Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
waarom hang je een externe cd-rom drive aan een computer? omdat je geen interne hebt. dan heb je dus ook windows nooit kunnen installeren.. hoe zien ze dat dan? ![]()
||
Citaat:
Verder vind ik sowieso de oude legacy (parallel, serieel, Gameport, PS/2) rotzooi, wat nou eindelijk eens moet verwijnen van moederborden, evenals FDD poorten en controller. ![]()
|
ben ik het helemaal mee eens, maar er moet toch wel ergens een universele driver zijn om een cd-rom drive via een parallelle poort te laten functioneren onder dos?
||
Citaat:
![]() Dat komt omdat er geen protocol is (zoals ATAPI voor IDE) waardoor er een universele driver gemaakt kan worden. Hetzelfde geldt voor USB. Dus een USB CD-ROM zal zonder specifieke drivers ook niet onder DOS werken. * edit: dit weet ik niet zeker, want booten vanaf USB media kan wel gewoon, zo ook USB CDROM drives * Om je probleem toch op te lossen, even CD-ROM van andere kast gebruiken (Comp B). Je hoeft hem niet uit te bouwen, alleen de 2 kasten naar elkaar zetten. Stekkers uit de CDROM, dan de IDE kabel en stroomkabel van Comp. A aansluiten. Nu heeft Computer A dus een CDROM aangesloten van Comp. B, terwijl deze cdrom nog steeds in de kast van Comp B zit. Nu kun je windows/whatever installeren, en daarna kabels weer terugzetten. ![]()
|
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Probeer het eens uit, zou ik zeggen: ftp://ftp.scmmicro.com/connectivity/...s/dosepatc.exe
Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 14:54. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|