Oud 10-03-2003, 19:48
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
oke, als allereerst: ik zou mijn god niet weten of t wel hier past, maar als ie ergens anders beter past, verplaatsen dan!

laat ik maar beginnen... *zucht*

ik merk de laatste tijd dat ik erg opvliegend kan zijn, gewoon over de kleinste dingetjes.
voorbeeldje: ik zat in de les wiskunde, vind ik sowieso als een klote vak waar ik dus NIET goed in ben, breekt de punt van me potlood af! dus ik smijt met alle geweld dat onding op de tafel, begin te tieren en te schelden, en ik probeer gelijk heel die rotpotlood af te maken, en alles wat in me buurt ligt wat verwoestbaar is en wat verwoest mag worden...(op zown moment alles dus). maar ook gewoon dingen als iemand me afzeikt ofzo.
en dan krop ik al me woede en agressie op enz. tot ik een geschikt slachtoffer vind om het erop af te reageren....dus mijn omgeving is er de dupe van......mjah...mijn bed ook...

dus kom ik smiddags thuis, smijt me rugzak op de stoel, kijk sjaggo, stampt naar boven, smijt rugzak hard op bed, ruk alle eruit en ga boos aan me huiswerk voor wiskunde ( )

hier nog een voorbeeld:

"Never stop for anything, never walk alone. Sleepwalking on endless seas, misery and thorns. Sandra je bent een.... SCHAT! zegt:
rustig..
Never stop for anything, never walk alone. Sleepwalking on endless seas, misery and thorns. Sandra je bent een.... SCHAT! zegt:
dat heb ik haar ook verteld..
(¯`·._.· • †Dark Tish† •·._.·´¯) † Darkness Inside Me † zegt:
wat rustig nix rustig
Never stop for anything, never walk alone. Sleepwalking on endless seas, misery and thorns. Sandra je bent een.... SCHAT! zegt:
jawel.. wel rustig!
ik wil je wel even wat uitleggen
nou
blijf jij dan rustig ?
goh...zover was ik dus ook al gekome
ho rustig.. plz.."

kijk, die persoon probeert mij te kalmeren, wat dus met moeite lukt, omdat ik gewoon flink veel stoom moet afblazen

ik weet niet wat t is......en kom nou ajb nie aanzetten met:" ooh da zal de puberteit wel zijn!"
want volges mij gevoel is dat dus niet zo...maar goed doe wat je niet laten kunt (wat dus ook geld voor mij in mijn uitspattingen)

oke....mijn vraag dus; wie herkent dit en/of weet wat ik kan doen om mezelf dus in te houden enz. ???

alvast hartelijk bedankt
Oud 10-03-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 10-03-2003 @ 20:48:
ik weet niet wat t is......en kom nou ajb nie aanzetten met:" ooh da zal de puberteit wel zijn!"
want volges mij gevoel is dat dus niet zo...maar goed doe wat je niet laten kunt (wat dus ook geld voor mij in mijn uitspattingen)

oke....mijn vraag dus; wie herkent dit en/of weet wat ik kan doen om mezelf dus in te houden enz. ???
Ik kom oa wel aan met 'ooh, dat zal de puberteit wel zijn'. Omdat ik wel denk dat dat iig een rol speelt. Als het 'in je' weer wat rustiger wordt, is het ook mogelijk om rustiger te reageren op dingen die niet gaan zoals jij wilt. Tot die tijd: misschien helpt het om te sporten (zoek een sport waar je echt je teveel aan energie ed in kwijt kunt, waar je je in af kunt reageren), zoek iets waarbij je je kunt ontspannen, praat er over met mensen (ook zodat je dingen minder opkropt, scheelt een hoop uitbarstingen) en/of schrijf, tel tot tien, loop even weg, vertel mensen waarom je zo reageert en dat ze je dan maar even moeten laten oid (soms mag je dan ook de klas wel even uit van leraren, als ze het maar weten). Probeer er iig voor te zorgen dat jouw probleem niet (ook) het probleem van anderen wordt, dat jouw uitbarstingen dus niet ten koste van anderen gaan.

Wil je 'persoonlijke ervaringen', dan moet je me maar ff een pm sturen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:59
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-03-2003 @ 20:53:
tel tot tien
dat lukt me zelf al niet eens ik haal de 3 amper....
Oud 10-03-2003, 20:01
anrym
anrym is offline
eyz...
ik heb nog wel ff een tippie voor je: nadenken voordat je iets doet, want als je zo bezig bent je af te reageren, dan heb je alleen jezelf ermee en anderen schrik je dan af. Dus voordat je boos begint te worden, tel tot 100 en bedenk dan of het echt helpt. Als je het dan kan opkroppen tot je thuis komt, kun je je daar ff lekker afreageren op een boksbal bijvoorbeeld of als je een paar keer in de week gaat sporten. Echt dat is een stuk leuker en beter voor je!
groetjes Myrna.
Oud 10-03-2003, 20:05
AtOx
AtOx is offline
Ik zou vooral een sport zoeken om je in uit te leven. Persoonlijk word ik ook wel tamelijk pissig van dag in dag uit op die klote schoolbanken en zo te zitten maar me dan eens goed gaan uitleven in de volleyball doet me dan echt wel deugd. Alle problemen enzovoorts van je afslaan. Dan hoef je geen boekentas of potlood meer om je problemen op uit te werken en ben je veel te tam om nog zo pissig te lopen tegen je omgeving.

Ik kan je alleen maar aanraden het eens te proberen. Bij mij helpt het in ieder geval.

(En misschien ligt het toch een beetje aan dat puber-ding dat hoop ik toch anders zit je er je hele leven mee )

Greetz,
Anthony
Oud 10-03-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 10-03-2003 @ 20:59:
dat lukt me zelf al niet eens ik haal de 3 amper....
Gelukkig stonden er ook nog andere tips tussen.

Je zult jezelf toch moeten leren beheersen, nu nemen mensen het misschien nog van je, maar wanneer je ouder wordt zal dit steeds minder worden. Werk er nu dus aan, dan kom je later niet voor een (nog) groter probleem te staan. 't is maar een tip.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:24
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-03-2003 @ 21:06:
Gelukkig stonden er ook nog andere tips tussen.

Je zult jezelf toch moeten leren beheersen, nu nemen mensen het misschien nog van je, maar wanneer je ouder wordt zal dit steeds minder worden. Werk er nu dus aan, dan kom je later niet voor een (nog) groter probleem te staan. 't is maar een tip.
ook een goeie nee maar idd, je hebt gelijk...iedereen trouwes die heeft gereageert
Oud 10-03-2003, 20:31
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Maar stel nou is voor, en ik zeg stel...

ik ben dus enorm pissig bezig, waar dan ook, en ik leef me eigen uit op iets, en iemand ziet dat, dus die loopt op me af, probeert me 'n beetje onder bedwang te houden, en als ik doorga en heeeeeelemaal door t lint ga werkt ie me tegen de grond ofzo...wat dan??!!! daar ben ik echt bang voor
/ \
|
|
|
ophouden met da agressieve..... jaja....
nee maar tog....als t onder een sport gebeurt..?
Oud 10-03-2003, 20:43
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Je geeft in aan aggresie, sorry maar zoiets is controleerbaar als je het ECHT wilt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 10-03-2003 @ 21:31:
*stel*
Ik snap het niet helemaal geloof ik...maar zorgen dat het niet gebeurd maar dan? Dus zorgen dat je niks op kropt waardoor het tot een uitbarsting zou kunnen komen, er met mensen over praten, je agressie ergens ander in uiten, enz.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:14
Verwijderd
eej Dark Tish........

wat heb ik jou nou een tijd geleden geschreven in dat schrift??????????????????
*snapt dr nix van*
lees dat nog es goed door!!!!
je weet niet wat je je zelf aan doet man!
en zit niet meteen te denken dat je depressief bent, jij zit nog in je pubertijd!!!
zoiets kan altijd!
nahjah ik weet niet veel te zeggen nou..... maarreuhm je ken iig wel altijd bij mij terecht....

maar sleur jezelf er niet in!!!!
geloof mij dat wil je niet!!!
en als je je beter wil voelen; blijf hier dan een tijdje weg!!!
hier rond hangen als je je zo voelt, dan gaat t alleen maar slechter hoor, geloof me!!!!
doe leuke dingen ofzo, ga winkelen met je vriendinnen ofzo....
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 23:26
poesiefox
poesiefox is offline
Pubertijd. Testosteronproduktie komt op gang, soms een beetje teveel=woede.
Oud 10-03-2003, 23:53
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Agressie is het en dat kan je controleren

Tot 10 tellen
kom je maar tot 3?
Opnieuw beginnen,
net zolang je rustig bent.
1=kwaad
10= rustig
steeds een stapje verder.
Probeer ook niet dingen te vinden om boos te blijven.
Als je boos kijkt en boos gedraagt krijg je daar weer commentaar op en dat is ook weer irritant.
Laat jezelf ook weer vrolijk worden als er iets leuks gebeurt, net zo snel als je boos kan worden om iets kleins.

Sport is goed.
Door er juist aan te doen wordt de kans dat je heel erg agressief wordt juist kleiner.
Als je bij sport agressief wordt kan je dat omzetten naar kracht.
Je word er dan alleen maar beter van als je dat leert. Je word dan ook minder snel agressief.
Oud 11-03-2003, 13:51
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef op 10-03-2003 @ 22:14:
eej Dark Tish........

je weet niet wat je je zelf aan doet man!<--- ben een vrouw

en zit niet meteen te denken dat je depressief bent,

en als je je beter wil voelen; blijf hier dan een tijdje weg!!!
ik weet wel wat ik mezelf aandoe, en ik denk vooral niet da'k depri ben, want ik weet: ik ben NIET depri, en ik blijf hier niet weg, want noujuist hier kan ik heeeeeel wat opsteken enz. en hier helpen ze me, snappie?
kvoel me ook redelijk goed, en er is ook niets mis met, behalve dit dan...
Oud 11-03-2003, 18:04
Verwijderd
ja waarom maakt je je er dan zo druk om ?
omdat je af en toe bad temper hebt....
jonge jonge moet je daarvoor posten, je bent een puber man!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Dark Girl! schreef op 11-03-2003 @ 19:04:
jonge jonge moet je daarvoor posten
Dat mag ze toch nog altijd zelf weten.
Citaat:
Dark Girl! schreef op 11-03-2003 @ 19:04:
jonge jonge moet je daarvoor posten, je bent een puber man!
Ik kan tegen driekwart van het forum (waaronder jij net zo goed) zeggen 'je bent een puber man', maar dat doe ik niet. Iemand zit ergens mee en dan mag hij/zij dat posten. Wil je het niet lezen en/of vind je het onzin, dan open je die topic niet. Heel simpel.

Laatst gewijzigd op 11-03-2003 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:13
Verwijderd
jajaja I know, sorry, whatever...
*let niet op mij vandaag*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 11-03-2003 @ 19:57:
Puberteit, en zeg niet dat het niet zo is...
that's what I said....
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:28
Dashja
Dashja is offline
Een vriendin van mij, was ook altijd erg agressief.
Zij heeft dit opgelost door op karate te gaan.
Hier kan zij al haar woede in kwijt en lekker alles eruit
gooien.
Ook schrijft ze veel van haar af, en dit lijkt ook goed
te werken.
Of gewoon even iets actiefs doen, waarbij je aan iets anders
moet denken.
Wat bij mij helpt (ik heb dan niet echt woede aanvallen, maar
als ik kwaad ben)
is met mijn dieren knuffelen. Ik weet niet of je dieren hebt,
anders naar de kinderboederij ofzo...

Op zo'n moment is dat misschien moeilijk, maar maak voor
jezelf anders eens een lijstje dat je boven je bed ofzo
(en in je agenda)
ophangt met de tips die hier gegeven zijn.

Op het moment dat je zo'n bui voelt opkomen, ga je alle
tips afwerken.
Ik hoop dat het je wat helpt!

Sterkte iig!
Dashja
Oud 12-03-2003, 08:45
saartjeh
saartjeh is offline
Ik word ook wel es zo boos. Dan ik niet kwaad genoeg zijn op alles. Het is niet de puberteit ofzow en je moet ook niet eerst nadenken., Het is gewoon opgekropte woede. De enige tip die ik je kan geven is om het er es een keer flink uit te laten gaan (gt, trap de boel maar es helemaal kapot, wat bij mij helpt is keihard schreewen en krijsen hihi, moet je wel n btje weg van huis zij ) maar dan heb je daarna telkens als je boos maar n klein beetje woede. Kijk, ls je es n keer boos bent omdat het eten niet lekker is, omdat iemand anders de afstandsbediening heeft, en je laat dan nhiet ffies zien dat je dat niet leuk vind, dan stapelen al die kleine dingetjes zich op. En das idd behoorlijk klote, want dan kan 1 kelin ding op een gegeven moment de druppel zijn. Misschien is er ook wel een woede die er niet uit kan komen, kweenie of je wat errugs mee gemaakt hebt ofzow. Maar probeer de woede er gewoon uit te krijgen. Probeer om te kijken of je, als alles er uit is, steeds boos te reageren als je dat bent. Dan is het nl minder erg en ben je niet meer super kwaad, want je propt dan nix meer op. Oh enneh, het is helemaal niet raar hoor.
Veel suc6
Liefs van Sara
Oud 12-03-2003, 13:46
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 11-03-2003 @ 19:57:
Puberteit, en zeg niet dat het niet zo is...
wat als ik zeg dat t niet zo is?
Oud 12-03-2003, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 12-03-2003 @ 14:46:
Hoe weet je dat zo zeker? 13 is een puberleeftijd (net als 16). Als het (mede) door de puberteit komt betekend dat niet dat het minder erg is oid, maar 't verklaard vaak wel een boel en soms gaan dingen dan vanzelf weer over.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:57
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2003 @ 14:48:
Hoe weet je dat zo zeker? 13 is een puberleeftijd (net als 16). Als het (mede) door de puberteit komt betekend dat niet dat het minder erg is oid, maar 't verklaard vaak wel een boel en soms gaan dingen dan vanzelf weer over.
ik weet niets zeker, en ik weet dat ik aan t puberen ben...
ach ja je hebt denk ik wel gelijk....
Oud 12-03-2003, 15:23
freakinaround
freakinaround is offline
ja..dit herken ik wel..heb ik ook heel vaak...bijnda dagelijks..

ben ik hartstikke vroglijk en blij enzo, en dan in eens zonder reden, kan me humeur helemaal omslaan..kweet ook niet waardoor het komt...misschien omdat ik zo vaak moe ben (oververmoeid)...mja..

als je dr wil over praten mag je me wel toevoegen op msn

freakinaround@hotmail.com

*kusj ende knuff* annelijn/freakinaround
Oud 12-03-2003, 15:53
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 12-03-2003 @ 16:23:
ja..dit herken ik wel..heb ik ook heel vaak...bijnda dagelijks..

ben ik hartstikke vroglijk en blij enzo, en dan in eens zonder reden, kan me humeur helemaal omslaan..kweet ook niet waardoor het komt...misschien omdat ik zo vaak moe ben (oververmoeid)...mja..

als je dr wil over praten mag je me wel toevoegen op msn

freakinaround@hotmail.com

*kusj ende knuff* annelijn/freakinaround
okeej

ja heb ik dus ook, ene keer zit ik vroolijk en gek te doen, en t andere moment gooi ik ineens een boek op de grond en schop ik t kapot
Oud 12-03-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 11-03-2003 @ 23:36:
Ik confirm 't ff, dan gaat ze het misschien wel geloven als meerdere het zeggen
okeeej

Citaat:
Dark Tish schreef op 12-03-2003 @ 14:46:

meid, je bent 13, je pubertijd begint net!

waarom in godsnaam denken mensen tegenwoordig dat ze meteen depri zijn als ze zich klote voelen of als ze snel aangebrand zijn?
ik snap dr nix van.....
alsof t leuk is om depressief te zijn, die sticker te hebben...
'doe jij al mee met de nieuwste rage?'
'welke rage?'"
'depressief zijn!'
ja ik zie t al voor me......

Dark Tish, als jij echt denkt dat t niet je pubertijd is doe er dan wat aan, ga naar t GGZ of op school naar de Maatschappelijke Werkster en praat daarmee, ga een test doen ofzo!!!!!
ik weet zeker dat zij ook zullen zeggen dat je gwoon een normale puber bent...

*zucht*
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:42
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef op 12-03-2003 @ 21:34:

waarom in godsnaam denken mensen tegenwoordig dat ze meteen depri zijn als ze zich klote voelen of als ze snel aangebrand zijn?

voor de zoveelste keer: ik ben niet depri en dat denk ik ook niet

heb je um nou?
Oud 14-03-2003, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 13-03-2003 @ 15:42:
voor de zoveelste keer: ik ben niet depri en dat denk ik ook niet

heb je um nou?
ja ik heb m allang, maar waarom maakt je je dan zo druk als je snel aangebrand bent???????????????
dat hoort er allemaal bij hoor!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Dark Girl! schreef op 14-03-2003 @ 16:27:
ja ik heb m allang, maar waarom maakt je je dan zo druk als je snel aangebrand bent???????????????
dat hoort er allemaal bij hoor!!!!
Deze dingen kunnen ook over pm/mail/irl. Als Dark Tish het belangrijk genoeg vindt om er een topic over te openen, dan mag ze dat doen, dan hoeft niet iedereen haar te vertellen dat het 'de puberteit maar is en dat ze zich niet zo aan moet stellen ed'. Vind jij het leuk als anderen zo op jouw topics reageren? Dan wil je toch ook serieus genomen worden en dat het niet wordt afgedaan met 'het is de puberteit maar'? Waarom mag jij wel topics openen en zijn die wel het openen waard en waarom geldt dat voor iemand anders dan niet? Gelden er voor jou andere 'regels'?

(Dit is niet persoonlijk bedoeld, 't geldt voor anderen net zo goed...'k vind het gewoon raar. Waarom zijn haar problemen minder dan van iemand anders, toevallig omdat ze 13 is ofzo?)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:41
Verwijderd
nee omdat ze mijn zusje is en ik weet hoe ze irl is en zo.....
dus ik zie t nut er idd niet van in dat ze een topic opent...
want ze zegt zelf dat ze weet dat ze niet depri is....
dus dan blijft de pubertijd over...

en excuses voor de rest..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Dark Girl! schreef op 14-03-2003 @ 16:41:
nee omdat ze mijn zusje is en ik weet hoe ze irl is en zo.....
dus ik zie t nut er idd niet van in dat ze een topic opent...
want ze zegt zelf dat ze weet dat ze niet depri is....
dus dan blijft de pubertijd over...

en excuses voor de rest..
Waarom zeg je haar dat dan ook niet irl? En waarom gelden voor je zusje andere regels dan voor anderen? Waarom zou ze alleen een topic mogen openen als ze depri is? Dat is niet het enige onderwerp op dit forum, al lijkt het soms wel zo. Als zij iets wil posten, dan heeft ze dat recht, net zo goed als ieder ander. Ik zie ook wel eens het nut van sommige topics niet in, maar is het aan mij om te oordelen wanneer iets nut heeft of niet? En heel vaak zal de oorzaak van iets de puberteit zijn, so what, als iemand daar mee zit en/of iets wil vragen, tips wil, wat dan ook, dan is het juist goed als iemand dat post. Beter dan er zelf mee te blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 16:45:
Waarom zeg je haar dat dan ook niet irl? En waarom gelden voor je zusje andere regels dan voor anderen? Waarom zou ze alleen een topic mogen openen als ze depri is? Dat is niet het enige onderwerp op dit forum, al lijkt het soms wel zo. Als zij iets wil posten, dan heeft ze dat recht, net zo goed als ieder ander. Ik zie ook wel eens het nut van sommige topics niet in, maar is het aan mij om te oordelen wanneer iets nut heeft of niet? En heel vaak zal de oorzaak van iets de puberteit zijn, so what, als iemand daar mee zit en/of iets wil vragen, tips wil, wat dan ook, dan is het juist goed als iemand dat post. Beter dan er zelf mee te blijven zitten.
ik zeg niet dat ze geen topic mag openen, ik zeg alleen dat ik t onzin vind als ze voor dit een topic opent...
want ze zegt zelf dat ze weet dat ze niet depri is...

en ik zeg t niet irl want jij weet denk ik net zo goed als ik dat irl praten veel moeilijker is al zo....

weet je wat?
LAAT MAAR!!!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Dark Girl! schreef op 14-03-2003 @ 16:48:
ik zeg niet dat ze geen topic mag openen, ik zeg alleen dat ik t onzin vind als ze voor dit een topic opent...
want ze zegt zelf dat ze weet dat ze niet depri is...
Waarom zou ze alleen topic mogen openen als ze depri is? En is het aan jou om te oordelen of iets onzin is of niet? Zou jij het leuk vinden als mensen jouw problemen als 'onzin' afdeden? Ik geloof het niet (weet het zeker). Waarom doe je dat dan wel bij een ander?

En doordat mensen zo vaak zeggen 'tis niks', 'tis de puberteit maar', enz. wordt praten steeds moeilijker. Das sowieso niet goe, maar helemaal als er dan eens iets 'echts' aan de hand is, dan praat iemand niet meer.

Citaat:
en ik zeg t niet irl want jij weet denk ik net zo goed als ik dat irl praten veel moeilijker is al zo....
Hmm, maar om het daarom maar allemaal via inet te doen...is dat goed? Moet je op inet dingen zeggen die je irl niet wilt/kunt/durft te zeggen?

Citaat:
weet je wat?
LAAT MAAR!!!
Mij best, ik geef alleen mijn mening. En als dat niet goed valt, tja, dan niet.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 19:27
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Leonoor Leonoor, mag ik er even tussenkomen?
ik vind t echt aardig dat je voor me opkomt, en dat je je mening geeft, maaruh........dat bekvechten...moet dat?

geld ook voor jou Dark Girl, en dan er nog iets bij, ik open dit topic omdat ik er al langer last van had, maar toen kende ik dit dus nog niet, najah ik kende t wel maar ik maakte er geen gebruik van. dit forum is voor iedereen bestemd die problemen kwijt willen, en die dus ook serieuse reacties verwachten, en als ze zelf zeggen dat ze niet aanstellen en dat t geen puberteit is, waarom accepteer je dat dan niet gewoon? alle mensen hebben problemen op hun eigen manier, en ik hoor daarbij, en jij ook, en zelfs de paus. waarom zou mijn probleem onzinnig zijn, en de jouwe niet?

vat dit niet hatelijk op ofzo, maar vind t nogal.....dom...een ander woord kan ik zovlug nie vinden

maar goed, tog bedankt als je me wou helpen, allebei
Oud 15-03-2003, 08:04
Fortisi
Fortisi is offline
Ik heb het ook jarenlang gehad, sinds kort is het wat minder geworden, ik kon gewoon niet tegen tegenslag, dus ook bij de kleinste dingetjes zoals bij als je potloodpunt afbreekt, ik zou ook helemaal gek kunnen worden, besef gewoon dat het kleine dingetjes zijn die er niet toe doen, probeer een beetje een "lekker boeiend" houding te krijgen (alhoewel je niet door moet slaan want dan is alles "lekker boeiend" en doe je ook niks meer aan school en dergelijke)
Als je er niks aandoet kun je nog jarenlang zo doorgaan en dan pikken de mensen in je omgeving het gewoon niet meer...

succes!
Oud 15-03-2003, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 14-03-2003 @ 20:27:
Leonoor Leonoor, mag ik er even tussenkomen?
ik vind t echt aardig dat je voor me opkomt, en dat je je mening geeft, maaruh........dat bekvechten...moet dat?
Kennelijk. 't is niet zo zeer tegen Dark Girl! persoonlijk, wel tegen mensen die zeggen 'het is de puberteit maar' en problemen dus min of meer als onzin afdoen. Daar kan ik niet tegen en dat wekt irritatie op, zoals je waarschijnlijk wel hebt kunnen merken. Plus dat dit forum een openbare plaats is, waar iedereen mag posten wat hij/zij wil (natuurlijk wel volgende de forumregels ed) en dat anderen dat dan niet als onzin af moeten doen, om redenen die ik al genoemd heb. Het forum is niet alleen voor topics over depressiviteit en weet ik het wat voor problemen, wat sommige schijnen te denken (niet alleen Dark Girl! !).
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 10:54
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-03-2003 @ 09:36:
Kennelijk. 't is niet zo zeer tegen Dark Girl! persoonlijk, wel tegen mensen die zeggen 'het is de puberteit maar' en problemen dus min of meer als onzin afdoen. Daar kan ik niet tegen en dat wekt irritatie op, zoals je waarschijnlijk wel hebt kunnen merken. Plus dat dit forum een openbare plaats is, waar iedereen mag posten wat hij/zij wil (natuurlijk wel volgende de forumregels ed) en dat anderen dat dan niet als onzin af moeten doen, om redenen die ik al genoemd heb. Het forum is niet alleen voor topics over depressiviteit en weet ik het wat voor problemen, wat sommige schijnen te denken (niet alleen Dark Girl! !).
juist, ik begrijp je wel...ik kan me voorstellen dat het zeer irritant is ja...dit is ook zeker geen forum voor alleen depressieve mensen, want daar draait het niet allemaal om, iedereen mag hier komen met welk probleem dan ook, en dat zullen de mensen hier maar moeten leren accepteren, of ze er nou tegen zijn of niet. Psychologie heeft met allerlei dingen te maken, en dus niet alleen met depressies. en ik vind t zelf ook vet vervelend als ik met een probleem kom aanzetten waar ik toch eindelijk is antwoord op wil hebben, dat er dan een aantal mensen toch maar zeggen dat t de puberteit is, zo kan ik t ook andersom doen. :" ooh das de puberteit maar hoor!" dikke bullshit dus, niets is de puberteit als jij dat zelf niet voelt en vind.
maar goed ik begin een beetje af te dwalen.
Oud 15-03-2003, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 15-03-2003 @ 11:54:
juist, ik begrijp je wel...ik kan me voorstellen dat het zeer irritant is ja...dit is ook zeker geen forum voor alleen depressieve mensen, want daar draait het niet allemaal om, iedereen mag hier komen met welk probleem dan ook, en dat zullen de mensen hier maar moeten leren accepteren, of ze er nou tegen zijn of niet. Psychologie heeft met allerlei dingen te maken, en dus niet alleen met depressies. en ik vind t zelf ook vet vervelend als ik met een probleem kom aanzetten waar ik toch eindelijk is antwoord op wil hebben, dat er dan een aantal mensen toch maar zeggen dat t de puberteit is, zo kan ik t ook andersom doen. :" ooh das de puberteit maar hoor!" dikke bullshit dus, niets is de puberteit als jij dat zelf niet voelt en vind.
maar goed ik begin een beetje af te dwalen.
En al is het wel de puberteit (soms voel je dat zelf niet ), wat dan nog? 't is toch voor die persoon vervelend en/of een probleem? Of de puberteit daar nou wel of geen oorzaak aan heeft, het is vervelend, dat is een feit. En de puberteit is nou eenmaal niet leuk, maar waarom zou je niet mogen praten over de dingen die door de puberteit komen?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 12:45
AK-47
AK-47 is offline
Jah, heb ik ook zware last van gehad, ben nu 16 maar, nu is het iets minder, toch heb ik nog steeds (soms dan) enorme woede aanvallen, bijv. een jonge ging als grap mij steeds gewoon zijn hand tegen mij zwaaien, ik zeg stop, na een paar keer word ik gek, effe een beetje duwen, daarna hem tegen kluisjes rammen, en daarna hem vloeren (ik zat bovenop ), en bijna een stoot geven maar ze hadden ons uitelkaar gehaald. Ik weet hoe het is en het heeft alleen maar nadelen (stoeien word bijna altijd vechten, grappen maken word bijna altijd mekaars hersens inslaan), daarom probeer ik mensen die mij gek maken gewoon te negeren (wat soms dus niet lukt), maarre toch, het is normaal dat je alst van woede aanvallen hebt, je hoeft heus geen pillen ofzo . Maar ik hoop dat je nu weet dat meer mensen van dit last hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:32
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 15-03-2003 @ 13:45:
Jah, heb ik ook zware last van gehad, ben nu 16 maar, nu is het iets minder, toch heb ik nog steeds (soms dan) enorme woede aanvallen, bijv. een jonge ging als grap mij steeds gewoon zijn hand tegen mij zwaaien, ik zeg stop, na een paar keer word ik gek, effe een beetje duwen, daarna hem tegen kluisjes rammen, en daarna hem vloeren (ik zat bovenop ), en bijna een stoot geven maar ze hadden ons uitelkaar gehaald. Ik weet hoe het is en het heeft alleen maar nadelen (stoeien word bijna altijd vechten, grappen maken word bijna altijd mekaars hersens inslaan), daarom probeer ik mensen die mij gek maken gewoon te negeren (wat soms dus niet lukt), maarre toch, het is normaal dat je alst van woede aanvallen hebt, je hoeft heus geen pillen ofzo . Maar ik hoop dat je nu weet dat meer mensen van dit last hebben.
neej pillen zijn nogal bietje overdreven....en zo is t ook bij mij, als iemand mij irriteert door elke keer zachtjes tegen me aan te bunken ofzo, word ik op 'n gegeven moment pissig dus duw ik trug, en als diegene dan ook nog is trugduwt, vallen er klappen bij mij.
ik probeer de mensen die mij zwaar vervelen ook gwoon te negeren, maar meestal lukt dat dus niet, en ontplof ik.....

bedankt voor je steun
Oud 15-03-2003, 15:41
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 15-03-2003 @ 16:32:
neej pillen zijn nogal bietje overdreven....en zo is t ook bij mij, als iemand mij irriteert door elke keer zachtjes tegen me aan te bunken ofzo, word ik op 'n gegeven moment pissig dus duw ik trug, en als diegene dan ook nog is trugduwt, vallen er klappen bij mij.
ik probeer de mensen die mij zwaar vervelen ook gwoon te negeren, maar meestal lukt dat dus niet, en ontplof ik.....

bedankt voor je steun
No problem man, maar het komt ook omdat mensen je steeds uitdagen met dingen als, wie is het sterkste, kom op ik beuk jou en dat soort dingen, terwijl je weet dat je sterker bent, de jongen die ik bijna had verrot geslagen daagde me steeds uit (doet ie nog steeds maar nu minder hoor!) en daardoor werd ik pissig, het is niet zo dat ik iedereen die ik zie verrot sla
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 13:23
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 15-03-2003 @ 16:41:
No problem man, maar het komt ook omdat mensen je steeds uitdagen met dingen als, wie is het sterkste, kom op ik beuk jou en dat soort dingen, terwijl je weet dat je sterker bent, de jongen die ik bijna had verrot geslagen daagde me steeds uit (doet ie nog steeds maar nu minder hoor!) en daardoor werd ik pissig, het is niet zo dat ik iedereen die ik zie verrot sla
jup, iedereen probeert t uit te lokken dat je helemaal over de rooie gaat enz. en dat moeten ze bij mij tog maar niet al te vaak doen dan, maar ik kan mezelf redelijk beheersen maar als ze blijven doorgaan kan ik niet langer negeren maar dan gaan mijn handjes wapperen
Oud 18-03-2003, 18:43
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
oke.....heb t weer behoorlijk voor elkaar....

eh....stel je eens voor, een suuuuuuuuper zwakke zielige str0nt lerares van Verzorging, die niet eens kan les geven, die zelf amper verzorgd is, wil ons geen pauze geven, jij (als mij zijnde) vind da dus de dikkste onzin, dus je zet een bek tegen haar op waarom we geen pauze mogen hebben, geeft ze zown STOMME DROOGE reden van dat niemand pauze houd dus ook wij niet, dus jij word een beetje pissig, en zet een nog grotere bek op......
*krak* daar gaat weer een potlood.....

bleuh...wordt hier echt doodsimpel van...zelfs t kleinste zieligste dingetje irriteerd me al enorm.....

jah weet t doel hier niet van ofzo hoor..maar...
Oud 18-03-2003, 20:13
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Eeej meiske.. chill.. ik heb hier zelf ook vaak last van.. soms ook op school.. weet je wat dan helpt? Een flinke hap frisse lucht en even schelden. Het is niet erg om te schelden. Echt niet. Zolang je het maar niet te uitgebreid en te hard doet. En mocht je zoiets bij de hand hebben, schreeuw keihard in een kussen. Heeft niemand er last van, alleen het kussen. Of sla een kussen in elkaar. Het helpt echt. Ik ga niet zeggen dat het door de puberteit komt, hoewel dat waarschijnlijk wel iets is dat meespeelt (hormonenshit e.d.), want dat roepen er al genoeg. Ga een sport doen waarbij het niet erg is om een beetje agressie te gebruiken (geen schaken of dammen dus ), voetbal of iets dergelijks. Ik denk dat het wel goed komt. Als je erover wilt praten kun je me wel melen of een pm sturen. Kus en sterkte
Jenneke
Oud 19-03-2003, 13:47
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 18-03-2003 @ 21:13:
Eeej meiske.. chill.. ik heb hier zelf ook vaak last van.. soms ook op school.. weet je wat dan helpt? Een flinke hap frisse lucht en even schelden. Het is niet erg om te schelden. Echt niet. Zolang je het maar niet te uitgebreid en te hard doet. En mocht je zoiets bij de hand hebben, schreeuw keihard in een kussen. Heeft niemand er last van, alleen het kussen. Of sla een kussen in elkaar. Het helpt echt. Ik ga niet zeggen dat het door de puberteit komt, hoewel dat waarschijnlijk wel iets is dat meespeelt (hormonenshit e.d.), want dat roepen er al genoeg. Ga een sport doen waarbij het niet erg is om een beetje agressie te gebruiken (geen schaken of dammen dus ), voetbal of iets dergelijks. Ik denk dat het wel goed komt. Als je erover wilt praten kun je me wel melen of een pm sturen. Kus en sterkte
Jenneke

zoow, dit lucht me echt eenorm op!!!
dankje wel mjah ik sla me bed enz. dus al vaak zat in elkaar, dus ja...
Oud 19-03-2003, 15:24
faan
faan is offline
Dark Tish, als je aggressief bent, kun je veel dingen doen. Zie het als een geschenk van God, want als je loom bent, heb je nergens zin in
Oud 19-03-2003, 15:34
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
faen schreef op 19-03-2003 @ 16:24:
Dark Tish, als je aggressief bent, kun je veel dingen doen. Zie het als een geschenk van God, want als je loom bent, heb je nergens zin in

jah zo denk jij, maar ik vind t meer een soort van vloek...
Oud 19-03-2003, 18:09
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 19-03-2003 @ 14:47:
zoow, dit lucht me echt eenorm op!!!
dankje wel mjah ik sla me bed enz. dus al vaak zat in elkaar, dus ja...
gnaw.. bedden slaan is wel okeej, maar dan moet je niet op het houten randje slaan als je geen gekke strepen in je vuisten wilt hebben
Oud 29-03-2003, 14:34
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 16:55:
Waarom zou ze alleen topic mogen openen als ze depri is? En is het aan jou om te oordelen of iets onzin is of niet? Zou jij het leuk vinden als mensen jouw problemen als 'onzin' afdeden? Ik geloof het niet (weet het zeker). Waarom doe je dat dan wel bij een ander?

En doordat mensen zo vaak zeggen 'tis niks', 'tis de puberteit maar', enz. wordt praten steeds moeilijker. Das sowieso niet goe, maar helemaal als er dan eens iets 'echts' aan de hand is, dan praat iemand niet meer.

Hmm, maar om het daarom maar allemaal via inet te doen...is dat goed? Moet je op inet dingen zeggen die je irl niet wilt/kunt/durft te zeggen?

Mij best, ik geef alleen mijn mening. En als dat niet goed valt, tja, dan niet.

He. Ik heb er ff willekeurig een gepakt, maar tjees zeg hee , wie is hier nou de puber. Ik vin t egt n btje sneu. En dan tegen anderen zeggen dat ze pubers zijn. Ik wil nie midden in de ruzie komen , maar voor de een begint t puber-zijn zal k maar zeggen pas op z'n 17e ofzow en bij de ander op z'n 10 al, en sommigen vertonen nooit egt de kenmerken van puberaal gedrag zal k maar zeggeh.
En nou maar hopen dat de discussie nie eindleoos blijft doorgaan

Nou DarkTish, suc6 dr mee verder.

Liefs van Sara
Oud 30-03-2003, 08:23
Verwijderd
Citaat:
saartjeh schreef op 29-03-2003 @ 15:34:
He. Ik heb er ff willekeurig een gepakt, maar tjees zeg hee , wie is hier nou de puber. Ik vin t egt n btje sneu. En dan tegen anderen zeggen dat ze pubers zijn. Ik wil nie midden in de ruzie komen , maar voor de een begint t puber-zijn zal k maar zeggen pas op z'n 17e ofzow en bij de ander op z'n 10 al, en sommigen vertonen nooit egt de kenmerken van puberaal gedrag zal k maar zeggeh.
En nou maar hopen dat de discussie nie eindleoos blijft doorgaan
Ik geloof jij, beetje nutteloos om hiervoor een topic te uppen.

Zoals jij het brengt komt het over of 'puber' een scheldwoord is en het is alles behalve zo bedoeld, fijn dus dat jij de betekenis van mijn woorden even verlegd. Ik onderbouw mijn mening en zolang ik dat doe ben ik, tot op zekere hoogte, vrij die te geven. En wat ik al zei: Ik geef alleen mijn mening. En als dat niet goed valt, tja, dan niet. Verder weet je niet waarom ik zo reageer, dus misschien kun je beter uitkijken met je reacties, er iig aandenken dat mijn reacties ook wel ergens op gebaseerd zullen zijn.

Om dit soort reacties kan ik nog kwader worden (en ja, ook volwassen worden wel eens kwaad), maar goed. Ik kan niet eens zeggen wat ik precies bedoel...jammer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten