Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Achterin heb je (in de 52ste druk) 2 belangrijke registers waar je alles mee kan doen. Een zakenreg. en een themareg. (nieuw)
Het is dus eigelijk heel makkelijk Stel je krijgt deze vraag (oud examens), ik zal laten zien wat ik dan zou doen. Ik wil niet opscheppen ofzo, maar neem maar van mij aan dat deze mannier effectief is. Ik sta volgens mij een 8,2 voor ak, zonder er ooit een min. voor te hebben geleerd. bijv. vraag 28 havo examen 2000-I Het gaat hier over de gebieden, in het zuiden van Spanje en Italie, de grenzen van arm-rijk in europa en bij deze vraag gaat het over bezuinigingen Zonder verder op de vraag te letten, kun je bij het themaregister alles over politiek en ruimte zoeken en mssn als het erbijstaat iets over europeese intergratie. Verder zou ik dan gaan kijken bij het onwikkelings pijl en mssn op een kaartje kijken waar de regio's liggen (mocht men niet zeggen zuid spanje maar de naam van een gebied). Je kijkt dus dan wat het BNP/hoofd is, hoeveel werklozen er zijn en als je het helemaal goed wil doen, kan je ook kijken waar de mensen werkzaam zijn. Het staat gewoon vast dat landbouw voor armoede staat en dienstensector voor welvaart. Op deze manier kan je de conclusie trekken dat de gebieden niet welvarend zijn en dus eigelijk aanhangsels (periferie) van europa zijn. Ze zullen met bezuinigingen de dupe worden en er zal een grotere kloof tussen arm en rijk komen. Je hoeft dus eigelijk niet hiervoor te leren. Je moeten weten hoe je kenmerken van welvaart kan vinden en dan een logische conclusie trekken. Vergeet nooit kaartnummers te noteren ![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|