Advertentie | |
|
![]() |
|
Beste mensen,
Onthoud nu eens één ding over voorzieningen. Ze worden gecreeerd voor uitgaven die je verwacht te doen. Oftewel er is reeds bekend dat je die uitgaven gaat doen, en vanuit het voorzichtigheidsprincipe zeg je dan: Ok, ik ga een voorziening daarvoor genereren. Vervolgens bepaald de tijd waarin je verwacht gebruik te gaan maken van die voorziening of het LVV of KVV is. Zo zal een voorziening t.b.v. het onderhoud van gebouwen, zoals schilderwerk enzo, LVV zijn. Maar een voorziening voor schoonmaakkosten zal KVV zijn. Die creeer je namelijk ieder jaar opnieuw... En bij die ander stort je bij, totdat je de werkzaamheden werkelijk laat uitvoeren en de factuur daarvan ontvangt... En Garantievermogen, komt mij niet bekend voor. Echter het zal wel iets te maken hebben met een bepaalde hoeveelheid vermogen dat binnen een onderneming aanwezig moet zijn. Ofwel vastgelegd in de wet, ofwel vastgelegd in de statuten van een onderneming.
Laatst gewijzigd op 16-03-2003 om 15:44. |
![]() |
||
Citaat:
|
quick ratio
kortlopende vorderingen (debiteuren) en liquide middelen delen door de kortlopende schulden (KVV). current ratio vlottende activa gedeeld door vlottende passiva werkkapitaal alle activa die kortlopend in het bedrijf aanwezig zijn, tijdens de uitvoering van het bedrijfsproces solvabiliteit de verhouding tussen EV en VV liquiditeit de verhouding tussen de vlottende activa en KVV zoiets denk ik ![]()
|
Garantievermogen is een tussentelling bestaande uit het eigen vermogen en de achtergestelde leningen en wordt - naar mijn weten - niet betrokken bij de berekening van ratio's
Het eigen vermogen valt dus gewoon onder eigen vermogen (logisch ![]() En de achtergestelde leningen onder het vreemd vermogen Zo moet het toch wel lukken? |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|