Oud 14-05-2003, 15:19
Verwijderd
Hoi...

Ik word gek. Gestoord, van mijn beste vriendin, die bij nader inzien tot niet zo'n vriendin blijkt te zijn.

Ik zal wel met de deur in huis vallen. Maandag, dinsdag en vandaag is er een project bij ons op school dat over hetzelfde onderwerp gaat als over mijn profielwerkstuk, dat ik samen met twee andere meisjes doe, waaronder mijn beste vriendin. Als eindproduct maken wij een documentaire, waarbij we dus ook moeten filmen. Nu zouden wij dus op school gaan filmen, en die vriendin hielp al mee bij dat project (koffie & lunch rondbrengen.) Nu kwam ik daar vanmiddag (gisteren en maandag druk bezig geweest met een ander eindwerkstuk van 60 uur) was ze meteen al woedend omdat ik en dat andere meisje iets niet gedaan hadden, en zij 'het dan maar weer moest doen'. Ik heb haar meteen verteld dat ik het druk had. Begon zij meteen met 'ik heb het ook druk!' ... bla bla bla.
Daarna móést ik per se mee ergens anders KOFFIE rondbrengen, want zij had al gefilmd, maar ik moest dus wel mee. Toen we naar buiten gingen, wachtte ze niet eens op mij ofzo, maar liep meteen weg. Ik achter haar aan en ik zei 'wat ben je toch weer lekker volwassen bezig'.
'En waar slaat dat nou weer op!' en nog wat andere verwijten kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd. Toen heb ik gezegd dat het zo voor mij niet hoefde en ik anders wel naar huis ging, waarop zij natuurlijk zei 'Doe dat maar.'
Ik begon weer met een nieuwe zin, maar daar begon zij zodanig door heen te schreeuwen dat ik zelf naar haar 'Hou je mond als ik aan het praten ben!' heb geschreeuwd.
'Ja, jij bent zeker het belangrijkste!' riep ze terug. Toen ben ik weggegaan. Ik wil haar eigenlijk niet weer zien.

Dit is namelijk niet de eerste keer dat ze me zoiets flikt. Ik moet altijd voor haar klaarstaan 'jij helpt me wel even he?' en als ik dan weiger is ze boos, verdrietig en begint ze te huilen. Ik vind haar eigenlijk ontzettend manulipatief en ze slokt heel veel van mijn tijd op, ze heeft namelijk meer problemen met flauwvallen enzo.

Ik weet best wel dat ik zelf ook geen lieverdje ben geweest, maar ik ben het nu echt zat met haar. Ik zou heel graag willen weten wat jullie hiervan vinden, en wie er fout zit. Ik bedoel, zij hoeft niet mee te helpen, ze had niet alleen hoeven filmen, als ze nou gewoon naar mij toegekomen was en verteld had over wat ze 'allemaal' moest doen?

Zucht. Ik weet het niet meer. Ik heb ook geen zin om voor de zoveelste keer degene te zijn om de ruzie bij te leggen.

Krummeltje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2003, 15:35
Nona
Nona is offline
Hmm, het klinkt alsof die vriendin van jou gewoon veel te gestresst bezig is en zelf heel veel aan haar hoofd heeft. Als jullie echt vriendinnen zijn zou ze ander heus niet zo reageren.

Als ik jou was zou ik haar even af laten koelen (en zelf ook) en dan met haar gaan praten, want zo kan je natuurlijk niet samenwerken. Het is heel begrijpelijk dat je geen tijd had om iets te doen, maar dat is niet haar schuld en je mag jouw taken ook niet op haar af schuiven.

Als ze zelf iets te doen heeft en ze vraagt jouw hulp, is het aardig om hulp te geven, maar dat ben je haar niet verplicht, want jij hebt ook je eigen dingen te doen. Dat moet zij ook wel begrijpen.

Tegen elkaar schreeuwen is nooit de oplossing, probeer daar dan ookk niet mee te beginnen. Als zij begint te schreeuwen, laat haar dan rustig uitschreeuwen en vraag dan of ze weer naar je wil luisteren. Dan snapt ze dat jij niet op ruzie uit bent, en kan ze zelf moeilijk ruzie gaan maken. Als ze dat toch doet zou ik me toch maar eens gaan afvragen of ze nou wel een vriendin is.

Jou manipuleren is fout, laat dat haar weten. Daar heb je nou eenmaal geen vriendschap voor.

Voor de rest weet ik het ook niet hoor, veel succes er in ieder geval mee...
Oud 14-05-2003, 15:44
Canine 13
Canine 13 is offline
Hallo Krummeltje

Op de kleuterschool ben ik bevriendgeraakt met een surinaams meisje. We konden het erg goed met elkaar vinden enzo.
Maar op de basisschool groeiden we steeds verder uit elkaar. Zij intereseerde zich toen vooral in jongens, ik in dieren.
Maar we accepteerden elkaar wel.
Ik weet niet hoe het komt maar in groep 8 was er een soort van kloof tussen ons in gegroeit.
In de brugklas werd het alleen maar erger. Ze wou niet meer met me omgaan, en zij tegen de andere meisjes van mijn oude school dat ik een racist was. Altijd als ik maar door haar werd gezien zette zij snel een tas op de lege stoel.
Ik heb me dus al aan het begin van mijn nieuwe school snel bij een groepje uit Ameide aangesloten, hier ben ik nu nog steeds bevriend mee.
In de 2e kregen mijn vriendinnen het HAVO advies, ik VMBO.
Nu zat ik weer alleen met haar in de klas. Altijd maar zuren dat ik iets aan mezelf moest verranderen. Haar afknippen, over jongens praten, make-up gebruiken. (Ik gebruik geen make-up, en praat niet over jongens)
En toen mijn haar was verranderd, iedere dag kreeg ik te horen dat het niet goed was.
Aan het eind van dit jaar is ze blijven ziten, zodat ik me in de 3e heb kunnen ontwikkelen in een eigen karakter.
Dit was het eertse jaar dat mijn klasgenoten me stoer vonden.
Nu in de 4e ben ik haar laatst tegengekomen toen ik langs haar liep. Ze riep 'meisje' naar me, ik heb niet gereageert omdat ze best weet hoe ik heet. En hiervoor hat ze gefluisterd: Dat meisje is een racist.
Ik geloof dat nu onderhand wel rivalen zijn. En niet zo'n klein beetje ook.

Wat ik er nog even aan toe wil voegen: Dit heeft ze ook tegen een paar andere meisje gezegt, het jaar daarop konden die meisje en ik het priema met elkaar vinden.
En trouwens 1 van mijn 6 vriendinnen is bruin.

Groetjes K9
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 15:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kan de laatste tijd mij beste vriendin ook niet uitstaan. Een paar weken geleden zijn we op reisweek geweest naar Frankrijk me de rest van de klas en dat was heel gezellig maar de week nadat we terugkwamen kon ik haar niet uitstaan. Dus ik hopen dat het overging want in de meivakantie moest ik weer met haar op bijspijkerkamp en daar kon ik geen ruzie bij gebruiken dus een beetje me ingehouden enzo. Het bijspijkerkamp was hardstikke gezellig maar nu we terug zijn kan ik haar weer niet uitstaan. Mijn andere vriendin die samen met ons een PO voor scheikunde moet maken weet dat ik haar niet kan uitstaan maar heeft nu ook wel het idee van 'iets aardiger mag ook wel', ik probeer haar maar een beetje te negeren (ik zit ook niet zo lekker in mn vel om iets anders wat er is gebeurd, zie mn andere topic, 'mn vriendin doet me veel') maar maandag zou ik practicum doen voor dat PO met die andere vriendin waar ik het nog wel goed mee kan vinden maar die was ziet dus zou mn ene vriendin die ik niet kan uitstaan me helpen dus wij zaten in het practicum lokaal, GAAT ZE OPDRACHTEN ZITTEN MAKEN, dus ik vroeg aan haar of ze me wilde helpen zegt ze dat ik het met die andere vriendin zou doen dus ik zei dat die er niet was en dat ik er dus ook niet mee kon samenwerken, zegt ze doodleuk dat ik het dan maar alleen moest doen.

Vandaag moesten we weer verder aan het PO en toen was mn andere vriendin er wel en we zouden practicum doen zonder mn vriendin die ik niet kan uitstaan maar die wilde nu ineens ook meedoen wat ik helemaal niet wilde.

Ik wil hier mee zeggen dat je niet de enige bent die in zo'n situatie zit. Ik weet ook niet hoe je het op moet lossen maar ik zit er heel erg mee omdat ik om de twee jaar ongeveer mn vriendinne 'kwijt' raak, ik zou het heel jammer vinden als ik haar kwijt raak want ik ken haar al twee jaar maar als ze zo door blijft gaan dan hoeft het voor mij ook niet meer (er is overigens een zeer grote kans dat ze blijft zitten). Wat doe ik hieraan???

Groetjes Dana
Oud 14-05-2003, 16:00
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 14-05-2003 @ 16:35:
Hmm, het klinkt alsof die vriendin van jou gewoon veel te gestresst bezig is en zelf heel veel aan haar hoofd heeft. Als jullie echt vriendinnen zijn zou ze ander heus niet zo reageren.

Als ik jou was zou ik haar even af laten koelen (en zelf ook) en dan met haar gaan praten, want zo kan je natuurlijk niet samenwerken. Het is heel begrijpelijk dat je geen tijd had om iets te doen, maar dat is niet haar schuld en je mag jouw taken ook niet op haar af schuiven.

Als ze zelf iets te doen heeft en ze vraagt jouw hulp, is het aardig om hulp te geven, maar dat ben je haar niet verplicht, want jij hebt ook je eigen dingen te doen. Dat moet zij ook wel begrijpen.

Tegen elkaar schreeuwen is nooit de oplossing, probeer daar dan ookk niet mee te beginnen. Als zij begint te schreeuwen, laat haar dan rustig uitschreeuwen en vraag dan of ze weer naar je wil luisteren. Dan snapt ze dat jij niet op ruzie uit bent, en kan ze zelf moeilijk ruzie gaan maken. Als ze dat toch doet zou ik me toch maar eens gaan afvragen of ze nou wel een vriendin is.

Jou manipuleren is fout, laat dat haar weten. Daar heb je nou eenmaal geen vriendschap voor.

Voor de rest weet ik het ook niet hoor, veel succes er in ieder geval mee...
jammer dat t om zulke kleine dingen moet gaan.. lijkt me erop dat t net een moment was dat de ene iets te snel geprikkeld was en de andere dat ook serieus nam.. hoop voor je dat dit snel wordt uitgebabbeld, misschien is t makkelijker om volgende keer duidelijker afspraken te maken

x
Oud 14-05-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
BELLEKE schreef op 14-05-2003 @ 17:00:
jammer dat t om zulke kleine dingen moet gaan.. lijkt me erop dat t net een moment was dat de ene iets te snel geprikkeld was en de andere dat ook serieus nam.. hoop voor je dat dit snel wordt uitgebabbeld, misschien is t makkelijker om volgende keer duidelijker afspraken te maken

x
God, ja, ik weet het wel, ik weet het allemaal wel... maar ik kan me zó aan haar ergeren! Verschrikkelijk gewoon... ze blijft dit jaar waarschijnlijk zitten ('oh want ik red het niet') dus volgend jaar heb ik het wat rustiger en het klinkt cru, maar daar ben ik erg blij mee. Echt waar.

Ik weet het niet hoor, ik ben best bereid mn excuses aan te bieden, maar als we ons profielwerkstuk af hebben, heb ik er wel genoeg van. Dan hoef ik haar eigenlijk ook niet meer te zien.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 13:50
Verwijderd
Oké, update, ze negeert me compleet. Lekker rustig. Alleen nu zit ze wel bijna overal alleen, althans, bij geschiedenis zitten we in een ander lokaal met een andere indeling, en toen zij ergens ging zitten, ging er niemand naast haar zitten. Niet dat ik bij geschiedenis naast haar zit, maar dat meisje dat dat normaal wel doet, zat nu ook ergens anders.

Hmm. Nou ja, ik heb haar in ieder geval vanochtend een paar bladen die ik haar moest geven gegeven, en toen zei ze ook niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten