![]() |
|
het geeft iig geen problemen:
misschien kan je hier eens kijken! site van een mede-forummer: http://www.besnijdenisinfo.nl/ succes
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hehehehe Bij veel dieren zit de penis in het lichaam en komt eruit.. voorhuid is daar een variatie op bij iets dat buiten het lichaam is de hele tijd. Inderdaad bescherming van de gevoelige huid van de eikel. Maar die huid kan dus ook minder gevoelig gemaakt worden. Na besnijdenis is het ook zwaar onprettig lijkt me.. maar dat wordt steeds beter.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik vind het niet normaal, een besneidenis
![]() Als dat zo zou moeten zijn, waarom word je dan geboren met velletje ![]() Ik vind het helemaal niks, dat jongens van weet ik veel hoe oud bij bepaalde geloven standaard besneden worden en daarvoor ook nog een feest gehouden word. Ik vind dat er in ieder geval dan nog zelf gekozen zou moeten mogen worden als je dat wil of niet! |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
christenen worden ook gedoopt als baby, een besnijdenis is een soort van doop... (bij moslims dan... en bij joden geloof ik ook. Het kan ook plaatsvinden als medische ingreep, als de voorhuid te nauw is.)
en als het gebeurt terwijl je een babytje of klein kindje bent, dan heb je er vrijwel geen last van, en heb je er later alleen voordeel van. Waarom je wordt geboren met dat velletje... tja... ben je dan ook tegen het scheren van schaamhaar? Want waarom groeit het daar anders... Sommige dingen aan ons lichaam zijn met de komst van de hygiene en kleding nu eenmaal erg overbodig geworden. |
![]() |
|
Colorama schreef op 13-04-2003 @ 18:36:
ik vind het niet normaal, een besneidenis ![]() In grote delen van de wereld is het niet normaal als je NIET besneden bent. In Amerika en bij de joden is het standaard als kind een paar dagen oud is. Ik vind het helemaal niks, dat jongens van weet ik veel hoe oud bij bepaalde geloven standaard besneden worden en daarvoor ook nog een feest gehouden word. Ik zou wachten met je mening voor je meer over zo'n cultuur weet. Die jongens worden op hun 12e ofsow man en daar hoort ritueel besnijden bij. Ik vind dat er in ieder geval dan nog zelf gekozen zou moeten mogen worden als je dat wil of niet! In een cultuur zal je er wel niet op komen om het niet te willen. Zonder hoor je er niet bij. Vergelijk het met een prik ofsow.. Je wilt het niet want het doet pijn en misschien ben je bang voor naalden, maar je weet waar het voor is dus onderga je het gewoon.
||
![]() |
Citaat:
En euhm... dan zal ik er toch liever niet bij horen, dan dat ik me liet besneiden. Er zijn ook culturen daar naaien ze die schaamlippen van de vrouwen dicht, dat was geloof ik voor zekerheid voor de man dat de vrouw niet vreemd kon gaan, vinden jullie dat ook normaal?? Het is toch de cultuur en anders hoor je er niet bij..... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Precies, eraf met die oren. Dat moet je maar schoonhouden, en zonder kun je toch ook prima horen. De huig, wegknippen dat ding. wat heb je eraan?( In afrika gebruikelijk) Baarmoeder standaard verwijderen bij de overgang, ze hebben er niks meer aan en het kan alleen maar gaan verkankeren.(in de VS nogal hip geweest, een tijdje) Je snapt wat ik bedoel. Laat die voorhuid lekker zitten, tenzij je er medisch gezien last van hebt. En zou een te nauw voorhuidje niet prima opgelost kunnen worden door een simpele knip? Is besnijdenis dan niet een beetje rigoreus?
||
Citaat:
maar goed.. Het is cultuur en heeft een klein voordeel.. het is hygiënischer. Dus dat maakt besnijdenis niet iets heel vreselijks (niet dat ik vind dat het bij iedereen maar gebeuren moet ofsow) Dat schaamlippen dichtnaaien (na afsnijden van de clitoris en kleine schaamlippen) wordt door een kleinere groep gedaan binnen een cultuur als ik me niet vergis. Dit leid tot ontstekingen, pijn, vergroeiingen, later weer wonden en weer hechten en vaak bij bevallingen tot uitscheuring naar voor of naar achter (of alletwee) waardoor een vrouw incontinent kan worden. Dat is dus NIET normaal.. dat is verminking en onhygiënisch. Daarnaast is het marteling en een straf voor vrouwen, ze zullen daarna nooit meer van sex kunnen genieten. Het is dus volkomen onvergelijkbaar met de besnijdenis van mannen. Het ritueel dat gelijk staat aan mannen besnijdenis is een klein kerfje in de clitoris. Dat is ook tijdje pijnlijk maar zorgt verder meestal niet voor complicaties en geeft aan dat het meisje een vrouw is geworden.
|
Verwijderd
|
poesiefox, als ze bij mijn vriend de voorhuid zouden inknippen dan zouden ze dat helemaal tot aan ehm vanaf waar-ie groeit moeten doen, om 'm wijd genoeg te maken. Geloof ik. En dan flappert dat voorhuidje er ook maar een beetje zielig bij, kan-ie er beter helemaal af. Je oorschelpen heb je trouwens wel nodig, ze zorgen er voor dat je meer geluid opvangt. Je huig heb je ook nodig, anders is het risico op eten in je longen en lucht in je maag te groot.
Maar je blindedarm, daar heb je bijvoorbeeld niets van. Het enige wat dat ding bij mensen nog kan doen, is gaan ontsteken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook in de Blinde darm en zelfs nog in de endeldarm worden voedingsstoffen en vocht opgenomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Blinde Darm Eerste gedeelte van de dikke darm. Bij veel zoogdieren en de mens blijft de ontwikkeling van het blinde uiteinde tijdens de ontwikkeling achter, waardoor het wormvormig aanhangsel ontstaat. Vooral bij niet herkauwende planteneters (o.a. knaagdieren) is de blindedarm goed ontwikkeld om de afbraak van cellulose door bacteriën mogelijk te maken. Vogels hebben twee blindedarmen. Bij de mens ligt de blindedarm rechts onder in de buik bij de overgang van dunne naar dikke darm. Dit darmgedeelte heeft een lengte van ca. 8 cm en heeft geen verterende functie.' Bron |
![]() |
|
Mijn excuses..
een officiele foei voor mij... Is begin en niet eind van de blinde darm dus.. Toch kun je nog steeds niet zonder dat stukkie darm al doet ie alleen dienst als verbindingsbuisje. SounD.. had links en rechts door elkaar gehaald omdat je anders tegen een tekening/pop aan kijkt dan tegen jezelf...
|
bij mijn weten is de blinde darm geen tussenstuk maar meer een "zijweg". maar bij een blinde darm operatie is niet de blinde darm ontstoken maar de appendix (wormvormig aanhangsel). Deze word verwijderd.
en je kan wel degelijk een stuk er tussen uit halen. Ik ben het leven de bewijs. bij mij hebben ze 30 cm darm (stukkje dikke en stukje dunne) weg gehaald. (ziekte van crohn http://www.crohn-colitis.nl sucks ![]() Maargoed. Ik ben dus ook besneden. Dat was omdat vlak na mijn geboorte mijn voorhuid telkens ontstoken was. Ik heb nergens last van. Het duurt idd alleen een beetje jammer voordat ik klaar kom. maar of dat nou echt een nadeel is.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ergens vind ik ze altijd zo tegen vallen..
||
![]() |
Citaat:
Een besneden babietje verschionen vind ik zo zielig. Dat ligt daar maar met zo'n bloot eikeltje, ik leg er altijd met een grote boog de luier overheen. En ik vind het ook een raar gezicht bij een volwassene. Blote eikel=stijf=opwinding. En dan hangt-ie gewoon te bungelen..Raar. Een een piemel is altijd leuk om te zien, tenminste, eentje die blij is om jou te zien. Zo'n slurf, daar doe ik niet veel op.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Besnijdenis in Duitsland, toch weer mogelijk. Verwijderd | 100 | 29-07-2012 13:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
Tips voor na besnijdenis! anomiemertje | 4 | 21-06-2012 21:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ik zou graag wat ervaringen horen van een besnijdenis pietjansen50 | 24 | 03-07-2004 21:07 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
besnijdenis bij jongens otkhus | 6 | 08-05-2004 22:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
Besnijdenis Pedro74 | 0 | 08-03-2002 23:48 | |
Seksualiteit |
Besnijdenis Pedro74 | 0 | 08-03-2002 23:46 |