Oud 03-03-2003, 13:49
honey
honey is offline
Dit geld meestal niet in de PRAKTIJK, maar theoretisch gaat dit op!

Meestal heeft er 1 van beide wel eens aangedacht hoe die ander in bed zou zijn of hoe het zou zijn om er mee te zoenen. Dit is soms bewust, maar ook soms onbewust.
Sta er maar is een dag bij stil, je vraagt het je echt dagelijks wel een paat keer af als je veel mensen ziet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2003, 13:53
Kinshi
Kinshi is offline
Tja ik ben het er wel mee eens, onbewust of bewust denk je er toch wel aan. Ook in de praktijk ja. Alleen bij sommige mensen denk ik nooit van 'daar zou ik wel wat mee willen'. (misschien onbewust wel)
Oud 03-03-2003, 13:54
Hukkie
Hukkie is offline
Ja, misschien een paar keer, maar ik heb hele goede vrienden waarbij ik me dat NOOIT heb afgevraagd. Ik vind je theorie erg krom :/
Oud 03-03-2003, 13:55
Verwijderd
Dit is een eeuwenoude discussie. Vriendschap is mijns inziens wel mogelijk, ook als je soms over de ander fantaseert. De vraag is enkel of je daar iets mee doet of niet.

Wederom: dit hangt puur van jezelf af.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:56
Verwijderd
En?

Als je platonisch definiëert als 'met elke afwezigheid van welke toespeling of gedachte op of aan seksualiteit dan ook' dan hanteer je wel een heel krappe definitie. Natuurlijk denkt één van de twee wel eens hoe het is om met die ander naar bed te gaan, dat is toch niet zo gek? Ik denk niet dat het karakter van de relatie daardoor minder of niet langer platonisch is.

Ik heb ook wel vriendinnen waar ik nog nooit iets seksueels mee gedaan heb en dat ook nooit zou doen (dronken buien daargelaten ). Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over heb nagedacht, hoe het zou zijn om met te zoenen en seks te hebben enz. Maar dat maakt het karakter van de relatie dus niet ineens aplatonisch.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:57
Doopy
Doopy is offline
Citaat:
******** schreef:
Dit is een eeuwenoude discussie. Vriendschap is mijns inziens wel mogelijk, ook als je soms over de ander fantaseert. De vraag is enkel of je daar iets mee doet of niet.

helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
(dronken buien daargelaten )
Waarschuwing: laat nare man nooit alleen met je vriendin als hij iets op heeft. Nooit zeg ik je! Nooit!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 16:18
martijn1985
martijn1985 is offline
Waarom zou 'nadenken over' de vriendschap in de weg staan?
Oud 03-03-2003, 16:23
shut*up
shut*up is offline
ik denk wel dat het klopt hoor, ik bedoel, ik merk het zelf ook wel.. ik heb echt wel vrienden waar ik echt helemaal geen fanatsieen bij hebt, maar in een dronken bui blijkt dan weer dat zij dat weleens bij mij hebben... en andersom komt het ook voor... dus....
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:13
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
******** schreef:

Idd!!!!
Oud 03-03-2003, 17:16
thunder110
thunder110 is offline
Dat moet dan wat zijn zeg, als je bisexueel bent.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:18
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Jah daar zeg je wat!Das ook erg!
Oud 03-03-2003, 18:26
Bright Halo
Bright Halo is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Oud 03-03-2003, 18:28
Doopy
Doopy is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:34
Kazanka
Kazanka is offline
nounou...allez in theorie...zit je theorie-examen eraan te komen ofzow?
Oud 04-03-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:43
italianboy
italianboy is offline
ligt eraan hoe leuk de ander is
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:40
steentje
steentje is offline
ik heb altijd gedacht dat mannen en vrouwen WEL vrienden konden zijn...totdat ik meer voor mijn beste vriend ging voelen.

Nu geloof ik er dus heilig in dat het NIET kan!
Oud 04-03-2003, 17:45
Angeles
Angeles is offline
Ik denk dat één situatie waarin het niet bleek te kunnen niet meteen zegt dat het dan meteen bij niemand kan.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:46
steentje
steentje is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Ik denk dat één situatie waarin het niet bleek te kunnen niet meteen zegt dat het dan meteen bij niemand kan.
heb je wel gelijk in...maar zo denk ik erover dan...
Oud 04-03-2003, 17:46
AtHell
AtHell is offline
Slaat volgens mij nergens op, juist dames waar ik niet de illusie van heb er iets mee te willen/kunnen krijgen maar weleens over fantaseer zijn goede vriendinnen. Jij stelt hier meteen dat als je sexuele gedachten hebt over een 'vriendin' je er niet meer enkel bevriend kan zijn, dat is natuurlijk gewoon poep.
Oud 04-03-2003, 17:47
Droyd
Droyd is offline
Das deels onzin...Ik heb een vriendin die ik absoluut niet knap vind, en daardoor is onze vriendschap ook niet sexueel getind (of hoe zeg je dat) Ik voel me heel goed bij haar juist omdat ze niet zo knap is...Ik voel me gewoon veiliger omdat ik niet in konflikt kom met mijn "lusten"

Daarnaast heb ik ook een andere vriendin, ze is lekker bloedmooi volgens mij...en ik ben er ook tot aangetrokken...Soms voel ik me even goed bij haar, andere momenten heb ik het gevoel dat ons iets in de weg staat als we gewoon elkaar lang vriendschappelijk willen knuffelen ofzo...Dat voelt gewoon anders (minder zuiver) aan dan bij die andere vriendin...Maar dat begrijpt zij volgens mij niet
Oud 04-03-2003, 17:53
Angeles
Angeles is offline
En biseksuele mensen dan, die kunnen eigenlijk met helemaal niemand vrienden zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:18
kliko_jorrit
kliko_jorrit is offline
Citaat:
Kinshi schreef:
Tja ik ben het er wel mee eens, onbewust of bewust denk je er toch wel aan. Ook in de praktijk ja. Alleen bij sommige mensen denk ik nooit van 'daar zou ik wel wat mee willen : '. (misschien onbewust wel)

nou nou lekker hor al die vooroordelen die jongen deed dat dus alle jongens doen dat sorry hor mischien zijn veel jongens zo maar iedere jongen lijkt me wat overdreven!!!!!
p.s. beetje gelijk heppie wel maar nie helemaal vind ik
Oud 04-03-2003, 22:52
Thomas
Thomas is offline
M.i. kan dat zeker wel. Geef me een goede reden waarom dat niet kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2003, 23:28
MazeMouse
MazeMouse is offline
Juist jah.
Waarom is de persoon waar ik het beste mee overweg kan en degene die het meeste over mij weet dan vrouwelijk?
En waarom heb ik nog nooit het idee gehad serieus iets met haar te willen. (of zelfs maar te willen doen?)
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken iets met haar te doen. En iets met haar hebben gaat lastig zonder verliefd te zijn.
Oud 05-03-2003, 12:49
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik heb een paar hele goede vrienden waarmee ik over alles kan praten, en zij met mij. Ik moet er niet aan denken iets met ze te hebben, ook al zijn het schatten van jongens. Ik zie ze puur als vriend, nix meer.

Laatst gewijzigd op 05-03-2003 om 17:30.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:26
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
duss??
Kan je toch nog wel vrienden zijn
Oud 05-03-2003, 14:36
elledc
elledc is offline
Citaat:
steentje schreef:
ik heb altijd gedacht dat mannen en vrouwen WEL vrienden konden zijn...totdat ik meer voor mijn beste vriend ging voelen.

Nu geloof ik er dus heilig in dat het NIET kan!
Ik heb ook al genoeg meegemaakt dat de één meer ging gaan voelen. Zoals de drie jongens (elkaar niet kennend) die ik vroeger als zeer goeie vrienden beschouwde en niks meer, achteraf kwam ik te weten dat ze alle drie wel wat voor me voelden en meer wilden met me terwijl ik helemaal niet
Zo zijn de vriendschappen uitgedoofd omdat ik verliefd was op een ander...
Ik geloof er ook niet in dat een jongen een beste vriendin kan hebben zonder er sterkere gevoelens voor te hebben, of omgekeerd. Het is nu eenmaal zo, onze hormonen spelen altijd parten.
Zeker eens voorbij de 20 besef je dat zo, aan mijn 16 had ik ook vrienden en beschouwde ik ze als vrienden en niks meer maar eens wat ouder lukt dat niet meer hoor, zeker weten!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:55
Verwijderd
Mja, ik vraag me bij meiden ook wel eens af hoe het is om met ze te zoenen

Dit gaat voor mij redelijk op... ik hou niet zo van jongens als vrienden, juist omdat er altijd een soort seksuele spanning is. Alleen als je elkaar echt helemaaaal niet aantrekkelijk vindt, heb je dat misschien niet... en ik word erg zenuwachtig van die spanning
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 00:33
annabegins
annabegins is offline
nou ik denk dat t bet wel kan, waarom zou t schadelijk zijn voor je vriendschap als je er wel eens aan denkt om die ander te zoenen??? een paar van mn beste vrienden zijn jongens (en daarbij ook nog exen, dus k weet zelfs hoe t is om ze te zoenen) en daar heb k nooit problemen mee.
het wordt denk k alleen een probleem als de een meer voor de ander gaat voelen, maar das ook op te lossen met tijd....
Oud 06-03-2003, 01:14
Verwijderd
Hmm de stelling is nog niet zo vreemd maar de argumentatie is vrij belachelijk imho.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 10:21
ringpower
ringpower is offline
kben het er wel mee eens. kheb nu een vaste vriendin. daarvoor was ik al twee jaar gewoon/normaal met haar bevriend en toen zat ik haar al in mn hoofd te zoenen en uit tekleden en haar te bevredigen.............toen we wat hadden vertelde ze dat ze precies het zelfde bij mij deed ...........................duszzzzzzzz
kus ralph
Oud 06-03-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Rebby schreef:
Dit geld meestal niet in de PRAKTIJK, maar theoretisch gaat dit op!

Meestal heeft er 1 van beide wel eens aangedacht hoe die ander in bed zou zijn of hoe het zou zijn om er mee te zoenen. Dit is soms bewust, maar ook soms onbewust.
Sta er maar is een dag bij stil, je vraagt het je echt dagelijks wel een paat keer af als je veel mensen ziet.
Iets dat in theorie onmogelijk is maar in de praktijk bijna altijd mogelijk... hmm klinkt wel heel tegenstrijdig
Ik zie niet in waarom denken aan zoenen een vriendschap in de weg zou staan. Bovendien ben ik bevriend met jongens waarvan ik me zelden afvraag hoe ze in bed zijn, en bevriend met meisjes waarvan ik me dat vaker heb afgevraagd. Ik ben niet bevriend met mensen, onafhankelijk van hun geslacht, van wie ik me dat nóóit heb afgevraagd, want ik ben nu eenmaal geïnteresseerd in mijn vrienden, dus ook in hun sexleven. Ik heb me dus ook wel eens afgevraagd hoe jij in bed zou zijn (niet dat ik wat met je van plan ben hoor) en ben toch echt nog steeds bevriend met je
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 15:04
Optima
Optima is offline
vrouwen klagen altijd over hoe weinig mannen hen begrijpen.

Waarom kan een man dat ineens dan WEL als deze gewoon 'een vriend' is?

vriendschap gaat toch ook om elkaar steunen en elkaars gevoelens begrijpen

vbrouwen ondelring hebben dat beter dan man-vrouw

dus denk ik dat een man-vrouw-vriendschap eigenlijk geen vriendschap te noemen valt

andere invalshoek
Oud 07-03-2003, 21:41
Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
Ik denk dat er in iedere jongen-meisje / man-vrouw relatie,
vriendschappelijk dan,
wel een punt komt waarbij één van de twee verliefd wordt op de ander. Maar vaak wordt dat genegeerd (in sommige gevallen beter), en gaat de vriendschap gewoon verder
Oud 08-03-2003, 08:22
fucking hero
fucking hero is offline
kid rock zei een keer iets van
Citaat:
A female platonic friend is a woman wich you tried to fuck, but at some point it went the wrong way.
zoiets..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 12:01
Vlekje
Vlekje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
Iets dat in theorie onmogelijk is maar in de praktijk bijna altijd mogelijk... hmm klinkt wel heel tegenstrijdig
Ik zie niet in waarom denken aan zoenen een vriendschap in de weg zou staan. Bovendien ben ik bevriend met jongens waarvan ik me zelden afvraag hoe ze in bed zijn, en bevriend met meisjes waarvan ik me dat vaker heb afgevraagd. Ik ben niet bevriend met mensen, onafhankelijk van hun geslacht, van wie ik me dat nóóit heb afgevraagd, want ik ben nu eenmaal geïnteresseerd in mijn vrienden, dus ook in hun sexleven. Ik heb me dus ook wel eens afgevraagd hoe jij in bed zou zijn (niet dat ik wat met je van plan ben hoor) en ben toch echt nog steeds bevriend met je
Daar heb je gelijk in. Ik betrap me erzelf ook wel eens op
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 01:07
Denise84
Denise84 is offline
in praktijk blijkt het bij mij niet te werken zo'n vriendschap, jammer genoeg..
Oud 09-03-2003, 01:32
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:45
Era
Era is offline
misschien, maar zelfs al heeft de een dit soort gedachten, waarom zou dat je vriendschap dan kosten? Ik heb een beste vriend i.p.v. vriendin en we weten beidden hoe onze vriendschap in elkaar zit. Zolang dat duidelijk blijft mag hij er van mij op los fantaseren wat hij maar wil. (Maar aangezien hij samenwoont met zijn vriendin betwijfel ik dat )
Oud 11-03-2003, 14:36
Verwijderd
Heb nu al jaren een beste vriendin waar ik oorspronkelijk verliefd op was en dat werd niks kwa relatie maar is nu nog steeds mijn beste vriendin.
Ik kreeg op een moment een vriendin maar dat maakte ik uit omdat het meer op een vriendschap ging lijken. Eerst bracht dit wat problemen mee maar nu is het ook al maanden een ontzettend goede vriendin van me.

Is trouwens geinig:
Zijn twee vet mooie meisjes en men denkt altijd dat er toch shit gebeurt terwijl dat niet zo is
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:45
Verwijderd
mannen en vrouwen leven allebei op 2 verschillende planeten.

en 1 vd 2 zal zich altijd wel sexueel aangetrokken voelen tot de ander, of de 1 is zo homo/lesbi dat het wel werkt (gezien in praktijk)

maargoed. het werkt echt niet snel, en als je zegt van wel wánt je hebt zo'n goeie vriendin (als jongen zijnde) misschien is ze stiekum gek op je, en DAT WEET JE NIET

SO..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 08:32
styles J
styles J is offline
Ik heb een beste vriendin... haha... ik ben er ooit verliefd op geweest... maar das nix geworden. Achteraf maar beter.. Want nu is het veel toffer. We doen veel samen.. knuffelen een beetje soms.. maar meer ook niet. Dus volgens mij kan het wel Soms is mijn (L) vriendin wel eens een beetje jaloers haha.. das wel lastig... maar voor de rest
Oud 18-03-2003, 09:08
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef op 11-03-2003 @ 15:45:
echt niet snel, en als je zegt van wel wánt je hebt zo'n goeie
vriendin (als jongen zijnde) misschien is ze stiekum gek op je, en DAT WEET JE NIET

SO..
Nou en? Laat ze gek op mij zijn. Dat hoeft de vriendschap niet in de weg te staan. Zelfs als ze het tegen mij zou vertellen. Zolang ze maar goed in de gaten houdt dat het tussen ons niets gaat worden.
Oud 18-03-2003, 09:18
Verwijderd
Citaat:
**Moonflower** schreef op 11-03-2003 @ 15:45:
mannen en vrouwen leven allebei op 2 verschillende planeten.

en 1 vd 2 zal zich altijd wel sexueel aangetrokken voelen tot de ander, of de 1 is zo homo/lesbi dat het wel werkt (gezien in praktijk)

maargoed. het werkt echt niet snel, en als je zegt van wel wánt je hebt zo'n goeie vriendin (als jongen zijnde) misschien is ze stiekum gek op je, en DAT WEET JE NIET

SO..
voor zo ver ik weet leef ik nog altijd op aarde... evenals alle mannen die ik ken.
Waarom zou een vriendschap niet werken als één van de twee verliefd is? Ik heb 5 vrienden (m'n vriend nog niet eens meegerekend), en ik zou echt nog best bevriend met ze kunnen zijn zelfs al waren ze alle 5 verliefd op me. En dat is hoe dan ook niet zo...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 21:05
elsjuh
elsjuh is offline
hangt er gewoon vanaf wat je precies onder 'vriendschap' verstaat. as je al nimeer ff mag denke van : mmh hoe zou hij zoenen, ja sorry hoor, maar dat denk ik best wel bij veel jongens, meestal gewoon voor te lachen, maar ik denk as je da ni bewust doet, dan toch zeker wel onbewust!!
Oud 20-03-2003, 08:55
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Nou, bij sommige mensen kan het wel, maar het ligt er heel erg aan HOE je met elkaar omgaat. Als je te close met elkaar omgaat, dan gaat het al gauw bij 1 van de 2 verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 08:57
sunshine1982
sunshine1982 is offline
Mijn beste vriend is een man. Wij zijn echt buddy's...maar nooit verliefd geweest. Vriendschap gaat niet om sexe, maar om persoonlijkheid.
Oud 20-03-2003, 09:07
Avril
Avril is offline
Hej hallow,

Nouw ik vind van niet hoor ik heb een hele goeie vriend en ik heb nou eg nog nooit gedacht hoe het zou zijn als we zouden zoenen of sex hebben GADVER HET IS MN BESTE VRIEND HOOR!!!

Maar okeej bij "gewone kennissen" kan ik me het wel voorstellen....

Doegieshhhhhhhhh Avril
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten