Oud 20-03-2003, 11:19
load_harmony
load_harmony is offline
Sinds kort ga ik redelijk veel met een gozer om. Ik ken hem nou denk ik al 2 jaar, maar had nooit veel contact met hem. De laatste tijd ga ik nogal door een rot periode, en hij wist dat. Daardoor kregen we wat meer contact. (MSN, gewoon leuk praten en zo) en ik merk dat ik nadat ik hem gewoon gesproken heb (in de trein of zo)ik daar de hele dag aan blijf denken. Hij heeft al verkering (met een meisje waarmee ik ook goed kan opschieten)!!! en ik wil zelf eigenlijk ook helemaal geen verkering. Hoe kan ik voorkomen dat ik echt verliefd op hem word?? Ik wil dat echt niet. Ik weet ook niet of ik dat echt kan worden(of ben) Misschien is het ook wel gewoon zo dat ik hem bijzonder vind omdat hij een van de weinig weet die een beetje hoogte heeft van mijn 'rotleven'

Hmm, lekker vaag, iemand die mij wat hoogte kan geven?
Oud 20-03-2003, 11:56
Verwijderd
Door misschien een tijdje wat minder met hem te praten, en contact te zoeken met andere leuke mensen, zodat je meer aan die mensen kunt gaan denken en het allemaal wat gelijker verdeeld is.
Je kunt er misschien ook even met hem over praten, zodat hij begrijpt waarom je tijdelijk minder contact wil. Aangezien hij verkering heeft, zal het weinig problemen opleveren als hij weet dat je niet verliefd op hem bent maar het zou kunnen worden (als hij geen verkering zou hebben, zou hij het als versiertruc kunnen zien, óf zou hij verliefd op je kunnen zijn en teleurgesteld raken dat je niet verliefd op 'm wilt worden... maar nu is de kans op de scenario's klein).
Het zou niet vreemd zijn om gevoelens te krijgen voor iemand die je heeft opgevangen en aardig voor je is geweest, zeker niet als diegene 'jouw type' is (ik weet niet of-ie dat is).

Een andere manier is, zo veel mogelijk slechte dingen over hem bedenken en die jezelf aanpraten tot je ze zelf gelooft. Maar goed, dat is niet leuk, want dan kun je ook nooit meer vrienden zijn en zit je met al die negatieve dingen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:56
Outrageous
Outrageous is offline
Probeer jezelf te corriceren als je op die manier aan hem denkt. Gewoon even op het goede pad zetten. En verder zou ik me er niet al te druk om maken, dat heeft over het algemeen alleen maar aferechts effect.
Oud 21-03-2003, 13:36
Vlekje
Vlekje is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 20-03-2003 @ 12:19:
Sinds kort ga ik redelijk veel met een gozer om. Ik ken hem nou denk ik al 2 jaar, maar had nooit veel contact met hem. De laatste tijd ga ik nogal door een rot periode, en hij wist dat. Daardoor kregen we wat meer contact. (MSN, gewoon leuk praten en zo) en ik merk dat ik nadat ik hem gewoon gesproken heb (in de trein of zo)ik daar de hele dag aan blijf denken. Hij heeft al verkering (met een meisje waarmee ik ook goed kan opschieten)!!! en ik wil zelf eigenlijk ook helemaal geen verkering. Hoe kan ik voorkomen dat ik echt verliefd op hem word?? Ik wil dat echt niet. Ik weet ook niet of ik dat echt kan worden(of ben) Misschien is het ook wel gewoon zo dat ik hem bijzonder vind omdat hij een van de weinig weet die een beetje hoogte heeft van mijn 'rotleven'

Hmm, lekker vaag, iemand die mij wat hoogte kan geven?
Gelijk je aandacht ergens anders op gaan richtig voordat het te laat is, op school op andere vrienden op leuke dingen die ja gaat doen. Laat je gedachten niet naar hem toe gaan en als dat gebeurd denk dan aan wat anders.

Sorry, moest ik er ff uitgooien, want ik hoop niet dat je het zelfde hoeft mee te maken als mij,en sarah hierboven weet waarover ze praat (ze heeft mijn gezeur moeten aan horen )

Het is echt heel moeilijk ik weet het, vooral omdat hij zo'n grote rol in je leven speelt. Voor jezelf wil je enerzijds het contact op een lager pitje zetten, zodat je minder aan hem hoeft te denken, maar tegelijk wil je hem ook niet loslaten en het contact zou behouden. Je MOET echt kiezen, als je het contact niet minderd wordt je er steeds aan herinnerd en wordt het eerder erger dan minder. Je kan ook het contact ongemerkt iets minder, gewoon steeds een dag later tegen hem praten dan normaal. Je hoeft het hem inprincipe niet te zeggen, alleen wanneer hij gaat vragen waarom hij minder van je hoort. Aan z'n reactie kun je vaak wel merken of je tegen hem eerlijk kan zijn of niet. Als goede vriend zou hij het waarschijnlijk ook begrijpen en je niet belachelijk zetten.

sterkte ermee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten