Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oeh, jij hebt een probleem
![]() Ik zou gewoon kijken hoe het zich ontwikkelt. Er is een limiet aan wat je kunt pikken van iemand. Als ik (te) vaak ruzie zou hebben met m'n vriendin, en ik ken ook een ander meisje waar het goed mee klikt en misschien wat mee zou kunnen worden, dan komt er een moment dat ik geen zin meer heb in die ruzie, haar dump en met dat andere meisje verderga. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verliefdheid is een chemische reactie, die hoe dan ook weer over gaat, wanneer je dan van iemand houdt en je leven met diegene door wil brengen, zou het toch vreemd vinden als die reactie nooit meer plaatsvind in jouw hoofd? Met iemand wonen en leven is veel meer dan verliefdheid, het houden van is veel meer dan verliefdheid.. Ik geloof dus zeker wel dat het erom gaat wat je doet met eventuele verliefdheid.. Heb je de drang erin mee te gaan, ja, dan moet je eens goed bij jezelf te rade gaan.. Maar wil je er niks mee doen, dan is er toch ook niets aan de hand? |
![]() |
|
je hebt wel twee jaar met de ene jongen... dat zou ik nooit zomaar weggooien! Ik zou niks met de verliefdheid doen maar als jullie ruzies onhoudbaar worden... naja dan misschien uitmaken en na een maandje iets met de andere beginnen
![]()
|
![]() |
hai meid wat vervelend voor je ik denk dat je eerst moet uitzoeken of die andere jongen wat voo je voelt. pas dan kun je bekijken of je na zijn reactie nog steeds wat voor hem voelt zoja dan moet je er voor gaan zonee dan moet je met je huidige vriend gaan praten want dit werkt ook niet ik wens je heel veel succes liefs mij
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk inderdaad dat er in de meeste relaties wel iets mis is, maar volgens mij is het wel erg mis als je verliefd wordt op andere mensen. Je moet ook niet denken: in elke relatie zit wel iets mis, dus boeie... Het lijkt me dat je er wel aan moet werken om toch te proberen om een perfecte relatie te hebben (ook al is dat misschien onhaalbaar). Ik denk ook niet dat perfectie saai is. Dan zou het namelijk niet perfect zijn, dan is er iets mis, namelijk dat het saai is. Daar moet je dan weer proberen iets aan te doen. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat een echt perfecte relatie zeer zeldzaam is. Als je echt verliefd bent op iemand anders dan je partner, dan zeg jij dat je er niets mee hoeft te doen. Natuurlijk hoeft dat niet, maar ik vind dat je dan wel met je partner aan je relatie moet werken. Als je gewoon verliefd blijft op die ene persoon, komt je partner dus eigenlijk op de tweede plaats en dat lijkt me niet eerlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou het nog even aankijken als ik jou was, als je zeker weet dat je die andere jongen leuker vindt, zou ik daar voor gaan. Het is dan ook niet eerlijk tegenover je vriend om door te gaan met iets waar je niet achter staat. Sterkte! |
![]() |
|
![]() |
Hey mensen! Ik heb exact hetzelfde.. ik heb ongeveer een jaar en 8 maand met mijn vriend, ik zie hem alleen in het weekend en het gaat nog steeds wel goed. Het is alleen zo.. laatst heb ik een jongen ontmoet waar ik me meteen tot aangetrokken voelde. Ik denk de laatste tijd ontzettend vaak aan hem en als een zielig liedje hoor kan ik wel janken... zo klote vind ik deze situatie! Ik weet echt niet wat ik ermee aan moet! Het is zo ingewikkeld allemaal want ik kan het niet zomaar 1,2,3 uitmaken met mijn vriend. Ik heb weinig contact met die andere jongen maar ik weet wel dat hij mij wel leuk vind omdat hij met me wou zoenen een keer. Ik heb hem toen gelijk verteld dat ik een vriend had want ik hou absoluut niet van vreemdgaan. Het probleem is dus dat ik nu gigantisch twijfel. Al helemaal omdat ik dit ook wel eens eerder heb gehad bij een andere jongen (toen had ik dezelfde vriend) Dus dit is de tweede keer al... Ik heb het hier niet met mijn vriend over gehad want ik wil geen slapende honden wakker maken zeg maar..
En trouwens iedereen heeft het hier over "werken aan je relatie" maar hoe zien jullie dat dan? Want als het gevoel voor je vriend afzwakt en je tegelijkertijd meer voor een andere jongen gaat voelen dan lijkt het me heel moeilijk om aan je relatie te "werken" aangezien je je gevoelens niet onder controle hebt... |
![]() |
|
![]() |
Verliefdheid is inderdaad een chemische reactie, die maximaal anderhalf of twee jaar duurt. Daarna kun je dus verliefd worden op en ander. Dat is helemaal niet erg, het gaat immers ook weer over.
Het wordt pas een probleem als de verliefdheid voor de partner is uitgewoed, en er niet ieta anders in de tussentijd zich heeft kunnen ontwikkelen. Het is de bedoeling dat je in die tijd een relatie van vertrouwen en genegenheid opbouwt. Iedere relatie gat wel eens door een wat mindere periode, en dan ben je extra kwetsbaar voor een nieuwe vlam, omdat je daar van die fijne geluksstofjes van krijgt. Het is echt een verslaving hoor! En als je je niet helemaal happy voelt door je huidige partner, is het zo makkelijk vluchten in die nieuwe roze wolk. Maar hier is de catch: als je je ongelukkig voelt door je moeilijke relatie, in die zin dat je voelt dat het fout gaat en je wilt hem niet kwijt, want hem missen is ook zo kut en je wilt ook niet dat hij zo ongelukkig is, dan blijf je bij je partner, dan vecht je voor hem. Dan zet je samen je schouders eronder, en dan kom je er wel uit. Maar als die partner opeens de duivelk in persoon lijkt en je hebt meer dan genoeg van hem en je bent gelukkiger als hij er niet is dan wel, hij is je dus teveel, en je ziet echt niet meer wat je er toen inzag, dan is het blijkbaar niet gelukt met de opbouw van die relatie.
|
Verwijderd
|
Dat je verliefd wordt op iemand anders, betekent dus dat je niet meer verliefd bent op je vriend. Dat hoeft niet erg te zijn. Denk eens na over de volgende drie dingen, op volgorde van belangrijk naar minder belangrijk:
- Hou je van je vriend? (Wil je hem niet kwijt? Heb je veel voor hem over? Geef je veel om hem? Mis je hem als je hem een tijd niet ziet?) - Zie je toekomst in de relatie met je vriend? (Kun je jullie voorstellen als veertigjarig stel? Als je kinderen wil, zou je die dan met hem willen? Zouden jullie in één huis kunnen wonen?) - Ben je gelukkiger in de relatie met je vriend, dan je zou zijn zónder enige vorm van relatie? (Heb je wel eens de behoefte om vrijer te zijn of niet? Vind je het vaak vervelend om naar hem toe te gaan of juist leuk? Doe je liever iets met vrienden, liever iets met hem, of liever iets waar zowel je vrienden als je vriend bij zijn?) Als je op deze drie vragen ja kunt zeggen, dan moet je het zeker niet uitmaken om een onbenullig verliefdheidje. Ga met je vriend praten en probeer minder contact met die andere jongen te hebben. Als je op deze drie vragen nee kunt zeggen, dan is je relatie niet goed en overbodig, en dan is het beter om het wel uit te maken. Als je op vraag één nee zegt trouwens ook. In alle andere situaties is het echt aan jou, om te kijken wat je belangrijk vindt in de relatie, en hoe veel toekomst je ziet in die andere jongen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mja, Poesiefox zegt eigenlijk precies wat ik bedoel.. Ik vind dus niet dat verliefd worden op een ander een slecht teken is omdat houden van toch ver boven verliefdheid uitsteekt?! Je houdt van je vriend/vriendin, je bent verliefd op een ander.. voor wie voel je dan meer? Daar hangt je keuze dus ook vanaf dan, en daarom denk ik dat er pas iets mis is als je naar degene op wie je verliefd bent toe neigt (dan betekent dat immers dat dat dus het houden van overstijgt, ja, dan zit er iets flink mis).. Laatst gewijzigd op 09-05-2003 om 12:11. |
![]() |
|
![]() |
Op dit moment heb ik zoiets van, het zegt in principe wel iets over onze relatie als ik telkens aan een andere jongen denk.. Het is altijd wel heel gezellig als we samen zijn en hij is ook superlief maar ik weet niet of dat wel genoeg is en er zijn ook genoeg dingen waar ik me aan erger bij hem.. Bovendien heeft deze situatie ook een negatief effect op ons sexleven, ik heb namelijk veel minder behoefte aan sex de laatste tijd
![]() |
![]() |
|
Misschien heb je hier wat aan.
Zal je vertellen over mezelf. Ik ben nu al 2 jaar goed verliefd op een meisje, tevens me beste vriendin. Maar het is nooit tot een relatie gekomen, dit is nu echter dichterbij dan ooit. Helaas heb ik op dit moment al een vriendin, waar ik ook nog gek op ben. Ben zelfs vaak jaloers ![]() Ik heb mezelf vaak dezelfde vraag als jouw gesteld. Stel dat ik zou moeten kiezen tussen me vriendin(relatie) of me vriendin(vriend)( ![]() En er zou geen weg terug zijn erna. Waar kies je dan voor?? A) Je bent gelukkig met je huidige vriendin(jouw geval vriendje) B) Je breekt haar hart en neemt degene waar je zo verliefd op bent. In het geval van B doe je inprincipe niemand pijn, maar kies je echter voor A. Dan is je relatie naar de knoppe, trouwens je wist geeneens zeker wat die andere voor je voelt. Dus dan is er zelfs een eventuele C. C) Je breekt met je vriendje, wordt vervolgens teleurgesteld door de ander, bent daarna je vriendje kwijt die je niet meer wilt zien. En de ander gaat anders naar je kijken. Choose your destiny! (God, was ik ooit zo wijs ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Na 3 jaar verliefd op een ander Gummetje | 57 | 19-10-2006 11:29 | |
Liefde & Relatie |
een relatie hebben maar verliefd op een ander meisje833 | 53 | 08-09-2005 13:51 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op een VEEL oudere man illegal_love | 74 | 11-09-2004 19:35 | |
Liefde & Relatie |
Hij was verliefd op een ander Claire-Maris | 7 | 16-06-2004 00:23 | |
Liefde & Relatie |
mijn vriend was verliefd op een ander...(en zij op hem) Kuona | 7 | 28-09-2003 19:28 | |
Liefde & Relatie |
verliefd op een ander :( Jij-Jij | 21 | 19-05-2003 17:40 |