Oud 07-11-2002, 12:55
Secreet
Secreet is offline
is al vaker een discussie over geweest, mensen zoeken vaak troost op internet, contacten of een maatje om mee te praten, anders mee te praten dan je in het echt kunt.
Nuja, er zijn nu natuurlijk nog weinig mensen die niet op internet zitten, maar vooralsnog, uit onderzoeken bleek dat mensne die meer buitenshuise activiteiten hadden, gelukkiger en probleemlozer waren dan de internetters...

Nu vind ik er wel een punt in zitten, je hoeft maar 5 minuten met iemand te chatten tegenwordig of er komt een zielig verhaal bovendrijven, IEDEREEN heeft zoveel problemen..zou internet misschien niet het grootste probleem zijn of is het een troost dat chronisch depressieve mensen trekt om hun problemen te delen?
Oud 07-11-2002, 13:03
Methuselah
Methuselah is offline
op internet kun je je makkelijker openstellen, geraak je vlugger over die drempel om over je problemen te beginnen, daarom lijkt 't alsof internetters gedeprimeerder zijn dan de "gemiddelde" mens of meer problemen hebben...
Oud 07-11-2002, 13:07
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
op internet kun je je makkelijker openstellen, geraak je vlugger over die drempel om over je problemen te beginnen, daarom lijkt 't alsof internetters gedeprimeerder zijn dan de "gemiddelde" mens of meer problemen hebben...
nee het gaat niet om het lijken, wanneer een gemiddelde voetbal/werk/school etter zich op het internet begeeft zal hij zich echt niet zo gauw openstellen, juist omdat het leventje zo vol is dat er niets is om open te stellen...praten kan hij/zij met vrienden en internet is gewoon fun (zoals het vaak bedoeld is)

mensen die zich echter een langere tijd op internet begeven (en er dus meer tijd voor hebben) laten toch wel weer merken niet blij met zichzelf te zijn...

je zou ook kunnen zeggen, internet is een trekpleister voor de gemiddelde gedeprimeerde?
Oud 07-11-2002, 14:43
Verwijderd
Ik denk dat het niet aandoen van echte sociale contacten vanzelf leidt tot depressie.
For instance: als ik me klote voel en ga internetten ga ik me alleen maar kutter voelen. Als ik me dan echter onder de mensen begeef, praat met mensen (in het echt dus) dan voel ik me weer snel beter. Dat voedt het zelfvertrouwen wat. Dat gebeurt bij internet niet.
Dus ja, ik denk dat internetters wel depressiever zijn dan 'andere' mensen. Hierbij speelt ook nog eens mee dat mensen internet als uitlaatklep kunnen gebruiken: je ziet de persoon waarmee je praat niet, je kent diegene niet, dat is veilig. Je kan er makkelijk je problemen tegenaan gooien.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:14
Verwijderd
Neuh, en anders haal ik het gemiddelde goed weer omhoog
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:48
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Secreet schreef:

je zou ook kunnen zeggen, internet is een trekpleister voor de gemiddelde gedeprimeerde?
volgens mij is het meer een trekpleister voor debielen geworden, toen ik er pas op zat was het lekker rustig en weinig gezeur op internet, tegenwoordig zit iedere debiel die het kan betalen op internet. en ja dat is deprimerend
Oud 07-11-2002, 20:02
Talon
Talon is offline
Citaat:
Diablos schreef:
volgens mij is het meer een trekpleister voor debielen geworden, toen ik er pas op zat was het lekker rustig en weinig gezeur op internet, tegenwoordig zit iedere debiel die het kan betalen op internet. en ja dat is deprimerend
inderdaad..
de hele sfeer is weg
elke idioot zit er op
vroeger waren er maar een paar idioten

*denkt aan kanaal BRUCE op de vroegere TMF* hehe
of kanaal... vledder... hehe
Oud 08-11-2002, 16:54
FireCracker
FireCracker is offline
ik heb de grootste lol in mn leven, en zit minstens 3 uur per dag op het internet, en ik word van internetten alleen maar vrolijker.. dus nee.. helemaal niet deprimerend
Oud 08-11-2002, 16:59
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
GA naar buiten.... Durf te leven!!!.....
Oud 08-11-2002, 17:03
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
neuh... vinnik eng...
Oud 08-11-2002, 17:03
Angeles
Angeles is offline
Ik vind internet gewoon hartstikke leuk, ik ben verder niet depressief of zo. Maar het kan wel zo zijn dat mensen met problemen op internet gaan om hulp te vinden en zo het gemiddelde qua depressiviteit omhoog halen. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedere internetter gedeprimeerder is dan gemiddeld, ik in elk geval niet.

Overigens heb ik ook gewoon mijn sociale leven buiten internet en ik denk dat dat voor heel veel mensen hier geldt, gewoon een kwestie van combineren. Mensen die niet vaak op internet zitten, zijn heus niet per se in die tijd aan het socializen, misschien hangen zij wel 5 uur per dag voor de televisie.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 17:11
Quiana
Quiana is offline
Kan, hoeft niet.
Op inet kan je wel makkelijker praten ed denk ik.
Mja, tis ook voor je lol enzo..
Oud 08-11-2002, 17:21
Doelloos
Doelloos is offline
Ik zit voornamelijk op internet om te chatten met mensen die ik al ken, en om te forummen maar da;s gewoon voor de lol, niet om vriendjes te maken ofzo
Ik vertrouw zoiezo niemand op internet dusss
Oud 08-11-2002, 17:28
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:

Het regent......

Ben eigenlijk best wel zielig om mezelf te quoten...
Oud 08-11-2002, 17:37
Verwijderd
Ik denk dat het vooral komt omdat mensen via i-net sneller over problemen durven te praten dan irl...

Maarjah mssch zijn mensen die vrij verslaafd zijn aan i-net wel gedeprimeerder, aangezien ze steeds willen internetten en hun sociale leven verwaarlozen enzow..wordt je in t algemeen nie echt vrolijker van...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 17:58
Angeles
Angeles is offline
Misschien komen mensen inderdaad depressief over als ze aan het internetten zijn omdat ze dáár over hun problemen kunnen praten en in het echt niet.

Maar ik vind het nergens op slaan dat je je sociale leven verwaarloost als je vaak internet. Sociale dingen gaan wel vóór, internetten doe ik als ik gewoon thuis ben, net als dat anderen dan iets anders voor zichzelf doen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 18:01
Roos
Roos is offline
Op internet praat je makkelijker over problemen, omdat je die ander niet ziet, of zelfs niet kent. Iets typen gaat makkelijker dan iets zeggen irl. Daarom kan het lijken dat internetters meer problemen hebben.

Maar zeg nou zelf.. waar praat je eerder over problemen, in een bomvolle kroeg of in private msn-schermpje? Juist, het laatste.

Ookal moet ik erbij zeggen dat het niet erg van sociale vaardigheid getuigt als je na een paar minuten al over je problemen begint.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten