Oud 21-04-2003, 07:06
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
De CNN wist van de martelingen die het Irakese regime uitvoerde maar rapporteerde dit niet en wel omdat ze bang waren voor hun hachje. Een van de vooraanstaande leden van de redaktie Ison Jordon heeft een artikel gepubliceerd in de New York times en daarin schrijft hij dat de redaktie al jarenlang wist over martelingen die zich in Irak afspeelde echter rapporteren werd er niet gedaan omdat dan de vrijheid van de journalisten zou worden beperkt.

bron: nfcnieuws internet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 21-04-2003 @ 08:06:
De CNN wist van de martelingen die het Irakese regime uitvoerde maar rapporteerde dit niet en wel omdat ze bang waren voor hun hachje. Een van de vooraanstaande leden van de redaktie Ison Jordon heeft een artikel gepubliceerd in de New York times en daarin schrijft hij dat de redaktie al jarenlang wist over martelingen die zich in Irak afspeelde echter rapporteren werd er niet gedaan omdat dan de vrijheid van de journalisten zou worden beperkt.

Iedereen wist toch van de martelingen in Irak?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:11
Verwijderd
Precies...dat er martelingen waren was allang bekend, bijvoorbeeld in de bekende 'Witte Leeuw', een ruimte middenin het centrum van Baghdad waar honderden mensen zijn doodgemarteld.

Ik snap je punt niet...of eigenlijk snap ik het maar al te goed. Je wilt gewoon nog meer je best doen om Arabische regimes af te breken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:25
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 11:11:

Ik snap je punt niet...of eigenlijk snap ik het maar al te goed. Je wilt gewoon nog meer je best doen om Arabische regimes af te breken.
Zolang zij mijn land bedrijgen en elke dag tientallen mensen onschuldig vermoorden heb ik er niets tegen.....
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 21-04-2003 @ 11:25:
Zolang zij mijn land bedrijgen en elke dag tientallen mensen onschuldig vermoorden heb ik er niets tegen.....
elkje dag tientalle israeliersn? enigzins overdreven, en kijk ook eens naar israel zelf
Oud 21-04-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Tja, hoe zou het toch komen dat Arabische regimes niet zo dol op Israël zijn? En onschuldige mensen vermoorden doet de Israëlische regering ook.
Niet meteen de overhaaste conclusie trekken dat ik pro-Palestijnen ben trouwens.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 21-04-2003 @ 11:28:
elkje dag tientalle israeliersn? enigzins overdreven, en kijk ook eens naar israel zelf
Ik denk dat ze de dissidenten in de betreffende Arabische landen bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:36
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-04-2003 @ 11:28:
Dat doe ik zat... ga er waarschijnlijk donderdag weer heen maar dat terzake. Israel gebruikt geweld ja dat geef ik toe maar dat komt omdat het nodig is als zij het niet zouden doen zou binnen de kortste keren het hele israel niet meer bestaan... ik weet niet of je goed opgelet hebt maar bij de PLO is een onafhankelijke staat slechts de tussenstap naar de vernietiging van israel.
natuurlijk er zijn palestijnen die lijden maar minstens zoveel israeliem die hetzeflde meemaken... wat men van de palestijnen een vluchtelingenkamp noemt heet 2 km verderrop gewoon een dorp. 'palastina' is een stukje grond ter grootte van de provincie utrecht met mensen uit voornamelijk jordanie, syrie, egypte en saudie arabia. ik snap ze niet als ze israel gewoon erkenden en vrede zouden sluiten en één israel zouden vormen zouden ze nergens last meer van hebben. ik bedoel. de hele omgeving is één en al arabisch land en dan is er een klein stukje grond (face it: 1/3 zo klein als nederland) en dat is 100% voor de joden en daar zitten ze zó moeilijk over te doen daar komt bij dat het unaniem door de vn is toegewezen aan israel en het joodse volk. als er eenmaal één israel is mogen de arabieren er nog best blijven wonen enzo natuurlijk maar moeten ze zich wel aanpassen. ik snap best dat jullie allemaal die beelden van het nieuws enzo zien en dan denken dat israel de grote boeman is terwijl juist israel veeel meer ondervind dan 'palestina'. just see the difference. love you all. ik hoop dat jullie een klein beetje kunnen begrijpen wat ik denk natuurlijk dit is niet alles maar ook telt natuurlijk mee dat er een tijd geleden een goeie vriendin van me is omgekomen bij een bomaanslag op een bus in jerusalem...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:45
Gatara
Gatara is offline
*zucht*

geen wonder dat het leven klote is in Israel....

zo komt er natuurlijk nooit vrede met zo'n haat.
Oud 21-04-2003, 10:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 21-04-2003 @ 08:06:
De CNN wist van de martelingen die het Irakese regime uitvoerde maar rapporteerde dit niet en wel omdat ze bang waren voor hun hachje.

Waarom zouden ze bang zijn voor hun hachje? Bang voor aanslagen op CNN terwijl de hele wereld al wist van die martelingen ofzo?

Citaat:

Erm Wat is de link van dit?
Oud 21-04-2003, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 21-04-2003 @ 11:45:
*zucht*

geen wonder dat het leven klote is in Israel....

zo komt er natuurlijk nooit vrede met zo'n haat.
Precies, mensen zijn dom .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:51
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-04-2003 @ 11:47:

Erm Wat is de link van dit? [/B]
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-2...l?tag=12-51-27
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 21-04-2003 @ 11:51:
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-2...l?tag=12-51-27
Thanks.

En voor diegenen die geen Hebreeuws kunnen lezen, is hier de Engelse versie.
Oud 21-04-2003, 11:10
mleen
mleen is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 21-04-2003 @ 11:36:
*verhaal*
wat heeft dit nou met je topic te maken?

en bovendien heb je deze discussie(dat verhaal hierboven dus) al overal gevoerd en hoeft dat niet nog een keer want jou mening zal toch niet veranderen.

en ontopic: Ja volgens mij wist iedereen van die marteingen af en CNN had er als NIEUWSzender ook helemaal geen belang bij om dat uit te zenden want het was gene groot nieuws en niemand was erin geinteresseerd

(sorry als ik iets zeg wat dom is nadat ik het artikel heb kunnen lezen, maar ik heb niet zo'n zin in engels lezen want ik slaap nog)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:28
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 11:11:
Precies...dat er martelingen waren was allang bekend, bijvoorbeeld in de bekende 'Witte Leeuw', een ruimte middenin het centrum van Baghdad waar honderden mensen zijn doodgemarteld.

Ze breekt zo meer het aanzien van de CIA en de Amerikaanse regering af.
Oud 21-04-2003, 19:50
Joostje
Joostje is offline
Tja, als heel Europa zich door Nazi-Duitsland hadden laten annexeren was er ook geen ruzie

(Ehm, als je niet de nazi-vergelijking wil)

Tja, als heel Europa zich door Napoleontisch Frankrijk zich had laten annexeren was er ook geen ruzie

Ow, en verder ben ik niet eenzijkdig, zelfmoordaanslagen zijn slecht, Arafat is niet al te koosjer, enzovoort. Maar waarom benadruk je wel dat de VN israel erkent, en niet dat israel ongeveer alle vn resoluties negeert, bijvoorbeeld?

Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:52
Gatara
Gatara is offline
Joostjel, ik begrijp je reactie niet.
Oud 21-04-2003, 19:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-04-2003 @ 20:52:
Joostjel, ik begrijp je reactie niet.
-> msn?

Nouja, ze zei:

"ik snap ze niet als ze israel gewoon erkenden en vrede zouden sluiten en één israel zouden vormen zouden ze nergens last meer van hebben."

Doet me nogal denken aan Ansluss
Oud 21-04-2003, 20:01
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-04-2003 @ 20:53:
-> msn?

Nouja, ze zei:

"ik snap ze niet als ze israel gewoon erkenden en vrede zouden sluiten en één israel zouden vormen zouden ze nergens last meer van hebben."

Doet me nogal denken aan Ansluss
Een Isreal, wellicht met een andere naam, zoals Abu jahah het ook zegt lijkt me een prima idee. Het punt is gewoon dat er daar twee volken leven die gewoon niet samen door 1 deur kunnen.
Wat heeft dat met de Anschluss te maken als ik vragen mag?
Oud 21-04-2003, 20:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
duyvel schreef op 21-04-2003 @ 21:01:
Een Isreal, wellicht met een andere naam, zoals Abu jahah het ook zegt lijkt me een prima idee. Het punt is gewoon dat er daar twee volken leven die gewoon niet samen door 1 deur kunnen.
Och, mijn hersenen zijn nogal vreemd . Maar zoals Shim het voorstelt moeten de arabieren zich gewoon laten annexeren net zoals Oostenrijk. Vandaar denk ik.
Oud 21-04-2003, 20:30
red_and_black
red_and_black is offline
mmmm, vin ik nie echt nieuws ofzo!
de hele wereld wist dit toch!
Oud 23-04-2003, 19:49
Mardrax
Mardrax is offline
je moet de mensen die de hele dag door hetzelfde posten met een andere woordkeus ook de kost geven
Oud 23-04-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Als jouw landgenoten net zoals jij het idee 'het doel heiligt de middelen' aanhangen, is het ook niet zo gek dat er nog steeds geen vrede is.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2003 @ 20:55:
Als jouw landgenoten net zoals jij het idee 'het doel heiligt de middelen' aanhangen, is het ook niet zo gek dat er nog steeds geen vrede is.
Zo denken de Palestijnen ook, met als resultaat een stompzinnig conflict dat nu al veels te lang duurt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:45
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
duyvel schreef op 21-04-2003 @ 21:01:

Een andere naam: echt niet!! nooit!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 23:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 23-04-2003 @ 22:45:
Een andere naam: echt niet!! nooit!!
Hoezo niet?
Oud 24-04-2003, 03:11
Mardrax
Mardrax is offline
een naam is tenslotte ook maar een naam
Oud 24-04-2003, 07:32
Synonym
Synonym is offline
En waarom zouden de Palestijnen geen recht hebben op een 'stukje' grond volgens jou?
Oud 24-04-2003, 08:03
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 24-04-2003 @ 08:32:
En waarom zouden de Palestijnen geen recht hebben op een 'stukje' grond volgens jou?
- Waarom noem jij ze 'palestijnen' en niet arabieren?
- Waarom hebben zij recht op Israelische grond? Ze mogen er wonen, maar géén eigen staatje.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:24
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 24-04-2003 @ 09:03:
- Waarom noem jij ze 'palestijnen' en niet arabieren?
- Waarom hebben zij recht op Israelische grond? Ze mogen er wonen, maar géén eigen staatje.
maar beste SimShalom,

Dit is natuurlijk een erg kromme redenering. Palestijnen wonen al even lang als de Israeliers in dat gebied. Waarom zouden de Israeliers dan meer recht hebben op die grond dan de palestijnen??
Oud 24-04-2003, 09:08
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 24-04-2003 @ 09:24:
Waarom zouden de Israeliers dan meer recht hebben op die grond dan de palestijnen??
Omdat ze meer tanks, vliegtuigen, heli's en Noord-Amerikaanse broeders hebben?
Oud 24-04-2003, 09:12
Martian
Martian is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 24-04-2003 @ 10:08:
Omdat ze meer tanks, vliegtuigen, heli's en Noord-Amerikaanse broeders hebben?
En een heilig boek!Waar niks over het eventuele oprichten van een staat instaat, maargoed.
Oud 24-04-2003, 09:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martian schreef op 24-04-2003 @ 10:12:
En een heilig boek!Waar niks over het eventuele oprichten van een staat instaat, maargoed.
En ik zat eens zo na te denken, maar als in het (voor de Bijbel) OT gesproken wordt over joden dan is dat logisch dat ze het daar niet over christenen en islamieten hebben, omdat zowel christus als mohammed niet bestonden.

Alle drie geloven zijn de enige (?) monistische geloven die uit elkaar voortgevloeit zijn: jezus was een jood; volgers van jezus werden christenen; mohammed de messias voor islamieten; maar jezus wordt voor hen ook als een profeet gezien.
Oud 24-04-2003, 09:29
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Martian schreef op 24-04-2003 @ 10:12:
Over de staat niet inderdaad... wel over het heilige land. Dus als je land in de betekenis van staat ziet, zou de rechtvaardiging van Israel er op zich ook godsdienstig verklaard kunnen worden. Maar in het oude testament (hetgeen ongeveer gelijk is aan het heilige boek van de joden) staat ook vermeld dat je je naasten lief moet hebben...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten