Oud 06-04-2003, 17:03
anjali
anjali is offline
Hallo Allemaal,

Ik heb een heel slecht advies maar voor de mensen die bijv echt binnen 5 dagen 2 of 3 kilo kwijt willen en dus ook sterk vermageren: is de enige advies:

HEEL VEEL WATER EN VOOR DE REST NIETS ETEN BEHALVE S'AVONDS GEWOON MEE ETEN MAAR DAN WEL WEINIG.

TRAPLOPEN.

Dit is vrij moeilijk maar het gaat om in een zo snel mogelijke tijd. En als je dit 5 dagen doet raak je heel wat kwijt.

Het jojo effect zou dan wel kunnen optreden na 5 dagen daarom moet je na die 5 dagen gewoon doorgaan met gezond eten dus bijv.

Ontbijt: Fruit met water.
2de maaltijd: 2 boterhammen met water.
3de soep of groenten en afspoelen met water.

En tussendoor veel water drinken.

Dat is de makkelijkste oplossing

Hoewle het moeilijk om te doen is.
Oud 06-04-2003, 17:08
Verwijderd
Ik heb ook een advies:

LIJNTOPIC!!!!!
Oud 06-04-2003, 17:08
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2003 @ 18:08:
Ik heb ook een advies:

LIJNTOPIC!!!!!

@anjali: crash-dieten zijn slecht, aankomen zal sowieso wel gebeuren, of je erna nou gezond blijft eten of niet. Denk ik.
Oud 06-04-2003, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef op 06-04-2003 @ 18:08:

(Ik was niet boos, ik wou het alleen duidelijk maken. En omdat zij wat ze duidelijk wou maken met capslock deed, dacht ik, dis vast duidelijker.
Oud 06-04-2003, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef op 06-04-2003 @ 18:08:
@anjali: crash-dieten zijn slecht, aankomen zal sowieso wel gebeuren, of je erna nou gezond blijft eten of niet. Denk ik.
idd en wat ze adviseert voor erna is nou ook niet bepaald gezond.
Oud 06-04-2003, 17:13
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2003 @ 18:10:

(Ik was niet boos, ik wou het alleen duidelijk maken. En omdat zij wat ze duidelijk wou maken met capslock deed, dacht ik, dis vast duidelijker.
'Schrok' wel, felle reacties heb ik van jou nog nooit gelezen.. (fel in: grote letters. ) Mja, 't lijkt (soms) ook niet te helpen dat het lijntopic sticky is.
Oud 06-04-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef op 06-04-2003 @ 18:13:
'Schrok' wel, felle reacties heb ik van jou nog nooit gelezen.. (fel in: grote letters. ) Mja, 't lijkt (soms) ook niet te helpen dat het lijntopic sticky is.
't was niet fel bedoeld, meer als geintje, omdat er idd zoveel topics buiten het (sticky) lijntopic gepost worden... Ik twijfelde nog of ik een als icoontje moest nemen ipv dat briefje, had ik dus toch beter kunnen doen. Voor de volgende keer.
Oud 06-04-2003, 17:16
anjali
anjali is offline
he ik weet dat het niet het beste advies is maar het helpt wel heel snel! het is ook ongezond maar je voelt je er in de eerste plaats lichter door en je hoort waarschijnlijk al na 2 of 3 dagen dat het effect heeft! en met iets anders zoals gewoon gezond eten kan het twee maanden duren voordat je je doel hebt bereikt!
Oud 06-04-2003, 17:18
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
anjali schreef op 06-04-2003 @ 18:16:
he ik weet dat het niet het beste advies is maar het helpt wel heel snel! het is ook ongezond maar je voelt je er in de eerste plaats lichter door en je hoort waarschijnlijk al na 2 of 3 dagen dat het effect heeft! en met iets anders zoals gewoon gezond eten kan het twee maanden duren voordat je je doel hebt bereikt!
Ja, maar op de gezonde manier blijft het ook
langer effect houden. Niemand kan de eetwijze
lang volhouden zoals jij het daar zet.. (de meeste iig)
Snel is niet altijd goed, krijg je (vaak)
een jojo-effect van, ook als je naderhand 'gezond'
blijft eten.
Oud 06-04-2003, 17:19
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2003 @ 18:16:
't was niet fel bedoeld, meer als geintje, omdat er idd zoveel topics buiten het (sticky) lijntopic gepost worden... Ik twijfelde nog of ik een als icoontje moest nemen ipv dat briefje, had ik dus toch beter kunnen doen. Voor de volgende keer.
Dat is gelijk ook een stuk minder angstaanjagend.
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 06-04-2003 @ 18:16:
Je mond dicht naaien met naald en draad helpt nog veel sneller.

Vind je het gek dat je je er lichter door voelt (en wat heb je daar aan? behalve dat je snel flauw zult vallen denk ik weinig)? Er zit dan niks in je lijf.

Als je je doel op een gezonde manier bereikt, vind ik dat veel knapper, plus dat het beter is voor je lijf en ook voor je 'geest'. Verder is de kans dat het blijvend is dan een stuk groter.
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef op 06-04-2003 @ 18:19:
Dat is gelijk ook een stuk minder angstaanjagend.
Hm, das dan toch weer een nadeel.
Oud 06-04-2003, 17:22
anjali
anjali is offline
tuurlijk niet je hebt harstikke veel water in je drink 3 liter water per dag en je hebt nergens last van en dan neem je s'avonds rijst met groenten! Moet toch kunnen?
Oud 06-04-2003, 17:24
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
anjali schreef op 06-04-2003 @ 18:22:
tuurlijk niet je hebt harstikke veel water in je drink 3 liter water per dag en je hebt nergens last van en dan neem je s'avonds rijst met groenten! Moet toch kunnen?
Je lichaam heeft meer dan 3 maaltijden per dag
nodig, na 2-3u heb je een (gezond) tussendoortje nodig..
Oud 06-04-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 06-04-2003 @ 18:22:
Water bevat geen voedingsstoffen...

En nee, dat moet niet kunnen, het is hardstikke ongezond. Als je mij niet gelooft bel de eerste de beste arts/dietiste/weet ik het wie en ze zullen je het zelfde vertellen.
Oud 06-04-2003, 17:31
anjali
anjali is offline
ik weet dat het ongezond is. Maar als je echt wanhopig bent dan is dit een aanrader en tussendoor kun je toch altijd een appel of banaan pakken!

het is doodsimpel:

Tot het avondeten HEel veel water en als je wilt 2 stukken fruit.

En het avondeten gewoon mee eten.

Dan heb je water, groenten en fruit binnen. GEEN PROBLEEM DUS!
Oud 06-04-2003, 17:39
anjali
anjali is offline
oh ja leonor dus je valt pas flauw als je helemaal vermagert bent en iemand zonder anorexia weet wel wanneer die moet stoppen.
Oud 06-04-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 06-04-2003 @ 18:39:
oh ja leonor dus je valt pas flauw als je helemaal vermagert bent en iemand zonder anorexia weet wel wanneer die moet stoppen.
Je valt niet pas flauw als je helemaal vermagert bent. Je valt flauw als je lichaam niet meer genoeg voedingsstoffen heeft om te functioneren. Flauwvallen is een waarschuwingssignaal. En geen-anorexia kan omslaan/overgaan in wel-anorexia, daar als eens over na gedacht? En ook zonder flauwvallen is het erg ongezond. Zorgen dat je niet wanhopig wordt, lijkt je dat geen beter idee?
Oud 06-04-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 06-04-2003 @ 18:31:
Dan heb je water, groenten en fruit binnen. GEEN PROBLEEM DUS!
Jij bent echt naief... Je lichaam heeft wel meer nodig dan alleen water, groenten en fruit. En zeker een wat grotere hoeveelheid als jij omschrijft.
Oud 06-04-2003, 17:43
xlesjuhx
xlesjuhx is offline
Citaat:
anjali schreef op 06-04-2003 @ 18:39:
Iedereen kan anorexia ONTWIKKELEN..vooral door dit soort domme dieëten.

NIET eten is nooit goed, je kunt beter je hele eetgewoonte aanpassen. Gaat wel wat langzamer, maar is veel gezonder en effectiever op de lange termijn.

En tuurlijk val je eerder flauw als je niet goed eet...
Oud 06-04-2003, 17:46
Verwijderd
je hebt toch wel meer nodig dan water, groente en fruit? ik dacht dat er ook nog dingen waren als eiwitten en vetten, die je lichaam ook hard nodig had?

ennem, voordat ik de pil gebruikte viel ik al flauw als ik zes uur niets at, dus ik neem aan dat je niet per se 'helemaal vermagerd' hoeft te zijn
Oud 06-04-2003, 17:52
anjali
anjali is offline
ja sorry hoor maar dit doe ik wel ik ben gister begonnen ik eet nog wel tussendoor wat. Maar ik hoop dat het me morgen lukt de gehele dag veel water te drinken en alleen water en dan gewoon s'avonds eten en dit 2 weken vol te houden. ik ben niet dik ik weeg 52 kilo en ben 1.58 ik zie er normaal uit maar ik wil zo worden:

(ik weet niet of zo'n link mag maar kijk maar even)http://us.imdb.com/EGallery?source=g...ima,%20Adriana

denken jullie dat dat met mijn wijze van dieten lukt?
Oud 06-04-2003, 17:54
anjali
anjali is offline
aan: sarah eiwitten zitten al in groenten. de vetten wil ik niet binnen krijgen.
Oud 06-04-2003, 17:57
Verwijderd
tja. dan ga je dood. je hebt vetten nodig om in leven te blijven.
Oud 06-04-2003, 17:58
anjali
anjali is offline
nou dan eet ik na die twee weekjes wel 2 boterhammen met boter als ontbijt en een croissant krijg je er walgelijke vet bij!
Oud 06-04-2003, 18:00
Verwijderd
Walgelijk vet van 40 gram boter en 1 croissantje in twee weken? Hoe kun je daar ooit meer vet van ontwikkelen dan 50 gram... wat je er zo weer af hebt?
hmm... misschien moet je eens naar de huisarts gaan?
Want als jij denk dat dit een gezond eetpatroon is, en als je zó erg tegen een miniklein beetje vet bent, dan moet je misschien wel erg oppassen dat je geen eetstoornis ontwikkelt...
Oud 06-04-2003, 18:04
anjali
anjali is offline
sarah het klinkt gek maar misschien wil ik wel anorexia die meiden die het hebben zijn zooo mooi dun. Ik wou dat ik dat kon hebben alleen stop ik dan niet mijn vinger in mijn keel.

Maar ik denk niet dat ik het kan krijgen hoor helaas.

Maar in ieder geval als je alleen water drinkt twee weken en fruit en groenten eet weet je hoe erg je dan vermagert? je wordt dan een lat en dat wil ik!
Oud 06-04-2003, 18:06
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
anjali schreef op 06-04-2003 @ 18:52:
ik ben niet dik ik weeg 52 kilo en ben 1.58 ik zie er normaal uit maar ik wil zo worden:

(ik weet niet of zo'n link mag maar kijk maar even)http://us.imdb.com/EGallery?source=g...ima,%20Adriana

denken jullie dat dat met mijn wijze van dieten lukt?
Oh god.
Een strak, goedgevormd lichaam kan je oa
met sporten krijgen, met een gewicht van 52 kilo
hoeft er volgens mij geen vet vanaf.
Oud 06-04-2003, 18:08
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
anjali schreef op 06-04-2003 @ 19:04:
sarah het klinkt gek maar misschien wil ik wel anorexia die meiden die het hebben zijn zooo mooi dun. Ik wou dat ik dat kon hebben alleen stop ik dan niet mijn vinger in mijn keel.

Maar ik denk niet dat ik het kan krijgen hoor helaas.

Maar in ieder geval als je alleen water drinkt twee weken en fruit en groenten eet weet je hoe erg je dan vermagert? je wordt dan een lat en dat wil ik!
Misschien vind je ze wel zooo mooi dun,
van binnen zijn ze vaak zooo'n grote puinhoop.
(no offence tegen mensen met anorexia)

Wees blij dat je het niet kan krijgen, probeer het ook niet.
Eetstoornissen zijn niet leuk of fijn, het zijn kl*te 'ziektes'.
Oud 06-04-2003, 18:08
Verwijderd
Je kunt heel goed anorexia hebben en toch 100 kilo wegen hoor... anorexia is niet 'heel dun zijn', maar het is: een vertekend zelfbeeld hebben, vaak heel erg weinig zelfvertrouwen, grote angst om niet geaccepteerd te worden... en dat uiten door fanatiek af proberen te vallen
Als jij graag een vertekend zelfbeeld, heel erg weinig zelfvertrouwen, en grote angst om niet geaccepteerd te worden wil hebben - nouja, beetje vreemd, maar 't is jouw zaak - ik bemoei me er verder niet meer mee
Oud 06-04-2003, 18:11
anjali
anjali is offline
he maar dat heb ik allemaal al!
Oud 06-04-2003, 18:31
poesiefox
poesiefox is offline
Je blijft gewoon, gezond eten volgens de schijf van vijf, maar dan wat minder vet, en je gaat lekker sporten. Let wel< minder vet, dus niet geen vet. Vet heb je nodig.

In groente zit geen eiwit.

Laatst gewijzigd op 06-04-2003 om 18:35.
Oud 06-04-2003, 19:20
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
anjali schreef op 06-04-2003 @ 19:11:
he maar dat heb ik allemaal al!

Wat wil je nou horen?
Oud 06-04-2003, 19:22
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2003 @ 18:08: