Oud 19-03-2003, 08:55
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Ik heb Windows XP Prodessional op een HP Pavilion PC geinstalleerd. Systeem loopt prima alleen moet er 2 x geboot worden alvorens de PC opstart. Bij de eerste keer blijft hij hangen in het Bootlogo van HP. Zet ik de power nu af en boot opnieuw dan start de PC prima op.
Iemand dit wel eens bij de hand gehad of een oplossing voor dit probleem.
Oud 19-03-2003, 08:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Lekker zeg. Zou ik HP maar even bellen, want dat je comp. niet opstart door die rotzooi reclame die ze er in hebben gedouwd vind ik beetje aso enzo.

Denk dat XP die rotzooi uitschakelt de 2e keer dat 'ie boot, omdat 'ie een log bijhoudt en ziet dat 'ie over dat onderdeel gestruikeld is. Maar na een succesful boot is dat weer weg.

Dus of even bellen, of gewoon een normale WinXP erop installeren.

Laatst gewijzigd op 19-03-2003 om 09:00.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 09:16
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Het is een gewone XP professional. Dat Bootlogo zit meestal in het BIOS ingebakken.
Er zijn maar weinig merken waar het is uit te schakelen. Enige mainbord waar ik het zeker van weet is MSI.
Oud 19-03-2003, 10:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Oke gewoon logo in het BIOS? Nee ik dacht dat ze wat rotzooi in de Windows XP install hadden gepropt die voor extra reclame zorgt als je XP aan het booten bent.

Maar je zegt dus dat hij vast zit bij het BIOS bootlogo scherm? Dat is wel heel raar. Kun je niet ESC doen ofzo om te kijken of je een melding ziet?
Oud 19-03-2003, 10:51
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Maar je zegt dus dat hij vast zit bij het BIOS bootlogo scherm? Dat is wel heel raar. Kun je niet ESC doen ofzo om te kijken of je een melding ziet? [/B][/QUOTE]

Nee om precies te zijn loopt de PC daar nog doorheen. Alleen staat het logo bij de eerst boot heel kort en de PC loopt dan door naar zwart scherm en staat helemaal vast.
Bij de tweede boot staat het HP logo langer en komt daarna in het Windows menu waar ondermeer Windows starten in laatst werkende configuratie. Kies ik die aan dan loopt de PC zonder problemen verder en werkt helmaal ok.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten