Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (Sorry, heb vandaag zin om irritant te zijn)
|
Het proefondervindelijke gedicht
de zoeker naar de aard van ene gedicht en van des gedichts dichter hij zal doof zijn voor het ijlingse loven en laken van modejager & modeverguizer de dichter hij eet de tijd op de beleefde tijd de toekomende tijd hij oordeelt niet maar deelt mede van dat waarvan hij deelgenoot is mijn gedichten zijn gevormd door mijn gehoor en door de bewondering voor en de verwantschap met friedrich holderlin en frans arp de tijd der eenzijdige bewegingen is voorbij daarom de proefondervindelijke poezie is een zee aan de mond van al die rivieren die wij eens namen gaven als dada (dat geen naam is) en daar dan zijn wij damp niemand meer rubriceert mooi he. Associatief schrijven, een associatie is een verbinding van woorden met beelden, iets doet om een of andere reden denken aan iets anders. Vrij persoonlijk dus en niet uit te leggen in mensentaal. De gedichten worden hierdoor persoonlijk en voor anderen moeilijk te begrijpen.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|