Oud 20-05-2003, 19:37
Nate
Nate is offline
Wellicht kan dit nog op iets interessants uitdraaien.

Hoe zal Nederland, of je land van herkomst, of welk land er dan ook bij je opkomt, er over 22 jaar uitzien, met name dan op het gebied van actualiteiten en politiek, zowel binnenlands als buitenlands? Let wel, ga nou niet vertellen hoe je graag zou hebben dat alles eruitziet. Althans, doe wat je wil, maar het interesseert toch niet want van de meesten hier is dat allang bekend. Voorzie je drastische veranderingen, een krachtig, geunificeerd Europa, China als the next best thing, of gaat Amerika ongestoord verder op deze tour? Speak up, speak up.

Ik reageer later.
Oud 20-05-2003, 19:58
Gatara
Gatara is offline
China misschien, maar ik zou persoonlijk willen dat Zuid-Afrika de leiding gaat overnemen als regenboognatie.

Oud 20-05-2003, 20:02
Multilot
Multilot is offline
politiek een nog grotere zooi dan nu??
Misschien heeft de een ander familielid van bush wel weer de macht. Jeuj, die mag dit dan weer af gaan maken
Oud 20-05-2003, 20:09
Verwijderd
Ik hoop op een marxistisch Zuid-Amerika, maar het is helaas weinig reëel dat te verwachten. Of er moet een nieuwe Che opstaan natuurlijk Ik hoop iig op een grote opstand tegen de armoede die nu al veels te lang het overgrote deel van de wereld teistert.
Wat Nederland betreft, ik denk dat Nederland nog steeds een politiek stabiel land zal zijn, waarin niemand meer zeurt over de Marokkanen en Turken, omdat die dan net als de Molukkers en Chinezen nu volledig ingeburgerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:02
niceman1984
niceman1984 is offline
De communistische China zou over een paar decennia een machtig land worden (wellicht de machtigste land van de wereld)

Over Nederland zie ik het somber in ik verwacht een nog hardere amerikaansachtige samenleving.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:06
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Scenario 1:
Nederland verloedert, met laat teveel toe, zoals nu gebeurd, poltiek blijft een zootje meelopers, er blijft bezuinigd worden op defensie, waardoor NL zich bij andere landen op dat gebied niet in de kijker kan lopen, Internationaal krijgt Nederland problemen met concurrentie van grote havens in Azie waar arbeid goedkoop is. Waarschijnlijk zal Azie sterk opkomen.

Scenario 2: Er zal hopenlijk eindelijk wat gebeuren in dit land, en met een peleton ME-ers erop losslaan als een stel jochies doodleuk durft te bekennen op TV dat ze treinen slopen en meer van dit soort dingen. Ik hoop op wat goede politieke vernieuwingen en dan niet dat gezeik op het moment... maar gewoon een daadkrachtig parlement die de economie in goede banen leidt, zorgt voor een goed sociaal stelsel, maar niet te belachelijk dat iedereen er misbruik van maakt... Een grote reorganisatie van defensie is ook een goed plan.
Oud 20-05-2003, 21:07
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 20-05-2003 @ 22:02:
De communistische China zou over een paar decennia een machtig land worden (wellicht de machtigste land van de wereld)
China is helaas alleen nog maar in naam communistisch (en zelfs die naam verdienen ze eigenlijk niet meer). Maar machtig worden ze zeker, als de bevolking daar met dezelfde snelheid blijft toenemen. Op een gegeven moment (en dat moment is dichterbij dan je denkt) woont de helft van de wereldbevolking namelijk in China.
Citaat:
Over Nederland zie ik het somber in ik verwacht een nog hardere amerikaansachtige samenleving.
Inderdaad, het worden zware tijden voor de sociale onderklasse.
Oud 20-05-2003, 21:14
BARON
BARON is offline
Steeds meer moslims en een verdere tweedeling in de samenleving. Gettovorming en no-go areas zullen toenemen. In ieder geval krijgen we aan het einde van de 21ste eeuw een dictatuur.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:14
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-05-2003 @ 22:07:
Maar machtig worden ze zeker, als de bevolking daar met dezelfde snelheid blijft toenemen. Op een gegeven moment (en dat moment is dichterbij dan je denkt) woont de helft van de wereldbevolking namelijk in China.
Ze beschikken ook met atoomkernwapens Bush watch out Cold War II is coming...

Citaat:
Inderdaad, het worden zware tijden voor de sociale onderklasse.
Nouja worden het is al min of meer begonnen begin dit jaar al met de hoge ziekenfondskosten, en dit is nog maar het begin...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 22:35
Martian
Martian is offline
Een nucleair maanlandschap.

En ja, dat meen ik.
Oud 20-05-2003, 23:01
Joostje
Joostje is offline
verdere milieuverneuking

groeiende kloven arm en rijk

groeiende kloven allochtonen/ autochtonen

groeiende kloven tussen culturen

groeiend kapitalisme -> groei invloed multinationals

afname invloed overheden

afname invloed VN

afname invloed EU

kortom, een grote koltezooi
Oud 20-05-2003, 23:03
Martian
Martian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-05-2003 @ 00:01:
verdere milieuverneuking

afname invloed overheden

afname invloed VN

afname invloed EU

Dat gebeurt als er geen 3e wereldoorlog ontstaat (India en Pakistan? China en de VS? Europa en de VS zelfs, misschien? Israel en de omringende landen?) En dan, tegen 2200 oid, komt er een of andere superrevolutie tegen de rijke toplaag en ontstaat er alsnog een kernoorlog. :/

De wereld is IMHO niet meer te redden. En ik geef Amerika de schuld.

Maargoed.

Offtopic: goed topic Nate
Oud 20-05-2003, 23:31
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik verwacht binnen niet al te lange tijd (jaartje of 5) een opstand van steeds meer landen tegen Amerika, zelfs enkele europese landen die er aan meedoen.
En dan een periode die de 2e koude oorlog gaat vormen die langzaam opwarmt via aanslagen en kleine conflicten tot een nucleaire meltdown van onze planeet.

Dank u meneer Bush.
Oud 21-05-2003, 07:32
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Over 22 jaar is ern één groot Israel, waarin het meerendeel van de inwoners joods is. Het is economisch en politiek welvarend.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 21-05-2003 @ 00:01:
verdere milieuverneuking

afname invloed overheden

afname invloed VN

afname invloed EU

Kortom, tijd om er wat aan te gaan doen. In 2025 zijn wij misschien wel de Balkenende en Zalms van nu, en kunnen wìj invloed uitoefenen. Maar jeugdig elan verdwijnt met jaren...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:37
Anne
Anne is offline
Citaat:
Martian schreef op 21-05-2003 @ 00:03:
Dat gebeurt als er geen 3e wereldoorlog ontstaat (India en Pakistan? China en de VS? Europa en de VS zelfs, misschien? Israel en de omringende landen?
Die hebben we dan allang gehad, we zitten dan tegen de 4e wereldoorlog aan.
Ik vermoed dat er niets meer over is van het milieu. In Nederland (bijna) geen groen meer, alleen maar autowegen. Wereldwijd: milieurampen en wat al niet meer.
Verder: de VN bestaat niet meer, de Europese Unie bestaat nog wel maar er is teveel bureaucratie en de invloed is te klein.
Amerika is geen supermacht meer, want de bevolking is in opstand tegen de regering gekomen en nu is het land een chaos. (ik hóóp het eigenlijk )
De monarchie in Nederland is eindelijk afgeschaft, evenals de Eerste Kamer en ik vrees een dualistisch partijen stelsel. (maar zolang ik besta - en GL- gaat dat niet gebeuren )
O ja... over minder dan 22 jaar ben ik allang lid van de 2e Kamer voor GL (als de 2e Kamer nog bestaat ).

Nee hoor, we zijn niet pessimistisch met z'n allen.
Oud 21-05-2003, 10:53
Alexander
Alexander is offline
De V.S. hebben rond die tijd hun leidende economische en politieke positie verloren. Het land is volledig verloederd en er vindt een schisma plaats, heel toevallig precies volgens de scheidslijn van de Amerikaanse Burgeroorlog. Het leven daar is geen pretje, en vrijwel alle culturele en economische activiteit is verdwenen.
De ogen keren zich dan maar de neiuwe supermacht, de Volksrepubliek China. Nog altijd in naam communistisch, maar allang het nieuwe kapitalistische centrum van de wereld. China neemt in zijn groei grote delen van Azië mee, dat eindelijk van de Azië-crisis herstelt en zeer welvarend wordt.
Het Midden-Oosten is niet meer. Na alle oorlogen in de 20 jaar daarvoor is het volledig verwoest. Olie is dus niet meer beschikbaar voor de wereldhandel, dus moeten de machines en auto's op andere zaken lopen (waterstofgas, wellicht?). Helaas is bij de verwoesting van het Midden-Oosten en de val van de V.S. Israël stukken minder welvarend geworden, maar de meeste joden durven niet weg te gaan uit angst voor de geheime politie (Israël is tegen die tijd een dictatuur geworden).
Verder is Afrika langzaam maar zeker aan het herstellen, is Europa verenigd onder de Europese Unie (die nog altijd de "American way" volgt en derhalve politiek weinig machtig) en is Zuid-Amerika zeer instabiel.

Zoiets. Of misschien is de V.S. nog steeds oppermachtig, maar wel een dictatuur. Of heeft de paus na J.P. II de macht in de E.U. gegrepen en worden alle protestanten vervolgd. Of heeft Afrika zich verenigd en is een grootschalige oorlog tegen Australië begonnen. Er kunnen zich wel duizenden scenario's afspelen
Oud 21-05-2003, 12:00
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik heb geen id, ik zie het wel (als ik er nog ben).
Oud 21-05-2003, 12:22
Verwijderd
Een verder toegenomen tweedeling in de wereld. Niet tussen autochtonen en allochtonen, maar tussen aanhangers van de moderne steriele postindustriële samenleving en bewoners van een netwerk van ecogemeenschappen. Een atoomvloek of andere ramp van apocalyptische proporties zal vervolgens helaas eens de voorspellingen waar maken en de groep uitroeien die het minst in staat is te overleven in de nieuwe omstandigheden.

Ik weet niet of dit in de categorie pessimistisch of optimistisch valt...beslis zelf.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:36
BARON
BARON is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2003 @ 12:14:
En dat SimShalom geïndoctrineerd is en oogkleppen opheeft lijkt me ondertussen wel duidelijkl.
Ik steun SimShalom in haar nooit aflatende, verbale strijd tegen het onrecht in deze wereld, veroorzaakt door de moslim. Inhoudelijk ben ik het natuurlijk niet 100% met haar eens, maar zoals Filip al zei: Joden en Vlamingen moeten elkaar steunen in de strijd tegen de gemeenschappelijke vijand, de Noord-Afrikaanse Ali Baba's. En ik ben niet eens een Vlaming of Jood, maar op zo'n moment voel je je toch een beetje Vlaams en Joods.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:54
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
De invloed van de energie voorziening in de toekomst zal ten tijden van 2025 voor de verandering niet "ver van ons bed" liggen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 18:09
REIE
REIE is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 21-05-2003 @ 10:42:
kun jij nog over iets anders praten, geïndoctrineerd kind met oogkleppen op
Hebben jullie nog niet genoeg land? Schrale troost, als het waterverbruik op pijl blijft van Israel droogt de Dode Zee uit. Kunnen jullie er mooi een paar nederzettingen over uitrollen.

Ik denk dat Vlaanderen en Nederland bij elkaar komen om zo de EU te irriteren. Daarnaast zie ik het gros van de bedrijven geprivatiseerd. Ze maken contracten met de (lokale) overheden die ze extra subsidies geven om de dienst goed in stand te houden. Verder zullen spanningen in de wereld over zijn, al komt er wel een forse oorlog buiten Europa.
Oud 21-05-2003, 18:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Wij zijn de 51ste staat van de USA geworden in ruil voor steun tegen neo-nazi's en moslims die in 2015 samen het neo-islam geloof hebben bedacht.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 17:58
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Er verandert helemaal niets. Er is sinds het 1e rijk tot nu helemaal niets veranderd, dus waarom zou er in 20+ jaartjes wel zoveel veranderen?

En daarbij, 'in the long run, we're all dead' om Keynes maar eens te quoten. Op de korte termijn verandert er niets, en kijken op de lange termijn is koffiedik kijken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 21-05-2003 @ 08:32:
Over 22 jaar is ern één groot Israel, waarin het meerendeel van de inwoners joods is. Het is economisch en politiek welvarend.
Het valt me nog van je mee dat je niet 'iedereen' zegt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 18:40
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
BARON schreef op 21-05-2003 @ 17:36:
Ik steun SimShalom in haar nooit aflatende, verbale strijd tegen het onrecht in deze wereld, veroorzaakt door de moslim. Inhoudelijk ben ik het natuurlijk niet 100% met haar eens, maar zoals Filip al zei: Joden en Vlamingen moeten elkaar steunen in de strijd tegen de gemeenschappelijke vijand, de Noord-Afrikaanse Ali Baba's. En ik ben niet eens een Vlaming of Jood, maar op zo'n moment voel je je toch een beetje Vlaams en Joods.
Je reageert er toch niet op, maar ik vraag het nog maar eens; Wat voor onrecht wordt ons door "de Moslim" aangedaan?
Oud 22-05-2003, 19:01
pessimist
pessimist is offline
Citaat:
Anneee schreef op 21-05-2003 @ 10:37:
Die hebben we dan allang gehad, we zitten dan tegen de 4e wereldoorlog aan.
Ik vermoed dat er niets meer over is van het milieu. In Nederland (bijna) geen groen meer, alleen maar autowegen. Wereldwijd: milieurampen en wat al niet meer.
Verder: de VN bestaat niet meer, de Europese Unie bestaat nog wel maar er is teveel bureaucratie en de invloed is te klein.
Amerika is geen supermacht meer, want de bevolking is in opstand tegen de regering gekomen en nu is het land een chaos. (ik hóóp het eigenlijk )
De monarchie in Nederland is eindelijk afgeschaft, evenals de Eerste Kamer en ik vrees een dualistisch partijen stelsel. (maar zolang ik besta - en GL- gaat dat niet gebeuren )
O ja... over minder dan 22 jaar ben ik allang lid van de 2e Kamer voor GL (als de 2e Kamer nog bestaat ).

Nee hoor, we zijn niet pessimistisch met z'n allen.
Dat zijn nogal Kritische teksten voor een beoogd toekomstig politica. Ik zou niet al te veel van dit soort teksten op het internet verspreidden als ik jou was. Kost je, je carierre.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:03
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
mag ik vragen waarom mijn post verwijderd is? Ten eerste is dit een schending van het recht op vrije mening (die overigens nog wel eens met de voeten wordt getreden op dit forum), en ten tweede heb ik het nog fatsoenlijk gehouden.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:38
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 22-05-2003 @ 20:03:
mag ik vragen waarom mijn post verwijderd is? Ten eerste is dit een schending van het recht op vrije mening (die overigens nog wel eens met de voeten wordt getreden op dit forum), en ten tweede heb ik het nog fatsoenlijk gehouden.
Welk recht op vrije mening?
Oud 22-05-2003, 19:47
Verwijderd
Ik denk dat de VS flink doorgaan met iedereen te irriteren en veel weerstand op te roepen, waardoor er veel scheiding tussen verschillende landen zullen komen. Ook de weerstand in de bevolking van de VS zal toenemen en misschien zullen zelfs enkele (noordelijke) staten zich afscheiden.

Verder zal de rest van de 'moderne westerse' wereld steeds rechtser worden, de armen armer en de rijken rijker, wat tot veel problemen zal leiden, en het milieu zal ook nog eens meer schade aangedaan krijgen.

China en het oostblok zien hun kans en verwerven machtigere positie's in de werld politiek en economie.
De Afrikaanse landen worden "verbeterd" met Australische hulp, maar ondertussen zal Al-Qaeda zich ook verder manifesteren en uitbreiden in Afrika, waardoor veel landen zich tegen Australië zullen keren.

De Zuid-Amerikaanse landen zullen zich bij de VS aansluiten, Mexico en Canada sluiten een samenwerkingsverbond, en Rusland geeft zijn steun aan Europa.

Verder zijn we dan nog niet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:12
BARON
BARON is offline
Citaat:
duyvel schreef op 22-05-2003 @ 19:40:
Je reageert er toch niet op, maar ik vraag het nog maar eens; Wat voor onrecht wordt ons door "de Moslim" aangedaan?
De kolonisatie van het westen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:45
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 21:12:
en dit mag wel fb's?
bravo.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:51
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 22-05-2003 @ 22:45:
en dit mag wel fb's?
bravo.
Toch grappig hoe BARON in elk topic z'n moslimhaat kwijt kan. Creatieve geest.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:54
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 22:51:
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:57
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 21:12:
ja, en? onderbouw nou eens een keer iets man.

Wat nou kolonisatie van het westen, waaruit maak je dat op? En dacht je dat het Westen netjes zijn handen van de olie in het M.O afhoud?
Oud 22-05-2003, 23:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 22-05-2003 @ 20:03:
Zie nieuw beleid (sticky) en ik zit nu ook weer niet 24 uur per dag achter de computer om iedere off-topic post te kunnen verwijderen.
Dus niet aangesproken voelen.

Maar het is nu eenmaal off topic om Sim Shalom een geindoctrineerd kind te noemen.

Als Baron meent dat het westen gekoloniseerd is door moslims in 2025 is dat wel on-topic.

(en ook deze posts wordt verwijderd, zodra je m gelezen hebt. Ik had je ook een PM gestuurd kunnen hebben, maar zo leest iedereen even wat er met off-topic geblaat bedoeld wordt.)

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:05
BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 22:51:
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:05
BARON
BARON is offline
Citaat:
duyvel schreef op 22-05-2003 @ 22:57:
ja, en? onderbouw nou eens een keer iets man.

Wat nou kolonisatie van het westen, waaruit maak je dat op? En dacht je dat het Westen netjes zijn handen van de olie in het M.O afhoud?
Je zal even moeten wachten op mijn onderbouwing. Morgen misschien of anders na het weekend.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:18
k28
k28 is offline
Waarom denkt iedereen hier zo extreem? Afgezien van technologische vooruitgang denk ik juist dat het allemaal een beetje voortsukkelt zoals het nu gaat. Europa valt de VS een beetje af, die gewoon doorgaan met waar ze nu mee bezig zijn. Wellicht een paar oorlogjes zoals die in Irak, maar niet bepaald wereldschokkend nieuws. 11 September 2001 sprak iedereen over het vergaan van de wereld en weetikveelwat, 12 september niet meer. (bij wijze van).

Misschien dat 11 september 2024 ons meer nieuws brengt?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:28
Verwijderd
Zal ik hier eens mijn extreme gedachten aan toevoegen o_O

Ik verwacht dat we in 2025 in een gigantische strijd / "jihad" zijn tegen de moslims.
Acties die nu door Bush en z'n volgelingen worden uitgehaald zullen waarschijnlijk bij de Extremistische-Moslims als een aanval op de Islam gezien worden. En ik verwacht dat ze de minder extreme Moslims weten te brainwashen. Waardoor je het grootste geloof tegen je krijgt, die volop vechten voor hun geloof.
Ik vertrouw al die 'moskee-en' verspreidt over de hele wereld niet. En dan bedoel ik niet de ECHTE moskee-en , maar het lijken wel bunkers. Ik gok dat daar dingen gaande zijn die niet helemaal pluis zijn.
Ik verwacht dat Amerika niet in staat is hun huidige status/reputatie te behouden. Dat ze dus door de Islam omgeworpen zullen worden. En dan zal zeer waarschijnlijk China (of iig ergens in Azie) HET grote land worden.

mjuh : \
tis laat ik reply later meer
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:31
Verwijderd
Of we zijn geraakt door een meteoor
Ik meen dat in 2014 HELI in een zeer kritieke baan met aarde komt? : \ dacht ik te lezen in Kijk! laatst.

of we zijn geplundert door aliens o_O
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:38
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
k28 schreef op 23-05-2003 @ 01:18:
Waarom denkt iedereen hier zo extreem? Afgezien van technologische vooruitgang denk ik juist dat het allemaal een beetje voortsukkelt zoals het nu gaat. Europa valt de VS een beetje af, die gewoon doorgaan met waar ze nu mee bezig zijn. Wellicht een paar oorlogjes zoals die in Irak, maar niet bepaald wereldschokkend nieuws. 11 September 2001 sprak iedereen over het vergaan van de wereld en weetikveelwat, 12 september niet meer. (bij wijze van).

Misschien dat 11 september 2024 ons meer nieuws brengt?
Ben ik het mee eens. Er zullen in ieder geval de komende twintig jaar slechts enkele grote veranderingen volgen; er zullen nog meer landen ontstaan, en de technologische voorsprong van de VS zal zich dusdanig uitbreiden dat ze vrijwel immuun zullen worden binnen hun land.
Oud 23-05-2003, 00:40
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 23-05-2003 @ 01:38:
Ben ik het mee eens. Er zullen in ieder geval de komende twintig jaar slechts enkele grote veranderingen volgen; er zullen nog meer landen ontstaan, en de technologische voorsprong van de VS zal zich dusdanig uitbreiden dat ze vrijwel immuun zullen worden binnen hun land.
Tenzij er een keertje geld word terug ge-eist.
Amerika staat zo freaking veel schuld,
Als die ooit een schuld af MOETEN betalen (aankomende crisis ofzoiets) nou... dan heb je een jammerlijk Amerika over hoor o_O

Wat ik ook nog wel zie gebeuren is een pokken-uitbraak.
En dat meen ik serieus o_O
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef op 23-05-2003 @ 01:40:
Als die ooit een schuld af MOETEN betalen (aankomende crisis ofzoiets) nou... dan heb je een jammerlijk Amerika over hoor o_O

Wat ik ook nog wel zie gebeuren is een pokken-uitbraak.
En dat meen ik serieus o_O
En wie wil dat dan wel even terug gaan EISEN, beste vriend? Buiten het diplomatieke struikelblok (met alle eventuele boycots van dien) wie gaat er dan wel niet een stok achter de deur houden? Niet zo naief.

Bovendien; relatief gezien heeft Amerika niet eens zoveel meer schuld dan wij Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 23-05-2003 @ 01:44:
En wie wil dat dan wel even terug gaan EISEN, beste vriend? Buiten het diplomatieke struikelblok (met alle eventuele boycots van dien) wie gaat er dan wel niet een stok achter de deur houden? Niet zo naief.

Bovendien; relatief gezien heeft Amerika niet eens zoveel meer schuld dan wij Nederlanders.
ik heb het ook alleen maar over mogelijkheden.
Wie dat terug willen eisen >>> De landen die ze geld geleend hebben, en zodra Amerika niet luistert waarschijnlijk de VN.
En daar heb je gelijk in

Relatief gezien ja, ik heb het nu niet over relatief
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:55
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Bazz schreef op 23-05-2003 @ 01:40:
Dat zal nooit gebeuren. Internationale handel is gebaseerd op een beginsel van vertrouwen in het afbetalen van schulden, waardoor de schulden in feite er niet meer toe doen. Als iedereen in de wereld nú zijn schulden moest afbetalen, zou de wereldmarkt behoorlijk crashen.
Oud 23-05-2003, 01:01
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 23-05-2003 @ 01:55:
Dat zal nooit gebeuren. Internationale handel is gebaseerd op een beginsel van vertrouwen in het afbetalen van schulden, waardoor de schulden in feite er niet meer toe doen. Als iedereen in de wereld nú zijn schulden moest afbetalen, zou de wereldmarkt behoorlijk crashen.
klopt
blijft leuk om te zeggen though

maar ik snap nog steeds dat hele geld concept niet
djeez

druk gewoon tonnen geld
klaar
IMHO
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 01:05
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Bazz schreef op 23-05-2003 @ 02:01:
druk gewoon tonnen geld
klaar
IMHO
Geen gezeik, iedereen rijk!
Oud 23-05-2003, 09:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 23-05-2003 @ 02:05:
Geen gezeik, iedereen rijk!
Ik vrees dat het danwel uitloopt op gezeik.

Die optie had ik namelijk ook ooit voorgesteld bij een economie les, maar daar zaten toen volgens mijn leraar zoveel nadelen aan vast, dat het me bij nader inzien alles behalve een goede keuze leek
Oud 23-05-2003, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef op 23-05-2003 @ 02:01:
druk gewoon tonnen geld
Dat dachten ze in het Rusland van begin jaren negentig ook. Gevolg: geldontwaarding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten