Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De hele gedachte is al verkeerd, zo van "hoe door te dringen tot een gesloten persoon". Als je tot een gesloten persoon probeert door te dringen en diegene merkt dat, dan zal hij / zij nog beter zijn best doen om dit te verhinderen.
Het is juist de bedoeling dat zo iemand er zelf mee komt en dat is heel moeilijk als je diegene nog niet eens kent. Dat betekent dat er tijd in gaat zitten waar je eerst contact legt, diegene gezelschap houdt (maar niet dwingend en ook niet te lang, opbouwen en ook alleen maar als dat kan!) en diegene gewoon behandelt alsof er niks mis met hem / haar is. Met een beetje geluk komt hij / zij er dan op een gegeven moment vanzelf mee.. Na ja, dat is de theorie. Ik heb het nog nooit echt geprobeerd zoiets. Ik vind het maar eng ![]() Anders lees je eens het boek The Horse Whisperer. Het is best interessant hoe Tom doordringt tot Grace, alleen maar door zich te concentreren op wat ze beiden leuk vinden: paarden. Ook doet hij net alsof haar handicap (door een ongeluk verloor ze een stuk van haar been) niet bestaat ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ze zo is en je komt naar haar toe dan heeft ze ook wel door waarom je naar haar toe komt. denk ik. (houding,stem) *2 Dit kan juist aan de andere kant beledigend opgevat worden. Want je geeft dan eigenlijk toe dat er wat mis met er is. *3 Waarschijnlijk wel als je maar blijft proberen Hoe je dit precies doet zonder soms dwingend over te komen zou ik ook niet echt weten ![]() Kost waarschijnlijk veel tijd/aandacht. (Maar dat hangt er vanaf natuurlijk) Ik heb het zelf niet meegemaakt of opgemerkt in mijn directe omgeving. (ik neig eerder zelf naar zo'n persoon ![]() PS *5 Het blijft een boek he ![]() Zo zijn er ook wel een aantal films,
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het heel moeilijk is om door te dringen tot iemand die je én niet heel goed kent én die erg gesloten is.
Je kan denk ik niet veel meer doen dan zoals je nu hebt gedaan, naar haar toe gaan en haar laten merken dat je haar wil helpen. Het kan niet allemaal vanuit jou komen, als zij je hulp wil zal ze die vast wel van je ontvangen. Je kan al heel veel voor een persoon betekenen zonder echt iets te doen, door er alleen maar te zijn. Ik zou haar dus gewoon duidelijk maken dat ze bij je terecht kan wanneer dat nodig is, en dat je je zorgen maakt om haar (en neem ik aan dus ook om haar geeft). |
![]() |
|
als ze het egt niet wil zal je ook niet tot haar kunnen doordringen denk ik. maar als ze er 'open voor staat' dan kan je denk ik het beste laten merken dat je er egt voor haar bent; en dan niet in 1 dag maar dat duurt wel een paar maanden. vertrouwen winnen heh..
|
Laat weten dat je er voor haar bent.. Dit accepteerd ze wel denk ik.. Het kan zijn dat ze dit niet laat merken en je wegduwt maar s'avonds laat in er bedje denkt ze toch dat ze er niet alleen voor staat en er mensen met er begaan zijn.
Dit geeft haar in ieder geval hoop! Succes ermee
||
![]() |
Citaat:
en als ze naar je toe komt bijv. laat haar beginne met prate...off begin over iets heel normaals...als je iets wilt wete bij een geslote persoon en je gaat zegge wat is er...stoot je der juist af... ik ken het gevoel..en een arm om je heen laat je alleen maar minderwaardig voele misschien heel vaag maar tis egt sow
|
Ik word zelf als een redelijk gesloten persoon beschouwd en kan zeggen dat je ongetwijfeld wel tot haar doordringt, maar dat ze gewoon weinig zin of moed heeft om alles te gaan vertellen... Ik vertel zelf eigenlijk amper 'belangrijke' dingen, behalve tegen 1 persoon.... Het is altijd leuk om te zien dat mensen om je geven en ze met je willen praten, maar ik heb daar dan nooit zo'n behoefte aan
|
![]() |
||
Citaat:
IIg niet als ik echt ergens mee zou zitten, Ik zelf zou eerst wat zekerheid willen. Ik zou misschien zelfs agressief worden. (zeer waarschijnlijk zou ik agressief worden denk ik) maja offtopic That's Just Me IK geloof dat ik mezelf tegen aan het spreken ben. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Met bepaalde dingen ben ik ook ontzettend gesloten... En ik kan je zeggen: een arm om me heen, geeft het gevoel dat iemand er voor me is. Kleine aanrakingen willen vaak al heel veel zeggen... Denk dat je daarmee voor n deel t vertrouwen kan winnen, t zal r iig goed doen! suc6 xxx
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Spookverhalen! Tim OJ | 13 | 23-02-2014 20:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] (voorlopig nog titelloos) WolterB | 4 | 20-01-2006 12:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |