Oud 16-04-2003, 17:49
Gilay
Gilay is offline
ik ben dus al 18 en ik weet niet wat voor een beroep ik moet kiezen. Ik volg nu een secretariele opleiding en ik vind het maar nix. een baan van 9-5 getverrederre (daarom haat ik stage ook zo erg). het liefst ben ik bezig met muziek of iets met film maar ik denk dat dat aanbod nihil is....of je moet natuurlijk een geluksvogel zijn.....dayem! ik weet ut nie meer...
Oud 17-04-2003, 07:06
iamcj
iamcj is offline
Ikb en 23 en heb hetzelfde probleem, dus je hoeft je nog niet zo druk te maken. Maak af waar je mee bezig bent, je kan jezelf later altijd omscholen.
Oud 19-04-2003, 08:30
Love: a passion
Love: a passion is offline
Ik ben ook 18 en ben er (denk ik) net een week achter wat mij wel leuk lijkt om te gaan doen. Ik ben net terug van 5 maanden Canada en ik wist nog steeds niet wat ik wou. Maar dat komt denk ik ook omdat er zooooveel beroepen zijn, je kent er misschien maar een kwart van. Vraag info op en ga naar opendagen. Of laat je desnoods eens (goed) testen. Ik heb dat gedaan bij het GITP in Groningen. (wel duur)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zou ook het liefste iets doen met muziek, of anders theater. Ik zat eerst te denken aan de studie theater,film en tv wetenschappen, maar aangezien het niet zo goed gaat op school zal ik dat wel niet halen. Misschien is een baan in een platenwinkel iets, of bij een concertzaal (vrienden van m'n zus werken bijv. voor MOJO, als stage managers en mogen altijd aan de zijkant van t podium staan).Of misschien achter de bar in een cool muziekcafe?
Oud 22-04-2003, 19:44
Menahem
Menahem is offline
19 en heb hetzelfde probleem.
De enige echte manier om daar cahter te komen is domweg proberen, maar das een behoorlijk dure bezigheid.

Je moet echt heel grof kijken wat je wil en je daarmee orienteren, dmv een orienterend jaar, praten met studenten die het al wel studeren.

SOryy, maar dat is het zo'n beetje wel...
Oud 22-04-2003, 23:37
Gilay
Gilay is offline
gelukkig ben ik niet de enige !!want ik d8 dat ik 't wel was!!Theater (acteren lijkt me ook supercool!!) mensen entertainen dat vind ik gaaf (niet dat naakte gedoe haaha). Op school gaat het wel oke maar ik ga niet meer naar stage heen want dat is echt klote dus krijg ik mijn einddiploma niet hebben ze me gezegd...lekkere dreigement.....ik heb me in de nesten gewerkt....
Oud 23-04-2003, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Gilay schreef op 23-04-2003 @ 00:37:
gelukkig ben ik niet de enige !!want ik d8 dat ik 't wel was!!Theater (acteren lijkt me ook supercool!!) mensen entertainen dat vind ik gaaf (niet dat naakte gedoe haaha). Op school gaat het wel oke maar ik ga niet meer naar stage heen want dat is echt klote dus krijg ik mijn einddiploma niet hebben ze me gezegd...lekkere dreigement.....ik heb me in de nesten gewerkt....
Gek hè, dat je dan je diploma niet krijgt...? Haal je stage in, als je je diploma toch wilt, lijkt me best een goede oplossing. En/of ga (hierna?) een theater opleiding doen. Maar bedenk je wel, dat je voor dat soort dingen goed moet zijn en ook geluk moet hebben...je bent niet altijd verzekerd van een vast inkomen ed...

Ik weet wel ongeveer wat ik wil gaan doen (iets in het onderwijs), maar ook nog niet precies hoe, wie en wat... Dingen die ik te onzeker vond (buiten het onderwijs) heb ik oa om die reden bewust niet gekozen, ik wil wel zekerheid, zeker als ik straks event. een gezin heb. Dat speelt bij mij wel erg mee.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:54
Verwijderd
ga een jaar werken, heb je tijd zat om na te denken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten