Advertentie | |
|
![]() |
|
Fat 32is ook een k*t indeling! Je moet NTFS en Win Xp draaie!
Verder verwijs ik je naar onze forumvrienden die al gereageerd hebben. Suc6 ermee! (tip; koop volgende keer een seagate of WD schijf, heb ik nog nooit problemen mee gehad!)
|
Als je BIOS je harde schijf niet herkent, en je niets aan de systeemconfiguratie hebt gewijzigd, kan het niet veel anders zijn dan een gecrashde hardeschijf. Virus of Filesystem (schijfindeling) doet niet ter zake, dit stadium komt pas aan bod na het BIOS. En als deze je harde schijf niet kan detecteren, dan zit hier iets goed fout.
Vaak heb je wel 3 jaar garantie op je harde schijf, maar aangezien het een computer van het GAK betreft weet ik niet hoe dit zit. Laat er eens iemand met wat kennis en verstand van computers naar kijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh, en ik heb altijd Maxtor-schijven gehad, mèt FAT, en ik heb ook nog nooit iets zien crashen. |
![]() |
||
Citaat:
'Het NTFS-bestandssysteem is veiliger omdat u bestanden en mappen kunt coderen en toegang tot bestanden kunt beperken. Over het algemeen is het een veiliger en betrouwbaarder bestandssysteem met betere prestaties dan de FAT16- en FAT32-bestandssytemen die worden gebruikt door Windows ME, 98 en 95' Ok ik loop iets te hard van stapel met het vergeten van FAt en dat het totaal zuigt is ook niet waar maar jij ziet toch ook de voordelen ![]()
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Uit eerder topic: -- NTFS is een journaling filesystem. Dit betekent dat er een logboek wordt bijgehouden. Hierdoor is het filesystem beter bestand tegen inconsistencies. Bij FAT(32) kun je b.v. veel last hebben van Lost Clusters, dit is uitgesloten bij NTFS, en het filesystem is sowieso robuster. Maar niet onfeilbaar. Je kunt nog steeds grote problemen krijgen als je niet netjes afsluit, altijd doen dus. Verder heeft NTFS extra beveiligingsopties, encryptie, compressie, etc. Snelheid is vergelijkbaar met FAT, neem iets meer ruimte in dan FAT. Maar wel veel grotere partities en relatief lage cluster grootte. -- Maar NTFS/FAT is iig niet het probleem van TIGEK, dat is een hardware-probleem.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kan bijvoorbeeld vanachter mijn Windows 95 laptop de (Windows XP NTFS) harddisk elders op het netwerk gewoon benaderen. Zowel lezen als schrijven is geen probleem. |
![]() |
||
Citaat:
\o/
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Want nu leest hij van een SMB share. En dat hoeft geeneens van een FS te komen, kan de SMB server ook uit z'n geheugen halen. Ik heb zelf ook een UNIX fileserver die via Samba (SMB) m'n Windows desktop computers van storage voorziet. Maar dit betekent niet dat Windows UFS (Unix File System) kan lezen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat we nu eindelijk op 1 lijn zitten. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |