Oud 01-04-2003, 15:16
Zaza123
Zaza123 is offline
Dat is heel raar bij mij. Als ik bijv ontzettende ruzie met mn ouders heb, of mn broertje slaat me (bijna) in elkaar, dan ben ik op dat moment heel erg kwaad!! en een aantal uren daarna ook nog wel. Maar later is die woede vrijwel helemaal weg, en dan heb ik altijd zoiets van: ach het maakt niet zoveel uit, zo erg was het niet etc. En als ik daar later over nadenk, dan was het eigenlijk wel erg. (sorry beetje langdradig)
Het vervelende is dus dat ik die woede niet vast kan houden, en dat me dat benadeeld. (met dingen zoals bijv: stappen ondernemen om uit huis te gaan)

(Her)Kennen jullie dit....?
Oud 01-04-2003, 15:23
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik herken t, n vriendin van mij heeft dat ook. Zelf heb ik dat niet, als k eenmaal echt kwaad ben, is t echt niet zomaar over. Het lijkt me behoorlijk lastig ja, maar misn kun je, als die woede toch over is, er objectief over nadenken? Er was immers n reden dat je kwaad was. Tis niet de bedoeling dat je n wrok gaat krijgen ofzo, is ook niet goed, maar misn kun je dan voor jezelf rustig uitmaken waarom je kwaad was enz. Sorry, btje vaag uitgelegd, probeer t vanaaf anders wel ff goed te doen... xxx
Oud 01-04-2003, 15:40
Quiana
Quiana is offline
Nee.. heb eerder het tegenovergestelde,
(kleine) dingen waar ik me enorm kwaad over kan maken
blijven in m'n kop rondspoken,
duurt (vaak) ook heel lang voordat ik me
er niet meer kwaad over maak. :\
Terwijl mensen om me heen er vaak snel
over heen stappen en niet snappen waar ik me druk over maak.
Kweenie, bij mij zou het meer in m'n voordeel werken
als ik m'n gevoelens sneller los zou kunnen laten,
kan soms (foute) beslissingen maken,
die tot nu toe meestal nadelig zijn.
Mja.
Oud 01-04-2003, 15:53
Verwijderd
k heb precies hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 15:57
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 01-04-2003 @ 16:23:
Ik herken t, n vriendin van mij heeft dat ook. Zelf heb ik dat niet, als k eenmaal echt kwaad ben, is t echt niet zomaar over. Het lijkt me behoorlijk lastig ja, maar misn kun je, als die woede toch over is, er objectief over nadenken? Er was immers n reden dat je kwaad was. Tis niet de bedoeling dat je n wrok gaat krijgen ofzo, is ook niet goed, maar misn kun je dan voor jezelf rustig uitmaken waarom je kwaad was enz. Sorry, btje vaag uitgelegd, probeer t vanaaf anders wel ff goed te doen... xxx
Oud 01-04-2003, 16:07
Nona
Nona is offline
Ik kan ook nooit lang boos blijven, hoe erg het ook is wat iemand gedaan heeft. Ik denk dat het helemaal niet zo erg is, want het betekent juist dat je je gevoelens op dat moment wel goed kan tonen, en ze zo sneller verwerkt.

Als je graag het huis uit wil, dan hoeft dat toch niet te zijn omdat je boos bent? Als je heel graag onafhankelijk wilt zijn of je hebt helemaal geen zin meer om thuis te wonen, dan is het heel acceptabel om gewoon op jezelf te gaan wonen. Sterker nog: een beetje hulp van je ouders en familie kan je dan altijd wel gebruiken. En uiteneidelijk ga je toch het huis uit, en dan liever zonder ruzie zou ik zeggen.
x
Oud 01-04-2003, 16:12
Dorrit
Dorrit is offline
Ik ben nooit boos...
heel handig hoor, soms heel even op m'n moeder, maar dat is na 5 minuten ook alweer voorbij.
en nee ik krop niet alles op hoor, het boeit me gewoon niet zo

is aan te raden!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:38
Zaza123
Zaza123 is offline
Dat ois bij mij dan ook weer heel raar: ik krop juist Wel heel erg op, dus als die woede dan 'weg is' dan issie toch eigenlijk ook weer niet weg........(dit is echt verwarrend geschreven.... )

Ik denk dat het ook zo is dat als na een ruzie ofzo die woede dan weer 'weg' is, en er later (aantal dagen, weken anything) weer een ruzie is, dan komt al die woede weer terug.....

En over dat uit huis gaan:
Als we hele erge ruzie hebben wil ik het liefst meteen weg, een plek voor mezelf hebben (Echt van mezelf). En als ik dus daarna niet meer extreem kwaad ben dan denk ik dus van: ach zo erg is het niet, en af en toe is het best gezellig en het zal nu wel weer goed gaan, waardoor ik die plannen dus niet doorzet. Dus als ik boos ben of er is net iets heel vervelends thuis gebeurd, besef ik pas de klote situatie thuis, als ik weer 'afgekoeld' ben niet.
Oud 01-04-2003, 19:00
Verwijderd
ik word ook wel es super kwaad.....
maar ik denk niet zo als jij... kweet niet...
sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Zaza123 schreef op 01-04-2003 @ 17:38:
Dat ois bij mij dan ook weer heel raar: ik krop juist Wel heel erg op, dus als die woede dan 'weg is' dan issie toch eigenlijk ook weer niet weg........(dit is echt verwarrend geschreven.... )

Ik denk dat het ook zo is dat als na een ruzie ofzo die woede dan weer 'weg' is, en er later (aantal dagen, weken anything) weer een ruzie is, dan komt al die woede weer terug.....

En over dat uit huis gaan:
Als we hele erge ruzie hebben wil ik het liefst meteen weg, een plek voor mezelf hebben (Echt van mezelf). En als ik dus daarna niet meer extreem kwaad ben dan denk ik dus van: ach zo erg is het niet, en af en toe is het best gezellig en het zal nu wel weer goed gaan, waardoor ik die plannen dus niet doorzet. Dus als ik boos ben of er is net iets heel vervelends thuis gebeurd, besef ik pas de klote situatie thuis, als ik weer 'afgekoeld' ben niet.
nogsteeds heb ik precies hetzelfde als jij
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:31
xcorienx
xcorienx is offline
Heb je dan ook niet dat je achteraf vindt dat je je hebt aangesteld?
In dat geval heb ik nl. hetzelfde, maar het weerhoudt me niet van grote beslissingen maken zoals het huis uit gaan.
Oud 01-04-2003, 19:41
Zaza123
Zaza123 is offline
ja, ik heb achteraf altijd zoiets van: nah zo erg was het toch niet (terwijl bijv. mn broertje me in elkaar gemept heeft), en dan ga ik er nog meer over nadenken en over wat mn moeder er dan over zegt (' het komt door je eigen arrogantie etc') en dan kom ik uiteindelijk tot de conclusie dat het allemaal (of iig het grootste gedeelte) mijn eigen schuld is, dat ik een vervelend karakter heb en dat ik niet sociaal ben.
That really sucks
Oud 01-04-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Zaza123 schreef op 01-04-2003 @ 20:41:
ja, ik heb achteraf altijd zoiets van: nah zo erg was het toch niet (terwijl bijv. mn broertje me in elkaar gemept heeft), en dan ga ik er nog meer over nadenken en over wat mn moeder er dan over zegt (' het komt door je eigen arrogantie etc') en dan kom ik uiteindelijk tot de conclusie dat het allemaal (of iig het grootste gedeelte) mijn eigen schuld is, dat ik een vervelend karakter heb en dat ik niet sociaal ben.
That really sucks
alweer precies hetzelfde (alleen slaat mn broer me dan nu neit meer en woont hij ergens anders)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 20:26
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Zaza123 schreef op 01-04-2003 @ 16:16:
Dat is heel raar bij mij. Als ik bijv ontzettende ruzie met mn ouders heb, of mn broertje slaat me (bijna) in elkaar, dan ben ik op dat moment heel erg kwaad!! en een aantal uren daarna ook nog wel. Maar later is die woede vrijwel helemaal weg, en dan heb ik altijd zoiets van: ach het maakt niet zoveel uit, zo erg was het niet etc. En als ik daar later over nadenk, dan was het eigenlijk wel erg. (sorry beetje langdradig)
Het vervelende is dus dat ik die woede niet vast kan houden, en dat me dat benadeeld. (met dingen zoals bijv: stappen ondernemen om uit huis te gaan)

(Her)Kennen jullie dit....?
Ja ik heb echt precies hetzelfde!!! Terwijl ik er echt mee zou moeten zitten!!
Oud 02-04-2003, 18:11
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
******** schreef op 01-04-2003 @ 20:53:
alweer precies hetzelfde (alleen slaat mn broer me dan nu neit meer en woont hij ergens anders)
lucky you! ik ben waarschijnlijk (=zeker weten) eerder het huis uit dan hij.......

Citaat:
Ilona1 schreef op 01-04-2003 @ 21:26:
Terwijl ik er echt mee zou moeten zitten!!
EXACTLY! and that is the whole f*ckin' problem.

anyways succes met jullie eigen problemen!
Oud 02-04-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Zaza123 schreef op 02-04-2003 @ 19:11:
lucky you! ik ben waarschijnlijk (=zeker weten) eerder het huis uit dan hij.......
ow naja ik hoop voor je dat t nie lang meer duurt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:42
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
******** schreef op 02-04-2003 @ 19:35:
ow naja ik hoop voor je dat t nie lang meer duurt

Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 13:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten