Oud 25-02-2003, 20:40
McMotion
McMotion is offline
allo.. ik merk dat ik langzamerhand een beetje doof begin te worden m'n gehoor gaat er in ieder geval hard op achteruit
ik ga veel naar concerten enzo dus het is opzich wel een beetje logisch, maar zou het ook kunnen komen doordat ik altijd muziek aan heb staan? tijdens het slapen bijvoorbeeld.. ik zou me zo kunnen voorstellen dat ik hierdoor wen aan geluid, en minder snel merk als bijvoorbeeld mensen tegen me praten.. weet iemand of dat waar is? 't zou me erg geruststellen iig want dan kan ik er iets aan doen
Oud 26-02-2003, 11:59
Quiana
Quiana is offline
Denk dat het best kan,
als ik heel lang naar mn discman heb geluisterd,
duurt het ook weer ff voor 'k weer 'normaal' hoor..
Kweenie wat je eraan zou kunnen doen..
Misschien je muziek wat zachter zetten oid..
En niet bij de boxen gaan staan van een concert.
Oud 26-02-2003, 14:07
Memnoch
Memnoch is offline
Huh, wat? KAN JE WAT HARDER PRATEN? IK HOOR JE NIET GOED.
Oud 26-02-2003, 15:44
Verwijderd
Het is inderdaad zo dat je doof kunt worden door gewenning.
Als je regelmatig harde geluiden hoort van een bepaalde frequentie, kan je oor daar minder gevoelig voor worden, en op den duur zelfs ongevoelig. Als je oor dus gewend is geraakt aan een bepaald frequentiegebied ben je er onherroepelijk doof voor.
Meestal begint dit bij hoge tonen, dan bij lage (basdoof)
Als ik jou was zou ik dus wat rustiger aan doen bij concerten.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:11
Verwijderd
Komt door die concerten.

Als jij harde geluiden waarneemt, dan gaan de trilhaartjes in jouw oor liggen. Na verloop van tijd herstellen ze zich en richten ze zich weer op, maar dan moet je ze wel rust gunnen. Als je te vaak en te snel achter elkaar naar harde muziek luistert, dan krijgen die trilhaartjes niet de kans zich te herstellen en loop je dus een blijvende gehoorbeschadiging op.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:17
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
.
Meestal begint dit bij hoge tonen, dan bij lage (basdoof)
Als ik jou was zou ik dus wat rustiger aan doen bij concerten.
Bij mij is het omgekeerd: ik hoor heel slecht lage tonen en ik ben vreselijk gevoelig voor hoge tonen (ik had het liever omgekeerd gehad),
en dat is het gevolg van een enorme reeks oorontstekingen, ook nog genetisch bepaald (m'n pa heeft dit ook) MAAR ook van naar te luide muziek te luisteren, concerten, enzovoort...
Bij mij is hierdoor zelfs o.a. het slakkenhuis beschadigd (diep in je oor) en dat kan nooit meer genezen, net als bij oude mensen .
Wat je zeker niet moet doen, is luisteren naar muziek door een koptelefoon, hoe jammer het ook is, en de geluidsboxen op een festival/concert/... vermijden.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:40
McMotion
McMotion is offline
mjah boxen vermijden fraai is dat.. ik krijg in ieder geval binnenkort van die dure op maat gemaakte oordoppen en die doe ik dan gewoon altijd in waar veel lawaai is

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten