Oud 09-04-2002, 19:15
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
is de AGP Aperture size wat je in het bios kunt veranderen het geheugen van je videokaart?
Oud 09-04-2002, 19:19
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Nee, de AGP Aperture size gebruikt een gedeelte van je interne geheugen (dus wat op je moederbord geprikt zit). In realiteit word dit toch niet gebruik, je kunt hem instellen op 32, 64, 128 etc. etc. Maar de performance word er niet beter door. Ik raad aan om deze waarde op 32 MB te zetten.

Het zit zo: Je videokaart heeft bijv. 32 mb geheugen, en je computer heeft 128 mb intern geheugen. Met AGP is het zo, dat je videokaart ook gebruik kan maken van je pc's interne geheugen, in tegenstelling tot PCI videokaarten, die dit niet kunnen. Dus kun je instellen hoeveel je AGP videokaart van je intern geheugen gebruik mag maken. Maar er zijn zeer weinig spellen die meer dan 32 mb van je videogeheugen gebruiken, behalve als je extreem hoge resoluties gaat draaien.
Oud 09-04-2002, 19:26
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
helemaal duidelijk!
Oud 09-04-2002, 21:46
Cryptic Winterstorm
Je kunt natuurlijk ook gewoon even testen, dus gewoon ff 32, 64, 128 oid proberen en dan 3dmark2000/20001 runnen en kijken of dat het verschil maakt, waarschijnlijk niet, maar elke frame per seconde meer in games is meegenomen... It's for free...
Oud 10-04-2002, 08:49
Chimera
Chimera is offline
Het is geen kwestie van frames per second. Hoe hoog je je aperture size instelt bepaald hoeveel textures ingeladen kunnen worden. Een goeie richtlijn is de aperture size op de helft van de hoeveelheid geheugen te zetten.

Als een spel niet genoeg geheugen heeft voro textures gaat 'ie swappen. En dat merk je.

Dat het dus niks uitmaakt is de grootste onzin.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 09:39
Cryptic Winterstorm
Het heeft ook niks met FPS te maken, maar ik stel dat meer als voorbeeld, dat alle beetjes kunnen helpen.

Maar wat ik bij mijn pc ook instel, al zet ik hem op 8, ik merk geen verschil, maar ik heb trouwens ook een 64 mb videokaart...
Oud 10-04-2002, 09:47
@pie
@pie is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Als een spel niet genoeg geheugen heeft voro textures gaat 'ie swappen. En dat merk je.
aan de fps? (okok, niet direct, maar toch he )
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
@pie schreef:

aan de fps?
Ook. Maar dat is een indirect gevolg. Het is een direct gevolg van het swappen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten