Oud 25-02-2002, 20:52
MieX
MieX is offline
Ik merk aan mezelf als ik hier zo rond kijk en verhalen van een vriendin van me hoor die veel met tarot doet dat ik me steeds meer voor dingen als tarot en wicca ga interesseren, ik weet niet of ik er wel mee wil en kan beginnen. Het probleem is namelijk (ik heb het over bovenstaande wel eens met mijn moeder gehad) dat mijn ouders niets van dat soort "bijgeloof" moeten hebben en mij dus verbieden met dat soort dingen bezig te zijn..
Heeft iemand tips?
Oud 25-02-2002, 20:59
wicce
wicce is offline
de laatste tijd zijn mensen te nuchter vind ik zelf. ouders ook, maar de meesten ouders zijn gewoon bezorgd en willen je beschermen, daarom verbieden ze je het. zij weten niet precies wat het inhoud, het is onbekend en het heeft een niet erge goede reputatie.
praat met je ouders hierover, vertel waarom je erin geinteresseerd bent, en wat het precies inhoud. dat haalt het grote "gevaarlijke mysterie" uit de lucht.
ik vind dat zij het horen te accepteren, als jij ergens in geloofd heb jij die vrijheid, en ik vind niet dat iemand die van je af mag nemen, ook niet je ouders.
maar blijf rationeel, ga geen ruzie maken, praat kalm en rustig en kaart het vaak aan. betrek hun een beetje bij je interesse, dat is ook goed voor hun ego
Oud 25-02-2002, 21:33
MieX
MieX is offline
hehe bedankt voor de tip ik zal t proberen maar denk niet dat t lukt want voor mn ouders gaat god voor alles geloof ik (mn ouders zijn fanatiek christen..)
maar tis het proberen waard.
Oud 26-02-2002, 18:58
mystic girl
mystic girl is offline
he, ik heb wel zowat hetzelfde probleem hoor, mijn ouders geloven ook absoluut niet in deze 'onzin'zoals zij het noemen. ik moest me ook maar met andere dingen bezighouden en er is een hoop gezeik over geweest, dus nu hou ik me dr nog wel mee bezig, maar zonder dat ze het weten. ik moet ook mn boeken verstoppen, anders gaan ze weer stressen. maar goed nu is iedereen gewoon happy, ik ga gewoon door en zij denken dat ik ermee gekapt ben, ik vind het erg rot dat ze het niet accepteren, maar ik ga dit niet opgeven.
Oud 28-02-2002, 13:18
Verwijderd
Er zijn sites met speciale ouder-informatie, bijvoorbeeld http://www.mijnwicca.cjb.net ,misschien heb je daar wat aan.
Uit eigen ervaring weet ik dat ouders vaak denken dat het wel overgaat, dat het gewoon een fase is, en dat wicca niet geaccepteerd word als geloof.
Laat ze dan maar gewoon, zou ik zeggen, niks erover zeggen, niks laten merken, gewoon doen waar je zin in heb, dat werkt het beste...

kusje, Melissa
Oud 01-03-2002, 00:28
IceQueenLouise
IceQueenLouise is offline
of laat ze het boekje bezems en pentagrammen van minerva lezen
staat heel veel info in, ook voor ouders
Oud 01-03-2002, 16:41
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
IceQueenLouise schreef:
of laat ze het boekje bezems en pentagrammen van minerva lezen
staat heel veel info in, ook voor ouders
haha, dat boek heb ik, maar ik durf het ze gewoon niet te laten lezen, omdat ze er toch niets van geloven etc.
Oud 04-03-2002, 14:45
^Marije^
^Marije^ is offline
Ik snap wat je bedoelt. Mijn ouders zijn dan niet fanatiek christen maar hebben er wel wat op tegen (wicca dus), gewoon door het hele media circus om de foute dingen van magie heen, Satanisme en zo.
In de grondwet staat dat iedereen recht heeft om zijn of haar geloof uit te oefenen maar ik weet uit ervaring dat die rechten geen garantie zijn om dat ook echt te mogen. Mijn (voorlopige) oplossing is om met Wicca te wachten tot ik het huis uit ben.
Oud 04-03-2002, 19:11
An0ukj3
An0ukj3 is offline
ze hebben het maar te accepteren, lijkt me dan. mijn ouders vonden het ook maar nix, maar ze weten gewoon dat ze er toch nix over te zeggen hebben wat ik allemaal doe en niet doe. ik doe gewoon waar ik zelf zin in heb en dat hebben ze dan maar te accepteren. en je moet het gewoon laten lezen hoor, het is hun eigen keuze of ze het willen lezen of gewoon het hele boekkie niet aan raken. als ze echt willen weten wat er nou in jou om gaat en als ze nieuwsgierig zijn naar wat het nu precies is zullen ze het wel lezen, al is het misschien niet wanneer jij er bij bent. Als ze er bang voor zijn (en dat zijn ze denk ik als ze het niet eens willen weten) dan moeten ze het zelf weten. Misschien een idee om het boekkie niet te geven zo van kijk dit is het nu, maar gewoon ergens te laten "slingeren"???
Oud 04-03-2002, 19:15
heksje
heksje is offline
ik ken het verhaal. toen ik ermee begon keurde mijn ouders het volledig af. ze versnipperde mn tarot kaarten, en mn boekjes die ik toen had.ik mocht het absoluut niet. toch bleef ik kaarten kopen, en boeken kopen. tot mn ouders het maar opgaven. ze beseften dat het geen fase was waar ik door ging, en dat het echt bleef. nu, 3 jaar later, moet ik afentoe kaarten leggen voor ze. en gaan ze met me mee boeken kopen, en raden ze me zelfs boeken aan. omdat ze daar dan weer goede dingen over hebben gehoort.
je ouders proberen je nog klein te houden, dat heb ik gemerkt in ieder geval. het is moeilijk als ouder alles te begrijpen waar hun kind zich mee bezig houdt. praat ook gewoon met je ouders over wat je doet en wat je van plan bent te doen.
een boek laten lezen werkt meestal niet, dat is volgens hun te makkelijk. leg gewoon in je eigen woorden uit waar JIJ in gelooft. mijn ouders zijn wel christelijk, ook niet zo heel zwaar, maar ze zijn het wel.
ik weet dat het heel moeilijk is om met je ouders over dat soort dingen te praten, omdat ze altijd met stomme argumenten komen zoals: je mag het TOCH NIET! en dan heb je daar nix meer in in te brengen. blijf gewoon je eigen hart volgen, eens zullen ze het wel begrijpen.

blessed be
willeke

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten