Oud 03-05-2003, 16:38
corduroy
corduroy is offline
Hai, ik vraag me dus af of ik een maatschappijleerexamen moet maken straks, want ik dacht toch echt dat ik in de vijfde het vak had afgesloten met schoolexamens.. Hoe zit dat en als het wel echt een centraal examen is, wat leer je er dan voor?

Ik heb nooit echt moeite met het vak gehad en op alle SE's een 7 gehaald, maar ik vraag me af of die kennis allemaal nog zo aanwezig is als in de vijfde klas..
Oud 03-05-2003, 17:49
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
ik zit nu in 4VWO en de cijfers van nu komen op mn eindlijst, en ik krijg het niet bij het CE, dus ik denk dat jij het ook niet krijgt
Oud 03-05-2003, 17:55
justme17
justme17 is offline
ik moet wel examen doen in maatschappijleer, maar ik heb het ook in mijn vrije deel gekozen (doe c&m, vwo). de onderwerpen zijn mens en werk, ontwikkelingssamenwerking en politieke besluitvorming + nog een boekje over de EU. Als je gewoon les hebt gehad in die onderwerpen (zijn boekjes per onderwerp ong. 80 blz dik) dan kan je er denk ik van uitgaan dat je wel examen moet doen

heb je hier wat aan?
Oud 03-05-2003, 18:02
Esmée
Esmée is offline
Maatschappijleer 1 heb je in de vierde/vijfde al afgesloten ja, Maatschappijleer 2 is een eindexamenvak en dat heb je alleen als je het zelf hebt gekozen in je vrije deel. Ik neem aan dat je toch zelf wel weet wat voor vakken je in je pakket hebt.
Oud 03-05-2003, 18:22
corduroy
corduroy is offline
haha ja, dat deed ik dus ook, maar ik ben vorig jaar gewisseld van school en ik denk dat het daarmee te maken heeft. Toch ehb ik nog nooit gehoord van maatschappijleer 1 en 2. VOlgens mij biedt mijn huidige school maats 2 gweoon niet aan en heb ik 1 dus al wel degelijk afgesloten.
Oud 04-05-2003, 09:22
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
corduroy schreef op 03-05-2003 @ 19:22:
haha ja, dat deed ik dus ook, maar ik ben vorig jaar gewisseld van school en ik denk dat het daarmee te maken heeft. Toch ehb ik nog nooit gehoord van maatschappijleer 1 en 2. VOlgens mij biedt mijn huidige school maats 2 gweoon niet aan en heb ik 1 dus al wel degelijk afgesloten.
Zo is dat bij mij op school ook..
Oud 04-05-2003, 09:23
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
bij mij heb je ook niet dat maatschappijleer2
Oud 04-05-2003, 15:00
drea
drea is offline
Is dat boekje over de EU echt verplichte leerstof? Ons werd alleen van die andere 3 boekjes verteld...
Oud 04-05-2003, 16:09
justme17
justme17 is offline
tja, dat boekje over de EU moet je helaas ook kennen daar zijn op het examen ongeveer 6 punten mee te verdienen, dus het is denk ik wel even de moeite waard om het boekje door te lezen. vlot het een beetje met het leren van maatschappijleer? soms word ik echt knetter van al die puntjes enzo
veel succes iig
Oud 04-05-2003, 16:32
drea
drea is offline
Citaat:
justme17 schreef op 04-05-2003 @ 17:09:
vlot het een beetje met het leren van maatschappijleer? soms word ik echt knetter van al die puntjes enzo
Ik ken t gevoel
Oud 04-05-2003, 18:05
justme17
justme17 is offline
drea quote:
--------------------------------------------------------------------------------
justme17 schreef op 04-05-2003 @ 17:09:
vlot het een beetje met het leren van maatschappijleer? soms word ik echt knetter van al die puntjes enzo

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ken t gevoel

dan ben ik gelukkig niet de enige
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten