Oud 23-03-2003, 19:17
Ieke
Ieke is offline
Een beetje van mezelf, een beetje van Tolkien en een beetje van de film.
Het scannen is niet zo goed voor deze tekening geweest , in het echt vind ik hem mooier (en hij is groter). Uw commentaar graag.

Oud 23-03-2003, 19:46
Lyra
Lyra is offline
Der jurk is een beetje lang tegen over haar romp, desnoods er van die 'rimpels' in maken op het einde, zodat het lijkt alsof hij op de grond ligt. Maar voor de rest
Oud 23-03-2003, 19:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Lyra schreef op 23-03-2003 @ 20:46:
Der jurk is een beetje lang tegen over haar romp, desnoods er van die 'rimpels' in maken op het einde, zodat het lijkt alsof hij op de grond ligt. Maar voor de rest
Dat lijkt voor het grootste deel zo, het hoofd is 2,5 cm en het totale figuur is 20 cm, dus dat is goed. (1/8) Ze is een beetje aan de slanke kant, daarom lijkt het zo. Maar dat is gedeeltelijk expres, ze is een lange elf.
Iig bedankt
Oud 23-03-2003, 20:47
Verwijderd
De jurk vind ik erg mooi, vooral de bovenkant en de mouwen. De onderkant is a-symmetrisch, dat zal misschien de bedoeling geweest zijn, maar ik vind het iets te a-symmetrisch. Ze lijkt idd wel iets te lang... De overgang van het stuk boven de armen naar het stuk onder de armen klopt ook niet helemaal, volgens mij...de lijnen zijn iets versprongen en er is een iets te groot kleurverschil... Haar handen kan ik niet goed zien...volgens mij is haar linkerhand groter/dikker dan de rechter, maar dat zie ik dus niet goed. (Veel commentaar = positief bij mij. )
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 07:33
Ieke
Ieke is offline
Bedankt, hier heb ik wat aan De handen liggen over elkaar, maar door de scan is het extreem moeilijk te zien. Ik kan de schets nog wel laten zien. Die is niet ingekleurt en dan is het wel goed te zien.
Oud 24-03-2003, 17:08
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
waaah gaaf!!

even ontopic:
ze lijkt me inderdaad iets te lang. haar armen lijken ook te kort. de punten van je vingers (bij gestrekte armen) komen normaal gezien halverwege je bovenbenen, maar als je haar armen gestrekt vorstelt komen ze nog lang niet bij de helft van het bovenbeen... als haar bovenbeen wel daar zit (wat best kan, dat kun je niet zo goed zien door de jurk) zijn haar onderbenen te lang... okay, genoeg commentaar ik vind de jurk ook heel erg mooi, inderdaad vooral de bovenkant (kijkt jaloers), misschien zoals lyra zei wat meer vouwen erin...?
Oud 24-03-2003, 18:33
Majesteit
Majesteit is offline
De verhoudingen kloppen inderdaad niet helemaal, maar dat hoort nu eenmaal bij jouw elfen .
Ik vind de jurk erg mooi, alleen wat statisch. Het plooit niet en leeft zo niet echt.
Het gezicht is op het origineel mooier, maar toch wat lang. Meestal maak je gezichtjes schattig door het stuk onder de ogen kleiner te maken dan het stuk erboven, misschien moet je dat eens uitproberen? Alleen krijg je dan misschien wel het probleem dat Arwen Arwen niet meer is.
Die zwarte tekening was echt schrikken! Sjonge jonge. Lees ik heel geinteresseerd alle kritieken, komt me daar een monster! Hij is wel goed en heeft wat jouw tekeningen niet hebben Mar, een uitdrukking of hoe kun je dat het beste omschrijven. Dat gezichtje van jouw is wel wat kleiner getekend, dus dan zou je meer uitdrukking in de houding moeten verwerken. Maar dat heb je me al uitgelegd, bij Arwen hoort het zo, want het komt van een plaatje als ze afscheid neemt (toch?). Is er echt niet ergens een met vlinders spelende Arwen? Dat soort tekeningen vind ik leuker, omdat het leeft en een emotionele waarde heeft (dat is 'm! Dat is de omschrijving die ik zocht!). Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:46
Arwyn
Arwyn is offline
Ik vind 'm wel mooi. Vooral de bovenkant van de jurk, echt super!
Maar door o.a. de lengte van de armen, lijkt re rest van het lichaam wel errug lang! Ik heb echt het gevoel dat er aan de onderkant wel 2 cm ofzo vanaf mag... Maar dat gevoel heb ik eigenlijk altijd als ik tekeningen maak in de juiste verhoudingen... Daarom kloppen de verhoudingen ook nooit bij mij...

En ScAvEnGeR> Toevallig op 't verkeerde knopje gedrukt?
Oud 25-03-2003, 06:11
Ieke
Ieke is offline
Jullie hebben gelijk, de armen zijn ook iets te kort, (spanwijte is 15 cm) maar ze heeft ze ook een beetje scheef waardoor je de hele lengte van de armen niet goed kan zien. Dan zijn ze nog te kort. Ik heb dat al eerder oets aangepast in de tekening, maar verder als dit kan dat nu niet. Iig moet ik daar nu beter opletten.
En Arwyn, je hebt zo scheven verhoudingen, die kan je met trukjes een beetje bewerken dat het minder lijkt. (schaduwen ect, maar dat is wel erg moeilijk) Gewoon naar verhouding tekenen en dan went het ook wel.
Bedankt voor het kommentaar
Oud 25-03-2003, 06:38
Sirenie
Sirenie is offline
mooi hoor.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 15:24
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Oud 31-03-2003, 19:52
Ieke
Ieke is offline
Dank, maar heb je miss nog ander commentaar?
Oud 04-04-2003, 20:15
pimomes1987
pimomes1987 is offline
idd iets te lang en misschien kun je haar jurk er wat'ruimtelijker uit laten zien
Oud 04-04-2003, 23:12
p-chez
p-chez is offline
Het figuur is best ok op zich.. echter zou ik nog iéts van achtergrond/ondergrond aangeven. Al is het maar een subtiel aangebrachte lichte potloodwaas op de plek waar een grond zou zitten.
Hiermee berijk je o.a. dat je figuur naar voren komt, meer contrast dus, én, ook belangrijk.. dan zweeft je figuur niet in het 'niets'.

Verder; ga zo door natuurlijk
Oud 05-04-2003, 11:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
p-chez schreef op 05-04-2003 @ 00:12:
Het figuur is best ok op zich.. echter zou ik nog iéts van achtergrond/ondergrond aangeven. Al is het maar een subtiel aangebrachte lichte potloodwaas op de plek waar een grond zou zitten.
Hiermee berijk je o.a. dat je figuur naar voren komt, meer contrast dus, én, ook belangrijk.. dan zweeft je figuur niet in het 'niets'.

Verder; ga zo door natuurlijk
Daar heb je wel gelijk in, misschien moest ik dat proberen. Het ging me vooral om het figuur. Maar ik denk dat dat idd wel een mooi effect heeft.
Oud 05-04-2003, 19:50
Davine
mooi

Maar die jurk is idd beetje heel lang...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:23
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ze is een beetje te lang.. dr onderlijf in verhouding met dr bovenlijf. maar de jurk is mooi getekend wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten