Oud 25-08-2007, 16:30
ps2martin
ps2martin is offline
Hallo,

Ik vind het erg leuk om te schrijven en heb sinds kort ook een site waar ik dagelijks stukjes op plaats. Alleen heb ik mijn schrijfsels nog nooit bloot gesteld aan (opbouwende)kritiek. Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden en wat beter zou kunnen, daarom post ik hier wat ik één van mijn betere werken vind. (Vooral omdat het lekker kort is en voor jullie dus weinig moeite is om het even te lezen )

In de search las ik trouwens veel over column wedstrijden, komt er daarvan binnenkort nog 1?

---------------

We hebben het allemaal wel eens meegemaakt. Na een vermoeiende rit stop je bij een tankstation om even naar de wc te gaan. Je gooit de deur open en aanschouwd wat de ergste diarree aanval ooit moet zijn geweest. Onmiddellijk krijg je medelijden met de persoon die dit voort heeft gebracht. Maar, denk je plotseling, waarom zou je dit in godsnaam zo achter laten? Is het dan zoveel moeite om door te spoelen? Was de drager hiervan in shock en is hij daarom vergeten te spoelen? Of, en ik begin steeds vaker te denken dat dit het geval is, is die viespeuk er gewoon trots op? Is het draaien van een extreem ranzige sigaar het enige artistieke talent dat zo iemand bezit en wil hij zijn creaties net als elke kunstenaar wereldkundig maken? Er is in mijn ogen een grens aan artistieke vrijheid. Moderne kunst gaat al ver over die grens maar is helaas in onze maatschappij ingeburgerd. We moeten voorkomen dat ook deze nieuwe beangstigende vorm van artistieke expressie ingeburgerd raakt.

Ik hoop dat de politiek dit onderwerp oppakt net zoals ze dat bij andere dringende zaken als abortus en euthanasie heeft gedaan. De politiek heeft dit onderwerp te lang genegeerd; het word tijd dat ze handelen. Ze hebben ons, de gewone man, al te ver in de stront laten zakken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2007, 12:18
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Grappig en pakkend, spelling is niet helemaal perfect

We hebben het allemaal wel eens meegemaakt. Na (tijdens?) een vermoeiende rit stop je bij een tankstation om even naar de wc te gaan. Je gooit de deur open en aanschouwt wat de ergste diarree aanval ooit moet zijn geweest. Onmiddellijk krijg je medelijden met de persoon die dit voort heeft gebracht(beter; dit zo heeft achtergelaten o.i.d.). Maar, denk je plotseling, waarom zou je dit in godsnaam zo achter laten? Is het dan zoveel moeite om door te spoelen? Was de drager hiervan in shock en is hij daarom vergeten (door, zie zin hiervoor) te spoelen? Of, en ik begin steeds vaker te denken dat dit het geval is, is die viespeuk er gewoon trots op? Is het draaien van een extreem ranzige sigaar het enige artistieke talent dat zo iemand bezit en wil hij zijn creaties net als elke kunstenaar wereldkundig maken? Er is in mijn ogen een grens aan artistieke vrijheid. Moderne kunst gaat al ver over die grens maar is helaas in onze maatschappij ingeburgerd. We moeten voorkomen dat ook deze nieuwe beangstigende vorm van artistieke expressie ingeburgerd raakt.

Ik hoop dat de politiek dit onderwerp oppakt net zoals ze dat bij andere dringende zaken als abortus en euthanasie heeft gedaan. De politiek heeft dit onderwerp te lang genegeerd; het wordt tijd dat ze handelen. Ze hebben ons, de gewone man (ons, de gewone man?), al te ver in de stront laten zakken.

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 19:05
ps2martin
ps2martin is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 26-08-2007 @ 13:18 :
die dit voort heeft gebracht[i](beter; dit zo heeft achtergelaten o.i.d.)
Ik heb expres voortgebracht gekozen vanwege de overdrijving. Ik ben trouwens dyslectisch dus mijn spelling laat inderdaad wel eens te wensen over.

Blij dat je het grappig en pakkend vond
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 15:44
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hmmwah,nee, ik kon er niet echt om lachen. Ik ben benieuwd wat de rest van je werk is als dit een van je betere werken is. Beetje flauw.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten