Oud 19-05-2003, 15:24
wilco984
wilco984 is offline
Als ik sávonds ga slapen zet ik sinds kort de computer standby zodat men p2p programmaatje zijn werk kan blijven doen (lees kazaa).. Maar als ik sóchtends wakker word en em weer ga gebruiken schijnt de verbinding steeds verbroken te zijn.. Kan ik em wel standby zetten.. of moet ik em gwoon aan laten staan.. of wat moet ik waar veranderen.. ??
Oud 19-05-2003, 15:34
Thompie
Thompie is offline
dat heb ik ook.......als je hem stand-by zet, zet ie jouw netwerkkaartje ook uit, dus kun je geen inet ontvange en dus nix downloade.

dus enige oplossing is gewoon monitor uit en rest aan laten staan.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:00
wilco984
wilco984 is offline
Dat loopt dus lekker in de kosten
Oud 19-05-2003, 17:05
Verwijderd
Hoezo?
Volgens mij verbruikt je computer niks meer dan dat je 'm gewoon laat draaien hoor..
En al zou het wat schelen, dan zou het niet echt veel meer zijn dan dat het nu is..

(en waarom word er in hemelsnaam nou die rolleyes gebruikt?)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:35
Thompie
Thompie is offline
Dat scheelt echt bijna geen ruk hoor, monitor trekt bijna nog het meeste van alles.
Trouwus als je je computer op je kamer hebt staan heb je alleen last van het geluid, of je moet die paar ledjes ook irri vinde hehe maar dat lijkt me niet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Standby gaan betekent dat je systeem niet meer functioneert, programma's kunnen niets meer doen, alles wordt suspended. Gewoon aan laten dus, alleen video en hdd kun je wel op energiezuinige modus zetten.

Verder begrijp ik mensen niet die zich zo over de energiekosten druk maken als ze hun PC aan laten staan. Vaak hebben dat soort mensen heel blij 3 gloeilampen die ze laten branden zonder erbij stil te staan hoeveel energie dat wel niet kost (ik geloof dat slechts 5% van de energie door een gloeilamp wordt omgezet naar licht, en 95% naar warmte, ik noem het daarom ook elektrische kacheltjes die gloeien ipv een lamp).

Een monitor gaat ook al snel richting de 450W, ongeveer hetzelfde energieverbruik als 5 computers.
Oud 19-05-2003, 18:12
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-05-2003 @ 18:59:
Standby gaan betekent dat je systeem niet meer functioneert, programma's kunnen niets meer doen, alles wordt suspended. Gewoon aan laten dus, alleen video en hdd kun je wel op energiezuinige modus zetten.

Verder begrijp ik mensen niet die zich zo over de energiekosten druk maken als ze hun PC aan laten staan. Vaak hebben dat soort mensen heel blij 3 gloeilampen die ze laten branden zonder erbij stil te staan hoeveel energie dat wel niet kost (ik geloof dat slechts 5% van de energie door een gloeilamp wordt omgezet naar licht, en 95% naar warmte, ik noem het daarom ook elektrische kacheltjes die gloeien ipv een lamp).

Een monitor gaat ook al snel richting de 450W, ongeveer hetzelfde energieverbruik als 5 computers.
450 W? dat gebruik ik totaal als ik alles hier aanzet
wat er bij mij draait:
2ghz fileserver: 150W
p1-266 core server: 70W
hp d2818a 17": 60W
daewoo cmc-1502b1 15": 55W
sparcstation 4 85mhz workstation: 45-50W
p1-166 compaq deskpro: 30-35W
verder staat hier ook nog een mac met monitor en een 14" monitor, die heb ik niet gemeten
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja oudere comps verbruiken al helemaal weinig stroom. Northbridges die geen heatsink hebben, evenals GPUs, en een superklein heatsinkje voor de processor. Dat verbruikt nooit veel.

Maar moderne comp met snelle processor en videokaart verbruikt al heel wat meer, maar 5 comps gemiddeld genomen gaat wel op denk ik.

Daarom kreeg je ook energiepremie van €50 bij de aanschaf van een TFT scherm, omdat CRT schermen ontzettend energieverspillend zijn, evenals de meeste projectors/beamers overigens.
Oud 19-05-2003, 18:58
Verwijderd
Lang leve m'n p90
Weinig stroom, weinig geluid (geen fan)..
Alleen wel een herrie hdd die langs je bed ratelt als de viruscanner ineens 's nachts gaat updaten
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja m'n FreeBSD servertjes gaan klokslag 3 uur 's nachts ook braaf hun cronjobjes doen, soms schrik ik ervan even, best veel lawaai.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten