Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() maar......waar koop je mandarijnenpartjes op eigen sap???? |
![]() |
|
Spaghetti.
Beetje champignons snijden, zakje roerbakgroenten en gehakt in de pan. Later de saus (honig bolognesesaus) erbij en tegelijk de spaghetti opzetten en 8 minuten laten koken. In een kwartier klaar. Nasi kan ook zo snel door even wat chinese groenten te roerbakken met wat nasi/bami vlees en rijst opzetten. Later in 1 pan gooien met de mix (conimex mix voor nasi speciaal) en dat goed roeren en even door laten warmen. Aardappelschijfjes of -bolletjes met sla. Beetje tomaat, komkommer en zilveruitjes door de sla, alsmede wat slasaus en/of tomato ketshup. Met nog een stukje vlees erbij heb je een complete maaltijd in 10 minuten.
Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 21:22. |
![]() |
|
![]() |
Lekker en voedzaam:
Macaroni koken volgens voorschrift. in andere pan spekjes bakken en uitje fruiten en pijnboompitten bijvoegen, wanneer spekjes bijna klaar zijn een doos spinazie uit de diepvries erbij goooien. Dat langzaam laten ontdooien en opwarmen. Als dat warm is een bakje bressot ertussen. Lekker tot een zachte massa laten smelten. En dan de macaroni ertussen husselen. Is echt lekker!!! |
![]() |
|
Salades zijn meestal snel klaar! In de tijd dat je stokbrood in de oven bruin word, kun je een hele maaltijdsalade maken.
Gooi gewoon wat dingen door elkaar, alles kan! Je hebt van die kant en klare pakken met verschillende sla-blaadjes. Ideetjes : basis: sla komkommer paprika (3 kleuren) tomaat cherrytomaat ui (rode ui, chalotjes, etc) olijven (zwart en groen, of gevuld) - blik zalm of blik tonijn vis in salades gaat goed samen met rode ui en een dillesaus (eventueel kappertjes) - mozzarella kaas voor een italiaanse salade (caprese = tomaat & mozzarella & basilicum(olie)) - feta-kaas voor een griekse salade (zwarte olijfjes) - gerookte kip en avocado in stukjes Jongens, verzin het zelf ![]() Afmaken met verschillende soorten dressings en eventueel gehakte walnoten of pijnboompitten ![]()
|
Pasta's :
Neem een willekeurige pastasoort (Penne Rigate, Ravioli, Tortellini, Tagliatelle, Spaghetti, Pipe, etc). In de tijd dat je dat water laat koken, de pastasoort verwarmt etc, kun je de saus maken. Als je uitgaat van 2 soorten basis-saus. 1. Tomatensaus 2. Wittesaus 1. Is heel makkelijk te maken, zorg dat je een pak tomatensap in huis hebt. Begin gewoon met ui, champignons, spekreepjes, hamreepjes, gehakt, paprika, wat je lekker vind, fruit/bak dat aan, gooi er tomatensap bij. Eventueel een blikje tomatenpuree. Op smaak maken met bouillonblokje. Heb je wat meer tijd, gooi er een laurierblad bij (niet vergeten uit te halen ![]() Is de saus te dun? Bind dan met bloem en water (eerst ff loskloppen in een bakje/kopje) of met (koffie)room (voor een romigere saus) of iets dergelijks. 2. Iets moeilijker. 'Bak' wat bloem in boter, gooi er wat bouillon bij (kokend water en een bouillonblokje), ff met de garde goed kloppen, bind met een eierdooier en wat room. Op smaak maken met peper en zout. Gooi er champignons, penen, whatever doorheen. Als je er vlees bij wilt moet je die eigenlijk een tijdje koken, en dat duurt ook te lang ![]() (natuurlijk is het lekkerder als je een eigen bouillon trekt, maar dat duurt te lang ![]() Daarna kruiden erbij: basilicum, oregano, peterselie, bieslook, etcetera. Die basis voor de witte saus leent zich ook goed voor champignonnensoep (klaar in 20minuutjes) en de basis voor de tomatensaus (niet binden) voor tomatensoep.
|
Gegeten in een trendy lunchcafeetje: Pita's
![]() Met beleg en al pas in de oven doen : - oude kaas, courgette en pijnboompitten - mozzarella, tomaat en basilicum (caprese) - brie, chorizo en cherrytomaat - etcetera Uhmmm een biefstukje bakken duurt ook maar zo'n 3 tot 6 minuten (verschilt van rare, medium of welldone). Voor je hem bakt, nog geen zout erop strooien. Zout ontrekt vocht en dan word je biefstukje niet zo mals als hij kan zijn. Ook nooit met je vork erin prikken, dan gaat al het vocht weg. Schud de biefstuk over de bodem van de pan. Pas als hij dichtgeschroeit is zout erop strooien (andere kruiden kunnen er wel voor). Ook lekker : Broodjes hamburger. Bak in de oven Kaiserbroodjes. Bak hamburgertjes. Zorg dat je sla, tomaat, uiringen enzo al klaar hebt liggen. Voor cheeseburgers gebruik je Cheddar-cheese. Een amerikaanse hamburger. Haal bij de slager een verse hamburger, ff bakken in boter, smelt een plakje cheddar erover heen tijdens het bakken. Nu heb ik wel genoeg tips gegeven he ![]() (Ja, ik werk enzo, en eet thuis helemaal alleen erna/ervoor, dus ik kan nog wel ff verder gaan, doe niks anders ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|