Oud 15-04-2003, 15:14
Acire
Acire is offline
"Natuurlijk zijn we blij wanneer geslachtsziekten of aids voorkomen worden door een condoom. Maar de overheidscampagnes wereldwijd zijn ontzettend eenzijdig. Alsof men de hoop heeft opgegeven dat jongeren zich kunnen beheersen en hen ten einde raad dan maar een grote productie rubber aanbiedt.Jongeren zijn meer waard dan dat! Bovendien blijken dergelijke campagnes drempelverlagend te werken. Seks wordt makkelijk. Jongeren gaan daardoor niet veiliger, maar wel vaker vrijen en raken verstrikt in een soort schijnveiligheid. Maar rubber beschermt niet tegen gebroken harten, schuldgevoelens, liefdesverdriet, pijn en teleurstelling. Liefde wordt goedkoop, een consumptiemiddel verpakt in rubber. Wat een contrast met het oorspronkelijke plan voor seksualiteit. Gods plan. En hoe 'vrij' wij ook denken over seks, dat verandert niets aan dat oorspronkelijke plan van de Maker van seksualiteit."
Oud 15-04-2003, 15:20
jos-fan
jos-fan is offline
OK... Vraag??? Kwestie??? wat is de bedoeling???
Oud 15-04-2003, 15:22
kastdeur
kastdeur is offline
beankt voor deze informatie
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 15:28
Acire
Acire is offline
Astu

Nee, geef een reactie, wat vind jij?
Hoe kijk jij tegen seks aan?
(zie je het als iets gewoons of denk je dat het niet zomaar iets is?)
Oud 15-04-2003, 15:40
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Acire schreef op 15-04-2003 @ 16:28:
Astu

Nee, geef een reactie, wat vind jij?
Hoe kijk jij tegen seks aan?
(zie je het als iets gewoons of denk je dat het niet zomaar iets is?)
seks is voor mij wel iets speciaals. iets wat ik doe met mijn lieftallige partner in crime, gewoon omdat we van elkaar houden

*blaaat*
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 15:48
jos-fan
jos-fan is offline
Goede seks hoort bij een goede relatie. Seks is iets intiems en iets moois. Je geeft je helemaal bloot (letterlijk en figuurlijk) aan elkaar. Seks met iemand waar je van houd is een van de mooiste dingen die bestaan, tenminste, dat is mijn bescheiden mening...
Oud 15-04-2003, 15:50
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
jos-fan schreef op 15-04-2003 @ 16:48:
Goede seks hoort bij een goede relatie. Seks is iets intiems en iets moois. Je geeft je helemaal bloot (letterlijk en figuurlijk) aan elkaar. Seks met iemand waar je van houd is een van de mooiste dingen die bestaan, tenminste, dat is mijn bescheiden mening...
hey en ik deel `m
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 16:05
Acire
Acire is offline
En hoe zie je de persoon...

Deel je het intiemste maar met 1 persoon in je leven of spring je van de hak op de tak?
Oud 15-04-2003, 16:12
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
jos-fan schreef op 15-04-2003 @ 15:48:
kijk... met jou kan ik praten
Oud 15-04-2003, 16:57
jos-fan
jos-fan is offline
Oud 15-04-2003, 17:16
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Acire schreef op 15-04-2003 @ 17:05:
En hoe zie je de persoon...

Deel je het intiemste maar met 1 persoon in je leven of spring je van de hak op de tak?

Ik krijg je punt. Het fenomeen van de seriele monogamie. Op zich gaan we wel met veel mensen naar bed, maar netjes omstebeurt, en steeds met de intentie dat dit hem toch is. Wat dan achteraf niet zo blijkt te zijn, en dan ondernemen we weer een nieuwe dappere poging.

De vrije sex van de hippies bleek niet echt te werken.

Natuurlijk zijn er de players en de brizasletjes, maar die zijn van alle tijden.

De losse sexuele moraal die zogenaamd door de condoomvoorlichting komt, daar ben ik het dus niet mee eens. Dat is gewoon de mores van deze tijd. De pil zorgde voor de grote sexuele revolutie, dertig jaar geleden. Opeens kon iedereen doen wat hij wilde, zonder angst voor zwangerschap.

Opeens kon sex voor het huwelijk, geen schande meer van 'moetjes'.

De erfenis daarvan, daar profiteren wij nu van. Er is niet die ene verloofde, er zijn er een heleboel.
Oud 15-04-2003, 19:29
Verwijderd
Ik ben het niet met de bovenste tekst eens. Wel is het zo dat in Nederland alleen de voorlichtingscampagnes voor brugklassers nog zinnig zijn, want daarna leer je echt niets nieuws van de overheidsvoorlichting. Ze zeggen nog eens dat je een condoom moet gebruiken, jaha, dat weten we nu wel. Diegenen die onveilige sex zouden hebben na de eerste waarschuwing, doen dat meestal ook wel na de tweede waarschuwing.

Wel ben ik het met je eens dat sex iets speciaals zou moeten zijn. Ik vind het niet verdorven of slecht of sletterig als iemand sex heeft met iemand die niet emotioneel speciaal voor hem/haar is, zo lang diegene daar zelf gelukkig mee is, en ik begrijp het ook best, en ik kan me goed voorstellen dat ik eens een one-night-stand heb als ik veel zin in sex heb en geen vriend en opeens heel veel lef, al is dat nog nooit voorgekomen. Maar het zou inderdaad mooi zijn als sex altijd een bijzonder iets met een bijzonder iemand was. Liefde is leuker als er sex bij zit, en voor zo ver ik begrepen heb van anderen is sex leuker als er liefde bij zit.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten