Oud 28-05-2002, 15:36
girl1
girl1 is offline
ik wil beginnen met de pil, maar dat moet op de 1e dag dat je ongesteld bent he.
Op 1 strip zitten 21 pillen
Maar dan slik je dus de week dat je ongesteld bent en dan nog 2 weken erna. Dat is dus 3 weken bij elkaar. Maar wordt je na die 3 weken dus weer ongesteld??? of moet je dan nog 1 week van die andere strip slikken zodat je op 4 weken komt???

En wanneer mag je veilige sex hebben? Als je een hele strip hebt opgegeten??

Dit snap ik dus niet
Als jullie me hier antwoord op willen geven bedankt!!!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 15:43
June bug
June bug is offline
Je begint met je 1e pilvan de eerste strip op de 1e dag dat je ongesteld bent. Dan issie meteen veilig. Vervolgens ben je dan de eerste week van die strip ongesteld, en wordt je idd meteen na die strip weer ongesteld. Er zit dat idd dus maar 2 weken tussen.
Oud 28-05-2002, 15:47
DarkCat
DarkCat is offline
ik wil beginnen met de pil, maar dat moet op de 1e dag dat je ongesteld bent he.
yup

Maar dan slik je dus de week dat je ongesteld bent en dan nog 2 weken erna. Dat is dus 3 weken bij elkaar.
Mmmja.. dat klopt.. 21 dagen is drie weken.

Maar wordt je na die 3 weken dus weer ongesteld???
Ik denk het wel.. voor mij is het zo'n 4 jaar geleden dat ik begon met de pil dus ik zou het bij god niet meer weten..

of moet je dan nog 1 week van die andere strip slikken zodat je op 4 weken komt???
Nee, dat denk ik niet.. het zijn vier weken in totaal: 3 weken pil slikken, 1 week stopweek (in ieder geval, bij de meeste pillen). Dat je de eerste maand tijdens die eerste week ongesteld bent (omdat je er net mee begint) moet je denk ik maar voor lief nemen.
Maar je kunt de pil ook een week 'doorslikken', dan neem je dus wel een extra week van de nieuwe strip. Dat kan geen kwaad (heel veel mensen doen dat) maar officieel slik je het drie weken.

Hmmz, volgens mij verschilt dat. Ik geloof na je ongesteldheid (dus na de eerste week).. maar dat weet ik absoluut niet zeker..

Cat
Oud 28-05-2002, 15:50
Verwijderd
L&g
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
girl1 schreef:

Geweldige woordkeus
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 16:54
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/announce...?s=&forumid=28

voorts moet je idd beginnen op de eerste dag dat je ongesteld bent, dan slik je eenentwintig pilletjes, dan heb je stopweek en word je normaal gezien ongesteld. veilige seks heb je in principe (als je je eerste pil op de eerste dag van de menstruatie nam!!) al direct maar meestal wordt aangeraden de eerste maand nog met condoom te vrijen.

*blue*
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:45
Bart Erik
Bart Erik is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
http://forum.scholieren.com/announce...?s=&forumid=28

voorts moet je idd beginnen op de eerste dag dat je ongesteld bent, dan slik je eenentwintig pilletjes, dan heb je stopweek en word je normaal gezien ongesteld. veilige seks heb je in principe (als je je eerste pil op de eerste dag van de menstruatie nam!!) al direct maar meestal wordt aangeraden de eerste maand nog met condoom te vrijen.

*blue*
luister naar de wijze woorden van de blue....
she knows what she'zs talking about.....

be
Oud 28-05-2002, 19:24
flipkip
flipkip is offline
euhm;

ik ben de vijfde dag van mijn menstruatie met de pil moeten beginnen

precies wle de enigste hier
Oud 28-05-2002, 19:37
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Vragen over de pil horen op Lichaam en Gezondheid...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 19:38
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Vragen over de pil horen op Lichaam en Gezondheid...
Oud 29-05-2002, 11:29
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
je slikt idd 3 weken dan heb je stopweek..en word je ongesteld mara ben je wel veilig...dan begin je weer op dezelfde dag als je gestopt bent aan de nieuwe strip..

en vanaf dag 1 dat je slikt ben je beschermd...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten