Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Er zijn genoeg mensen die nooit kinderen willen, gewoon omdat zij een ander leven voor ogen hebben dan een leven met kinderen. Die mensen kunnen wel een prima relatie hebben.
Ik vind het nogal appels met peren vergelijken, zoals wissie al zei, kinderen vragen een ander soort aandacht. |
![]() |
|
![]() |
hangt ervanaf wat voor eisen jij aan je partner stelt, wil je kinderen met hem en hij is geen goede ouder is hij idd geen goede partner...
En hoe je het verder bekijkt, ik zou niet weten hoe mijn vriend als ouder is, maar hijs wel een prima "partner" (stom woord)
|
![]() |
Soms kun je bij voorbaat al zoveel van je ongeboren kinderen houden, dat je het niet verstandig vindt om het ze aan te doen dat ze van jou zijn. Dat is een stuk verantwoordelijker dan te hopen op de goede afloop.
Als je al geen goede partner kunt zijn, moet je niet aan kinderen beginnen, dat is waar. Het omgekeerde geldt echter niet. Een kind heeft andere behoeften dan een volwassen partner, die, als puntje bij paaltje komt, het de eerste 20 of 25 jaar van zijn leven toch ook gerooid heeft zonder jou.
|
Ik weet dat, mocht ik toch kinderen nemen, dit voor geen enkele partij een gelukkige situatie zou zijn. Niet voor mij, niet voor het kind in kwestie, niet voor m'n partner. Ik zou er simpelweg ongelukkig mee zijn.
Ik acht mijzelf een BETER mens omdat ik dit heb beseft VOORDAT ik aan kinderen ben begonnen. Er zijn mensen zat die er pas achterkomen dat ouderschap niets voor hun is nadat er al een kind is. Over ellendige situaties gesproken... Wat zegt dit over mijn 'functie' als partner? Misschien alleen dat ik mezelf goed ken, en dat ik realistisch nadenk over wat ik wel en niet een plaats wil geven in mijn leven. Misschien beter dan de meeste mensen van mijn leeftijd.
|
Verwijderd
|
oneens
Je partner kan als het goed is heel goed voor zichzelf zorgen, kinderen kunnen dat de eerste ongeveer 12 jaar van hun leven nu eenmaal niet (en zelfs daarna hebben ze wat begeleiding nodig). Bovendien kan het best zo zijn dat alles heel goed gaat met je partner, maar óók nog kinderen daarbij, dat dat dan te veel is. |
![]() |
|
ben ik het niet mee eens
sommige mensen kunnen namelijk door een of andere reden niet door één deur met hun voormalig partner, en dat heeft niets te maken met de liefde die ze voelen voor hun kind.
|
Verwijderd
|
Eens.
Misschien een erg foute vergelijking, maar een kind opvoeden is haast net zoals een hond opvoeden. Hij houdt sowieso onvoorwaardelijk van jou en hij is afhankelijk van jou. Misschien vergt die wel meer aandacht van je dan een partner, maar hij is wel makkelijk te vormen naar jouw wensen. Als die iets doet wat jij niet wilt, corrigeer je hem gewoon. Een partner is een gelijke. Die wil zelf inbreng hebben in wat er gebeurt en laat zich niet zomaar corrigeren. Dat is veel ingrijpender. Uit dit zicht is het dus moeilijker om een goede partner te zijn dan een goede ouder en ben ik het dus eens met de stelling. |
![]() |
|
![]() |
Een kind opvoeden is op een andere manier veel moeilijker, bovendien is de liefde van kinderen helemaal niet zo onvoorwaardelijk. Kinderen gaan zich vaak juist afzetten tegen hun ouders. Jij moet als ouder onvoorwaardelijk van je kind blijven houden, wat je kind ook doet. Dat is weer veel gecompliceerder dan een relatie, waarin je bovendien veel meer kunt overleggen dan in een ouder-kindrelatie.
Bovendien moet je als ouder vaker dingen doen die je kind helemaal niet leuk vindt. Je partner hoef je niets te verbieden. Je bent er niet verantwoordelijk voor. Je partner kan zelfstandig functioneren. En zo makkelijk zijn kinderen niet te corrigeren. Je kunt als ouder een hoop fouten maken en een hoop moeilijkheden meekrijgen. Ik blijf het appels en peren vinden. |
![]() |
||
Citaat:
daar komt het op neer. dus om te weten of je een goede partner bent moet je eerst kinderen hebben? ![]() wissie, doe ik het nu weer ![]() ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou zelf in beginsel duidelijk maken wie de baas is, maar ze wel laten merken - vooral als ze ouder worden - dat ik redelijk ben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat beest heeft echt een plaat voor zijn kop ![]() maar nu luistert ie naar mij ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het er niet mee eens, maar dat staat ergens boven al. Dus jouw opmerking klopt weer niet ![]() Een goede ouder zijn betekent volgens de stelling niet automatisch dat je een goede partner bent. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Er zijn kinderen en honden die heel makkelijk zijn, maar ook kinderen en honden die heel moeilijk zijn ![]() Onze hond is erg moeilijk. Intelligentie in een dier is een mooi en grappig iets, behalve als die steeds denkt jou slimmer af te zijn :/ Citaat:
Dit is ook een punt bij zo'n beetje alle soorten relaties. Je moet er tijd voor hebben. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ernstig defecte saaigeborenen #1805 Verwijderd | 500 | 03-04-2013 16:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Glazen plafond voor vrouwen Laisve | 282 | 09-02-2009 20:38 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #5 Verwijderd | 498 | 14-01-2009 09:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gedwongen sterrilisatie voor een beter ras? Magican | 149 | 17-05-2007 08:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
verstandelijk gehandicapten+kinderen Marinka | 27 | 17-03-2005 20:54 | |
Psychologie |
Homosexueel --> Ziekte/afwijking? Verwijderd | 267 | 11-02-2005 14:24 |