![]() |
|
(wat hoop ik toch zeer dat dit een grote hoax is!)
Pentagon wil logboek van leven bijhouden WASHINGTON - Een onderzoekscentrum van het Amerikaanse ministerie van Defensie zoekt een manier om een logboek bij te houden van een mensenleven. Voor een dergelijk 'Lifelog' wil het Pentagon gebruik maken van camera's, microfoons en elektronische bestanden, zoals de gegevens van creditcards, lichaamssensoren en het Global Positioning System. Ook internetgegevens, voicemail-berichten en e-mails kunnen worden gebruikt. Telefoongesprekken, sms-berichten, post en faxen, welke radio- en televisieprogramma's zijn beluisterd of gezien, welke krant, tijdschrift of boek is gelezen, het kan allemaal bijdragen tot het Levenslogboek van een individu. Dat meldde het Amerikaanse technologietijdschrift eWeek dinsdag. Het Pentagon-bureau Darpa dat een belangrijke rol speelde in de ontwikkeling van internet, ziet het Levenslogboek als een middel om "de ervaringen van een persoon en interacties met de wereld" te bevatten. Daardoor wil het software ontwikkelen waarmee iemands gedrag, gewoontes en gebruiken kunnen worden geanalyseerd. Mensenrechtenactivisten noemen het project een grove schending van het recht op privacy. Een proef van het systeem met vrijwilligers zou op korte termijn al kunnen beginnen. http://www2.telegraaf.nl/digi/article2088971.ece En nog een bron: Pentagon Seeks to Sort, Store Lifetime Experience Wed May 28, 2003 04:10 PM ET By Jim Wolf WASHINGTON (Reuters) - The Pentagon is shopping for ways to capture everything a person sees, says and hears as part of a project it says is meant to help create smarter robots. The projected system called Lifelog would suck in all of a subject's experience -- from phone numbers dialed and emails viewed to every breath taken, step made and place gone. The idea is to index the material, and make patterns easily retrievable in an effort to make machines think more like people, learning from experience. The Defense Advanced Research Projects Agency, or DARPA, the Pentagon's cradle for revolutionary technologies, is sponsoring a competition to bring out proposals for setting up such a system. The resulting know-how could give U.S. war fighters more effective computers capable of building on a user's past and interpreting his or her commands, said Jan Walker, a DARPA spokeswoman. She said the new project had nothing to do with DARPA's Terrorism Awareness Information program, a research initiative into creating a giant surveillance system aimed at thwarting terrorism which has been criticized by civil rights groups. The LifeLog goal is to create a searchable database of human lives -- initially those of the developers -- to promote artificial intelligence, the agency said. 'BIG BROTHER?' The technology will advance a new class of systems able to reason in a number of ways, learn from experience and "respond in a robust manner to surprises," DARPA's Information Processing Technology Office said. To do so, it must index the mumbo jumbo of daily life and make it possible "to infer the user's routines, habits and relationships with other people, organizations, places and objects, and to exploit these patterns to ease its task," the announcement said. Perhaps eager to avoid any comparisons with George Orwell's all-seeing "Big Brother" in the classic novel 1984, DARPA said respondents must address "human subject approval, data privacy and security, copyright and legal considerations that would affect the LifeLog development process." Steven Aftergood, who tracks government secrecy for the Federation of American Scientists, said he was not prepared to reject the LifeLog initiative or call it illegitimate. "But, you know, it's one more program that demands vigilant oversight," he said in a telephone interview. "The more personal experience that can be captured by digital means, the more vulnerable that experience is to unwanted surveillance." http://www.reuters.com/newsArticle.j...log/GetContent
Laatst gewijzigd op 05-06-2003 om 08:45. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoezo denk je dat t nog zeker 10 jaar zou gaan duren?
||
Citaat:
En dan meteen ook maar Brave New World. Uiteraard was in die eerste jaren de situatie nog niet zo als in 1984..
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Overheidsverkleining? You sure?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
"WASHINGTON (Reuters) - The Pentagon is shopping for ways to capture everything a person sees, says and hears as part of a project it says is meant to help create smarter robots. "
koel doet me een beetje aan de matrix denken ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk zijn veel Amerikanen minder slim / naïef / hoe je het ook wilt noemen, maar dat is voornamelijk te wijten aan hoe het systeem daar werkt; niet aan het gros van de mensen zelf. Waarschijnlijk bedoelde hij het dus ook niet erg serieus, meer spottend ![]() iets in die trant? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Knowledge is power.
Lijkt me misschien wel van toepassing. Als ze precies weten wat we doen, wanneer we het doen..... Niet moeilijk om alles daar dan op af te stemmen en het misschien in sommige gevallen tegen ons te gebruiken. Weer een stap verder naar Big Brother.
|
haha, ik hoop dat ze mijn data gaan verzamelen. Ik hou wel van verspilling van dataopslagruimte. Als ik zou weten dat ik op hun site zou worden bijgehouden zou ik me SUF mailen met mailtjes van een paar gig ofzo
![]()
|
Ik vind het eng dicht in de buurt komen van een poging van het Pentagon om 'andersdenkenden' uit de menigte te kunnen halen. Eng idee wel!
![]() Ach ja, in 'Het Land van de Vrijheid' ![]() ![]()
|
"If you want to imagine the future,
Imagine a boot, stamping a human face forever." -- George Orwell. Beangstigend, maar niet totaal verassend zo'n bericht vanuit Amerika. De VS hebben toch al jareneen dubbel gezicht qua gezicht en beloftes dus dit kan er nog wel bij. Land of the free... ha! Dit zijn niets meer dan de laatste stuiptrekkingen van een land dat op geen enkele manier de huidige wereldsituatie het hoofd meer kan bieden. Oneervolle losers dat het zijn, gaan ze hun eigen bevolking bespioneren.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|