Oud 29-03-2003, 13:00
langejongen
langejongen is offline
Ik heb een PC met een Intel Celeron 466 MHz processor. Er zit sinds een paar dagen een Plextor brander in. Nu lijkt het of ie veel trager is geworden sinds ik de brander er in heb zitten en lijkt het dus of ie steeds vastloopt. Er zit 64 Mb RAM geheugen in. Kan het door te weinig geheugen komen dat ie trager is geworden??
Oud 29-03-2003, 13:50
x86
x86 is offline
Intel Celeron processors zuigen. Koop een nieuwe proc + mobo.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 13:58
JJzD
JJzD is offline
64 is normaal budget voor een 466

dus zou sowiesi aanraden er 64 mb bij te prikken

maar ik snap niet waarom hij meer geheugen nodig zou hebben als je die brander niet gebruikt
Oud 29-03-2003, 15:11
Verwijderd
Het lijkt zo of het is zo?

Het kan best zijn dat je samen met de brander allerlei software hebt geďnstalleerd die zichzelf in Windows nestelt: denk aan 'handige' programma's waarmee je met een rechtermuisklik vanuit de Windows Verkenner een CD kunt branden, e.d. In combinatie met slechts 64Mb kunnen dat soort apps je systeem wel trager maken ja.

Verder zou ik nog kunnen bedenken dat die brander op dezelfde IDE-kabel hangt als je primary master, maar als die brander gewoon idle is (niet gebruikt wordt) dan zou dat je harddisk niet moeten afremmen volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:38
langejongen
langejongen is offline
De CD-DVD speler en de brander zitten op dezelfde IDE kabel, De brander op master en de CD/DVD speler op slave.
Oud 29-03-2003, 16:44
Verwijderd
Op de momenten dat je merkt dat je PC trager is, heb je dan veel last van (harde)schijf activiteit?

Ik raad je echt met klem aan om 128Mb of 256Mb geheugen bij te kopen. Je systeem zal er hoe dan ook een stuk sneller van worden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:09
René Willemsen
René Willemsen is offline
Je moet idd meer ram kopen. Mijn ervaring is dat als je meer ram koopt dat hij dan ook sneller loopt .
Het scheelt echt een heel stuk hoor. Dat was vooral te merken bij mij bij GTA3.
Oud 29-03-2003, 19:56
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
langejongen schreef op 29-03-2003 @ 14:00:
Ik heb een PC met een Intel Celeron 466 MHz processor. Er zit sinds een paar dagen een Plextor brander in. Nu lijkt het of ie veel trager is geworden sinds ik de brander er in heb zitten en lijkt het dus of ie steeds vastloopt. Er zit 64 Mb RAM geheugen in. Kan het door te weinig geheugen komen dat ie trager is geworden??
Als je geen geld hebt om een heel nieuw moederboord te kopen, koop dan een PIII processor ofzo en 256mb ram erbij scheelt enorm, en voorzie je systeem van Windows 2000 of XP.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Moederbord + Processor zit je aan €110. 256MB SDRAM geheugen kost zo'n €30 bij de shop next door.

Keuze die je zelf moet maken. Je kunt de computer ook als 2e computer gebruiken, en een nieuwe kopen, waarbij je dingen als je brander en andere dingen overneemt.
Oud 29-03-2003, 23:57
Verwijderd
Ja, oke. Dat je een nieuw moederbord met snellere processor kunt kopen en meer geheugen is logisch, maar het intrigeert mij dat het systeem er langzamer van wordt. Wat zou dáár de oorzaak van zijn?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 00:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2003 @ 00:57:
Ja, oke. Dat je een nieuw moederbord met snellere processor kunt kopen en meer geheugen is logisch, maar het intrigeert mij dat het systeem er langzamer van wordt. Wat zou dáár de oorzaak van zijn?
Ik zou het niet weten. Als een IDE device idle is, kan het het andere device op hetzelfde kanaal niet langzamer maken, voor zover ik weet.

En dat een systeem langzamer aanvoelt is erg subjectief. Testen met benchmarks geeft een objectievere basis voor dit probleem.

Als het systeem al langzamer is geworden, zal dit m.i. eerder door drivers/brakke software komen dan door de brander zelf.
Oud 30-03-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2003 @ 00:57:
Inderdaad; op 'gevoel' snelheid meten raakt kant noch wal (dat bleek al een poos terug toen iemand zo'n zelfde soort iets had met een 2e HD).

Pas wanneer je een performancehit ziet in benchmarks (ATTO, 3DMARK, PCMARK) is het zo. Natte-vingerwerk schiet niet op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten