Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Well.. *neemt zijn English Grammar in Use*
Simple Past: I walked home after the party last night. (Ik heb de hele weg naar huis gewandeld, de handeling is voorbij) Past Continuous: I was walking home when I met Dave. (Ik was naar huis aan het wandelen, maar de handeling is nog niet voorbij.) Past Perfect: Sarah arrived at the party. (da's ne gewone Simple Past, het begin van een verhaal. Als je nu iets wil zeggen dat daar nog voor gebeurde gebruik je een Past Perfect). When Sarah arrived at the party, Paul HAD already gone home. Past Perfect Continuous Our game of tennis was interrupted. We had been playing for about half an hour when it started to rain. (De handeling vond plaats gedurende een bepaalde periode voordat iets anders gebeurde.) Volgens mij is dit alleen de basis en zijn er nog véél ingewikkelder regels. Ik ben ondertussen in 6 Talen-Wiskunde geraakt zonder ooit de namen van de tijden vanbuiten te leren of wanneer ze gebruikt worden... De leraar die we in het 4de hadden voor Engels zei dat het onmogelijk was om dat soort dingen "aan te voelen". Die zat er ver naast ![]() Als het nog niet duidelijk is, ik wil je desnoods wel een paar copies van die grammar-in-use opsturen of bezorgen (als't niet te ver is ![]() "If it's tourist season, why can't we shoot them?" Venefyxatu [Dit bericht is aangepast door Venefyxatu (07-03-2001).]
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Tweetaligheid Verwijderd | 24 | 16-12-2012 20:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
Films, TV & Radio |
ER Forum-versie Keyser Saus | 500 | 29-12-2003 11:30 | |