![]() |
|
hehe eindelijk, ik was al helemaal verward aan het worden.
http://www.msn.be/verkiezingen2003/kieswijzer/ mijn uitkomst: agalev, pvda, sp.a, spirit, cd&v, vld, nva, vl.bl. ik ging eigenlijk al wel op agalev (zoiets als groenlinks) stemmen, maar ze hadden nbtje afgedaan na de goedkeuring van het afbouwen van de kernenergie. pvda is me net iets te links (nederlandse sp = belgische pvda en omgekeerd)
|
![]() |
||
Citaat:
zoals reeds gezegd is de belgische pvda een beetje te vergelijken met de nederlandse sp: communistisch links dus. als bij jouw de nederlandse pvda goed scoorde kan dat best, want sp.a staat in je belgiese lijst op de 3de plaats. (allebei sociaal democraten)
|
Ik heb eigenlijk bijna alles wel heel veel, behalve het Vlaams Blok, daar heb ik zo goed als niks.
Mijn rijtje: SP.A ; Spirit ; Agalev ; CD&V ; VLD ; PvdA ; NVA ; Vlaams Blok Grappig, in Nederland zou ik voor de PvdA hebben gestemd en de partij die daarmee te vergelijken is in België (SP.A) komt er als hoogste uit. Klopt dus wel 'n beetje ![]()
|
![]() |
Sorry hoor, maar er zitten me toch een paar kortzichtige stellingen bij waar je U tegen zegt..
![]() Wat me opvalt tov. de Nederlandse stemwijzer is dat het met name om visies gaat ipv. concrete oplossingen. Mijn uitkomst: PvdA, Agalev, SP.A, Spirit, CD&V, VLD, NVA, Vlaams Blok. Content mee.
|
SP.A
Agalev Spirit PvdA CD&V NVA VLD Vlaams Blok (geen staaf) Maar goed, zoveel verstand heb ik niet van de Vlaamse politiek, en zoals met het Nederlandse stemwijzer.nl was de test erg ongenuanceerd. Als ik zou mogen stemmen in België, zou ik mijn mening baseren op partijprogramma's e.d.
||
Citaat:
![]() kweet niet eens of ze opkomt nationaal, dacht 't niet... partijsites: www.cdenv.be www.s-p-a.be www.meerspirit.be www.agalev.be www.vivant.be www.vld.be www.vlaamsblok.be www.pvda.be www.n-va.be
||
Citaat:
![]()
|
De VLD steekt er met kop en schouders bovenuit.
VLD: 200 pixels Vlaams blok: 112 NVA: 112 CD&V: 98 Spirit: 94 SP.A: 72 Agalev: 60 PvdA: 1 Niet onverwacht, als liberaal. Ben overigens geen Belg.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Agalev
SP.A Spirit PvdA CD&V VLD NVA Vlaams Blok ![]() ![]() (morgenochtend 2 maart om 10u op studio brussel: Herr Filip Dewinter, lijsttrekker van het vlaams blok. allemaal bellen met lastige vragen!
||
Citaat:
pfrt tis een schande
||
Citaat:
![]() Een vriendin van mij is in elkaar geslaan door een paar van die gasten omdat ze aan een linkse vergadering deelnam. Dat zegt al genoeg over hun mentaliteit. |
![]() |
|
PvDA
SP.a Spirit Agalev CD&V VLD NVA VLaams Blok Zelfs 0% voor vlaams Blok... jaja ![]() En mijn PvDA balk was bijna dubbel zo lang als die van de opvolger, de SP. Wel, in mijn mening is er eigenlijk weinig verschil tussen de centrum partijen: SP.A, VLD, CD&V, Allemaal 1 pot nat. Heb mezelf Niet in de steek gelaten ![]()
||
Citaat:
maar over de tegenbeoging de 27/2: daar gaat mijn respect voor de linkse verenigingen in leuven, ik von da eig wel fijne mensen maar wie een tegenbetoging organiseert op het hogeschoolplein (plein met maar 2 uitgangen waarvan 1 uitloopt op een inimini restaurant-straatje) is toch ofwel slim en smerig ofwel uitermate dom. het viel ook op dat de helft van de mensen daar was om boel te maken. waterkanon was nbtje overdreven, maar toch.
||
Citaat:
Vlaams Blok NVA CD&V Spirit VLD SP.A Agalev PvdA Dat zegt de kieswijzer tenminste.
||
Citaat:
![]() Adhv je reply te zien, lijk jij me wel 'n VBstemmer, of LA (Liberaal Anders, staat niet op de lijst bij de test omdat ze nog maar nieuw is)
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Iig over het NSV: ik heb er echt geen goed woord voor over, die mensen zijn niet in staat tot een dialoog, zijn onverdraagzaam als de pest en als je zegt dat die knokkers een uitzondering zijn: de rest betreurt het anders niet...Wat weer maar eens de mentaliteit aantoont. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Niet dat ik op één van de vernoemde partijen in mijn post zou stemmen, ik bied gewoon alternatieven voor 't Blok...
||
Citaat:
Maar je moet het bekijken zoals met migranten en zo: de extreemste lopen het meest in de kijker, daarnaast is nog veel goed volk, alleen hoor je van hen niets. Bij links zitten trouwens evenwel spelzoekers, dat vind je nu eenmaal overal.
|
Het programma van het LA lijkt me trouwens heel aantrekkelijk, behalve hun punten over het onderwijs.. 't Kan niet al perfect zijn é
![]() Als ik het goed begrepen heb neemt het LA geen standpunt in over abortus.. Dat vind ik moeilijk, want ik vind het een belangrijk punt en mijn sympathie voor het Vlaams Blok heeft daar veel mee te maken. Al bij al vind ik het programma van het LA veel interessanter (en duidelijker) dan dat van het Blok.. 't Valt af te wachten of ik dat over twee jaar een een sjiek nog zal vinden.
||
Citaat:
![]() Maar LA, ik heb eens geluisterd naar de voorzitter op de Zevende Dag, en echt veel zinnigs, concreets had dieje niet te vertellen...
||
Citaat:
![]() ![]() Dus eigenlijk heeft ze alleen keuze tussen Vlaams Blok, NV-A, Liberaal Appèl (en een beetje VLD). Joy. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|