Oud 16-03-2003, 09:56
love is life
love is life is offline
Als mijn ouders weten dat ik met iemand verkeer dat maken ze er een hele heisa rond. Dan gaan ze mijn slechte punten steken op mijn relatie en zeggen dat hij niet goed genoeg voor mij is en mag ik hem amper zien. Als er boel is thuis dan zegt mijn ma dat ik agressief ben sinds dat ik met die ene jongen verkeer en daar wordt ik nog agressiever van...
Nu gaat dit alles weer beginnen ik verkeer met iemand, mijn ouders weten het nog niet, maar als mijn ouders het gaan doorhebben dan gaat het weer beginnen
Heeft iemand hetzelfde voor?En hoe reageren jullie dan?
Oud 16-03-2003, 10:01
Ellesje
Ellesje is offline
M'n ma in mijn geval heeft wel altijd commentaar op wat ik doe. Achteraf kon ik goed met haar meepraten . Dingen die aan hem zouden ontbreken en dat ik veel "betere" jongens zou kunnen krijgen. Het is echter nooit zover gekomen dat ik er niet heenmocht omdat zij hem niet zag zitten. Misschien ook omdat ik me niet zo veel van haar aantrek. Als ik iets echt wil dan doe ik het ook wel.

Ze werd altijd wel super pissed als ik 's avonds ging bellen met hem (m'n ex dus) en ik weer ruzie kreeg, waardoor ik weer down werd etc.

En nu ook als ik me zorgen maak om iemand en erheen wil zou ze het liever niet hebben, zeggen dat ik het niet moet doen, omdat "mannen het niet leuk vinden als je ze achter hun kont aanzit"...

Maar ik heb nog geen vriendjes gehad die ze echt heel erg afkeurde met dat soort gevolgen van dien...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 10:06
love is life
love is life is offline
Citaat:
Ellesje schreef op 16-03-2003 @ 11:01:
M'n ma in mijn geval heeft wel altijd commentaar op wat ik doe. Achteraf kon ik goed met haar meepraten . Dingen die aan hem zouden ontbreken en dat ik veel "betere" jongens zou kunnen krijgen. Het is echter nooit zover gekomen dat ik er niet heenmocht omdat zij hem niet zag zitten. Misschien ook omdat ik me niet zo veel van haar aantrek. Als ik iets echt wil dan doe ik het ook wel.

Ze werd altijd wel super pissed als ik 's avonds ging bellen met hem (m'n ex dus) en ik weer ruzie kreeg, waardoor ik weer down werd etc.

En nu ook als ik me zorgen maak om iemand en erheen wil zou ze het liever niet hebben, zeggen dat ik het niet moet doen, omdat "mannen het niet leuk vinden als je ze achter hun kont aanzit"...

Maar ik heb nog geen vriendjes gehad die ze echt heel erg afkeurde met dat soort gevolgen van dien...
Maar jij kan goed met je ma praten dus ergens moet ze je ook verstaan met mijn ma kan ik niet praten want ze blijft maar commentaar geven...dan krijg ik naar mijn kop gesmeten dat ik nooit iets vertel thuis
Oud 16-03-2003, 10:34
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
love is life schreef op 16-03-2003 @ 11:06:
Maar jij kan goed met je ma praten dus ergens moet ze je ook verstaan met mijn ma kan ik niet praten want ze blijft maar commentaar geven...dan krijg ik naar mijn kop gesmeten dat ik nooit iets vertel thuis
pf mijn moeder irriteert zich er geloof ik alleen maar als ik iets vertel over mezelf thuis. De enige momenten waarop ik haar kan spreken zit ze voor de tv, kijkt ze naar de tv terwijl ik haar iets vertel, en moet ik mijn kop houden omdat het tv programma veel interessanter is. Goed met haar praten kan ik dus niet echt, maar ik ben nogal 'n drammertje, ik kan haar wel ompraten, en anders verzin ik 'n smoes ... Mijn ma blijft ook steeds commentaar geven, maar is het bij jou erg ongegrond dan? Meestal slaat het bij de mijne wel ergens op...

't hoort erbij denk ik...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 10:59
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Zo zijn ouders ze wil je beschermen en veel ouders doen dat op deze manier. Je bent voor haar nog het lieve kleine meisje en dat willen ouders graag zo houden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:07
unpopular
unpopular is offline
Mijn moeder hoor ik de hele relatie niet maar als het uit is begint het pas. van dit is niet goed en dat was niet goed.
Persoonlijk heb ik hier een erge hekel aan ik krijgt achteraf pas te horen dat ze het helemaal niet met mijn (ex)vriendin eens was.
Ik vind dan dat je zo iets moet zeggen als het recent is maar niet achteraf gaan lopen zeiken wat allemaal niet goed was.

Ook heb ik het vermoeden dat ze er wel met andere over spreekt wat ze over mijn (ex)vriendin vind.

(Wou toch ook ff laten weten dat het niet alleen bij vrouwen zou is)

Maar het meest stomsinige is dan wel als ik al langer geen vriendin heb dat daaar ook weer commentaar op komt.

Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:08
Verwijderd
Nee sorry, geen last van.. M'n ouders laten me volledig vrij daarin, soms zijn ze wel bezorgd en dan spreken ze dat uit, maar verder vertrouwen ze erop dat ik zelf kan bepalen wat goed voor me is en staan ze me toe mn eigen fouten te maken, zo is het altijd al geweest.

Heb je al eens aan je ouders duidelijk gemaakt hoe vervelend dit is? Het zijn je ouders en ze hebben vast het beste met je voor maar jij bent natuurlijk geen kleuter meer en moet ook leren en volwassen worden. Een onderdeel daarvan is je eigen fouten maken, en binnen de liefde lijkt me dat nooit fataal. Ik zou echt niet meer weten dan er met hen over praten en duidelijk maken hoe je je voelt. Met een beetje geluk verandert er dan misschien iets..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten