Oud 13-09-2006, 13:52
elledc
elledc is offline
Ik maak me zorgen want ik heb al enkele teken verwijderd uit de vacht van m'n hond en nu vraag ik me af... teken die nog heel klein zijn en die je niet ziet kunnen dus van de vacht van m'n hond op mij springen en zich verder ontwikkelen?
Ik ga ook vaak wandelen met m'n hond in bosrijke gebieden
Ik vind dat zo bijzonder vieze beestjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2006, 19:14
wizkid
wizkid is offline
Ze kunnen denk ik wel van jou op de hond komen, maar ze kunnen ook al uit de bomen op jou vallen of uit struiken. Voor je hond kun je een vlooien en tekenmiddel in 1 kopen, zodat ook de teken dood gaan die op hem komen.
Neem zowiezo altijd een tekentangetje mee voor als er iets gebeurd en doe er geen alcohol op want dan kunnen ze alsnog hun maaginhoud in je legen.
Oud 13-09-2006, 19:32
Bloem
Bloem is offline
Je zou kunnen proberen om je hond biergisttabletten te geven, die kun je gewoon bij de drogist kopen en werken goed om teken tegen te gaan
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 22:01
Verwijderd
knoflookpilletjes ook, helpen ook prima tegen vlooien trouwens.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 09:34
light fighter
light fighter is offline
honden krijgen andere teken dan mensen. Weet niet precies hoe het zit maar als ik teken bij onze hond verwijder zien die er toch echt anders uit dan de teken die ik van m'n lijf heb mogen verwijderen. Die van de hond zijn bruin en die op mij lopen zijn toch echt zwart
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 09:46
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
light fighter schreef op 17-09-2006 @ 10:34 :
honden krijgen andere teken dan mensen. Weet niet precies hoe het zit maar als ik teken bij onze hond verwijder zien die er toch echt anders uit dan de teken die ik van m'n lijf heb mogen verwijderen. Die van de hond zijn bruin en die op mij lopen zijn toch echt zwart
Volgens mij maakt dat niets uit, ik denk dat iedere teek wel op je kan leven. Er zijn zowiezo verschillende teken en misschien zitten die op verschillende hoogtes in struiken en bomen. Jij gaat langs hogere struiken en je hond gaat bijvoorbeeld ook door het gras.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten