Oud 04-03-2003, 08:24
xliselottex
xliselottex is offline
Hallo allemaal, effe een vraagje he, vinden jullie Formule I een sport??
Oud 04-03-2003, 08:55
Tofke_H
Tofke_H is offline
ja, tuurlijk.. Vind jij van niet dan?
Oud 04-03-2003, 09:01
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoewel het de laatste jaren steeds meer om de techniek en electronica gaat vind ik het nog steeds een sport... want het is heel zwaar dat rijden, je moet er een goede conditie voor hebben en veel kracht.
Oud 04-03-2003, 13:38
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
hoewel het de laatste jaren steeds meer om de techniek en electronica gaat vind ik het nog steeds een sport... want het is heel zwaar dat rijden, je moet er een goede conditie voor hebben en veel kracht.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Bovendien zijn de regels voor komend seizoen erg verandert, zodat de strijd weer meer aankomt op de coureur, en minder op techniek. En net als bij andere sporten, kan echt niet iedereen dit.
Oud 04-03-2003, 14:57
Shumi
Shumi is offline
Citaat:
phmpruim schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Bovendien zijn de regels voor komend seizoen erg verandert, zodat de strijd weer meer aankomt op de coureur, en minder op techniek. En net als bij andere sporten, kan echt niet iedereen dit.
Ook mee eens, iedereen schat de F1 veel makkelijker in dan het lijkt, het is echt niet alleen een beetje gas geven hoor...
Je moet ook nog heel wat van auto's en elektronika(of hoe je dat ook schrijft) weten.
Oud 04-03-2003, 18:05
Verwijderd
waarom zou het geen sport zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 21:04
luckyleo
luckyleo is offline
Ik denk dat het zwaarste van die formule 1 is al die krachten die ze moeten zien te houden in die auto tijdens zo'n race.
Daarvoor doen die coureurs echt een hoop krachttraining doen.
Zo'n GP is echt een uitputtingsslag voor die mensen. Net zoiets als hardlopers die een halve marathon lopen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 21:07
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
Ik denk dat het zwaarste van die formule 1 is al die krachten die ze moeten zien te houden in die auto tijdens zo'n race.
Daarvoor doen die coureurs echt een hoop krachttraining doen.
Zo'n GP is echt een uitputtingsslag voor die mensen. Net zoiets als hardlopers die een halve marathon lopen

inderdaad
Oud 05-03-2003, 16:44
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Zie ook mijn post bij 'Hokeymensen'

"Er zit toch een winnings element in? Degene die het eerst over de finish komt na x aantal rondjes wint. "
Oud 05-03-2003, 19:03
xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
"Er zit toch een winnings element in? Degene die het eerst over de finish komt na x aantal rondjes wint. "
dat is het antwoord op de vraag of formule I een WEDSTRIJDsport is... en dat lijkt me duidelijk (althans als het een sport is), snapje??????
Oud 05-03-2003, 20:18
Verwijderd
ja.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 22:05
L1
L1 is offline
Het is wel een sport maar het boeit me helemaal nix, dat hele formule 1 gedoe. Geef mij maar een sport waar het meer op het lichamelijke en de elementen aankomt, zoals wielrennen

----------------
L1
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
L1 schreef:
Geef mij maar een sport waar het meer op het lichamelijke en de elementen aankomt, zoals wielrennen
Of Formule 1, want denkt maar inet dat M Schumacher zomaar ff 5 keer wereldkampieoen is geworden. Helaas zie je nooit de lichamen van die gozers die F1 rijden, maar reken ermaar dat die flink gespierd zijn...

Dus F1 is zeer zeker lichamelijk zwaarder, er komen echt veel meer dingen bij denken dan men verwacht zo lijkt het...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 07:24
xliselottex
xliselottex is offline
Ik heb (wat kijken betreft) ook liever een sport waarbij je de inspanning ZIET, want bij FI lijkt het of de auto alles doet (nu weet ik dat t niet zo is hoor), en dat vind ik niet echt leuk opm naar te kijken...
Oud 06-03-2003, 12:44
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
xliselottex schreef:
Ik heb (wat kijken betreft) ook liever een sport waarbij je de inspanning ZIET, want bij FI lijkt het of de auto alles doet (nu weet ik dat t niet zo is hoor), en dat vind ik niet echt leuk opm naar te kijken...
Dus alle soorten Auto- & Motorsporten zijn naar jou mening geen sport? Want aan iemand die in een auto zit, of op een motor zit, zie je geen inspanning. Lijkt mij een zeer onlogische redenering.
Oud 06-03-2003, 16:35
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
xliselottex schreef:
dat is het antwoord op de vraag of formule I een WEDSTRIJDsport is... en dat lijkt me duidelijk (althans als het een sport is), snapje??????
Wat nou wedstrijd sport?!?

Elke sport heeft toch een winnings element?!?
Anders is het een hobby of tijdverdrijf...
Oud 06-03-2003, 16:35
xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
Lijkt mij een zeer onlogische redenering.
tja, dat is het ook wel inderdaad, maar op een of andere manier werkt t bij mij zo...
Oud 06-03-2003, 16:37
xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
hobby of tijdverdrijf...
ja, dat kan dus ook n sport zijn....
Oud 06-03-2003, 16:44
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
xliselottex schreef:
ja, dat kan dus ook n sport zijn....
Een sport doe je misschien als hobby ofzo, maar als jij voor je hobby gaat voetballen dan is dat toch een sport. Ik bedoel, dit staat wat krom. Maar kom op nou, noem mij eens een sport waar geen winnaars element in zit...
Oud 06-03-2003, 16:46
xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
noem mij eens een sport waar geen winnaars element in zit...
je hebt gelijk dat elke sport een wedstrijdselement KAN hebben, maar een sport doe je neem ik aan niet alleen maar wedstrijd...
maar ik geloof dat we een beetje van het onderwerp afdwalen...
Oud 07-03-2003, 14:07
Shumi
Shumi is offline
Het zal je zwaar tegenvallen als je aan lichamelijke sport denkt, denk je niet aan F1, daarom was er laatst ook een discussie wat zwaarder was: F1 of voetbal. De meeste reacties gingen naar de F1, alleen zoals je al noemt, je ziet het niet.
Mog je het willen merken, stap dan is in een kart en rij 12 minuutjes, dan merk je al veel meer...
Oud 07-03-2003, 15:07
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tis geen Olympische sport, maar ik vind het toch een sport
Oud 07-03-2003, 18:20
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
Shumi schreef:
Het zal je zwaar tegenvallen als je aan lichamelijke sport denkt, denk je niet aan F1, daarom was er laatst ook een discussie wat zwaarder was: F1 of voetbal. De meeste reacties gingen naar de F1, alleen zoals je al noemt, je ziet het niet.
Mog je het willen merken, stap dan is in een kart en rij 12 minuutjes, dan merk je al veel meer...
moet je eens in een f1 simulator gaan zitten die ook de G-krachten simuleert. Dat si echt een flink potje zuur, je houd het geen 10 min vol.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 21:32
Shumi
Shumi is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
moet je eens in een f1 simulator gaan zitten die ook de G-krachten simuleert. Dat si echt een flink potje zuur, je houd het geen 10 min vol.
Da bedoel ik nou, en zo kan het ook
Oud 12-03-2003, 19:27
knijtert!
knijtert! is offline
Het is geen kwestie van vinden...

Het is gewoon een sport om de simpele reden dat je kunt winnen (zoals al gezegt is er zit een wedstrijd element in) en je heb het lot in eigen handen en word dus niet bepaald door het lot (monnopoly kan dus nooit een sport worden)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten