![]() |
|
heeft er toevallig nog iemand wat uurtjes over (k moet bij elkaar nog zo'n 4 uur) t is best wel dringend :\
mail is: mister_pink_eyes@hotmail.com |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Sister Act
Film, gezien op 21 april op ZDF Duur: 94 min. Thema: nonnen Mijn mening van het programma: grappige film, leuk verzonnen Wat me het meest opgevallen is: dat de nonnen zo'n succes hadden Zou ik nog een keer zo'n film kijken? Ja, ik vond het erg leuk. Een vermakelijke film. Waarom zou je een ander deze film aanraden? Omdat het een originele film is met een leuk plot. Het is echter niet echt heel realistisch, dus het is wel flauwekul. Korte samenvatting: Sister Act De zangeres Delores zingt in een nachtclub, maar ze raakt in de problemen en moet onderduiken voor haar man. Ze heeft namelijk gezien hoe haar man een andere man vermoordde en ze loopt het gevaar zelf ook te worden afgemaakt. De enige plek waar haar man haar nooit zal zoeken is in een klooster en dus gaat ze daar onderduiken. Maar het leven in een klooster is precies het tegenovergestelde van haar eigen leven. Daarom besluit ze het er wat op te vrolijken en ze gaat het saaie nonnenkoor veranderen in een druk en levendig nonnenkoor. Het probleem is alleen dat daardoor haar man haar verblijfplaats ontdekt en zij de kans loopt te worden vermoord. Delores weet dit echter te voorkomen en verslaat haar man en diens handlangers. ---------------------------------------------------------------------------------- What Women Want Film, gezien op 19 april 2003 op ARD Duur: 2 uur Thema: Vrouwen Mijn mening: leuk en erg origineel. Grappig om al die meningen te horen. Wat me het meest is opgevallen: dat het ook nadelig kan zijn als je alles hoort. Waarom zou je nog wel een x willen zien: het was een leuke film en niet zo'n standaard concept. Waarom zou je een ander deze film willen aanbevelen? Omdat het een origineel plot bevat en dus geen 12-in-een-dozijn film is. Samenvatting: What women want Nick Marshall is een vrouwenversierder met een goede baan bij een belangrijk bedrijf. Op een dag krijgt hij een nieuwe baas; Darcy Mc Guire. Nick mocht Darcy al niet alszijnde de grote concurente, maar om haar als baas te hebben op een plek die híj wilde hebben is hem te veel. Hij heeft dus meteen een grote hekel aan Darcy, maar moet met haar blijven samenwerken. Ze moeten campagnes verzinnen voor vrouwenartikelen en daarom probeert Nick zich zo goed mogelijk in vrouwen in te leven. Dit gaat moeilijk, totdat hij een ongeluk krijgt. Hij wordt wakker en blijkt opeens alle gedachten van alle vrouwen te kunnen horen. Hij maakt hier gebruik van en steelt de ideeën van Darcy die er maar niks van begrijpt. Nick heeft veel succes en is blij dat hij Darcy overtreft, maar langzaam aan raakt hij verliefd op Darcy. Hij moet haar dus over zijn wonder vertellen en het lijkt het einde van hun relatie te zijn. Totdat de twee erachter komen dat ze toch niet zonder elkaar kunnen en samen gaan wonen. --------------------------------------------------------------------------- Nieuwsuitzending, 19.00 uur op ZDF. 27 april 2003 Twee onderwerpen: 1. Een dode in Taiwan door SARS 2. Presidentsverkiezingen in Argentinië Zeg kort waarom je die onderwerpen hebt genoemd. 1. Er vallen steeds meer slachtoffers, dus het is erg gevaarlijk. 2. Benieuwd naar de politiek van Argentinië. Waren er titels bij deze berichten? 1. SARS - erster Todesfall auf Taiwan 2. Präsidentenwahl in Argentinien. Noem enkele kernwoorden + betekenis. 1. Todesfall = sterfgeval Regierung = regering Alltagsleben = Dagelijks leven 2. Präsidentenwahl = presidentsverkiezing Wahlgang = stemming Umfragen = enquêtes Welke beelden zag je bij de twee titels? 1. Lege straten, mensen met kapjes, drukte bij treinen. 2. Enquêtes onder mensen, presidenten voeren campagne. Samenvattingen: 1. In taiwan is voor het eerst iemand overleden aan de ziekte SARS. In China zijn de wegen ondertussen zo stil als maar kan; alles ligt plat. Bij treinen is het echter druk, want iedereen wil naar familie toe. 2. In Argentinie zijn de presidentsverkiezingen begonnen en de strijd gaat tussen Carlos Menem en Ricardo Lopez Murphy. Ze moeten eerst door de eerste ronden en er wordt veel gespeculeerd. Arme mensen zien echter weinig in de beloften van de kandidaten. Zo zit je wel aan de 4 uur ![]() Mocht je nog een nieuwsverslag van je zelf hebben, dan zou ik die wel graag willen hebben...: lin_is_hier@hotmail.com
|
![]() |
Luisterverslagen kan je altijd maken door gewoon op de website van de tv-zender te kijken, daar staat altijd meer dan genoeg info. Bijv www.zdf.de of www.rtl.de
|
![]() |
||
Citaat:
en met nieuwsverslagen kijk ik altijd op teletekst, daar staan ze ook uitgeschreven ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Duitse TV L!nk | 13 | 26-03-2003 07:25 | |
na klar duits friemel | 3 | 16-03-2002 20:47 | |
duits kijk/luisterverslagen en samenvattingen van duitse teksten esmiralda | 0 | 03-12-2001 10:27 | |
duitse kijk/luisterverslagen esmiralda | 0 | 16-09-2001 17:03 | |
kijk-/luister verslagen duits esmiralda | 2 | 30-08-2001 16:57 |