Oud 16-03-2003, 10:47
Purgatori
Purgatori is offline
Hey peeps,

Ik wil ff vrage of meer mense hier last van hebbe? Ik heb namelijk last van dat ik NEVER NOOIT vette games kan spele... Titels die ik bijv. onderandere heb: UT2 (Kan ik niet spele), BattleField 1942 (Kan ik niet spele), IGI 2 (Kan ik niet spele), GTA3 (Kan ik niet spele), Microsoft RalliSport Challenge (Kan ik niet spele) dan heb ik nog 2 (vette) games die ik wel kan spele, UT2K3 en Q3. En das dus alles.. Overal waar staat '(Kan ik niet spele)' gebeurd et volgende: Of ik kan nog niet eens de controls instelle dan klapt hij er al uit, of ik kan wel gewoon in et menu, maar dan als ik LETTERLIJK 3 sec. in de game ben restart hij automatisch of hij blijft gewoon hange in het load beeldje. Ik heb met veel mense gepraat, bij iedereen doet et et. Bij mij verdomme niet!! Ik heb alle patches voor alle games afgegaan.. Nix werkt.. Ik heb windows der opnieuw op gezet, werkt ook niet, ik heb allemaal drivers geprobeerd en et werkt nog steeds niet! Wat is er mis met een spelletje? Heeft iemand dit zo erg? Want ik ben gewoon bang, aster een nieuwe game uit komt...... Iedereen kan em weer spele.. En ik niet..

Greetz,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2003, 11:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Controleer/vervang alle kabels in je PC eens.
En houd de temperatuur van je CPU eens in de gaten. (want ik had op mijn oude PC toen nog dat hij zulke dingen ging doen omdat die te heet werd omdat de fan verrot was)
Als je alle software dingen al hebt geprobeerd dan ligt het waarschijnlijk aan je hardware.

Post trouwens je volledige PC Specs eens
Oud 16-03-2003, 11:25
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 16-03-2003 @ 12:11:
Controleer/vervang alle kabels in je PC eens.
En houd de temperatuur van je CPU eens in de gaten. (want ik had op mijn oude PC toen nog dat hij zulke dingen ging doen omdat die te heet werd omdat de fan verrot was)
Als je alle software dingen al hebt geprobeerd dan ligt het waarschijnlijk aan je hardware.

Post trouwens je volledige PC Specs eens
Hoe kannet nou aan de kabels ligge? Vaag..

Kweet da allemaal niej sow precies met men pc specs, kheb een handige broer die et weet.. Maar die geen zin heb nu

Kweet wel dak, Geforce 4 heb, Windows Xp Prof. 150 Gb schijf, Euhmz, Cd-rom verder week et zo niej...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:55
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 16-03-2003 @ 12:25:
Hoe kannet nou aan de kabels ligge? Vaag..

Kweet da allemaal niej sow precies met men pc specs, kheb een handige broer die et weet.. Maar die geen zin heb nu

Kweet wel dak, Geforce 4 heb, Windows Xp Prof. 150 Gb schijf, Euhmz, Cd-rom verder week et zo niej...
Kabels. Kleine beschadiging of dat ze gewoon niet goed vast zitten.
Oud 16-03-2003, 12:22
Verwijderd
Je hebt ook de laatste Detonators geinstalleerd? Je weet zeker dat je processor voldoende koeling heeft?

Crashed Windows zélf ook wel eens onverklaarbaar? Als dat ook zo is zou ik eens kijken naar je geheugen. Er zijn op internet voldoende RAM-testprogramma's te vinden, mocht je er niet een kunnen vinden moet je mij maar even mailen, op de c't-cdrom staat d'r een.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 12:57
Verwijderd
Zorg ervoor dat je de nieuwste drivers voor je videokaart en geluidskaart geďnstalleerd hebt, en dat je DirectX 9.0 gedownload en geďnstalleerd hebt.

Zorg ervoor dat je minstens een gigabyte vrije ruimte op je harde schijf hebt voor de pagefile van Windows XP. Heb je ook wel voldoende geheugen? 128 Mb is het minimum om XP te kunnen installeren en opstarten, 256 Mb is het minimum om er lekker mee te kunnen werken. Het zou best kunnen dat XP met 128 Mb niet zo stabiel draait als zou moeten.

Verder is het misschien niet verstandig om je videokaart of processor over te klokken als je niet weet waar je mee bezig bent...kijk dan ook even of deze op de normale snelheden staan.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 15:03
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-03-2003 @ 13:22:
Je hebt ook de laatste Detonators geinstalleerd? Je weet zeker dat je processor voldoende koeling heeft?

Crashed Windows zélf ook wel eens onverklaarbaar? Als dat ook zo is zou ik eens kijken naar je geheugen. Er zijn op internet voldoende RAM-testprogramma's te vinden, mocht je er niet een kunnen vinden moet je mij maar even mailen, op de c't-cdrom staat d'r een.
Ik heb de laatste Detonators geinstalleerd... De prossessor heeft voldoende koeling, want hij crasht ook gewoon as men comp een nachtje niet heeft aangestaan, en dan smorgens aanzet, en dan een van die spelle speelt, ook crash..

Windows Crasht zo af en toe zonder rede ja... Dan ben ik gewoon aant msnen ofzo.. Verder niet veel bijzonders, en dan staattie ineens vast.. Kan ik nix meer... Alleen op reset duwe.. Ik zal ff op internet zoeke van wat je zegt van da RAM gedoe,

Alvast bedankt,

Citaat:
nare man schreef op 16-03-2003 @ 13:57:
Zorg ervoor dat je de nieuwste drivers voor je videokaart en geluidskaart geďnstalleerd hebt, en dat je DirectX 9.0 gedownload en geďnstalleerd hebt.

Zorg ervoor dat je minstens een gigabyte vrije ruimte op je harde schijf hebt voor de pagefile van Windows XP. Heb je ook wel voldoende geheugen? 128 Mb is het minimum om XP te kunnen installeren en opstarten, 256 Mb is het minimum om er lekker mee te kunnen werken. Het zou best kunnen dat XP met 128 Mb niet zo stabiel draait als zou moeten.

Verder is het misschien niet verstandig om je videokaart of processor over te klokken als je niet weet waar je mee bezig bent...kijk dan ook even of deze op de normale snelheden staan.
Bij de spelle zegge ze altyd dat je Direct X 8.1 bij moet installe.. Dat heb ik toen bij gedaan, maar ik kan 9 ook probere as je denkt dat dat et is.. (Ik hoop et) Ik heb genoeg ruimte vrij, schijf waar windows op staat, 7,52 gb en andere gedeelde schijve van 30, 40 en nog wa... Ik heb 256 mb RAM. En over dat et niet verstandig is om dat te klokke... Omdat ik niet weet waark meej besig ben... Ik weet wel beetje van wat dinge af.. En ik heb 3 mense die der voor aant studere zijn.. Hogere Informatica enzo.. Maarja.. Die hebbe niej altyd zin.. Of geen tijd...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 15:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Dat vastlopen zonder reden ken ik. Dat had mijn oude PC ook. (en toen bleek de fan gaar te zijn van mijn processor en niet meer genoeg te koelen)
Controleer je CPU temperatuur eens.
Oud 16-03-2003, 18:04
Verwijderd
Het kan aan zoveel dingen liggen, ik heb zelf ook een XP-bak waarvan de schijf van 60Gb ooit in één grote partitie was ingedeeld. Dat werd natuurlijk één rommeltje: door het vaak installeren en weer uninstalleren van software raakt Windows gewoon instabiel en rommelig. Ik had daar ook allerlei problemen met vastlopers in spellen en applicaties e.d.

Gewoon formatteren en opdelen in partities solved the problem.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:44
Verwijderd
Hmm, Is er niet toevallig een speciaalzaak in de buurt? Als het een goede zaak is kun je ook je computer ff door laten kijken en eventueel laten repareren. Zorg er alleen wel voor dat je geen illegale software meegeeft Of het moet een winkel zijn die daar niet moeilijk over doet

Hmm, misschien dat deze beter op S&M kan of op Hardware, alleen weet ik niet welke.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 21:58
-(HeD)-
-(HeD)- is offline
mjah.. lijkt me ook een zaak van foute koeling

het maakt niet uit dat je pc lang niet heeft aangestaan.. want als je de game opstart dan gaat je processor gewoon hard draaien.. en dat is veel hitte

ik heb het ook gehad op m'n ouwe pc dat m'n fan d'r soms mee uit schee.. en dan crasht hij ook.. en aangezien die nieuwe spellen veel kracht eisen.. kan het goed daaraan liggen

maar wat ik dan niet snap is dat ut2k3 het wel doet?
Oud 17-03-2003, 09:12
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
RAM kan ook wel stuk zijn...

*heeft ervaring*
Oud 17-03-2003, 11:00
Martian
Martian is offline
Ik denk dat dit topic beter op Hardware of S&M past, want daar zijn meer mensen die je met dit soort zaken helpen kunnen
Oud 17-03-2003, 14:02
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:

Gewoon formatteren en opdelen in partities solved the problem.
Lees ff iets beter.. Ik heb windows der net overnieuw opgezet... En partieties gemaakt.. En et werkt niet..

Voor de rest.. As admin langs komt.. Gooi maar ff naar die andere topic ja..

Thnx hier voor de tips...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten