Oud 21-05-2003, 12:49
Gatara
Gatara is offline
Senaat stemt vóór onderzoek 'mini-atoombommen'

Uitgegeven: 21 mei 2003 04:58
WASHINGTON - De Amerikaanse Senaat heeft dinsdag (plaatselijke tijd) ingestemd met de opheffing van het verbod op onderzoek naar de mogelijkheid 'mini-atoombommen' te bouwen. Dat soort onderzoek was jarenlang verboden, maar president Bush had om de opheffing gevraagd.

Hij kreeg zijn zin, met 51 stemmen vóór en 43 tegen. Het gaat om atoombommen met een kracht van een derde of minder van die van de bom van Hiroshima, die in 1945 aan meer dan 100.000 Japanners het leven kostte.

Minister van Defensie Rumsfeld zegt dat hij slechts onderzoek wil doen naar atoombommetjes, die volgens hem nuttig kunnen zijn bij de vernietiging van voorraden chemische of biologische wapens. De regering wil de mini-atoombommen "niet ontwikkelen, niet in gereedheid brengen, niet inzetten".

Naïef

Maar Democratische senatoren vonden het naïef te denken dat de regering in onderzoek zou investeren zonder de intentie de wapens ook daadwerkelijk te bouwen. Bovendien vrezen zij dat de plannen andere landen zullen aansporen ook nieuwe kernwapens te ontwikkelen, na decennia van Amerikaanse inspanningen om verdere proliferatie van kernwapens te voorkomen.

"De haviken zeggen dat de dingen vandaag anders liggen. Een kernoorlog zou zo erg niet zijn, als we de atoombommen maar een beetje kleiner maken", aldus de Democratische senator Edward Kennedy. "Is een half Hiroshima oké? Is een kwart van Hiroshima oké?"
Oud 21-05-2003, 12:54
Martian
Martian is offline
Bah.

Maarja, dat zagen we al een poosje aankomen natuurlijk.
Oud 21-05-2003, 13:01
Anne
Anne is offline
Ja.

Bush hè?

Oud 21-05-2003, 13:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anneee schreef op 21-05-2003 @ 14:01:
Ja.

Bush hè?

De gehele administratie, bedoel je...

Misschien kan ik blijer zijn dat flapdrol Bush president is en niet de nog ergere warmonger Rumsfeld.
Oud 21-05-2003, 13:06
Anne
Anne is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-05-2003 @ 14:04:
De gehele administratie, bedoel je...
Ja, klopt. Ik bedoel eigenlijk Bush maar dan in meervoud.

Eh... ja... wat bedoel ik nou?
Oud 21-05-2003, 15:13
Multilot
Multilot is offline
misschien is het een idee om dat ding op bush uit te proberen....
Oud 21-05-2003, 16:07
naam onbekend
naam onbekend is offline
Waarom ben ik niet verbaasd?
Oud 21-05-2003, 16:37
Anonymous John
Anonymous John is offline
Beetje moeilijke kwestie. Waarom zou de wetenschap tegen moeten worden gehouden? Het lijkt me sterk dat Bush ze toch zou gebruiken aangezien atoomwapens als taboe worden gezien.

Grote probleem wat ik zie is dat andere landen er achter kunnen komen die ze dan mogelijk doorverkopen aan terroristen.
Oud 21-05-2003, 16:40
BARON
BARON is offline
In de nieuwe koude oorlog die ons wacht is het een goede zaak om goed bewapend te zijn. Zij hun zelfmoordcommando's met chemische en biologische wapens, wij onze mini-atoombom.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:43
Martian
Martian is offline
Als je denkt dat de VS 'wij' is, is dat een illusie. :/
Oud 21-05-2003, 16:45
BARON
BARON is offline
Citaat:
Martian schreef op 21-05-2003 @ 17:43:
Als je denkt dat de VS 'wij' is, is dat een illusie. :/
Ik zie in Bush een nette Christen. Dat is meer "wij", dan de gemiddelde islamiet in Nederland, laat staan een Osama B.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:57
Martian
Martian is offline
Citaat:
BARON schreef op 21-05-2003 @ 17:45:
Ik zie in Bush een nette Christen. Dat is meer "wij", dan de gemiddelde islamiet in Nederland, laat staan een Osama B.
Jammer alleen dat hij geen zak om Europa geeft. HIj zal ons misschien niet direct aanvallen (wat het gevaar voor andere mensen overigens niet wegneemt, maar ik probeer me even in te leven in jou egocentrische denkwijze) maar we zullen er ook absoluut geen baat bij hebben.
Oud 21-05-2003, 18:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-05-2003 @ 13:49:

Naïef

Waarom naief?
In de hele koude oorlog zijn die dingen ook nooit gebruikt hoor.

"De haviken zeggen dat de dingen vandaag anders liggen. Een kernoorlog zou zo erg niet zijn, als we de atoombommen maar een beetje kleiner maken", aldus de Democratische senator Edward Kennedy. "Is een half Hiroshima oké? Is een kwart van Hiroshima oké?"
Als dat de prijs is voor veiligheid wel ja.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:02
Martian
Martian is offline
Citaat:
Assasin schreef op 21-05-2003 @ 19:17:
Als dat de prijs is voor veiligheid wel ja.
Hoe kan je het gooien met atoombommen nou gelijk stellen aan veiligheid? Dan komen er toch ook (bij een kwart) 25000 burgers om, waarvan 99% natuurlijk onschuldig? Lekkere veiligheid....

Of bedoel je egocentrisch en veiligheid voor 'ons' (wat een illusie is, want het gaat de VS alleen om zichzelf)? Dat vind ik namelijk nogal belachelijk. Ik hecht net zoveel waarde aan het leven van een vrouw in Afghanistan als aan het leven van een dikke Amerikaan.
Oud 21-05-2003, 19:13
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Martian schreef op 21-05-2003 @ 20:02:
Hoe kan je het gooien met atoombommen nou gelijk stellen aan veiligheid? Dan komen er toch ook (bij een kwart) 25000 burgers om, waarvan 99% natuurlijk onschuldig? Lekkere veiligheid....

Of bedoel je egocentrisch en veiligheid voor 'ons' (wat een illusie is, want het gaat de VS alleen om zichzelf)? Dat vind ik namelijk nogal belachelijk. Ik hecht net zoveel waarde aan het leven van een vrouw in Afghanistan als aan het leven van een dikke Amerikaan.
Wat is jouw meer waard? 25000 mensen of de hele westerse wereld met miljoenen inwoners?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:14
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-05-2003 @ 13:49:
Senaat stemt vóór onderzoek 'mini-atoombommen'

Uitgegeven: 21 mei 2003 04:58
WASHINGTON - De Amerikaanse Senaat heeft dinsdag (plaatselijke tijd) ingestemd met de opheffing van het verbod op onderzoek naar de mogelijkheid 'mini-atoombommen' te bouwen. Dat soort onderzoek was jarenlang verboden, maar president Bush had om de opheffing gevraagd.

Hij kreeg zijn zin, met 51 stemmen vóór en 43 tegen. Het gaat om atoombommen met een kracht van een derde of minder van die van de bom van Hiroshima, die in 1945 aan meer dan 100.000 Japanners het leven kostte.

Minister van Defensie Rumsfeld zegt dat hij slechts onderzoek wil doen naar atoombommetjes, die volgens hem nuttig kunnen zijn bij de vernietiging van voorraden chemische of biologische wapens. De regering wil de mini-atoombommen "niet ontwikkelen, niet in gereedheid brengen, niet inzetten".

Naïef

Maar Democratische senatoren vonden het naïef te denken dat de regering in onderzoek zou investeren zonder de intentie de wapens ook daadwerkelijk te bouwen. Bovendien vrezen zij dat de plannen andere landen zullen aansporen ook nieuwe kernwapens te ontwikkelen, na decennia van Amerikaanse inspanningen om verdere proliferatie van kernwapens te voorkomen.

En zulke simpele zielen hebben de grootste macht in de wereld... gevaarlijk
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:17
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Assasin schreef op 21-05-2003 @ 20:13:
Wat is jouw meer waard? 25000 mensen of de hele westerse wereld met miljoenen inwoners?
Je moet het niet overdrijven... btw ze hebben nog steeds geen kern-chemische wapens gevonden in Irak (wel veel olie!)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:24
Martian
Martian is offline
Citaat:
Assasin schreef op 21-05-2003 @ 20:13:
Uh... en hoe gaat Bin laden ons dan precies volledig vernietigen? En hoe gaat een kernbom dat voorkomen?
Oud 22-05-2003, 16:42
Martok
Martok is offline
Dan heb ik een vraagje voor alle mensen die voor deze dwazemans wapens zijn.

STEL dat the USA ons aanvallen(de kans is immens klein).
omdat wij veel terroristen huisvesten en dat wij volgens hun het echt niet kunnen, en misschien om een paar andere zaken zoals ons gedogend drugs beleid waar vooral van de VS veel kritiek op is.

-Vraag:
Maar als ze ons aanvallen zou jij dan meevechten met de Amerikanen?
Omdat zij zeggen dat wij een terroristen bolwerk huisvesten.
Zou jij hun dan gelijk geven en niet vechten tegen de VS?

Je zou jezelf dan kunnen beschouwen als een NSB'er, een landverrader en dan kun je je afvragen wat je in dit land doet.
Dit klinkt en is best extreem wat ik nu zeg.
Maar hoe zou jij het vinden als hiet mini-nukes neerdalen op het koninklijk paleis en op Den Haag, de havens uiteen gereten en voor een lange tijd onbruikbaar.
Delta werken per ongeluk door de schokgolf we en de afsluitdijk vernietigd.
Z'n wereld moet je je voor stellen als ze die dingen gebruiken.
En dan ben je kwaad en denk je waarom ze het in Gods naam vernietigd hebben. Dan wil je ze zoveel kwaad tegen ze als mogelijk want je hebt niks te verliezen want je familie is dood of ernstig ziek aan de straling. Bij dit soort dingen ONSTAAT terrorisme, daar zouden ze eens best over mogen nadenken in de VS.
Oud 22-05-2003, 23:29
Shade
Shade is offline
Bush is gewoon dom
hij lokt alleen maar meer uit

de VS mag alles en de rest van de wereld niks
waarom mogen zij wel nukes hebben?
Bush is gewoon een oorlogzuchtige ***** die alleen maar meer macht wil uitoefenen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten