Oud 11-03-2003, 20:16
dafelix
dafelix is offline
Heya S&M-luitjes

kzit met probje, ik heb nl een progje gemaakt wat als het ware als HTML-broswer fungeert, ik zal het eerst ff uitleggen

ik heb (lees MAAK) een progje wat ik op me comp laat draajen. dat zit op bep-poort. Zodra ik met een browser op me ip+goede port probeer te browsen merkt me progje dat dus stuurt hij 'HTML-bestand' door. Zodoende heb ik dus me eige HTML-server op me IP.
ok werkt koel opzich, alleen dat ik me socket moet sluiten zodra ik de HTML heb doorgestuurd, alleen als ik direct:

Code:
Sck.SendData DeHTML
sck.Close
Doe dan sluit me socket te vroeg om een of andere reden, dus is me vraag of ik kan zien of er nog wat in de queue staat op me socket zodat hij hem dan pas sluit:

Code:
Verstuur DeHTML
SluitSocket(socket moet gesloten zijn)
Tia

(mijn vraag is dus HOE )
Oud 12-03-2003, 11:18
Verwijderd
Was er geen .State member die je kunt monitoren?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:24
Marcade
Marcade is offline
Je maakt gebruik van het winsock dinggeval?

Dan heb je een event genaamd SendComplete.

Oftewel, als je data aan het versturen bent, zet je bv. een boolean SendingData op true.

Als jij ergens je verbinding wilt verbreken, kijk je of je data aan het versturen bent, door die boolean te controlleren. Als die boolean dus op true staat, kan je nog niet de verbinding sluiten. Wat je dan *wel* kan doen, is weer een andere boolean op true zetten. BV. CloseAfterSend = true

Zodra het event SendComplete aangeroepen word, zet je ten eerste de SendingData boolean op false, en ten tweede kijk je of CloseAfterSend op true staat. Zo ja; zet je die ook op false, en je verbreekt te verbinding.

And that's how it's done. Dit is hoe ik het ook doe in m'n winsock apps.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:41
Verwijderd
Kut, dat had ik kunnen weten :/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten