Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
verdere milieuverneuking
groeiende kloven arm en rijk groeiende kloven allochtonen/ autochtonen groeiende kloven tussen culturen groeiend kapitalisme -> groei invloed multinationals afname invloed overheden afname invloed VN afname invloed EU kortom, een grote koltezooi
||
Citaat:
De wereld is IMHO niet meer te redden. En ik geef Amerika de schuld. Maargoed. Offtopic: goed topic Nate ![]()
|
Ik verwacht binnen niet al te lange tijd (jaartje of 5) een opstand van steeds meer landen tegen Amerika, zelfs enkele europese landen die er aan meedoen.
En dan een periode die de 2e koude oorlog gaat vormen die langzaam opwarmt via aanslagen en kleine conflicten tot een nucleaire meltdown van onze planeet. Dank u meneer Bush.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vermoed dat er niets meer over is van het milieu. In Nederland (bijna) geen groen meer, alleen maar autowegen. Wereldwijd: milieurampen en wat al niet meer. Verder: de VN bestaat niet meer, de Europese Unie bestaat nog wel maar er is teveel bureaucratie en de invloed is te klein. Amerika is geen supermacht meer, want de bevolking is in opstand tegen de regering gekomen en nu is het land een chaos. (ik hóóp het eigenlijk ![]() De monarchie in Nederland is eindelijk afgeschaft, evenals de Eerste Kamer en ik vrees een dualistisch partijen stelsel. (maar zolang ik besta - en GL- gaat dat niet gebeuren ![]() O ja... over minder dan 22 jaar ben ik allang lid van de 2e Kamer voor GL (als de 2e Kamer nog bestaat ![]() Nee hoor, we zijn niet pessimistisch met z'n allen. ![]()
|
![]() |
De V.S. hebben rond die tijd hun leidende economische en politieke positie verloren. Het land is volledig verloederd en er vindt een schisma plaats, heel toevallig precies volgens de scheidslijn van de Amerikaanse Burgeroorlog. Het leven daar is geen pretje, en vrijwel alle culturele en economische activiteit is verdwenen.
De ogen keren zich dan maar de neiuwe supermacht, de Volksrepubliek China. Nog altijd in naam communistisch, maar allang het nieuwe kapitalistische centrum van de wereld. China neemt in zijn groei grote delen van Azië mee, dat eindelijk van de Azië-crisis herstelt en zeer welvarend wordt. Het Midden-Oosten is niet meer. Na alle oorlogen in de 20 jaar daarvoor is het volledig verwoest. Olie is dus niet meer beschikbaar voor de wereldhandel, dus moeten de machines en auto's op andere zaken lopen (waterstofgas, wellicht?). Helaas is bij de verwoesting van het Midden-Oosten en de val van de V.S. Israël stukken minder welvarend geworden, maar de meeste joden durven niet weg te gaan uit angst voor de geheime politie (Israël is tegen die tijd een dictatuur geworden). Verder is Afrika langzaam maar zeker aan het herstellen, is Europa verenigd onder de Europese Unie (die nog altijd de "American way" volgt en derhalve politiek weinig machtig) en is Zuid-Amerika zeer instabiel. Zoiets. Of misschien is de V.S. nog steeds oppermachtig, maar wel een dictatuur. Of heeft de paus na J.P. II de macht in de E.U. gegrepen en worden alle protestanten vervolgd. Of heeft Afrika zich verenigd en is een grootschalige oorlog tegen Australië begonnen. Er kunnen zich wel duizenden scenario's afspelen ![]()
|
Verwijderd
|
Een verder toegenomen tweedeling in de wereld. Niet tussen autochtonen en allochtonen, maar tussen aanhangers van de moderne steriele postindustriële samenleving en bewoners van een netwerk van ecogemeenschappen. Een atoomvloek of andere ramp van apocalyptische proporties zal vervolgens helaas eens de voorspellingen waar maken en de groep uitroeien die het minst in staat is te overleven in de nieuwe omstandigheden.
Ik weet niet of dit in de categorie pessimistisch of optimistisch valt...beslis zelf. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat Vlaanderen en Nederland bij elkaar komen om zo de EU te irriteren. Daarnaast zie ik het gros van de bedrijven geprivatiseerd. Ze maken contracten met de (lokale) overheden die ze extra subsidies geven om de dienst goed in stand te houden. Verder zullen spanningen in de wereld over zijn, al komt er wel een forse oorlog buiten Europa.
|
![]() |
Er verandert helemaal niets. Er is sinds het 1e rijk tot nu helemaal niets veranderd, dus waarom zou er in 20+ jaartjes wel zoveel veranderen?
En daarbij, 'in the long run, we're all dead' om Keynes maar eens te quoten. Op de korte termijn verandert er niets, en kijken op de lange termijn is koffiedik kijken. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk dat de VS flink doorgaan met iedereen te irriteren en veel weerstand op te roepen, waardoor er veel scheiding tussen verschillende landen zullen komen. Ook de weerstand in de bevolking van de VS zal toenemen en misschien zullen zelfs enkele (noordelijke) staten zich afscheiden.
Verder zal de rest van de 'moderne westerse' wereld steeds rechtser worden, de armen armer en de rijken rijker, wat tot veel problemen zal leiden, en het milieu zal ook nog eens meer schade aangedaan krijgen. China en het oostblok zien hun kans en verwerven machtigere positie's in de werld politiek en economie. De Afrikaanse landen worden "verbeterd" met Australische hulp, maar ondertussen zal Al-Qaeda zich ook verder manifesteren en uitbreiden in Afrika, waardoor veel landen zich tegen Australië zullen keren. De Zuid-Amerikaanse landen zullen zich bij de VS aansluiten, Mexico en Canada sluiten een samenwerkingsverbond, en Rusland geeft zijn steun aan Europa. Verder zijn we dan nog niet. |
![]() |
||
Citaat:
Wat nou kolonisatie van het westen, waaruit maak je dat op? En dacht je dat het Westen netjes zijn handen van de olie in het M.O afhoud?
||
Citaat:
Dus niet aangesproken voelen. Maar het is nu eenmaal off topic om Sim Shalom een geindoctrineerd kind te noemen. Als Baron meent dat het westen gekoloniseerd is door moslims in 2025 is dat wel on-topic. (en ook deze posts wordt verwijderd, zodra je m gelezen hebt. Ik had je ook een PM gestuurd kunnen hebben, maar zo leest iedereen even wat er met off-topic geblaat bedoeld wordt.)
Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 23:16. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Waarom denkt iedereen hier zo extreem? Afgezien van technologische vooruitgang denk ik juist dat het allemaal een beetje voortsukkelt zoals het nu gaat. Europa valt de VS een beetje af, die gewoon doorgaan met waar ze nu mee bezig zijn. Wellicht een paar oorlogjes zoals die in Irak, maar niet bepaald wereldschokkend nieuws. 11 September 2001 sprak iedereen over het vergaan van de wereld en weetikveelwat, 12 september niet meer. (bij wijze van).
Misschien dat 11 september 2024 ons meer nieuws brengt? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zal ik hier eens mijn extreme gedachten aan toevoegen o_O
Ik verwacht dat we in 2025 in een gigantische strijd / "jihad" zijn tegen de moslims. Acties die nu door Bush en z'n volgelingen worden uitgehaald zullen waarschijnlijk bij de Extremistische-Moslims als een aanval op de Islam gezien worden. En ik verwacht dat ze de minder extreme Moslims weten te brainwashen. Waardoor je het grootste geloof tegen je krijgt, die volop vechten voor hun geloof. Ik vertrouw al die 'moskee-en' verspreidt over de hele wereld niet. En dan bedoel ik niet de ECHTE moskee-en , maar het lijken wel bunkers. Ik gok dat daar dingen gaande zijn die niet helemaal pluis zijn. Ik verwacht dat Amerika niet in staat is hun huidige status/reputatie te behouden. Dat ze dus door de Islam omgeworpen zullen worden. En dan zal zeer waarschijnlijk China (of iig ergens in Azie) HET grote land worden. mjuh : \ tis laat ik reply later meer |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Amerika staat zo freaking veel schuld, Als die ooit een schuld af MOETEN betalen (aankomende crisis ofzoiets) nou... dan heb je een jammerlijk Amerika over hoor o_O Wat ik ook nog wel zie gebeuren is een pokken-uitbraak. En dat meen ik serieus o_O |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien; relatief gezien heeft Amerika niet eens zoveel meer schuld dan wij Nederlanders. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wie dat terug willen eisen >>> De landen die ze geld geleend hebben, en zodra Amerika niet luistert waarschijnlijk de VN. En daar heb je gelijk in Relatief gezien ja, ik heb het nu niet over relatief |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() blijft leuk om te zeggen though ![]() maar ik snap nog steeds dat hele geld concept niet djeez ![]() druk gewoon tonnen geld klaar IMHO ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die optie had ik namelijk ook ooit voorgesteld bij een economie les, maar daar zaten toen volgens mijn leraar zoveel nadelen aan vast, dat het me bij nader inzien alles behalve een goede keuze leek ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] Betoog, hulp nodig bij beargumenteren van standpunten. Geel | 2 | 08-12-2009 21:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwe voorstel voor de AOW verhoging Tripp | 46 | 28-10-2009 12:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
het klimaat 25kwmuiS | 65 | 18-02-2005 11:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De arrogantie van de "objectieve atheïst" GeritoDM | 29 | 13-04-2002 20:34 | |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 | |
wie levert nu het bewijs van het geloof ratsja | 123 | 17-01-2002 19:48 |