Met magie kan je eerder al bestaande processen versterken, verzwakken of ombuigen. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
zal het niet gekomen zijn dat het niet lukte omdat het spell je zo ongeloofwaardig leek? als je er niet in gelooft werkt het ook vaak niet... |
||
|
|
||
|
Citaat:
vandaar visualiseren is eigenlijk simpeler.....majah daar moet je natuurlijk ook weer sterk in geloven natuurlijk |
||
|
|
||
|
Citaat:
Volgens mij *is* visualiseren een (welliswaar eenvoudige) vorm van magie. Dit is wat ik eerder ook duidelijk probeerde te maken. Veel van het uiterlijk vertoon maakt magie niet moeilijker, maar is er juist voor bedoeld om makkelijker met veel energie te visualiseren. Al moet ik toegeven dat ik zelf ook niet zo van het overmatig uiterlijk vertoon ben, hoor, teveel spreuken in vreemde talen en gewaden en ingredienten kan je uiteindelijk ook afleiden van je doel. Een hele basic vorm van magie is de volgende: Je bepaalt eerst wat je precies wil bereiken. Je kan het alleen in je hoofd bedenken, maar het is vaak makkelijker om je erop te focussen als je het opschrijft, of tijdens je ritueel uitspreekt, of allebei (het onder woorden brengen dwingt je nl. om precies voor jezelf uit te maken wat je nou eigenlijk wilt) Dan, als je je wens hebt uitgesproken, of terwijl je je op het papier concentreert, visualiseer je je doel alsof het al volbracht is. In het geval van het proefwerk, kan je visualiseren dat je het vol zelfvertrouwen zit te maken. Dan sluit je je ritueel(tje) af, bijvoorbeeld door te zeggen "het is gedaan/gebeurd" of door je papier met de wens te verbranden of juist veilig op te bergen of wat maar goed aanvoelt. Dit ritueel kan je naar eigen smaak verder invullen/uitbreiden: Je kan een kaars aansteken om je te concentreren, of wierook branden met een geur die je bij je doel vindt passen, of een god(in) aanroepen en te vragen je te helpen etc. Een krachtige visualisatie kan trouwens ook zijn om je een bal licht/energie voor te stellen die je vervolgens als afsluiting naar je doel stuurt. |
||
|
|
|
|
Als je wilt mediteren, mystic girl, heb ik trouwens nog wel een goede oefening voor je. Ik heb dit al lang geleden geleerd van mijn moeder, pas later kwam ik erachter dat dit in de yoga ook gebruikt wordt:
Je gaat comfortabel op je rug liggen en sluit je ogen. (je kan dit op de grond doen, maar ook in bed) Als je echt lekker rustig ligt, en ontspannen ademt, span je de spieren in je voeten aan. Je houdt de spanning even vast, en ontspant je voeten nu helemaal. dan span je je kuiten aan, houdt even vast, en ontspant. dan je knieën, bovenbenen, etc, je werkt rustig helemaal naar boven toe. neem voor elk lichaamsdeel rustig de tijd. Als het goed is, zullen veel lichaamsdelen meer ontspannen zijn dan voordat je ze aanspande. Tijdens deze oefening houdt je heel je aandacht bij het lichaamsdeel waar je mee bezig bent. Als je alle lichaamsdelen gehad hebt, blijf je rustig liggen. Probeer niet krampachtig aan niets te denken, je kan het beste gedachten zien als wolken: Ze komen in je op, maar je houdt je er even niet mee bezig, ze zweven vanzelf weer weg. Ik vind dit zelf een hele prettige toestand om in te zijn. Als je voor je idee lang genoeg hebt liggen mediteren, spring dan niet meteen overeind, maar kom langzaam terug naar deze realiteit: begin met kleine bewegingen van je vingers, van je tenen, wordt dan langzaam wat actiever, in je eigen tempo. Als het goed is, voel je je nu rustig en opgeladen. succes! |
|
|
|
|
|
wat je ook zou kunnen doen
ga eerst mediteren (liggend of zittend) Concentreer je op je adem en als je,je op een gegeven moment helemaal ontspannnend voelt. Ga dan denken aan je doel (wat je graag zou willen hebben/doen enz.enz.) zie dan voor je dat je, je doel al hebt bereikt je bent blij en vrolijk het is gelukt! Doe dit een paar dagen achter elkaar. -op deze manier kun je zorgen dat je, je doel eerder zal bereiken/of iniedergeval zal gebeuren. -natuurlijk zal het niet altijd gebeuren...dus wees niet teleurgesteld en al helemaal niet ongeduldig! |
|
|
|
||
|
Citaat:
maar je moet me niet verkeerd begrijpen maar het is ook niet zo dat ik nog nooit gemediteerd heb ofzo. ik zit op pentjak en daar hebben we dat ook wel eens gedaan. dan moesten we zitten, rustig ademen, denken aan een mooie bloem die langzaam open en weer dicht gaat en dit dan zo ff rustig laten gaan. en als je klaar bent voel je je heel rustig en sterk tegenlijk. we gebruiken dit meestal om beter kracht te kunnen halen voor de slagen. maar ik ga dit zeker eens proberen.
|
|
|
|
Magie betekent toch gewoon al je energie ergens oprichten, zodat bv situaties onstaan die zonder dat je die enenergie zo stuurt niet zouden zijn ontstaan?
En je kunt daar toch bv edelstenen voor gebruiken omdat die weer bepaald energie bevatten die je zouden kunnen helpen?
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
(half)edelstenen kan je inderdaad ook als hulpmiddel gebruiken. Voor zover ik begrijp is de theorie hierachter dat elk materiaal trilt met een bepaalde frequentie, een bepaalde energiesignatuur heeft. Als jij bij magie gebruik maakt van een bepaald type energie, kan een steen die daarbij past jouw eigen energiestroom versterken. [Dit bericht is aangepast door Suzanne79 (22-01-2002).] |
||
|
|
||
|
Citaat:
ook al de kritiek op me is welkom ![]()
| Advertentie |
|
|
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 10:55 | |
| Verhalen & Gedichten |
Nep Inferno | 3 | 25-06-2004 19:54 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 10:35 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 21:47 | |