Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Peter Langhout is voor een paar daagjes Parijs erg goed betaalbaar, inclusief hotel en ontbijt. Oh ik zie dat dat al gezegd is... naja boeiend
![]() Verder kun je idd in Parijs met de metro overal komen, is nog best goedkoop ook. Aanraders zijn Boulevard Hausmann (met de grote warenhuizen) en verder natuurlijk de toeristische plekjes, die hierboven al genoemd zijn. Ik ga dit jaar voor de vierde keer naar Parijs, en ik word het nooit beu.. Als je trouwens van cultuur houdt, kun je ook een dagje naar Versailles gaan, net buiten Parijs. Is wel apart om te zien. Ook zou ik eens gaan kijken in La Défense, das een moderne kantoorwijk, met oa een moderne Arc en een hele hoop hoge gebouwen, erg leuk als afwisseling op de nostalgische gebouwen in het centrum. En voor informatie: in de bibliotheek heb je ontzettend veel reisgidsjes, net als in de boekwinkel natuurlijk. En www.paris.fr en www.versailles.fr zijn ook wel leuk, als je tenminste Frans kunt lezen. (Kan ook in het Engels geloof ik).
|
Verwijderd
|
Peter Langhout reizen..Brrr..
Een hoop slechte verhalen over gelezen, dus tja.. ![]() Je kan het beste met de Thalys naar Parijs gaan. Een gigantische snelheid en je ziet nog wat van het landschap ook. Als je dicht bij Schiphol woont kan je denk ik het beste vliegen van Schiphol naar Parijs Charles de Gaulle met een low-budget vliegmaatschappij. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Reizen met de bus ligt er aan of het nacht of dag is. Ik ben d'r 2 jaar terug naartoe geweest met de bus, dat was 's nachts en duurde 7 uur incl verplichte tussenstop. Ik denk dat het overdag zo'n 7,5 / 8 uur zal zijn ivm meer drukte op de weg. Ik ga trouwens in maart met school 24 uur naar Parijs en zal ff typen wat wij voor informatie kregen: - Vertrek: 0.00 uur. Aankomst: 7.00 uur. - Metrokaartjes in Parijs: per stuk €1.30, per 'carnet de dix tickets': €9.60! - Een advies van een ervaren Parijsganger: staar je niet blind op alleen Montmartre en de Eiffeltoren. Loop ook door buurten die minder bekend zijn, maar waar het leven van Parijs bruist, zoals in de rue de Rivoli (tussen Hôtel de Ville en Bastille) en de buurt erachter (Place des Vosges). Rond het Centre Beaubourg (Centre Pompidou). In de straten van Montmartre (niet alleen Place du Tertre en Sacré Coeur). Geef je ogen en oren de kost. Observeer de Parijzenaars in hun doen en laten, de drukte in Champs Elysées en Eiffeltoren zijn, buiten deze 2 bezienswaardigheden, uitermate saai. Parijs kent niet een centrum zoals Amsterdam of Utrecht; er zijn eigenlijk meerdere centra. De grote, dure warenhuizen liggen niet ver van de Opéra. Aan de rest heb je niet veel van wat er op m'n lijstje staat, maar je kan zien dat er bij deze reis dus ook 7 uur wordt gepland voor de busreis. Oh ja, voor reizen met de metro verwezen ze ons naar http://www.citefutee.com/orienter/plans.php En voor de rest naar http://parijs.pagina.nl Veel plezier!!!
||
![]() |
Citaat:
En La Défense is inderdaad iets anders, is dus een (moderne) kantoorwijk... met een hele grote glazen Arc, volgens mij heet ie zelfs de 'Arc de la Défense'. Dat is echt supermooi.. heel die wijk is supermooi. Ligt in het verlengde van de grote as tussen Eiffeltoren en Arc de Triomphe, aan de westkant van Parijs. Vanaf daar heb je 1) een prachtig uitzicht over de stad 2) een uitzicht op de eerdergenoemde as 3)het gevoel alsof je in een heeel andere stad bent. Deze foto is onwijs groot, dus klik maar op de link. Dit is de arc de la defense in de verte (je ziet ook de wolkenkrabbers eromheen): http://www.jonathanandbecky.org/holi...s/P0001542.jpg en dit is de arc zelf, de stipjes die je op de trappen ziet zitten, zijn dus mensen.. zo immens groot is dat ding: ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Plannen voor 2011? Missy | 55 | 30-12-2010 11:53 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied topic #59 Bloem | 500 | 31-03-2007 10:48 | |
Eindexamens 2005 |
Wanneer heb jij je laatste examens? DG | 103 | 02-06-2005 23:09 | |
De Kantine |
Waar ben jij allemaal op vakantie geweest? Negrotiator | 71 | 09-01-2004 10:30 | |
Muziek |
Muse - European Tour 2003 Sticks | 193 | 23-07-2003 21:22 | |
De Kantine |
achterbuurt van Parijs Otis | 28 | 19-04-2003 22:57 |