Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het een aardig gedicht, originele vondsten alleen aan de laatste strofe erger ik me een beetje. 'Mensen haten om hun nadoen' vind ik een lelijke zin en opeens is ook het ritme eruit. En als het eind niet goed is bij een gedicht is alle kracht eruit ![]()
|
Verwijderd
|
Aan de ene kant snap ik je wel.
Aan de andere kant maak je een denkfout. Ik denk dat er op deze wereld een heleboel mensen zijn die iets 'willen zijn'. Mensen die geen rock luisteren, omdat het niet mag volgens de 'mode'. Mensen die geen pop luisteren, omdat het niet mag volgens de 'alto-regels'. Mensen die kleding dragen, alleen maar om te shockeren en omdat ze bij de alternatieve groep willen horen. Dit is 'fout', voor zover zulke termen al opgaan in een discussie als deze. Waar het om gaat, van allebei de kanten (Kakker-alto..om hokjes te gebruiken), is dat je niet iets draagt omdat de rest het doet (alternatief of modieus) maar omdat je het zelf mooi vindt. Daarbij hoef je anderen niet af te kraken... Er zijn mensen die mode-kleding echt mooi vinden, of mensen die gewoon nog niet inzien dat het niet nodig is om perse te dragen wat iedereen draagt. Iedereen moet op zijn of haar eigen tempo inzien dat het nutteloos is om een schaapje te worden en geleefd te worden door de maatschappij. Veroordeel anderen niet. live and let live. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zeg toch dat er veel mensen zijn die graag bij een groep willen horen. Dat geldt voor alle hokjes. |
![]() |
|
![]() |
Kijk,
Mensen plaatsen andere mensen in hokjes. Door jezelf af te scheiden van mensen die anders denken dan jij ben je in feite al alternatief. Dus in feite is iedereen alternatief en is mainstream vaak de grootse groep. Vaak de mensen die niet zich niet zo sterk afscheiden, maar van alles een beetje meepikken. Ik denk dat Frummel een denkfout maakt. Ik ben niet zo bekrompen, ik geef een mening weer en heb een ander beeld van het woord: Alto. Frummel daarentegen plaatst mij in een hokje en vind zichzelf een alto. Daarmee ben je niets beter en niets minder dan de rest... Stiekem denkt iedereen hetzelfde maar vullen ze het anders in... Leuk discussiepunt trouwens. En het idee van het gedicht was dat je na ging denken. Mooi gelukt dus. En ja die laatste strofe......maybe you're right... Gr. Vaal |
![]() |
|
En je maakt mij niet wijs dat de gemiddelde mens, trance luisterend en met de mode mee doen, allemaal de mode ook mooi vind, allemaal ook van trance houden..
Waarom zou je iets aan trekken als je het zelf niet eens mooi vind.. Ik ben een "alto", tenminste zo noemen ze dat dan, ik doe aan wat ik mooi vind (wijde broeken) (hoe komen ze hier trouwens op zwarte truien?!, verschil tussen gothic en alto..) en ik hou van gothic rock, maar voor de rest zie ik me niet als "anders" hoor, ben ook gewoon mens die naar school moet, werken voor geld, enz enz.. |
![]() |
|
![]() |
ik was vroeg ook zo iemand die naar trance luisterde enzo, terwijl ik mijn hele leven al van wijdere broeken en te grote kleren enzo heb gehouden, maar ik ben naar metall muziek gaan luisteren ( nu naar black metall) maar ik vind sommige, meestal al wat oudere trancenummer nog steeds cool. ik kleed me nu ook heel anders (NIET OMDAT IK NAAR METALL LUISTEREN GING) omdat ik mezelf daar beter in voel dan in die strakke zooi.
Ik vind dat je niet moet zeuren over dat mensen alto's zijn of dat die eng zijn enzo, ze hebben gewoon andere gevoelens dan jij, alto's zijn heus niet anders omdat ze anders willen zijn dan de rest en daarom vind ik dat hele begrip "alto's" ook zuigen. jij vindt het ene leuk, iemand anders iets anders, maar dan moet jij niet mensen in hokjes gaan plaatsen en zeggen dat die alternatief zijn ofzo, misschien ben jij wel degene die anders is! ik vind het zelfs al discriminerend overkomen (jaaah, ik ben goed in overdrijven) die zogenaamde alto's van jou zijn gewoon zichzelf, net zoals jij, en daar heb je maar gewoon mee te leven. Wuhahahahaaaa
|
![]() |
Een Alto is een woord dat hopeloos gebruikt wordt om toch maar weer te proberen mensen in hokjes te stoppen. Hoe kan je nou iets hebben tegen een groep mensen? 'Alto-zijn' maakt toch niet alle altos gelijk? Het zijn allemaal afzonderlijk mensen.
Ik snap niet dat mensen zo erg iets tegen uiterlijk kunnen hebben.
|
![]() |
En iedereen doet t zelfde.....
![]() Waarom zijn andere mensen slechter dan andere? Ik heb een ander beeld van het woord alto... Ik zie een "alto", als iemand die andere groepjes met de nek aankijkt omdat ie zijn eigen manier van doen beter acht dan de rest.... Dus ongeacht muzieksmaak, afkomst or whatever... Lees het gedicht nog maar een keertje over LIEFS Vaal... Be Yourself... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Nee niet hetzelfde sorry.....
Ik plaats niemand in hokjes...heb het meer over een gedachtepatroon... En als ik iemand heb beledig....sorry hoor. Het ging om het neersabelen van een gedachtepatroon wat iedereen kan hebben, van blank tot zwart van geel via rood naar gabber en gothic...Maakt niet uit. Doeidoei |
![]() |
|
![]() |
Waarom leven wij? Waarom is een boom een boom en niet een tandenstoker?
Lees het gedicht, voel de gedachte, En drink een lekker pilsje met me Okay? Love V. Willen jullie ook mijn andere gedichten lezen please??? Ik hou van een combi van lol en serieus dus jaaa sommige zijn echt okay! Dank u.... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Raaaaare snaak ben jij |
![]() |
|
![]() |
ik vind het gedicht koel.
Ik ben het er een beetje mee eens dat het woord haten een beetje de sfeer uit het gedicht haalt, maar ik zou niet weten wat je anders zou kunnen schrijven. De laatste zin is echt megagoed. kan me ook wel een beetje vinden in de gedachten gang... Ik hebzelf meestal nooit een goed gevoel over mensen die heel erg proberen bij een bepaalde stroming te horen en dan zeggen zichzelf te zijn. kan nooit waar zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 |