Oud 08-05-2003, 17:14
metalgirl
metalgirl is offline
Stel je bent snipverkouden op de eerste dag van je examen. Wat dan? Neussprays, hoestdrankjes, doos tissues...?

Ik ben nu erg verkouden, dat zal toch volgende week maandag wel over zijn of niet?

Zijn er mensen die nu een goede weerstand aan het opbouwen zijn om maar zo fit mogelijk te zijn in die Grote Week? En zo ja, hoe dan?
Oud 08-05-2003, 17:22
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
metalgirl schreef op 08-05-2003 @ 18:14:
Stel je bent snipverkouden op de eerste dag van je examen. Wat dan? Neussprays, hoestdrankjes, doos tissues...?

Ik ben nu erg verkouden, dat zal toch volgende week maandag wel over zijn of niet?

Zijn er mensen die nu een goede weerstand aan het opbouwen zijn om maar zo fit mogelijk te zijn in die Grote Week? En zo ja, hoe dan?
Nee, ik doe er niets speciaals voor eigenlijk.... ga er gewoon van uit dat ik niets oploop de laatste weken Ik probeer trouwens wel vroeger op bed te gaan, moet een beetje uitgerust aan de examens beginnen.

Ik denk wel dat je volgende week weer fitter bent hoor... en anders gewoon een doos tissues en keelsnoepjes meenemen
Oud 09-05-2003, 08:13
alwaysgood
alwaysgood is offline
gewoon op tijd naar bed gaan, dan is het zo over.
Oud 09-05-2003, 08:48
SuperSanne
SuperSanne is offline
ben nu verkouden... Zit aan de otrivin spray, maar vind het niet bepaald leuk (het is héél erg goed spul, maar elke ker dat ik het gebruik voelt het alsof mijn hoofd loslaat). Moet ook maar weer eens wat paracetamol in huis halen...
Oud 09-05-2003, 08:53
madwoman
madwoman is offline
ik heb last van hooikoorts, waardoor het lijkt als of ik strontverkouden ben. heb dus een flinke voorraad neusspray ingeslagen.is niet alleen fijn voor jezelf, maar ook voor de anderen.hoef je niet telkens je neus te snuiten of op te halen
dus als je dan nog verkouden bent, kun je zeker zo iets halen. t werkt gelijk.
Oud 09-05-2003, 09:52
@Moon
@Moon is offline
O God, moet er niet aan denken om achter, voor of naast die ene jongen uit mijn klas te hoeven zitten. Die zit echt altijd te sniffen. Maar goed.

Ik probeer iig wel steeds wat vroeger naar mijn bed te gaan. Dat lukt nu dan ook wel, maar alleen ik moet gvd altijd s'avonds naar toilet En soms kan ik daarna totaal niet meer slapen. Heb ik nu al 2 nachten achter elkaar
Oud 09-05-2003, 09:57
BendeBen
BendeBen is offline
ja gewoon hopen dat je niets oploopt
verder hoop ik dat het lekker nog 2 weken blijft regenen, minder last van hooikoorts
daarna komt die zon wel weer, heb ik nu toch geen holletje aan

verder ga ik nog mn wekker zetten volgende week
zodat ik redelijk vroeg er uit kom, beetje in het goeie ritme komen want ik slaap nu erg laat en kom er ook erg laat uit
(voor de lolbroeken: behalve vandaag dan want ik moet ff iets checken op school)
Oud 09-05-2003, 12:20
lucy48
lucy48 is offline
ALs ik verkouden ben tijdens een proefwerk of zo en de hele tijd mijn neus ophaal, denk ik altijd dat anderen daar heel veel last van hebben, maar als ik het omdraai, ik heb eigenlijk niet echt last van anderen die hun neus ophalen, maar het is wel ontzettend vervelend om verkouden te zijn tijdens het examen denk ik
Oud 09-05-2003, 14:09
DaBoY
DaBoY is offline
Irri hoor als je bezig bent met je examen en het snot blijft maar uit je neus lopen, omdat je met je hoofd gebogen zit

En het gaat ook ten koste van je concentratie
Oud 09-05-2003, 14:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
metalgirl schreef op 08-05-2003 @ 18:14:

Ik zou nu veel vitamine C slikken zodat je weerstand wat verhoogt en je je ook wat beter gaat voelen, dat werkt bij mij altijd heel erg goed. Als je nu heel erg verkouden bent dan is de kans groot dat het volgende week maandag over, of in ieder geval minder is. Ik ben nu al een week of drie vier verkouden en ik blijf maar last van mn oor houden en ik heb het ook nog vaak benauwd doordat er heel veel slijm vastzit. Ik durf dus niet te garanderen dat het binnen een week over is.

Ik zou idd tissues, keelsnoepjes en paracetamol meenemen (of misschien nog beter: antigripine, daar zit ook vitamine C en coffeine in, naast paracetamol en werkt bij mij beter als ik verkouden ben)
Oud 09-05-2003, 14:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
Extra vitamine C heeft geen zin. Als je gezond eet krijg je alles binnen. De overtollige vitamines plas je gewoon uit.
Oud 10-05-2003, 17:26
ziggy
ziggy is offline
ik heb op dit moment al twee week voorhoofdholte ontsteking. Ben beetje bang dat het volgende week nog zo is. De hoofdpijn komt in vlagen, de ene keer heel erg, de andere keer voel ik niks. Ik ga nog wel gewoon steeds werken en dan heb ik ook veel pijn, maar ik mag geen aspirine of paracetamol hebben, want daar ben ik overgevoelig voor. Als ik paracetamol 500 mg of aspirine 500 mg neem, dan wordt de pijn alleen maar erger en er komt misselijkheid opzetten. (raar he) Ik slik op dit moment Sinaspril 120 mg, daarmee wordt de hoofdpijn wel iets minder, maar voor korte tijd. Dat betekent dat ik volgende week met examens misschien wel 5 pakjes moet inslaan. Ik heb vorige week ook keelontsteking erbij gehad, de hele vakantie, maar dat is nu over. gelukkig wel
Oud 11-05-2003, 10:28
Onbekende
Onbekende is offline
Ik ben eens tijdens een proefwerk erg verkouden geweest en heb de hele tijd gehoest. Ik kon de vragen nauwelijks maken omdat ik steeds weer een hoestbui kreeg en ik kreeg allemaal geergerde blikken van klasgenoten die zich door mijn schuld blijkbaar niet konden concentreren. Gelukkig ben ik nu net verkouden geweest en over het algemeen ben ik dan niet over twee weken al weer verkouden, dus hoef ik tijdens de examens niet steeds te hoesten.
Oud 11-05-2003, 10:49
alpha
alpha is offline
Ik zit bij een meisje in de klas die, als ze zenuwachtig is ofzo, altijd begint te kuchen. En dan van die kuchjes waarvan je denkt: hoest dan even goed! En dat gaat dan de hele tijd zo door, ze hoest dus expres niet even goed omdat ze denkt anderen te storen. ZO IRRITANT!
Oud 12-05-2003, 10:01
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
alpha schreef op 11-05-2003 @ 11:49:
Ik zit bij een meisje in de klas die, als ze zenuwachtig is ofzo, altijd begint te kuchen. En dan van die kuchjes waarvan je denkt: hoest dan even goed! En dat gaat dan de hele tijd zo door, ze hoest dus expres niet even goed omdat ze denkt anderen te storen. ZO IRRITANT!
Ja, zo een hebben wij ook...

Daarom vind ik het zo vervelend als je verkouden bent. Voor jezelf omdat je hoofd vol zit, wat echt zo'n verkouden gevoel geeft, waardoor de concentratie stukken slechter wordt. Maar ook voor anderen omdat je ze stoort met je gehoest en je geneusophaal.

Heb een of ander neusspraytje van het Kruidvat. Werkt best goed en is op natuurlijke basis, dus beter dan dat spul van Vicks, dat is ook niet zo goed voor je neusje.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten