Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
eyz...
ik heb nog wel ff een tippie voor je: nadenken voordat je iets doet, want als je zo bezig bent je af te reageren, dan heb je alleen jezelf ermee en anderen schrik je dan af. Dus voordat je boos begint te worden, tel tot 100 en bedenk dan of het echt helpt. Als je het dan kan opkroppen tot je thuis komt, kun je je daar ff lekker afreageren op een boksbal bijvoorbeeld of als je een paar keer in de week gaat sporten. Echt dat is een stuk leuker en beter voor je! groetjes Myrna. ![]()
|
Ik zou vooral een sport zoeken om je in uit te leven. Persoonlijk word ik ook wel tamelijk pissig van dag in dag uit op die klote schoolbanken en zo te zitten maar me dan eens goed gaan uitleven in de volleyball doet me dan echt wel deugd. Alle problemen enzovoorts van je afslaan. Dan hoef je geen boekentas of potlood meer om je problemen op uit te werken en ben je veel te tam om nog zo pissig te lopen tegen je omgeving.
Ik kan je alleen maar aanraden het eens te proberen. Bij mij helpt het in ieder geval. (En misschien ligt het toch een beetje aan dat puber-ding ![]() ![]() Greetz, Anthony
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zult jezelf toch moeten leren beheersen, nu nemen mensen het misschien nog van je, maar wanneer je ouder wordt zal dit steeds minder worden. Werk er nu dus aan, dan kom je later niet voor een (nog) groter probleem te staan. 't is maar een tip. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Maar stel nou is voor, en ik zeg stel...
ik ben dus enorm pissig bezig, waar dan ook, en ik leef me eigen uit op iets, en iemand ziet dat, dus die loopt op me af, probeert me 'n beetje onder bedwang te houden, en als ik doorga en heeeeeelemaal door t lint ga werkt ie me tegen de grond ofzo...wat dan??!!! daar ben ik echt bang voor ![]() / \ | | | ophouden met da agressieve..... jaja.... ![]() nee maar tog....als t onder een sport gebeurt..?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
eej Dark Tish........
wat heb ik jou nou een tijd geleden geschreven in dat schrift?????????????????? *snapt dr nix van* lees dat nog es goed door!!!! je weet niet wat je je zelf aan doet man! en zit niet meteen te denken dat je depressief bent, jij zit nog in je pubertijd!!! zoiets kan altijd! nahjah ik weet niet veel te zeggen nou..... maarreuhm je ken iig wel altijd bij mij terecht.... maar sleur jezelf er niet in!!!! geloof mij dat wil je niet!!! en als je je beter wil voelen; blijf hier dan een tijdje weg!!! hier rond hangen als je je zo voelt, dan gaat t alleen maar slechter hoor, geloof me!!!! doe leuke dingen ofzo, ga winkelen met je vriendinnen ofzo.... |
![]() |
|
Agressie is het en dat kan je controleren
Tot 10 tellen kom je maar tot 3? Opnieuw beginnen, net zolang je rustig bent. 1=kwaad 10= rustig steeds een stapje verder. Probeer ook niet dingen te vinden om boos te blijven. Als je boos kijkt en boos gedraagt krijg je daar weer commentaar op en dat is ook weer irritant. Laat jezelf ook weer vrolijk worden als er iets leuks gebeurt, net zo snel als je boos kan worden om iets kleins. Sport is goed. Door er juist aan te doen wordt de kans dat je heel erg agressief wordt juist kleiner. Als je bij sport agressief wordt kan je dat omzetten naar kracht. Je word er dan alleen maar beter van als je dat leert. Je word dan ook minder snel agressief.
||
Citaat:
kvoel me ook redelijk goed, en er is ook niets mis met, behalve dit dan...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-03-2003 om 18:13. |
![]() |
|
Een vriendin van mij, was ook altijd erg agressief.
Zij heeft dit opgelost door op karate te gaan. Hier kan zij al haar woede in kwijt en lekker alles eruit gooien. Ook schrijft ze veel van haar af, en dit lijkt ook goed te werken. Of gewoon even iets actiefs doen, waarbij je aan iets anders moet denken. Wat bij mij helpt (ik heb dan niet echt woede aanvallen, maar als ik kwaad ben) is met mijn dieren knuffelen. Ik weet niet of je dieren hebt, anders naar de kinderboederij ofzo... Op zo'n moment is dat misschien moeilijk, maar maak voor jezelf anders eens een lijstje dat je boven je bed ofzo (en in je agenda) ophangt met de tips die hier gegeven zijn. Op het moment dat je zo'n bui voelt opkomen, ga je alle tips afwerken. Ik hoop dat het je wat helpt! Sterkte iig! Dashja
|
Ik word ook wel es zo boos. Dan ik niet kwaad genoeg zijn op alles. Het is niet de puberteit ofzow en je moet ook niet eerst nadenken., Het is gewoon opgekropte woede. De enige tip die ik je kan geven is om het er es een keer flink uit te laten gaan (gt, trap de boel maar es helemaal kapot, wat bij mij helpt is keihard schreewen en krijsen hihi, moet je wel n btje weg van huis zij
![]() Veel suc6 Liefs van Sara
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ach ja je hebt denk ik wel gelijk....
|
ja..dit herken ik wel..heb ik ook heel vaak...bijnda dagelijks..
ben ik hartstikke vroglijk en blij enzo, en dan in eens zonder reden, kan me humeur helemaal omslaan..kweet ook niet waardoor het komt...misschien omdat ik zo vaak moe ben (oververmoeid)...mja.. als je dr wil over praten mag je me wel toevoegen op msn ![]() freakinaround@hotmail.com *kusj ende knuff* annelijn/freakinaround
||
Citaat:
ja heb ik dus ook, ene keer zit ik vroolijk en gek te doen, en t andere moment gooi ik ineens een boek op de grond en schop ik t kapot
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
meid, je bent 13, je pubertijd begint net! waarom in godsnaam denken mensen tegenwoordig dat ze meteen depri zijn als ze zich klote voelen of als ze snel aangebrand zijn? ik snap dr nix van..... alsof t leuk is om depressief te zijn, die sticker te hebben... 'doe jij al mee met de nieuwste rage?' 'welke rage?'" 'depressief zijn!' ja ik zie t al voor me...... ![]() Dark Tish, als jij echt denkt dat t niet je pubertijd is doe er dan wat aan, ga naar t GGZ of op school naar de Maatschappelijke Werkster en praat daarmee, ga een test doen ofzo!!!!! ik weet zeker dat zij ook zullen zeggen dat je gwoon een normale puber bent... *zucht* |
![]() |
||
Citaat:
voor de zoveelste keer: ik ben niet depri en dat denk ik ook niet heb je um nou?
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Dit is niet persoonlijk bedoeld, 't geldt voor anderen net zo goed...'k vind het gewoon raar. Waarom zijn haar problemen minder dan van iemand anders, toevallig omdat ze 13 is ofzo?) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
want ze zegt zelf dat ze weet dat ze niet depri is... en ik zeg t niet irl want jij weet denk ik net zo goed als ik dat irl praten veel moeilijker is al zo.... weet je wat? LAAT MAAR!!! |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
En doordat mensen zo vaak zeggen 'tis niks', 'tis de puberteit maar', enz. wordt praten steeds moeilijker. Das sowieso niet goe, maar helemaal als er dan eens iets 'echts' aan de hand is, dan praat iemand niet meer. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Leonoor Leonoor, mag ik er even tussenkomen?
![]() ik vind t echt aardig dat je voor me opkomt, en dat je je mening geeft, maaruh........dat bekvechten...moet dat? geld ook voor jou Dark Girl, en dan er nog iets bij, ik open dit topic omdat ik er al langer last van had, maar toen kende ik dit dus nog niet, najah ik kende t wel maar ik maakte er geen gebruik van. dit forum is voor iedereen bestemd die problemen kwijt willen, en die dus ook serieuse reacties verwachten, en als ze zelf zeggen dat ze niet aanstellen en dat t geen puberteit is, waarom accepteer je dat dan niet gewoon? alle mensen hebben problemen op hun eigen manier, en ik hoor daarbij, en jij ook, en zelfs de paus. waarom zou mijn probleem onzinnig zijn, en de jouwe niet? vat dit niet hatelijk op ofzo, maar vind t nogal.....dom...een ander woord kan ik zovlug nie vinden maar goed, tog bedankt als je me wou helpen, allebei ![]()
|
Ik heb het ook jarenlang gehad, sinds kort is het wat minder geworden, ik kon gewoon niet tegen tegenslag, dus ook bij de kleinste dingetjes zoals bij als je potloodpunt afbreekt, ik zou ook helemaal gek kunnen worden, besef gewoon dat het kleine dingetjes zijn die er niet toe doen, probeer een beetje een "lekker boeiend" houding te krijgen (alhoewel je niet door moet slaan want dan is alles "lekker boeiend" en doe je ook niks meer aan school en dergelijke)
Als je er niks aandoet kun je nog jarenlang zo doorgaan en dan pikken de mensen in je omgeving het gewoon niet meer... succes!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar goed ik begin een beetje af te dwalen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Jah, heb ik ook zware last van gehad, ben nu 16 maar, nu is het iets minder, toch heb ik nog steeds (soms dan) enorme woede aanvallen, bijv. een jonge ging als grap mij steeds gewoon zijn hand tegen mij zwaaien, ik zeg stop, na een paar keer word ik gek, effe een beetje duwen, daarna hem tegen kluisjes rammen, en daarna hem vloeren (ik zat bovenop
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik probeer de mensen die mij zwaar vervelen ook gwoon te negeren, maar meestal lukt dat dus niet, en ontplof ik..... bedankt voor je steun ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
oke.....heb t weer behoorlijk voor elkaar....
eh....stel je eens voor, een suuuuuuuuper zwakke zielige str0nt lerares van Verzorging, die niet eens kan les geven, die zelf amper verzorgd is, wil ons geen pauze geven, jij (als mij zijnde) vind da dus de dikkste onzin, dus je zet een bek tegen haar op waarom we geen pauze mogen hebben, geeft ze zown STOMME DROOGE reden van dat niemand pauze houd dus ook wij niet, dus jij word een beetje pissig, en zet een nog grotere bek op...... *krak* daar gaat weer een potlood..... bleuh...wordt hier echt doodsimpel van...zelfs t kleinste zieligste dingetje irriteerd me al enorm..... ![]()
|
Eeej meiske.. chill.. ik heb hier zelf ook vaak last van.. soms ook op school.. weet je wat dan helpt? Een flinke hap frisse lucht en even schelden. Het is niet erg om te schelden. Echt niet. Zolang je het maar niet te uitgebreid en te hard doet. En mocht je zoiets bij de hand hebben, schreeuw keihard in een kussen. Heeft niemand er last van, alleen het kussen. Of sla een kussen in elkaar. Het helpt echt. Ik ga niet zeggen dat het door de puberteit komt, hoewel dat waarschijnlijk wel iets is dat meespeelt (hormonenshit e.d.), want dat roepen er al genoeg. Ga een sport doen waarbij het niet erg is om een beetje agressie te gebruiken (geen schaken of dammen dus
![]() ![]() Jenneke
||
Citaat:
![]() dankje wel ![]() ![]()
||
Citaat:
jah zo denk jij, maar ik vind t meer een soort van vloek... ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
He. Ik heb er ff willekeurig een gepakt, maar tjees zeg hee ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En nou maar hopen dat de discussie nie eindleoos blijft doorgaan ![]() Nou DarkTish, suc6 dr mee verder. Liefs van Sara
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals jij het brengt komt het over of 'puber' een scheldwoord is en het is alles behalve zo bedoeld, fijn dus dat jij de betekenis van mijn woorden even verlegd. Ik onderbouw mijn mening en zolang ik dat doe ben ik, tot op zekere hoogte, vrij die te geven. En wat ik al zei: Ik geef alleen mijn mening. En als dat niet goed valt, tja, dan niet. Verder weet je niet waarom ik zo reageer, dus misschien kun je beter uitkijken met je reacties, er iig aandenken dat mijn reacties ook wel ergens op gebaseerd zullen zijn. Om dit soort reacties kan ik nog kwader worden (en ja, ook volwassen worden wel eens kwaad), maar goed. Ik kan niet eens zeggen wat ik precies bedoel...jammer. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Hoe dicht jij en wat doe je er daarna mee? Verwijderd | 17 | 15-12-2006 14:12 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #59 rare kwast | 487 | 23-05-2006 20:04 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
De Kantine |
Wat gebeurt er met een wegwerpcamera.. Verwijderd | 36 | 12-09-2004 21:10 | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart topic! #4 Gothic | 499 | 22-05-2004 21:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Schrammen Met Verdriet .:SuPaHGuRl:. | 5 | 01-06-2003 17:47 |