Oud 02-06-2003, 18:23
*SatansGirl*
*SatansGirl* is offline
Hoi iedereen!

Ik moet voor school een werkstuk maken over punkers...maar heb zelf niet echt een idee WAT dat nou zijn? Ik weet natuurlijk wel hoe ze er ongeveer uitzien...maar zou geen idee hebben wat ze luisteren, wat typische bewegingen zijn en wat ze zoal doen...dus...weet iemand een site waar ik dat kan vinden of kan iemand dat me uitleggen?

(ik heb op google gezocht en hier op het forum maar kan niet echt wat vinden)

Kus,

Satans girl
Advertentie
Oud 02-06-2003, 18:26
Laïs
Laïs is offline
Meisje meisje toch.
Oud 02-06-2003, 18:28
*SatansGirl*
*SatansGirl* is offline
wat meisje meisje toch?
Oud 02-06-2003, 18:29
cha0s
cha0s is offline
Ik vind punkers maar lompe sukkels, en ik zou dr echt niet zo bij gaan lopen zeg.. bleh
Oud 02-06-2003, 18:30
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 02-06-2003 @ 19:29:
Ik vind punkers maar lompe sukkels, en ik zou dr echt niet zo bij gaan lopen zeg.. bleh
idd PUNKERS. HET uitschot van de maatschappij, moeten ze gouw allemaal uit de weg ruimen
Oud 02-06-2003, 18:31
Verwijderd
http://www.roerbak-geweld.nl/
Oud 02-06-2003, 18:31
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gadje schreef op 02-06-2003 @ 19:30:
idd PUNKERS. HET uitschot van de maatschappij, moeten ze gouw allemaal uit de weg ruimen
Oud 02-06-2003, 18:33
Gadje
Gadje is offline
al op internet gezocht???misschien aan pappie/mammie gevraagd???hmm
sorry, moest écht
Oud 02-06-2003, 18:34
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 02-06-2003 @ 19:31:
http://www.roerbak-geweld.nl/
der heeft er eentje mihoen! ontdekt hoor...
Oud 02-06-2003, 18:35
Sundae
Sundae is offline
Punk

De punkcultuur heeft een grote invloed gehad op verschillende aspecten van andere culturen. De punk is constant aan het veranderen geweest, zoals de meeste culturen binnen de westerse samenleving. De simpelste vorm van punk is begonnen in 1976 in Engeland. In 1981 eindigde het hier ook.
Er was een herkenbare vooruitgang in de soort muziek die in deze periode is ontstaan. Dit was een vooruitgang die doorging totdat de punk een blijvende invloed had op de hele samenleving. Dit hadden ze in de beginperiode niet durven dromen, want punk stond gelijk met rebellie en in het begin werd het niet geaccepteerd door de dominante cultuur.
De punkmuziek was niet typisch iets Engels. De bands die inspireerden voor het oprichten van The Sex Pistols waren Amerikaans. De punk was een reactie tegen de bestaande populaire massabands van de jaren ‘70. De punkbands waren progressieve rockbands die songs schreven die zo doordringend en onacceptabel waren voor de samenleving van toen, dat er een permanente verandering ontstond in de toenmalige jeugdcultuur.
The Sex Pistols was samen met The Clash en The Damned een van de eerste golf van bands die begonnen met spelen rond 1976. Ze speelden eerst voor een klein publiek, maar later werd dat een publiek dat makkelijk beïnvloed werd door de aan flarden gescheurde kleren en het geverfde haar van de leden.
In 1977 ontsloegen The Sex Pistols hun baasgitarist en namen een nieuwe gitarist aan (Sid Vicous) die totaal geen bas kon spelen, maar wel een imago had dat voor nog meer commotie zorgde. Hij was namelijk een heroïne verslaafde.
Toen het jaar eindigde leek punk in een slechte staat door de massaliteit van punk en de uitzinnige fans die tot de krankzinnigste dingen in staat waren.
In 1978 werd de eerste golf van punk weggevaagd door een nieuwe en interessantere generatie. In Engeland kwamen er meer punkbands op gang.
Ondanks dat de originele punk een harde les leerde dat ze niet voor altijd op hun gedrag en imago konden teren was er een nieuwe generatie die punk van iets primitiefs naar iets met een doel omzette. Terwijl de oude punk langzamerhand verdween tussen de veelvuldigheid van bands kwamen er nieuwe bands zoals The Undertones die pop omvormden naar punk.
In 1979 kwamen er punkbands op die klassieke muziek in een nieuw punkjasje staken.
In Manchester en Londen ontsprong er een nieuwe punk scene.
1980 was het einde van de punk nadat Ian Curtis van Joy Division zichzelf ophing. Zijn dood bleek het einde van de punkperiode in te luiden. Bands lieten punk totaal achter zich om zich te richten op een nieuw soort muziek. Punk als cultuur was bijna helemaal dood, maar zijn invloed leeft tot nu toe nog door in jeugdculturen. Punk leeft niet meer als een stroming zelf, maar werpt meer een schaduw over de moderne cultuur.

Et voila...
Tsja...ik maak dan maar weer handig gebruik van huiswerk.scholieren.com ?
Oud 02-06-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 02-06-2003 @ 19:34:
der heeft er eentje mihoen! ontdekt hoor...
ik vind ze gewoon geweldig
Oud 02-06-2003, 18:36
strafcorner
strafcorner is offline
een schoolvoorbeeld van een punker
Oud 02-06-2003, 18:38
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Punk is een stroming die in de jaren '70 opkwam, het was vooral een verschijnsel uit de grote steden, vooral Amsterdam. Punk was een verzetstroming. Punkers zette zich af tegen allerlei misstanden in de gevestigde orde. Zo verzetten ze zich tegen kapitalisme, religie, leegstand van woningen in grote steden, het bedrijfsleven en vrijwel alle vormen van autoriteit. Veel punkers hingen een links-anarchistische politieke stroming aan. Het anarchisme is voor vernietiging van de staatsmacht om zonder regels in een klassenloze maatschappij te kunnen leven.
Punkers luisteren naar punkmuziek. De muziek kenmerkt zich door harde electrische gitaren en een schreeuwende, vaak wel enigszins melodieuze stem. Echte punkmuziek bevat opzwepende texten met een politieke lading. Het weerspiegelt de idealen van de punkers.
Punkers houden zich in het dagelijks leven bezig met het verwezenlijken van hun idealen. Ze protesteren tegen leegstand in steden door het kraken van huizen, demonstreren tegen politieke besluiten of houden zich met een liefdadigheidsideaal bezig.

Jammer dat er van deze idealen nauwelijks meer iets over is tegenwoordig...
Oud 02-06-2003, 18:38
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Is het nou zo moeilijk om normaal te reageren.

Beetje jammer dat ie nou alweer dicht moet
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten