Oud 22-05-2003, 14:56
stout!
stout! is offline
Ik weet dat er al een groot Aardrijkskunde-topic is, maar dat is ook met alle reacties op het examen van de HAVO (die t vandaag al gemaakt hebben) ertussen en allemaal termen door elkaar, dus dit leek me wat handiger. Als het echt niet mag, gooi het dan maar dicht.

(Hoe) leren jullie Aardrijkskunde en hoe lang hebben jullie erover gedaan? Ik ben nog niet echt begonnen. 'Ga denk ik de samenvattingen achter in het boek doorlezen en wat voorbeelden.

Én heeft nog iemand een goede samenvatting?
Oud 22-05-2003, 14:59
hi
hi is offline
Dat vind ik een goede zet van jouw

Ik bereid me voor met de examenbundel! Voor de rest ga ik de begrippen doornemen achterin de katernen. Toch zou een samenvatting welkom zijn!
Oud 22-05-2003, 15:04
Verwijderd
Ik doe oude stijl, moet zo nog eventjes de termen doorlezen, dan ken ik het hopelijk wel...
Oud 22-05-2003, 15:05
Zlatan
Zlatan is offline
Ik lees van alle drie de onderwerpen nog één keer het Samengevat-gedeelte door (dat is zo'n boekje, de meesten kennen het wel).
Mens&Milieu is eigenlijk het enige onderwerp waar ik maar weinig van kan snappen. Bovendien vind ik het een triest en subjectief onderwerp, maar goed dat terzijde.
Dus ik denk wel te scoren op die andere onderwerpen.
Oud 22-05-2003, 15:08
stout!
stout! is offline
Komt er eigenlijk veel multiple choice in voor of zijn het vooral open vragen?
Oud 22-05-2003, 15:13
Zlatan
Zlatan is offline
Vooral open vragen. Atlasvragen enzo...
Oud 22-05-2003, 15:27
WU-rulezzz
WU-rulezzz is offline
In de examenbundel zijn alle Mens en Milieu vragen zo'n beetje atlasvragen, dat ga ik dan ook niet leren. Die andere twee modules zijn niet zo heel moeilijk en ga ik wel goed lezen.
Oud 22-05-2003, 15:28
Verwijderd
't Gaat erg veel om grafieken en statistieken te kunnen interpreteren en uitleggen, niet super veel begrippen etc.. Maar 't is erg handig wanneer je ze kent
Oud 22-05-2003, 15:34
Zlatan
Zlatan is offline
Die Mens&Milieu vragen uit de bundel zijn echt verdomde lastig, zeg. Echt belachelijke vragen...
Oud 22-05-2003, 15:52
jungledebungle
jungledebungle is offline
Ja, mens & milieu sucks echt hard. Maar ja... t moet maar he. Dat EU gedeelte van politiek & ruimte met al die fucking handelsovereenkomsten is ook behoorlijk kut. Maar ik ga er dan maar vanuit dat ze daar niet (veel) over gaan vragen...
Ach, t zal toch wel vooral toepassen zijn, lijkt me zo.
Oud 22-05-2003, 16:00
alpha
alpha is offline
Sorry maar we hebben hier niet voor niks algemene topics over een bepaald vak. Anders wordt het hier een zooitje met allemaal verschillende topics over hetzelfde onderwerp. Men weet niet meer waar ze moeten kijken, reageren.
Vandaar dus een slot op dit topic en een verwijzing naar

[aardrijkskunde] Al je vragen & opmerkingen over het CE aardrijkskunde hier!
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=481123

Speciaal op verzoek van stout! weer geopend. Onder voorbehoud echter.

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 16:34.
Oud 22-05-2003, 16:59
stout!
stout! is offline
Citaat:
alpha schreef op 22-05-2003 @ 17:00:
Sorry maar we hebben hier niet voor niks algemene topics over een bepaald vak. Anders wordt het hier een zooitje met allemaal verschillende topics over hetzelfde onderwerp. Men weet niet meer waar ze moeten kijken, reageren.
Vandaar dus een slot op dit topic en een verwijzing naar

[aardrijkskunde] Al je vragen & opmerkingen over het CE aardrijkskunde hier!
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=481123

Speciaal op verzoek van stout! weer geopend. Onder voorbehoud echter.
Oud 22-05-2003, 17:23
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Mens en milieu is idd fucked up!! Maar Migratie en mobiliteit is het makkelijkst...

Gaat vast wel goedkomen! Zolang ik maar een beetje overweg weet met die atlas!!
Oud 22-05-2003, 17:26
Verwijderd
Ik heb eigenlijk nog niet echt geleerd voor ak ga zo even examenbundel doen... volgens mij moet het wel lukken...
Alleen ik heb ook nog bio morgen
Oud 22-05-2003, 17:52
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Die landschappen vind ik zoooo kut, ik kan er echt geen vat op krijgen!
Migratie&Mobiliteit en Politiek&Ruimte lijken makkelijk...hopelijk zijn de vragen dat morgen ook.
Oud 22-05-2003, 17:56
alpha
alpha is offline
Citaat:
alpha schreef op 22-05-2003 @ 17:00:
Onder voorbehoud echter.
Snufje vind het okay dus...
Oud 22-05-2003, 18:06
angelo
angelo is offline
Je moet gewoon de begrippen weten en kunnen toepassen, that's it... landschappen? hehe wordt toch niks over gevraagt.
Behalve dan dat je dingen moet weten zoals oeverwallen en die shit, waarbij ik me nooit kan voorstellen wat het is/of hoe het eruit ziet. shit vak. nja... 4.6 moet te doen zijn met beetje logisch nadenken i guess.
Oud 22-05-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
angelo schreef op 22-05-2003 @ 19:06:
Je moet gewoon de begrippen weten en kunnen toepassen, that's it... landschappen? hehe wordt toch niks over gevraagt.
Behalve dan dat je dingen moet weten zoals oeverwallen en die shit, waarbij ik me nooit kan voorstellen wat het is/of hoe het eruit ziet. shit vak. nja... 4.6 moet te doen zijn met beetje logisch nadenken i guess.
Ga er maar van uit dat het hetzelfde is als voor geschiedenis;
je leert je de pleuris in de theorie (sorry voor die uitdrukking ) en uiteindelijk blijkt dat je die alleen maar moet kunnen toepassen en dat zelfs nog maar matig... Interpreteren van grafieken en statistieken dus... Leer je begrippen en dan ben je wel klaar...
Oud 22-05-2003, 18:11
waeffa
waeffa is offline
Citaat:
stout! schreef op 22-05-2003 @ 15:56:
Ik weet dat er al een groot Aardrijkskunde-topic is, maar dat is ook met alle reacties op het examen van de HAVO (die t vandaag al gemaakt hebben) ertussen en allemaal termen door elkaar, dus dit leek me wat handiger. Als het echt niet mag, gooi het dan maar dicht.

(Hoe) leren jullie Aardrijkskunde en hoe lang hebben jullie erover gedaan? Ik ben nog niet echt begonnen. 'Ga denk ik de samenvattingen achter in het boek doorlezen en wat voorbeelden.

Én heeft nog iemand een goede samenvatting?
Ik doe Havo dus heb t vandaag al gehad, ookal is die van jullie anders, 1 tip leer niet alles uit t boek, bij hoeveel van je andere examens kreeg je vragen over lesstof? ik geen een! en bij ak helemaaaaaaal niet....

Als ik jou was zou ik gewoon ff Samengevat doorlezen
Oud 22-05-2003, 19:29
camille
camille is offline
AK VWO... ik weet echt niet wat ik nog kan doen om het beter voor te bereiden. Heb alledrie de boekjes doorgelezen, atlas een beetje bekeken, examen van vorig jaar bekeken.......en toch heb ik het gevoel dat het morgen 1 grote ramp gaan worden. Kut! ik moet een 4.3 halen. Wat denken jullie: beetje haalbaar ook als je niet geleerd hebt? Ben een beetje bang voor morgen....ik MOET echt met een 6 eindigen want anders slaag ik (GVD!) niet
Oud 22-05-2003, 19:56
Blisss
Blisss is offline
Citaat:
maartenlof schreef op 22-05-2003 @ 18:52:
Die landschappen vind ik zoooo kut, ik kan er echt geen vat op krijgen!
Migratie&Mobiliteit en Politiek&Ruimte lijken makkelijk...hopelijk zijn de vragen dat morgen ook.
Inderdaad! Maar ik heb examens 2002-1, 2002-2, 2001-1, 2001-2 bekeken van mens en milieu, maar daar zit niks bij van landschappen volgens mij. Wel heel veel andere vage vragen, maar of je er veel mee opschiet daarvoor te leren: .Andere twee onderwerpen zijn wel eitje.
Oud 22-05-2003, 20:03
Smartie
Smartie is offline
nu we het hier toch over hebben. wat zijn houtwallen precies? Ik kan me er niks bij voorstellen
Oud 22-05-2003, 20:27
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Zorg ervoor dat je goed bent in het 'lezen' van de atlas, en dat je weet waar de registers staan. Dan heb je tweederde van het examen al gehaald.

Althans, zo was het met het CE aardrijkskunde vwo van vorig jaar.
Oud 22-05-2003, 20:28
angelo
angelo is offline
Heb geen idee hoe je een atlas gebruikt.
Weet wel de kaartjes van verschillende landschappen te vinden.
Moet je nog meer weten? hehe ;-).
Oud 22-05-2003, 20:29
Ruud Breda
Ruud Breda is offline
Citaat:
smartie! schreef op 22-05-2003 @ 21:03:
nu we het hier toch over hebben. wat zijn houtwallen precies? Ik kan me er niks bij voorstellen
Houtwallen moet je niet zien als stapels hout maar meer als een stook met struiken of bomen tussen weilanden in. Een strook met begroeing dus
Oud 22-05-2003, 20:31
Verwijderd
Ik vind dat je vrij weinig aan de theorie hebt; een groot deel moet je gewoon antwoorden door logisch na te denken... hopelijk lukt dat morgen ook een beetje
Oud 22-05-2003, 20:34
Blisss
Blisss is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 22-05-2003 @ 21:27:
Zorg ervoor dat je goed bent in het 'lezen' van de atlas, en dat je weet waar de registers staan. Dan heb je tweederde van het examen al gehaald.

Althans, zo was het met het CE aardrijkskunde vwo van vorig jaar.
Heb je daar nog tips voor dan? Ik gebruik altijd dat register waar alle 'kaartennamen' genoemd zijn voorin, het namenregister achterin, en als het gaat om gebieden/ werelddelen oid, de binnenkant van de achterkaft. Verder blader ik wat tot ik de goede kaart heb. Lukt meestal wel goed...
Oud 22-05-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Blisss schreef op 22-05-2003 @ 21:34:
Heb je daar nog tips voor dan? Ik gebruik altijd dat register waar alle 'kaartennamen' genoemd zijn voorin, het namenregister achterin, en als het gaat om gebieden/ werelddelen oid, de binnenkant van de achterkaft. Verder blader ik wat tot ik de goede kaart heb. Lukt meestal wel goed...
Het zakenregister, achterin ook handig
Oud 22-05-2003, 21:27
hi
hi is offline
Citaat:
Ruud Breda schreef op 22-05-2003 @ 21:29:
Houtwallen moet je niet zien als stapels hout maar meer als een stook met struiken of bomen tussen weilanden in. Een strook met begroeing dus
Ja dat zijn dus een soort groenstroken die ecotopen met elkaar verbinden volgens mij! Zo verhoog je de diversiteit in het landschap

at MevrouwM iddd zakenregister is zeer handig!
Oud 22-05-2003, 21:28
Blisss
Blisss is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 22-05-2003 @ 22:12:
Het zakenregister, achterin ook handig
Oja ziet er wel handig uit. Thanx!
Oud 22-05-2003, 21:43
Msslzr
Msslzr is offline
Zo zeker wel handig ja, meteen ff blz 38 dan hoef ik niet te leren waar al die landschappen precies liggen
Oud 23-05-2003, 11:44
Maartenpaarten
De gevreesde vragen over Mens&Milieu vielen me mee.... maar heb het niet geweldig gemaakt. Ach, die 4 die ik nodig had heb ik wel gehaald...
Oud 23-05-2003, 11:50
Ichonama
Ichonama is offline
Ik vond het mens en milieu wel matig, maar heb er ook totaal geen intresse voor. Maar de rest was wel te doen.
Oud 23-05-2003, 12:00
Moiiii
Moiiii is offline
vraag 41 (over de juiste invulling van een bijbehorend legenablokje) die was echt veel te onduidelijk...ik ben benieuwd wie dat eigenlijk wel gedaan heeft! (goed gedaan, dus)
Oud 23-05-2003, 12:00
Blisss
Blisss is offline
Mwa, ik vind dat de antwoorden in het model soms wat vaag zijn, bijvoorbeeld vraag 40:

Ik heb aan alle gestelde voorwaarden voldaan, maar volgens het antwoordmodel is mijn antwoord fout. Ik ben namelijk begonnen bij 4000, en heb dus de volgende categorieën gebruikt:
4000-9000
9000-14000
14000-19000
19000-24000
24000 en meer
-Alle klassen zijn gevuld
-De klassen hebben alle een gelijke breedte, muv de vijfde.
-De klassenbreedte is een veelvoud van 1000, namelijk 5000.
In de opgave is niet gezegd dat je móet beginnen bij 0. Ik vind dan ook dat mijn antwoord wel delijk goedgerekend hoort te worden. Wat vinden jullie daarvan?
Oud 23-05-2003, 12:06
Saltwater
Saltwater is offline
Aardrijkskunde was dus te lang.. Ik moet een 4.9 hebben, misschien zit dat er wel in, maar ik ga het niet nakijken!!!
Oud 23-05-2003, 12:08
angelo
angelo is offline
Citaat:
Moiiii schreef op 23-05-2003 @ 13:00:
vraag 41 (over de juiste invulling van een bijbehorend legenablokje) die was echt veel te onduidelijk...ik ben benieuwd wie dat eigenlijk wel gedaan heeft! (goed gedaan, dus)
Ik wel ;-)... je kon het bij wijze van spreken ook gewoon nummeren als het maar van laag/weinig naar hoog/veel ging.
Oud 23-05-2003, 12:10
Ichonama
Ichonama is offline
Citaat:
Moiiii schreef op 23-05-2003 @ 13:00:
Volgens mij heb ik dat wel goed gedaan, het leek heel simpel en dat was het eigenlijk ook.
Oud 23-05-2003, 12:10
Saltwater
Saltwater is offline
Ssst! Niet allemaal antwoorden zeggen
Ik zie nu al dat ik weer eens vanalles fout heb gedaan
Oud 23-05-2003, 12:13
angelo
angelo is offline
!!!

Wat vonden jullie ervan dat noord afrika vooral naar frankrijk gaat???

In de atlas stond duidelijk een tekening dat die vooral naar het verenigd koninkrijk gaan!!
Oud 23-05-2003, 12:17
HereIAm
HereIAm is offline
Makkie !!
Ik had er niks voor geleerd en dat was dus duidelijk niet nodig uit.

Alleen die som 41 sloeg inderdaad nergens op ! Kom op zeg
Ik dacht inkleuren zal wel iets té simpel zijn dus ik vul bij die laagste categoriën die sterretjes in, omdat op dat kaartje die kandidaat-lidstaten (de armste landen) ook een sterretje hadden. Maar goed, fout gedacht dus...LOL
Sommige vragen waren vaag maar sommige vragen gingen toch ook echt nergens over, dat kan de brugklas ook nog wel

Moppie
Oud 23-05-2003, 12:18
HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
angelo schreef op 23-05-2003 @ 13:13:
!!!

Wat vonden jullie ervan dat noord afrika vooral naar frankrijk gaat???

In de atlas stond duidelijk een tekening dat die vooral naar het verenigd koninkrijk gaan!!
Frankrijk lijkt me toch wel heel logisch als je effies nadenkt...

Welk kaartje was dat dan?

Groetjes Moppie
Oud 23-05-2003, 12:19
tinkle
tinkle is offline
ja ik had ook Verenigd Koninkrijk!

stond er echt duidelijk!!

vage vraag.....
Oud 23-05-2003, 12:20
Blisss
Blisss is offline
Vraag 34 vond ik ook wat vaag. Die kan op twee verschillende manieren worden beantwoord. Namelijk volgens de verklaring in het antwoordmodel, maar ook kan 'nee' worden geantwoord, omdat de werkloosheid er lager is en dat het dus voorkeur verdient om het probleem eerst in andere delen van het land aan te pakken.
Oud 23-05-2003, 12:21
tinkle
tinkle is offline
en ik vond sommige vragen wel vergezocht...

zit rond de 5,5 iig..... dus ik heb t gehaald maar ik vind t wel zonde!!!
Oud 23-05-2003, 12:23
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Het ging wel, alleen Mens & Milieu was uiteraard kut. Nevengeul bij de IJssel
Oud 23-05-2003, 12:25
HereIAm
HereIAm is offline
Oh ja, nog iets, Hebben jullie die CO2/SO2 vraag ofzoiets goed?
Ik heb opgeschreven dat ik geen scheikunde had en niet wist wat SO2 was en dat me dat toch wel van belang leek voor het beantwoorden van die vraag...

Ik zal weer wel dom zijn hoor, maar ik heb 3 jaar geleden voor het laatst scheikunde gehad, en ik kon er toen ook niks van dus ik wist écht niet was SO2 was !

Moppie
Oud 23-05-2003, 12:26
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
Moppie4ever schreef op 23-05-2003 @ 13:25:
Ik heb opgeschreven dat ik geen scheikunde had en niet wist wat SO2 was en dat me dat toch wel van belang leek voor het beantwoorden van die vraag...

Ik zal weer wel dom zijn hoor, maar ik heb 3 jaar geleden voor het laatst scheikunde gehad, en ik kon er toen ook niks van dus ik wist écht niet was SO2 was !

Moppie
Nee die wist ik ook niet, maar ik heb toch nog wel maar wat gegokt. Dat van jou is sowieso fout
Oud 23-05-2003, 12:28
angelo
angelo is offline
Citaat:
Moppie4ever schreef op 23-05-2003 @ 13:25:

Moppie
Yeah ik had die vraag wel goed... haha ik had een moment van helderheid ofzo. Geen idee wat SO2 is.
Oud 23-05-2003, 12:39
Maartenpaarten
Citaat:
Blisss schreef op 23-05-2003 @ 13:00:
Mwa, ik vind dat de antwoorden in het model soms wat vaag zijn, bijvoorbeeld vraag 40:

Ik heb aan alle gestelde voorwaarden voldaan, maar volgens het antwoordmodel is mijn antwoord fout. Ik ben namelijk begonnen bij 4000, en heb dus de volgende categorieën gebruikt:
4000-9000
9000-14000
14000-19000
19000-24000
24000 en meer
-Alle klassen zijn gevuld
-De klassen hebben alle een gelijke breedte, muv de vijfde.
-De klassenbreedte is een veelvoud van 1000, namelijk 5000.
In de opgave is niet gezegd dat je móet beginnen bij 0. Ik vind dan ook dat mijn antwoord wel delijk goedgerekend hoort te worden. Wat vinden jullie daarvan?
Ik ben ook niet begonnen bij 0 en dat hoefde idd ook niet van de voorwaarden dus wat dat betreft heb je gelijk. Wel geloof ik dat er een land bij zat van onder de 4000 euro BNP, dus dan had je wel bij 3000 moeten beginnen denk ik!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten