Oud 27-02-2003, 13:14
ikkeTessa
ikkeTessa is offline
Ik heb eens een aantal verhaaltjes doorgelezen, maar waarom allemaal zo triest?

Als je je zo rot voelt helpt het echt niet om achter je computer te gaan zitten en te gaan vertellen hoeveel je wel niet hebt meegemaakt en hoe zielig dat is. Dit helpt gewoon absoluut niet. Wel zou het helpen om je situatie uit te leggen en daar hulp voor te vragen want er zaten zeker goede adviezen bij.

Zelf heb ik ook genoeg meegemaakt en eerlijk gezegt deed ik precies hetzelfde: achter de computer zitten en vertellen wat ik had meegemaakt, maar 9 van de 10 keer wordt je niet begrepen en ga je je alleen rotter voelen dus dit is eerder een advies dan een verwijt

kusss Tess
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2003, 13:21
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
ikkeTessa schreef:
Omdat er nou eenmaal rotte dingen gebeuren?
Citaat:
ikkeTessa schreef:

Als je je zo rot voelt helpt het echt niet om achter je computer te gaan zitten en te gaan vertellen hoeveel je wel niet hebt meegemaakt en hoe zielig dat is. Dit helpt gewoon absoluut niet.
En dat weet jij voor iedereen?
Verschilt per persoon, mij heeft het iig best
geholpen om alles eruit te gooien.
Bovendien komen er vaak wel nuttige reacties
van mensen met een totaal andere kijk erop,
en die me ook hebben laten zien dat niet alles donker is..
(goed, dit is dan weer voor mij..
Maar alles eruit gooien kan echt opluchten imo)
Citaat:
ikkeTessa schreef:

Wel zou het helpen om je situatie uit te leggen en daar hulp voor te vragen want er zaten zeker goede adviezen bij.
Zat mensen doen dat ook hoor.
Oud 27-02-2003, 13:23
Verwijderd
Citaat:
ikkeTessa schreef:
Als je je zo rot voelt helpt het echt niet om achter je computer te gaan zitten en te gaan vertellen hoeveel je wel niet hebt meegemaakt en hoe zielig dat is. Dit helpt gewoon absoluut niet. Wel zou het helpen om je situatie uit te leggen en daar hulp voor te vragen want er zaten zeker goede adviezen bij.
Praten en ervaringen uitwisselen kan zeker wel helpen. En hun situatie uitleggen en er hulp bij vragen is toch juist wat veel mensen hier doen? Verder is het soms erg moeilijk om je bij bepaalde dingen neer te leggen, tis makkelijker gezegd dan gedaan.

Citaat:
Zelf heb ik ook genoeg meegemaakt en eerlijk gezegt deed ik precies hetzelfde: achter de computer zitten en vertellen wat ik had meegemaakt, maar 9 van de 10 keer wordt je niet begrepen en ga je je alleen rotter voelen dus dit is eerder een advies dan een verwijt
Das jouw ervaring, misschien dat anderen het anders ervaren.

Alleen maar achter je computer zitten is idd niet goed, dat moet je dus ook niet doen. Maar zo af en toe een tijdje computeren en dan forummen is echt niet slecht. Wel moet je op jezelf passen en je niet rotter gaan voelen dan je al doet door reacties en/of andere topics ed.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 13:26
Verwijderd
Als je aandacht en begrip wil, kan het best.

Als je problemen wil oplossen, ben je hier verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Niet altijd waar, het begrip is er sowieso niet altijd.

Citaat:

Echt oplossen misschien niet, maar je hoort iets wel eens ook van een andere kant of iig van iemand die het van een afstandje kan bekijken en dat kan heel verhelderend werken, ook voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 18:18
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
ik ben het met leonoor eens

Bij jou helpt dat misschien niet, maar dat is jouw ervaring.
Voor anderen kan het misschien wel helpen.

Citaat:
Wel zou het helpen om je situatie uit te leggen en daar hulp voor te vragen want er zaten zeker goede adviezen bij.
bedoel je hulp van mensen op het forum of bedoel je professionele hulp?
Want op het forum gebeurd dit wel vaak vind ik, mensen vertellen hun verhaal/situatie en vragen om advies en meningen van anderen.

En ja er zijn ook topics waarin mensen gewoon hun hart even luchten. Daar is toch niks mis mee? Alleen het verhaaltje typen kan al opluchten.
Oud 27-02-2003, 18:20
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen erg prettig kan zijn om je problemen even van je af te typen, en ik denk ook echt dat het kan helpen door je problemen voor te leggen aan andere.
En volgens mij word je hier prima begrepen.
Oud 27-02-2003, 18:26
ikkeTessa
ikkeTessa is offline
Okeej ik ben het er zeker mee eens dat het per persoon verschilt.
Maar zoals ik al zei het was zeker geen verwijt. Ik kan best begrijpen dat je steun zoekt bij elkaar. En ik vertelde mijn eigen ervaring
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
ikkeTessa schreef:
En ik vertelde mijn eigen ervaring
Waarvan je een deeltje als feit brengt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 22:35
GirlXXx
GirlXXx is offline
Je begrijpt het niet volgens mij, als je iets heb of je hebt iets ergs meegemaakt dan wil je weten of er nog meer mensen bestaan die dat hebben.

Ik heb problemen die steeds erger worden, daarom moet ik ook naar een psychiater. Niemand van mijn klas of school of familie weet ervan behalve dan mijn ouders. De meeste denken dat ik gek ben ofzo of dat ik me aanstel. Ze vinden me raar omdat ik niet zo ben als hun.

Daarom is het juist goed om het in het forum te zetten zodat je het toch kan vertellen zonder je te schamen ofzo. Het lucht gewoon heel erg op!!! En dan merk je ook dat je vaak niet de enige bent begrijp je dAT........
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 08:16
Andora
Andora is offline
Nou, ik post hier meestal alleen topics als ik me, of slecht voel of gewoon wil weten wat andere mensen ervan weten/vinden.
Het is dus hartstikke handig dat je hier je zorgen enzo kan neerzetten, aangezien je niet weet of anderen je idee raar of zelfs ziek vinden. En omdat je hier prive opzit, hoef je niet te zien hoe iemand reageert. en er zitten idd hele goeie adviezen bij
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 09:40
Verwijderd
Citaat:
ikkeTessa schreef:

kusss Tess
je voelde je rotter omdat je met je problemen geconfronteerd werd, maar je was daarom eigenlijk bezig het te verwerken.. na een tijdje ha dje alles wle opgeschreven en het ook verwerkt en stopte je met het forum.. je ging je beter voelen, je dacht dat hget daardoor kwam en komt daarom nu ons mooi vertellen dat computeren niet helpt..

en je niet begrepen voelen, tja de meeste mensen hebben nou eenmaal neit zoveel problemen gehad.. en die begirjpen mensne die ze wel hebben daarom ook niet..

en de meeste mensen hier komenb meyt een probleem, wij geven advies omdat wij vaak in hetzelfde schuitje hebben gezeten (of nogsteeds inzitten) ejn daarom goed advies kunnen geven zodat het beter met die persoon gaat
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 09:49
Eend
Eend is offline
Citaat:
ikkeTessa schreef:

kusss Tess
Eujz
Ik begrijp je reactie wel, maar dat is voor iedereen anders. Ik zie het nut er ook niet van in en blijf meestal vrolijk, ook achter de pc, maar soms moet het er gewoon uit.

Eerst schreef ik ook alles op en praatte er met veel mensen over op i-net, omdat het hielp. Nu praat ik er ook gewoon steeds minder met mensen op i-net over, omdat ik na alle therapie gedoe gewoon ook in het echt over durf te praten.

Vergeet niet dat veel jongeren die hier zitten zelf al bij een psych zitten en al op weg zijn om aan hun problemen te werken. Iedereen werkt op zijn eigen manier er aan en iedereen op zijn eigen tempo.
Wat als je met de mensen in je directe omgeving niet met mensen durft te praten, maar t wel lekker anoniem kwijt kunt op i-net? Dat is dan toch juist fijn? Dat is niet zielig achter je pc-tje wegkruipen in hun ogen. Dat is even lekker je hart luchten en er daarna weer even tegen aan kunnen.

Het kan zijn dat jij dat niet zo ziet, maar bekijk juist hoe goed het die jongeren doet om het even kwijt te zijn. Beloon ze juist, dat ze dit wel durven. Dit is gewoon een stap in de goeie richting.
Natuurlijk zullen daar ook weer negatieve kanten aan zitten, maar zie jij hier iemand die er van onderdoor gaat? Ik niet.

Liefs

Eendje

Oud 05-03-2003, 21:30
Fantôme
Fantôme is offline
*zonder alle reacties te hebben gelezen*
Je verhaal kwijt kunnen lucht voor veel mensen op, ook plaatsen mensen hier topics gewoon voor advies van andere mensen, of omdat ze mensen zoeken die hetzlefde hebben meegemaakt om erover te kunnen praten o.i.d. Iig is het zo, dat iets wat jij onzin vind, voor andere geen onzin hoeft te zijn. En btw, het psych forum is er toch juist voor gemaakt je hart te luchten enzoww...
Oud 06-03-2003, 12:13
Dashja
Dashja is offline

Mij heeft het juist enorm geholpen, toen het slecht met
me ging.
Het heeft me ook wel eens omlaag getrokken, maar de meeste
keren heeft het me enorm geholpen.
Zonder het forum waar ik altijd kom (niet scholieren) was ik
er niet eens meer geweest, dat kwam dan door de mensen
die op het forum zaten...
Mij heeft het dus zeker geholpen.

Misschien dat jij slechte ervaringen hebt gehad daarmee?
Dan is het goed te weten, dat je ook absoluut goede ervaringen
erover kan houden!

Oud 06-03-2003, 13:42
karamba
karamba is offline
Je gevoel kunnen delen is heel belangrijk. Anders sta(tenminste ik) je op sommige momenten zo eenzaam op de wereld. Je kan wel mensen met begrip om je heen hebben maar ze moeten ook weten waar ze het over hebben. Het pept vaak je zelfvetrouwen ook op omdat je steun voelt. Maakt dan even niet uit van wie lijkt mij...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 12:32
ikkeTessa
ikkeTessa is offline
Ik snap wat jullie allemaal zeggen en ik vind het geen onzin dat jullie hier zitten hoor -->even om wat misverstanden uit de wereld te helpen
Toen ik 14/15 zat had ik ook wel veel steun van de mensen op i-net, maar mijn probleem was dat ik heel de dag met mijn hoofd bij die mensen zat terwijl ik in een heel andere omgeving leefde dan die mensen en ik maakte ruzie met mijn 'ouders'(moeder en stiefvader) als ik niet achter de computer mocht. En als ik dit achteraf bekijk zie ik dat dat afsoluut niet goed was. Ik heb deze vraag gesteld omdat ik wel eens wilde weten hoe dat bij andere zat en zie nu dat het aan mij lag, omdat eht jullie bijna allemaal helpt.

Ik dacht altijd dat ik alles verwerkt had, maar zit uiteindelijk ook bij een psycholoog dus zo zie je maar..... bedankt voor jullie reacties hoor! xxxxx
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 12:53
Guy,Interrupted
Guy,Interrupted is offline
Er is ook wel een verschil tussen een redelijk-forum en een chat-kanaal server he.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:19
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ik heb er zelf wel onwijs veel steun aan om mijn verhaal kwijt te kunnen en steun te kunnen halen bij mensen. Het fijne aan het internet is, is dat je (bijna) niemand 'in het echt' kent, zodat je ook niet raar aangekeken gaat worden door sommigen. Het is ook bijzonder prettig om ervaringen met mensen te delen. Het enige nadeel is wel dat het je soms omlaag kan trekken doordat je jezelf confronteert met je problemen. Maar uiteindelijk werkt dat voornamelijk positief...
Oud 09-03-2003, 14:31
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
mij heeft het wel geholpen hier mn verhaal te doen, want je krijgt ook weer de visie van iemand anders op jou verhaal, en er zitten hier ook wel een aantal mensen die je kunnen helpen en weten hoe je je voelt..
en het helpt gewoon om je gevoelens ergens op te kunnen schrijven.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:11
Verwijderd
het kan goed zijn als je het goed gebruikt, maar ook heel slecht voor je zijn.

als je elke avond een kwartiertje op internet zet en je gevoelens deelt met mensen die je vertrouwt ok, maar als je echt non stop gaat computeren om maar over jezelf te kunnen typen en begrip te vragen omdat je je anders rot voelt is er denk ik wel iets mis..

maarja dr zijn r genoeg met een rotgezin, en als je dan ff je gezin kan escapen door met lieve mensen te chatten kan het een troost zijn.
daar wordt dit forum iig flink voor gebruikt denk k..

als je maar niet de realiteit uit ogen verliest
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:39
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
******** schreef op 27-02-2003 @ 14:26:

Tot en met hier ben ik t met alle REACTIES eens
Oud 13-03-2003, 16:32
Verwijderd
als ik me weleens rot voelde dan kreeg ik van een goeie vriend van mij zo'n tekst:

De huidige regering onder president Mbeki geeft liever 30 miljard rand uit aan het kopen van nieuwe oorlogsschepen en vliegtuigen in Europa, maar de krijgsmacht van Zuid Afrika telt bijna 70% Aids-patiënten. Op een militaire basis in het noorden van Kwa-Zulu land is dat zelfs 90%. Van een miljoen ambtenaren zijn er 100.000 besmet. Van de mijnwerkers 45%. Het aantal weeskinderen loopt in de miljoenen.

en dan was ik weer blij dat ik in leven was, kon eten en drinken, een dak boven mijn hoofd heb.
soms vergeten we hoe goed we het eigenlijk hebben, we zijn onwijs verwend gewoon en kunnen het ons permiteren om ons ongelukkig te voelen want we hoeven toch niet veel te doen. mama en papa zorgen wel voor het inkomen.

dit wou k ff kwijt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:49
Eend
Eend is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef op 13-03-2003 @ 17:32:
als ik me weleens rot voelde dan kreeg ik van een goeie vriend van mij zo'n tekst:

De huidige regering onder president Mbeki geeft liever 30 miljard rand uit aan het kopen van nieuwe oorlogsschepen en vliegtuigen in Europa, maar de krijgsmacht van Zuid Afrika telt bijna 70% Aids-patiënten. Op een militaire basis in het noorden van Kwa-Zulu land is dat zelfs 90%. Van een miljoen ambtenaren zijn er 100.000 besmet. Van de mijnwerkers 45%. Het aantal weeskinderen loopt in de miljoenen.

dit wou k ff kwijt.
Dat boeit me eik vrij weinig als ik me klote voel Dan ben ik zo egoistisch als de pest en intresseerd niks me meer. Dat is nou juist het rotte, want op dit moment doet die tekst me ook niks en jah, kzou me wel ff lekkerder willen voelen
Oud 14-03-2003, 14:39
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef op 13-03-2003 @ 17:32:

jepz, je hebt gelijk, maar zoals *eend* al schreef... klinkt egoistisch mja, op dat moment denk ik daar nooit bij na. Ik kan alleen maar denken waar ik op dat moment meej zit. Terwijl ik, als je dat soort dingen lees, het tog heel goed heb... dan ga ik me een beetje rot zitten voelen als er iemand dood gaat, terwijl mensen daar weet ik hoeveel mensen op een dag verliezen...
maarja, zoals ik al zei, ik sta daar op dat soort momenten niet bij stil...
Oud 15-03-2003, 21:57
king112
king112 is offline
Citaat:
ikkeTessa schreef op 27-02-2003 @ 14:14:

kusss Tess
ik ken het doe het ook maar hoe moet ik veder
geen idee ik ga nooit meer uit en doe ook niks veel bijzonders dat maakt mij een beetje depri
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten