Oud 03-06-2003, 20:19
Valentijn
Valentijn is offline
Paarse blazers puik in staat,
Blazen lucht waar niemand lopen gaat,
Iedereen is tegendraads,
De paarse blazers zuchten,

Kreunen, hijgen, puffen,
Ze willen niet meer blazen zo,
Niemand wil hen horen spelen,
In staat om dovemansoren te vervelen,

Vroeger waren zij de leiders,
Stilte om hen heen,
Tijden die veranderen,
Vluchtig speels werd loom en streng,

Anders zijn om anders zijn,
Mensen haten om hun nadoen,
Ben je dan niet te streng,
Ondertussen doe jij het zelfde,
Expres anders is eng!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 21:57
Verwijderd
die 2e strofe komt me qua opbouw bekend voor...

Kreunen, hijgen, puffen,
Ze willen niet meer blazen zo,

dit vooral...
miischien wel uit een eigen gedicht... zal er es over denken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 00:19
S. Swaenenburgh
S. Swaenenburgh is offline
Nou eh, sorry, maar ik ben wars van enige kennis van poëzie, dus lees verder nooit gedichten, behalve die van mezelf.

Maar vind je het oké dan? Groetjes van Swaenenburgh en Valentijn.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 10:45
punkyfun
punkyfun is offline
je hebt er duidelijk geen verstand van wat er in alto's omgaat enzo....
Oud 04-06-2003, 15:25
Valentijn
Valentijn is offline
Wat is een alto dan? Geef mij aub de definitie.......

In mijn bewoording is het een alternatieveling die expres kiest om anders te zijn, omdat ie dan anders is dan de rest. Ondertussen haat ie mensen die het zelfde zijn, terwijl ie samen met een groep vrienden anders is dan de rest....

Wat is dan een alto in jouw ogen?

Groetjes Vaal
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:17
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Tsssss dat slaat echt nergens op..
En wat zijn de rest dan, meelopers, omdat ze zichzelf niet durven zijn?!
Je gedicht is kut en je gedachten over alto's slaan als een tang op een varken..
Bekrompen gedachtengang
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:22
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Citaat:
Valentijn schreef op 04-06-2003 @ 16:25:

Wat is dan een alto in jouw ogen?

Jezelf zijn
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:42
Valentijn
Valentijn is offline
Is jezelf zijn dan anders?

Ik mag mezelf waarschijnlijk tot een groep rekenen waar de meeste alto's, als je ze definieert als gitaarliefhebbende goedzakken met veel haar en zo ( zoals iedereen dus doet!), een broertje dood aan hebben....

Ik studeer Communicatie, speel hockey, had decadente vriendinnetjes tot en met, hou van de house zoals Extrema die voorschoteld, maar hou ook van Junkie XL, Nirvana, U2, Simply Red en van Quentin Tarantino...

Ben ik dan ook alto?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:34
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Je hele denken over alto's slaat gewoon nergens op..
Zou je willen dan dat iedereen was zoals jij?
Nou ik ben blij dat het niet zo is, want dan was er geen fuck aan op deze wereld..

Citaat:
als je ze definieert als gitaarliefhebbende goedzakken met veel haar en zo ( zoals iedereen dus doet!)
Weinig mensen zo over alto's horen spreken.. JIJ doet dat, voelt je dus zeker iedereen..

Laat ze zichzelf zijn, lopen tenminste niet met de menigte mee
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 09:51
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Frummel schreef op 04-06-2003 @ 20:34:
Laat ze zichzelf zijn, lopen tenminste niet met de menigte mee
Dat is nu precies wat het gedicht in twijfel trekt.

Ik vind het een aardig gedicht, originele vondsten alleen aan de laatste strofe erger ik me een beetje.
'Mensen haten om hun nadoen' vind ik een lelijke zin en opeens is ook het ritme eruit. En als het eind niet goed is bij een gedicht is alle kracht eruit
Oud 05-06-2003, 13:41
Verwijderd
Aan de ene kant snap ik je wel.

Aan de andere kant maak je een denkfout.

Ik denk dat er op deze wereld een heleboel mensen zijn die iets 'willen zijn'. Mensen die geen rock luisteren, omdat het niet mag volgens de 'mode'. Mensen die geen pop luisteren, omdat het niet mag volgens de 'alto-regels'. Mensen die kleding dragen, alleen maar om te shockeren en omdat ze bij de alternatieve groep willen horen. Dit is 'fout', voor zover zulke termen al opgaan in een discussie als deze.

Waar het om gaat, van allebei de kanten (Kakker-alto..om hokjes te gebruiken), is dat je niet iets draagt omdat de rest het doet (alternatief of modieus) maar omdat je het zelf mooi vindt. Daarbij hoef je anderen niet af te kraken... Er zijn mensen die mode-kleding echt mooi vinden, of mensen die gewoon nog niet inzien dat het niet nodig is om perse te dragen wat iedereen draagt. Iedereen moet op zijn of haar eigen tempo inzien dat het nutteloos is om een schaapje te worden en geleefd te worden door de maatschappij. Veroordeel anderen niet.

live and let live.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 13:48
S. Swaenenburgh
Leuk en aardig, maar je maakt mij niet wijs dat een ontzettend grote groep "alto's" toevallig allemaal zwarte t-shirts met rockbands erop, wijde te korte broeken (en skaten doen ze echt niet allemaal), en afgetrapte kisten mooi vinden..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
S. Swaenenburgh schreef op 05-06-2003 @ 14:48:
Leuk en aardig, maar je maakt mij niet wijs dat een ontzettend grote groep "alto's" toevallig allemaal zwarte t-shirts met rockbands erop, wijde te korte broeken (en skaten doen ze echt niet allemaal), en afgetrapte kisten mooi vinden..
Tip: Lees eerst mijn reply door voor je begint te mekken.

Ik zeg toch dat er veel mensen zijn die graag bij een groep willen horen. Dat geldt voor alle hokjes.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 14:28
S. Swaenenburgh
Excuses mevrouw, ik zal eerst Uw reactie doorlezen alvorens met mijn relaas aan te vangen..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
S. Swaenenburgh schreef op 05-06-2003 @ 15:28:
Excuses mevrouw, ik zal eerst Uw reactie doorlezen alvorens met mijn relaas aan te vangen..

Goed zo.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 17:44
Valentijn
Valentijn is offline
Kijk,

Mensen plaatsen andere mensen in hokjes. Door jezelf af te scheiden van mensen die anders denken dan jij ben je in feite al alternatief. Dus in feite is iedereen alternatief en is mainstream vaak de grootse groep. Vaak de mensen die niet zich niet zo sterk afscheiden, maar van alles een beetje meepikken.

Ik denk dat Frummel een denkfout maakt. Ik ben niet zo bekrompen, ik geef een mening weer en heb een ander beeld van het woord: Alto. Frummel daarentegen plaatst mij in een hokje en vind zichzelf een alto. Daarmee ben je niets beter en niets minder dan de rest...

Stiekem denkt iedereen hetzelfde maar vullen ze het anders in...

Leuk discussiepunt trouwens. En het idee van het gedicht was dat je na ging denken. Mooi gelukt dus.

En ja die laatste strofe......maybe you're right...

Gr. Vaal
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 20:33
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
En je maakt mij niet wijs dat de gemiddelde mens, trance luisterend en met de mode mee doen, allemaal de mode ook mooi vind, allemaal ook van trance houden..
Waarom zou je iets aan trekken als je het zelf niet eens mooi vind..
Ik ben een "alto", tenminste zo noemen ze dat dan, ik doe aan wat ik mooi vind (wijde broeken) (hoe komen ze hier trouwens op zwarte truien?!, verschil tussen gothic en alto..) en ik hou van gothic rock,
maar voor de rest zie ik me niet als "anders" hoor, ben ook gewoon mens die naar school moet, werken voor geld, enz enz..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 21:02
leviathan
leviathan is offline
ik was vroeg ook zo iemand die naar trance luisterde enzo, terwijl ik mijn hele leven al van wijdere broeken en te grote kleren enzo heb gehouden, maar ik ben naar metall muziek gaan luisteren ( nu naar black metall) maar ik vind sommige, meestal al wat oudere trancenummer nog steeds cool. ik kleed me nu ook heel anders (NIET OMDAT IK NAAR METALL LUISTEREN GING) omdat ik mezelf daar beter in voel dan in die strakke zooi.
Ik vind dat je niet moet zeuren over dat mensen alto's zijn of dat die eng zijn enzo, ze hebben gewoon andere gevoelens dan jij, alto's zijn heus niet anders omdat ze anders willen zijn dan de rest en daarom vind ik dat hele begrip "alto's" ook zuigen. jij vindt het ene leuk, iemand anders iets anders, maar dan moet jij niet mensen in hokjes gaan plaatsen en zeggen dat die alternatief zijn ofzo, misschien ben jij wel degene die anders is!
ik vind het zelfs al discriminerend overkomen (jaaah, ik ben goed in overdrijven) die zogenaamde alto's van jou zijn gewoon zichzelf, net zoals jij, en daar heb je maar gewoon mee te leven.
Wuhahahahaaaa
Oud 05-06-2003, 21:07
Cthulhu
Cthulhu is offline
Een Alto is een woord dat hopeloos gebruikt wordt om toch maar weer te proberen mensen in hokjes te stoppen. Hoe kan je nou iets hebben tegen een groep mensen? 'Alto-zijn' maakt toch niet alle altos gelijk? Het zijn allemaal afzonderlijk mensen.
Ik snap niet dat mensen zo erg iets tegen uiterlijk kunnen hebben.
Oud 05-06-2003, 22:17
Valentijn
Valentijn is offline
En iedereen doet t zelfde.....

Waarom zijn andere mensen slechter dan andere?
Ik heb een ander beeld van het woord alto...
Ik zie een "alto", als iemand die andere groepjes met de nek aankijkt omdat ie zijn eigen manier van doen beter acht dan de rest....

Dus ongeacht muzieksmaak, afkomst or whatever...
Lees het gedicht nog maar een keertje over

LIEFS Vaal...

Be Yourself...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 12:50
leviathan
leviathan is offline
Citaat:
Valentijn schreef op 05-06-2003 @ 23:17:
En iedereen doet t zelfde.....

Waarom zijn andere mensen slechter dan andere?
Ik heb een ander beeld van het woord alto...
Ik zie een "alto", als iemand die andere groepjes met de nek aankijkt omdat ie zijn eigen manier van doen beter acht dan de rest....

Dus ongeacht muzieksmaak, afkomst or whatever...
Lees het gedicht nog maar een keertje over

LIEFS Vaal...

Be Yourself...
Ik weet niet waar je nu weer over zit te lullen, maar als je mijn vorige stukje kijkt moet er ongeveer precies hetzelfde instaan.
Oud 06-06-2003, 15:12
Valentijn
Valentijn is offline
Nee niet hetzelfde sorry.....

Ik plaats niemand in hokjes...heb het meer over een gedachtepatroon...

En als ik iemand heb beledig....sorry hoor. Het ging om het neersabelen van een gedachtepatroon wat iedereen kan hebben, van blank tot zwart van geel via rood naar gabber en gothic...Maakt niet uit.

Doeidoei
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 19:11
leviathan
leviathan is offline
dus, maar als jij die gedachtenpatroon niet heb, en wij ook niet, waar discusieren we dan in hemelsnaam over?!
Oud 06-06-2003, 22:41
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
Valentijn schreef op 04-06-2003 @ 16:25:

Groetjes Vaal

Je leert het ook nooit!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 02:48
Valentijn
Valentijn is offline
Waarom leven wij? Waarom is een boom een boom en niet een tandenstoker?

Lees het gedicht, voel de gedachte,

En drink een lekker pilsje met me

Okay?

Love V.

Willen jullie ook mijn andere gedichten lezen please??? Ik hou van een combi van lol en serieus dus jaaa sommige zijn echt okay!

Dank u.... gr. vaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2003, 09:27
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
Valentijn schreef op 07-06-2003 @ 03:48:
Waarom leven wij? Waarom is een boom een boom en niet een tandenstoker?

Lees het gedicht, voel de gedachte,

En drink een lekker pilsje met me

Okay?

Love V.

Willen jullie ook mijn andere gedichten lezen please??? Ik hou van een combi van lol en serieus dus jaaa sommige zijn echt okay!

Dank u.... gr. vaal

Raaaaare snaak ben jij
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 12:57
S. Swaenenburgh
Snaak?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:36
Droyd
Droyd is offline
Sla me dood maar ik vind het gedicht best goed
Oud 07-06-2003, 19:37
coriat
coriat is offline
ik vind het gedicht koel.
Ik ben het er een beetje mee eens dat het woord haten een beetje de sfeer uit het gedicht haalt, maar ik zou niet weten wat je anders zou kunnen schrijven.

De laatste zin is echt megagoed.

kan me ook wel een beetje vinden in de gedachten gang...
Ik hebzelf meestal nooit een goed gevoel over mensen die heel erg proberen bij een bepaalde stroming te horen en dan zeggen zichzelf te zijn. kan nooit waar zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten