Oud 18-04-2003, 14:54
Verwijderd
wie van jullie kan der goed overweg met brak kookmateriaal?

oftwel; primitef koken.

das lachen.

allemaal zand in je kip enzo

vertel jullie eraringen hierover.

of gewoon ouwehoeren over stuff klaarmaken op vakantie enzo.

tips voor je medeforummers enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2003, 16:32
Verwijderd
Lukt me volgens mij altijd best...thuis is het ook primitief (valt wel mee ).

Op kamp met scouting (ik had geen kookbeurt ) hebben we een keer half rauwe aardappels gegeten. Ze hadden wel iets van 4 uur op gestaan, maar werden maar niet gaar.

Ook op scouting (en weer had ik geen kookbeurt) een keer blokken spaghetti, was dus keihard, moesten we snijden ed. En weer op scouting een keer van die poedersoep, maar die was niet goed doorgeroerd, aan het eind kreeg je dus een hap poeder binnen...ranzig.

Op vakantie was het altijd goed te eten, en daar kookte ik ook af en toe.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 17:20
Qamra
Qamra is offline
Hmm ik weet nog wel van toen we nog wél op vakantie gingen (toen was ik 5 ofzo ) dat de overburen een heel gasstel hadden meegenomen

Meer weet ik er niet van, helaas
Oud 19-04-2003, 11:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij gaan ieder jaar kamperen en je krijgt er echt wel handigheid in hoor. Van die vacuumverpakte hamburgers enzo zijn heel goed te eten (vooral vanaf de bbq) ook ravioli uit blik en dat soort zooi is best te eten als je honger hebt, en verder gewoon veel brood eten. Je kan trouwens het beste eten kopen wat hoort in het land waar je op vakantie bent, pasta in Italie enzo. In Frankrijk is het vlees trouwens echt niet te eten (dan maar een weekje vegetarisch)
Oud 19-04-2003, 12:37
dafelix
dafelix is offline
ik ben gewend om in me eigen pannen te koken, en als ik ergens anders kook dan loop ik een halfuur stressend naar passend matriaal te zoeken. ik kan er egt niet tegen (gelukkig hebben we op sgool wel goed matriaal dus daar kan ik wel koken )
Oud 20-04-2003, 20:21
Verwijderd
vlees met bos erin....

hmmmm

volgens mij was dat toen voor mij 65% kip, 25% zand, 5% blad en 5% beestjes.

wel te eten
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:26
Sundae
Sundae is offline
Hmmm...gewoon zorgen dat je blikvoer hebt en dan is het een kwestie van goed in het pannetje mikken. En als het echt niet lukt is een (camping)restaurant of fastfoodtent een optie
Oud 20-04-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
*~annûh~* schreef op 20-04-2003 @ 21:26:
Hmmm...gewoon zorgen dat je blikvoer hebt en dan is het een kwestie van goed in het pannetje mikken. En als het echt niet lukt is een (camping)restaurant of fastfoodtent een optie
of de hond van de buren.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:35
Vlooienband
Vlooienband is offline
Wij redden het altijd wel aardig, 't is gewoon kwestie van de goede dingen combineren, als je bijvoorbeeld een ranzig iets hebt zoals wortelen die maar niet gaar willen worden, dan combineer ik dta op vakantie met gebakken aardappelen en een simpele, maar lekkere saus voor over de wortelen.
If it keeps them quiet...
Oud 21-04-2003, 20:27
Sundae
Sundae is offline
Citaat:
Scimmia schreef op 21-04-2003 @ 15:35:
Wij redden het altijd wel aardig, 't is gewoon kwestie van de goede dingen combineren, als je bijvoorbeeld een ranzig iets hebt zoals wortelen die maar niet gaar willen worden, dan combineer ik dta op vakantie met gebakken aardappelen en een simpele, maar lekkere saus voor over de wortelen.
If it keeps them quiet...
Inderdaad! Zorgen dat je sausjes hebt, ketchup oid kun je overal wel krijgen! Ook heel lekker is schaschlicksaus (of hoe je dat ook schrijft..), dat smaakt naar een soort mengseltje tussen curry en ketchup...nja..bedenk het zelf verder, knoflooksaus, kerriesaus..etc
Oud 21-04-2003, 23:53
Mardrax
Mardrax is offline
hmm... voor mij betekent kamperen een week of 3 bijna alleen maar couscous en pasta eten, wat goed te combineren is met mn gewoonte altijd aan de franse kant van de pyreneeen in een tentje te zitten, vlakbij een intermarché waar ze altijd wel goede couscous-met-kruidenspul verkopen, en anders wel blikvoer (de streek daar is dol op een of andere bonenmaaltijd met kip ofzo, wat heel goed te pruimen is en een kwestie is van blik open, opwarmen, klaar.

salade werkt ook altijd goed flinke krop sla, wat tomaat, komkommer, misschien wat nootjes ofzo, olijfolie met citroensap of azijn en wat peper en zout enzo is prima dressing en je hebt een halve maaltijd

maar als je het echt heel erg brak wil doen. zorg voor:
-brandhout
-een paar flinke stenen, die allemaal ongeveer even hoog zijn, of zijn te maken(niet té hoog, cm of 15 ofzo)
-een flink rooster
-vlees in alle soorten en maten
-wat je er verder bij wil hebben

en als je er zelfs een primitief nagerecht bij wil:
-aluminiumfolie
-bananen
-chocola (puurheidsgraad naar smaak)

mooi kampvuurtje bouwen(denk aan de veiligheid: stenen eromheen, geen brandbaar spul in de buurt, let op vonken enzo), stop op een gegeven moment met hout bijgooien, wacht tot het min of meer uitgebrand is, gooi het plat, schuif de nog gloeiende kolen bij elkaar, leg de stenen om de kolen heen, leg het rooster over de stenen en voila, een primitieve barbeque, de rest kan je zelf wel bedenken.

voor dat nagerecht: voordat je ook maar begint met het vuurtje bouwen eerst een kuil graven waar je alle bananen in kwijt kan op een manier dat ze toch nog een cm of 5 a 10 onder de grond liggen. bananen door de lengte opensnijden, chocola erin, dan afzonderlijk inpakken in aluminiumfolie. pakketjes folie in de kuil, zand erover, vuurtje erop, tegen de tijd dat je klaar ben met het vuur de kolen aan de kant schuiven, kuil weer openmaken en pakketjes folie er weer uithalen, openmaken, en voila, banaan met gesmolten chocola ofzo

voor de luie mensen is er altijd nog de "pakje instant noodle zooi in een pan met water mikken en ham, ei en wat groenten erbij" oplossing
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten